Mursten - hvad type?
Fra : Tina & Morten Thor

Dato : 05-03-05 11:40

Hej,

Jeg har lagt et billede af en mur i dk.binaer.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad disse sten fra begyndelsen af 70'erne
hedder, og om de kan fås endnu?

Med venlig hilsen

Morten Thor
www.thornet.dk
Ved mail fjern "REMOVE"

Fra : MVN

Dato : 05-03-05 17:32

"Tina & Morten Thor" <thor"remove"@thornet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har lagt et billede af en mur i dk.binaer.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad disse sten fra begyndelsen af

hvilken binaer gruppe og hvordan finder jeg den ? den er ikke i min
nyhedsgruppe liste

Fra : Holst

Dato : 05-03-05 17:48

MVN wrote:

> hvilken binaer gruppe og hvordan finder jeg den ? den er ikke i min
> nyhedsgruppe liste

Gruppen hedder blot dk.binaer, og selve beskeden har Message-ID:
<42298b70$0$667$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>. Er dk.binaer ikke i din
nyhedsgruppeliste, så prøv i første omgang at opdatér din
nyhedsgruppeliste. Hjælper det ikke, så har din udbyder måske ikke de
binære grupper på newsserveren.

Fra : MVN

Dato : 05-03-05 17:54

"Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyhedsgruppeliste, så prøv i første omgang at opdatér din
> nyhedsgruppeliste. Hjælper det ikke, så har din udbyder måske ikke de

hvordan opdatere ?

Fra : Holst

Dato : 05-03-05 18:14

MVN wrote:

> hvordan opdatere ?

'Nulstil liste' hedder den nok i Outlook Express.

Fra : MVN

Dato : 05-03-05 18:24

> 'Nulstil liste' hedder den nok i Outlook Express.

ok,takker,har undret mig lidt over hvad den knap var til,har fundet den der
nu :)

Fra : MVN

Dato : 05-03-05 18:01

> [...]
> nyhedsgruppeliste, så prøv i første omgang at opdatér din
> nyhedsgruppeliste. Hjælper det ikke, så har din udbyder måske ikke de

så fik jeg set det.... (gennem internet explorer)

de sten hedder vist kirkegård's sten eller lign.... ring 58 26 45 21 og
spørg efter røde maskinsten med sort spil....

de laver dem på mit arbejde (orebo teglværk) i dianalund,du kan nok godt få
en god pris (sort) hvis du er fræk nok til at spørge om du kan få dem "sort"

deres internet side hedder http://www.orebotegl.dk/
men der er ikke billeder af disse sten,men jeg ved de laver dem og har nok
også en masse på lager....

kvaliteten tør jeg ikke garantere da jeg ved hvordan de bliver lavet :P

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-03-05 17:52

> og hvordan finder jeg den ? den er ikke i min
> nyhedsgruppe liste

Du går på usenet via sunsite. De medtager ikke binaer-gruppen. Jeg kan se
gruppen via nyheder.get2net.dk - men for at gå den vej forudsættes det, at
du har internetforbindelse hos tele2. Jeg ved ikke, om tdc (din forbindelse
?) også giver den adgang.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-03-05 18:58

I news:42298c72$0$711$edfadb0f@dread16.news.tele.dk <Tina & Morten Thor"
<thor"remove> <thor"remove"@thornet.dk> skrev:

> Hej,
>
> Jeg har lagt et billede af en mur i dk.binaer.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad disse sten fra begyndelsen af
> 70'erne hedder, og om de kan fås endnu?

Måske "Rød Blødstrøgen med Spil" fra Mårum teglværk i Nordsjælland.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : MVN

Dato : 05-03-05 19:18

> Måske "Rød Blødstrøgen med Spil" fra Mårum teglværk i Nordsjælland.

jeg kan høre du også er fra et teglværk,det kan faktisk også godt ligne
blødstrøgne,det er lidt svært at se om det er maskinsten eller
blødstrøgne,men de findes i hvert fald derude og bliver stadig
produceret,i hvert fald i dianalund og mårum

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-03-05 20:01

I news:4229f7bd$0$90242$edfadb0f@dread14.news.tele.dk <MVN> <o@o.o>
skrev:

> jeg kan høre du også er fra et teglværk,

Det er godt nok længe siden +30 år ;)

>det kan faktisk også godt
> ligne blødstrøgne,det er lidt svært at se om det er maskinsten eller
> blødstrøgne,men de findes i hvert fald derude og bliver stadig
> produceret,i hvert fald i dianalund og mårum

Jeg er ret sikker på at de er blødstrøgne, og brændt i en oliefyret ovn.
Jeg er ikke sikker på at det er Mårum, og jeg ved heller ikke om Mårum
stadig er i drift.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : MVN

Dato : 06-03-05 07:51

> Jeg er ret sikker på at de er blødstrøgne, og brændt i en oliefyret ovn.
> Jeg er ikke sikker på at det er Mårum, og jeg ved heller ikke om Mårum
> stadig er i drift.

jeg vil mene det er lukket,der er vist nok kun wevers tilbage
man brænder ikke med olie længere,i dianalund bruger vi naturgas,og så
skyder vi olie på stenene,så de får den sorte farve...

kom til at tænke på tina og morten !?!? gad vide hvornår de kommer med svar
!?

Fra : Tina & Morten Thor

Dato : 06-03-05 08:59

> kom til at tænke på tina og morten !?!? gad vide hvornår de kommer med
> svar!?

Det kunne jo være at vi havde andet at lave, end at sætte foran en computer
hele dagen

Men tak for hjælpen alle sammen, jeg har fået lidt at gå efter.

Mvh

Morten.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 06-03-05 11:03

I news:422ab845$0$714$edfadb0f@dread16.news.tele.dk <Tina & Morten Thor"
<thor"remove> <thor"remove"@thornet.dk> skrev:

> Men tak for hjælpen alle sammen, jeg har fået lidt at gå efter.

Her er lidt mere 'jagtterræn' ;)
http://www.mur-tag.dk/muc/produkter.asp

Hint:
Stentypen er blødstrøgen/vandstrøgen m/spil. Kig efter de mange
diagonale linier i mønsteret. (Viser hvordan stenene har været stablet i
ovnen). Når du har fundet det samme mønster, har du det rigtige
teglværk. God jagt ;)

mødes med en gunstig lejlighed....