gips på bløde vægge
Fra : Henrik Petersen

Dato : 27-02-05 08:56

Hej

vi har købt nyt/gammelt hus og der er på alle ydervægge gløde plader, må man
godt sætte gips op uden på disse med fliselim, og så spartle gipspladerne
bagefter, eller er der regler om blødevægge, så disse skal ned og så
spartles op bagefter?

Hvordan er reglerne

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-02-05 09:59

> [...]
> godt sætte gips op uden på disse med fliselim, og så spartle gipspladerne
> bagefter, eller er der regler om blødevægge, så disse skal ned og så

Ned med pladerne de er brandbare som bare fa..... og så kan du få det lavet
ordentligt.

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 10:30

On Sun, 27 Feb 2005 08:56:10 +0100, "Henrik Petersen"
<iskold(?)@(?)boparken.dk> skrev:

> [...]
>godt sætte gips op uden på disse med fliselim, og så spartle gipspladerne
>bagefter, eller er der regler om blødevægge, så disse skal ned og så

Den med fliseklæb på de gamle plader, dur slet ikke..
Undgå byggesjusk

Det er sikkert selotex plader der sidder der. og de brænder som krudt.
men isolerer udemærket.

Tag dem ned, og så kan du samtidig se hvordan det ser ud indenunder.
Hvis du absolut vil isolere, og det ikke skal fylde så meget, så er
der Danogips varmvæg" Meget nemmere kan det ikke blive..

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Henrik Petersen

Dato : 27-02-05 10:37

<Per H> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du absolut vil isolere, og det ikke skal fylde så meget, så er
> der Danogips varmvæg" Meget nemmere kan det ikke blive..

Det var ikke for at isolere, der er hulrums isoleret, men for at spare tid
ved at pille de blødevægge ned, da jeg under alle omstændigheder ville komme
til at spartle enten gips eller når de bløde vægge var kommet ned, så det
var tidsaspektet i det.

og jeg havde fra 1 tømrer fået at vide at de godt måtte blive sidne og en
anden at de skulle ned, men her er der enighed om at de skal ned.

takker

henirk

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 14:02

On Sun, 27 Feb 2005 10:36:58 +0100, "Henrik Petersen"
<iskold(?)@(?)boparken.dk> skrev:

>og jeg havde fra 1 tømrer fået at vide at de godt måtte blive sidne og en
>anden at de skulle ned, men her er der enighed om at de skal ned.

det må de sikkert også når det ikke er en lejerbolig.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Michael Herløv

Dato : 02-03-05 11:40

<Per H> skrev i en meddelelse

> det må de sikkert også når det ikke er en lejerbolig.
>
> --
> Vh Per

Cellotex er brandfarligt og ikke nok med det... der er erfaringsmæssigt
fugtproblemer og de dertil følgende problemer (råd/svamp).
Hvis du spærrer disse plader inde forstærker du bare disse problemer.
Pladerne skal ned, du vil blive glad for det i længden og
sandsynligvis undgå en masse ærgelser.

Mvh
Michael Herløv
Danske Besigtigelseskonsulenter ApS
www.dbk-aps.dk

Fra : Henrik Petersen

Dato : 27-02-05 10:37

Fra : Calle.

Dato : 03-03-05 10:04

Henrik Petersen wrote:
> [...]
> må man godt sætte gips op uden på disse med fliselim, og så spartle
> gipspladerne bagefter, eller er der regler om blødevægge, så disse

Det er da det værste gang klamp jeg har hørt længe, tror du selv på du kan
undgå at det revner mellem gipspladerne.
Ned med lortet lægter på vægen isolering imellem plade på.
--
Calle.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-05 10:27

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> Det er da det værste gang klamp jeg har hørt længe, tror du selv på du kan
> undgå at det revner mellem gipspladerne.
> Ned med lortet lægter på vægen isolering imellem plade på.

Sådan gjorde vi, vi mødte nemlig bløde masinitplader.

http://bolig.012.dk se under Så er der nyt omkring soveværelset

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 11:07

On Thu, 3 Mar 2005 10:26:32 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> skrev:

>"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

>Sådan gjorde vi, vi mødte nemlig bløde masinitplader.
>
>http://bolig.012.dk se under Så er der nyt omkring soveværelset

hvor er dampspærren?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-05 11:15

<Per H> wrote in message news:8eod21h3tdkqliscbkc57o8gf41j9furtb@4ax.com...

> hvor er dampspærren?

Lige inde bagved gipspladerne, den er ikke kommet med på tegningen

Det må jeg få gjort ved lejlighed.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 11:52

On Thu, 3 Mar 2005 11:15:06 +0100, "Christian B. Andresen"

>Lige inde bagved gipspladerne, den er ikke kommet med på tegningen

ok så er alt iorden, bare du ik havde glemt den

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-05 12:02

<Per H> wrote in message news:a0rd21dhpelctsokqu5sqgg4t2stgrpepf@4ax.com...

> ok så er alt iorden, bare du ik havde glemt den

Lige et lille spørgsmål, rundt langs væggen, loftet og gulvet, er det bedste
ikke en acrylfuge ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 03-03-05 13:02

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> Lige et lille spørgsmål, rundt langs væggen, loftet og gulvet, er det
bedste
> ikke en acrylfuge ?

Jo, se eventuelt her

http://www.danogips.dk/dok/9_62_varmvaeg.pdf

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 13:55

On Thu, 3 Mar 2005 12:01:57 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> skrev:

>Lige et lille spørgsmål, rundt langs væggen, loftet og gulvet, er det bedste
>ikke en acrylfuge ?

JO, det skal være helt tæt. ellers kan der komme var luft ind, som
vil danne kondens. hvis det skulle gå helt galt.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Bjarne K

Dato : 03-03-05 12:02

> Sådan gjorde vi, vi mødte nemlig bløde masinitplader.
>
> http://bolig.012.dk se under Så er der nyt omkring soveværelset

Linket til de store billeder virker ikke

MVH

BJK

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-05 12:20

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote in message
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Linket til de store billeder virker ikke

Mange tak, de skulle virke nu.

Det var filerne som skulle have lille "i" i navnet, men havde "I"

--
mvh/rg. Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 03-03-05 13:14

> Mange tak, de skulle virke nu.
>
> Det var filerne som skulle have lille "i" i navnet, men havde "I"
>

> --
> mvh/rg. Christian

Det ligner det jeg er i gang med.

/amatør mode on/
Ang dampspær. Jeg har forstået det sådan at man sætter dampspær op på
første lag af gipsplader hvis man kører med to lag. Hvordan fastgøres
det. Med lim eller klammer ?

Og hvis man kører med et lag gipsplader, hvordan fæstnes dampspæren så
til stållægter ?
/amatør mode off/

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-05 13:16

> [...]
> Ang dampspær. Jeg har forstået det sådan at man sætter dampspær op på
> første lag af gipsplader hvis man kører med to lag. Hvordan fastgøres

Det er vist kun fordi det er nemmere.
Lim er nok det allerbedste, så kommer der ingen huller i.

> Og hvis man kører med et lag gipsplader, hvordan fæstnes dampspæren så
> til stållægter ?

??

Vi brugte træ, så vi brugte hæfteklammer.

--
mvh/rg. Christian