hvem har den mest smadrede scooter????
Fra : LaLLe

Dato : 27-05-01 13:48

ja så skete det!!

det var en som skulle låne min scooter. og smask så ramte han en bil. øv øv.
forgaflen er skæv, baglygten er smadret, det ene skjold hen ad siden, og mit
styr har det heller ikke godt længere. jeg smider lige nogle billeder op i
dk.binaer.motor en af dagene. før billederne kan ses på
www.scooterplanet.dk.
men hvad sker der så med forsikringen. det er billisten som har fuld skyld.
hvor meget kan jeg regne med i erstatning, når den har kørt 5.500 km og er
under et år gammel. er det en hel ny scooter eller er det kun omkring 11-12k
eller hvad.

når min cykel kalder på en lapning. vi snakkes en gang senere
--
LaLLe
Stalker @ totalskadet

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 27-05-01 15:13

Hvis den er under et år så er det ret sandsynligt at du får 100%
erstatning...

Christian

Fra : RpR

Dato : 27-05-01 16:09

>Hvis den er under et år så er det ret sandsynligt at du får 100%
>erstatning...

Min Yamaha Neo's var 6mdr gammel, havde kørt 6000km og jeg fik 1000,- under
ny prisen, og det var efter meget tovtrækkeri.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : ZyConFlex

Dato : 27-05-01 21:21

Hvad er den kontakt til, som du har siddende under sædet?

Fra : LaLLe

Dato : 28-05-01 14:45

"ZyConFlex" <inboxdeflection@sol.dk> wrote in message
> Hvad er den kontakt til, som du har siddende under sædet?
det er en omdrejningsbegrænser. den holder scooteren på ca 45 når den er
slået til. og det var den faktisk da uheldet skete. og det er derfor jeg får
fuld erstatning steen, han kørte lovligt min makker (som har det fint ud
over et par skrammer).

--
LaLLe
Stalker @ 100 km/t

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-05-01 17:55

> det er en omdrejningsbegrænser. den holder scooteren på ca 45 når den er
> slået til. og det var den faktisk da uheldet skete. og det er derfor jeg
får
> fuld erstatning steen,

Ok

> han kørte lovligt min makker (som har det fint ud
> over et par skrammer).

Det lyder godt.

Mvh
Steen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 27-05-01 22:25

> [...]
> hvor meget kan jeg regne med i erstatning, når den har kørt 5.500 km og er
> under et år gammel. er det en hel ny scooter eller er det kun omkring

Tjaa, jeg behøver vel ikke sige hvad jeg mener? Håber ikke din makker kom
noget til, men synes også det er synd bilisten skal betale fuld pris for dén
forseelse. Gad vide om scooteren kørte hurtigere end han regnede med? (denne
udtalelse er helt for min egen regning, da jeg ikke kender en skid til de
nærmere omstændigheder, og godt ved, at bilister ikke behøver en undskyldnng
for at klippe en tohjuler).

Mvh
Steen

Fra : J

Dato : 27-05-01 23:31

"Steen S. Schmidt" skrev ...

> [...]
> nærmere omstændigheder, og godt ved, at bilister ikke behøver en undskyldnng

Du KAN bare ikke holde din kæft hva', Steen?

Hvorfor skal du absolut forpeste hver eneste tråd i denne førhen så udmærkede gruppe,
når du ovenikøbet selv indrømmer, at du ikke aner, hvad du svarer på?

Mvh. J

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-05-01 12:33

> Du KAN bare ikke holde din kæft hva', Steen?

Så så da.

> Hvorfor skal du absolut forpeste hver eneste tråd i denne førhen så
udmærkede gruppe,
> når du ovenikøbet selv indrømmer, at du ikke aner, hvad du svarer på?

Hvor indrømmer jeg det? Hér er blot en situation, hvor min pointe måske
kunne forsvares. Én der vil bruge sin forsikring til at få fixet sin tunede
knallert med (det er jo faktisk hans egen kasko der skal betale).
HVIS nu vi forestiller os at knallerten kørte hurtigere end de tilladte 45
km/t, er det så mærkeligt at bilisten ikke kunne reagere korrekt? Synes du
ikke det er trist at spille mod unfair odds? Jeg siger så bare at det var en
mulighed, at knallerten ikke kørte for stærkt, men jeg tror ikke det er
sandsynligt. Jeg har ikke hørt "LaLLe" kommentere dette endnu? Men du ved
måske bedre end han, hvad der skete?

Mvh
Steen

Fra : J

Dato : 28-05-01 22:30

-SNIP-

> Hvor indrømmer jeg det? Hér er blot en situation, hvor min pointe måske
> kunne forsvares.

Citat fra din egen post:

"(denne udtalelse er helt for min egen regning, da jeg ikke kender en skid til de
nærmere omstændigheder, og godt ved, at bilister ikke behøver en undskyldnng
for at klippe en tohjuler)."

Citat slut.

> Én der vil bruge sin forsikring til at få fixet sin tunede
> knallert med (det er jo faktisk hans egen kasko der skal betale).

Læs evt. den oprindelige post igen. Da bilens fører er blevet pålagt skylden for
uheldet, er det jo netop IKKE knallertens kasko-forsikring, der skal betale!

> HVIS nu vi forestiller os at knallerten kørte hurtigere end de tilladte 45
> km/t, er det så mærkeligt at bilisten ikke kunne reagere korrekt? Synes du
> ikke det er trist at spille mod unfair odds?

Nej, det synes jeg ikke. Sådan som jeg forstår, uheldet er sket, har billisten enten
slet ikke set knallerten, eller også kun set den forfra, hvor han ikke med sikkerhed
kan afgøre, hvilken type køretøj, det er. (Under alle omstændigheder skal han bedømme
den aktuelle situation, da ikke alle Ferrari'er kører stærkt, og ikke alle Skoda'er kører
langsomt)
Det følger heraf, at billistens manglende eller fejlagtige bedømmelse af knallertens
hastighed nok har været årsagen til, at han har fået skylden for uheldet.
At knallerten så muligvis har kørt for stærkt berettiger da bestemt ikke bilens fører
til også at begå fejl! (det er iøvrigt noget af det første, man lærer, når man tager kørekort).

> Jeg siger så bare at det var en
> mulighed, at knallerten ikke kørte for stærkt, men jeg tror ikke det er
> sandsynligt.

Knallertens hastighed er ikke relevant, hvis bilens fører tilsidesætter sin vigepligt.

> Jeg har ikke hørt "LaLLe" kommentere dette endnu?
> Men du ved måske bedre end han, hvad der skete?

Nix, jeg har bare læst LaLLe's indlæg på en anden måde.

Greetz,

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 29-05-01 09:05

> Læs evt. den oprindelige post igen. Da bilens fører er blevet pålagt
skylden for
> uheldet, er det jo netop IKKE knallertens kasko-forsikring, der skal
betale!

Jamen det er det faktisk - kender du ikke noget til forsikringer? De kan
eventuelt kræve pengene retur fra det andet selskab, hvis det da ikke er det
samme.

> [...]
sikkerhed
> kan afgøre, hvilken type køretøj, det er.

Det kan du ikke læse udfra den første post - det eneste der står der er at
bilisten har hele skylden, ikke noget om hvordan han fik hele skylden.

> (Under alle omstændigheder skal han bedømme
> den aktuelle situation, da ikke alle Ferrari'er kører stærkt, og ikke alle
Skoda'er kører
> langsomt)

Dette var hverken en Skoda eler en Ferrari - det var en øvert. Den kan højst
køre 45 km/t.

> [...]
bilens fører
> til også at begå fejl! (det er iøvrigt noget af det første, man lærer, når

Man lærer når man tager kørekort at både knallerter og lastbiler er
langsomme. Har du hørt en kørelærer sige at man skal passe på tunede
øverter? Nej, de fortæller hvordan man teoretisk set skal forholde sig til
alle køretøjer.

> Knallertens hastighed er ikke relevant, hvis bilens fører tilsidesætter
sin vigepligt.

Selvfølgelig er øvertens hastighed relevant! Sig mig engang - er du
forsikringsmand? I den virkelige verden er begge køretøjers hastighed
relevante - også selvom det drejer sig om en ubetinget vigepligt. Det første
en bilist påberåber sig når han har knaldet en motorcykel ned over
hajtænder, er at han da "kørte aaaaalt for stærkt".

Hvis bilisten ikke har haft en chance, så synes jeg det er synd han skal
betale. I dette (sjældne) tilfælde kørte øverten ikke for stærkt, og manden
skal så have en hård straf.

Mvh
Steen

Fra : J

Dato : 29-05-01 14:59

> Jamen det er det faktisk - kender du ikke noget til forsikringer? De kan
> eventuelt kræve pengene retur fra det andet selskab, hvis det da ikke er det
> samme.

Nej, det er ikke! Hvis modpartens (dvs. billistens) forsikringsselskab på
opgørelsestidspunktet er ukendt, vil skadelidtes (dvs. knallertkørerens)
forsikringsselskab, da der er tegnet kaskoforsikring, lægge pengene ud,
og senere opkræve beløbet fra modparten eller dennes forsikringsselskab,
(eller genforsikringsselskab), men det er ikke ensbetydende med, at det er
kaskoforsikringen, der betaler. (Hvordan selskaberne iøvrigt ordner det
indbyrdes, er ikke relevant for forsikringstagerne - eller for denne sag).

Da modparten er kendt, og ansvaret er placeret, er det billistens lovpligtige
ansvarsforsikring, der skal betale! Det er jo hele ideen med en ansvarsforsikring!
(og hvad pokker skulle man ellers gøre, hvis der ikke havde været tegnet
kaskoforsikring på knallerten - dén er jo ikke lovpligtig).
I tilfælde af grov uagtsomhed kan et forsikringsselskab evt. senere gøre
regres overfor dén, der er blevet pålagt ansvaret for uheldet, dvs. billisten,
men det er en anden historie. . .

Om jeg kender noget til forsikringer? Lad mig se . . . bum, bum, bum . . ..
(roder i bunken af egne forsikringspapirer - tæller til 27 - stopper, og skriver)
. . . Jo, det mener jeg, jeg gør.

> Det kan du ikke læse udfra den første post - det eneste der står der er at
> bilisten har hele skylden, ikke noget om hvordan han fik hele skylden.

Korrekt, men jeg anså det for usandsynligt, at billisten først havde overhalet
knallerten, for derefter med vilje at svinge ind foran ham (selvom dét også
er en mulighed), da du netop bad mig forestille mig, at knallerten havde kørt
for stærkt.

> Dette var hverken en Skoda eller en Ferrari - det var en øvert. Den kan højst
> køre 45 km/t.

Også rigtigt, og en øvert er da også nemmere at overse end en Ferrari. Men
det er sågu da ikke nogen undskyldning - det kunne f.eks. også have været
en cykel med min 15-årige datter!

> Man lærer når man tager kørekort at både knallerter og lastbiler er
> langsomme.

Man lærer også, at øverter skal begå sig - og opfattes som - motorcykler,
og derfor omfattes med den samme respekt!

> Har du hørt en kørelærer sige at man skal passe på tunede øverter?

Ja, da, det gør jeg selv. Og på alle andre trafikanter!

> Nej, de fortæller hvordan man teoretisk set skal forholde sig til
> alle køretøjer.

Ikke bare teoretisk. Man skal også i praksis kunne bedømme et andet
køretøjs afstand, retning og hastighed, da man ellers ikke kan afpasse
sin egen hastighed efter forholdende, og derfor ikke bør være i
besiddelse af et kørekort!

> Selvfølgelig er øvertens hastighed relevant! Sig mig engang - er du
> forsikringsmand? I den virkelige verden er begge køretøjers hastighed
> relevante - også selvom det drejer sig om en ubetinget vigepligt.

Ups, undskyld, der skulle have været tilføjet "i forsikringsmæssig forstand",
da forsikringsselskabernes afgørelser ofte afviger fra "den virkelige verden".
Og det er jo en forsikringsafgørelse, vi snakker om her.
(Og nej, jeg er ikke forsikringsmand, er du?).

> Det første en bilist påberåber sig når han har knaldet en motorcykel ned
> over hajtænder, er at han da "kørte aaaaalt for stærkt".

Det er nemlig rigtigt, og det samme gør sig også gældende, når billisten
rammer en øvert eller en cykel. Det er derfor jeg mener, at situationen må
have været ret ligetil, og uden formildende omstændigheder, siden billisten
er blevet pålagt hele skylden. Hvis en del af skylden kunne pålægges
knallertens fører, var det blevet gjort, da forsikringsselskabet så bl.a. ville
have sparet dén selvrisiko, der normalt er på en kaskoforsikring.

> Hvis bilisten ikke har haft en chance, så synes jeg det er synd han skal
> betale. I dette (sjældne) tilfælde kørte øverten ikke for stærkt, og manden
> skal så have en hård straf.

Jeg synes ikke, det er synd. Man burde måske ovenikøbet overveje, om der
er tale om grov uagtsomhed fra billistens side. Og hvad er det, du synes, er
en hård straf? I praksis er hans straf jo begrænset til det bonustab han lider
på sin lovpligtige ansvarsforsikring, der ikke er belagt med en selvrisiko, og
bonustabet er ikke afhængig af størrelsen af erstatningen til knallertens ejer.

Mvh.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 29-05-01 21:52

> [...]
> forsikringsselskab, da der er tegnet kaskoforsikring, lægge pengene ud,
> og senere opkræve beløbet fra modparten eller dennes forsikringsselskab

Var det ikke det jeg skrev?

> Da modparten er kendt, og ansvaret er placeret, er det billistens
lovpligtige
> ansvarsforsikring, der skal betale!

Lige en indskydelse: Er ansvaret placeret? Den første post antyder ikke at
dette er sket, blot "at det var helt og holdent bilens skyld". Har det været
i retten?

> Det er jo hele ideen med en ansvarsforsikring!

Tjaa, det kan du sige. I dén situation at kammeraten var væltet på maskinen
uden andres indblanden, var det faktisk ikke hans ansvarsforsikring der
betalte, men derimod LaLLe's egen kasko - med dertil hørende
præmietrinsstraf, selvrisiko osv.

> I tilfælde af grov uagtsomhed kan et forsikringsselskab evt. senere gøre
> regres overfor dén, der er blevet pålagt ansvaret for uheldet, dvs.
billisten,
> men det er en anden historie. . .

Har du ikke lige sagt at det altid er den der har ansvaret der betaler? Så
behøver man jo aldrig regres overfor dem i hvert fald. Det er kun for en
uskyldig skadeslidt, der har misligeholdt forsikringsbetingelserne.

> [...]
også
> er en mulighed), da du netop bad mig forestille mig, at knallerten havde

Hvem siger bilisten overhalede? Hvad med at de kom fra hver sin retning
(bilisten holder for hajtænder), og bilisten kører ud fordi han tror der er
længe til at øverten komer forbi. I virkeligheden kørte øverten så 90 km/t,
så han kørte sørme ind i bilen, der jo ikke overholdt sin vigepligt....Sådan
er der faktisk rigtigt mange uheld der sker - især med motortcykler fordi de
bliver forvekslet med øverter. Det kunne vi ikke se udfra den første post,
så din fortolkning er vel ikke bedre end min?

> Også rigtigt, og en øvert er da også nemmere at overse end en Ferrari. Men
> det er sågu da ikke nogen undskyldning - det kunne f.eks. også have været
> en cykel med min 15-årige datter!

Ja, i teorien kunne det have været hvad som helst - jeg bifalder absolut
ikke at man kører ud over ubetinget vigepligt blot på troen....

> Man lærer også, at øverter skal begå sig - og opfattes som - motorcykler,
> og derfor omfattes med den samme respekt!

Det har jeg sgu ikke lært. Motorcykler skal opfattes som biler, så øverter
skal også, eller hvad?

> Ja, da, det gør jeg selv. Og på alle andre trafikanter!

Selvfølgelig. Jeg mener; Har du vitterligt aktivt hørt en kørelærer sige:
"nu skal i opfatte alle øverter som om de kører 90 km/t - i skal IKKE tro de
kun kører 45!"

> [...]
> køretøjs afstand, retning og hastighed, da man ellers ikke kan afpasse
> sin egen hastighed efter forholdende, og derfor ikke bør være i

Ja ok. Det er bare ikke altid den holder. Eksempelvis holder den med hurtige
busser i byerne som regel, og for hurtige lastbiler på motorvejen, men jeg
har aldrig hørt den dér med øverter.

> [...]
verden".
> Og det er jo en forsikringsafgørelse, vi snakker om her.

Domstolene har været inde over først - det er de altid ved ubetingede
vigepligter.

> (Og nej, jeg er ikke forsikringsmand, er du?).

Nej, heldigvis ikke.

> [...]
> rammer en øvert eller en cykel. Det er derfor jeg mener, at situationen må
> have været ret ligetil, og uden formildende omstændigheder, siden

Jamen, det står der da ikke nødvendigvis noget om? Jeg læste kun "det er
billisten som har fuld skyld" som om at han selv mente bilisten havde fuld
skyld. Jeg finder ikke udsagnet stærkt nok til at være en definitiv retslig
afgørelse. Så ville jeg have skrevet noget lignende "retten har idømt
bilisten fuld skyld".

> Hvis en del af skylden kunne pålægges
> knallertens fører, var det blevet gjort, da forsikringsselskabet så bl.a.
ville
> have sparet dén selvrisiko, der normalt er på en kaskoforsikring.

Det er ikke forsikringsselskaberne der pålægger skyld, det er domstolene. De
tager ikke hensyn til selvrisiko osv..

> Jeg synes ikke, det er synd. Man burde måske ovenikøbet overveje, om der
> er tale om grov uagtsomhed fra billistens side.

Du synes ikke bare 5 eller 10 % skulle pålægges øverten, hvis den kørte for
eksempel 80 km/t?

> Og hvad er det, du synes, er en hård straf?

Tæv med en kæp, og så 5 år i fængsel.

Mvh
Steen

Fra : LaLLe

Dato : 30-05-01 14:18

> Lige en indskydelse: Er ansvaret placeret? Den første post antyder ikke at
> dette er sket, blot "at det var helt og holdent bilens skyld". Har det
været
> i retten?
ja den er placeret steen. billisten tager fuld skyld for det. desuden har
han snakket med hans forsikrings selskab som også mener at det er hans skyld
100 %

LaLLe @ Work @ www.1klik.dk

Fra : Peter Risager

Dato : 29-05-01 15:12

> [...]
>langsomme. Har du hørt en kørelærer sige at man skal passe på tunede
>øverter? Nej, de fortæller hvordan man teoretisk set skal forholde sig til
Vi lærte at alle knallerter, øverter, whatever, kører mindst 60, det er
efterhånden ved at være normalt.

Mht. den smadrede scooter, så skal du ikke regne med noget idet der er
foretaget
konstruktive ændringer i motoren, det med de 45 km/t er vel påstand mod
påstand??

--
mvh:
Peter

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 29-05-01 21:53

> Vi lærte at alle knallerter, øverter, whatever, kører mindst 60, det er
> efterhånden ved at være normalt.

Hmm, ok. Hvad så når de kører 100?

> Mht. den smadrede scooter, så skal du ikke regne med noget idet der er
> foretaget
> konstruktive ændringer i motoren, det med de 45 km/t er vel påstand mod
> påstand??

Det er det jeg mener. Men han får vel nok snydt politiet....

Mvh
Steen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 29-05-01 10:57

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Skoda'er kører
>
> Dette var hverken en Skoda eler en Ferrari - det var en øvert. Den kan
højst
> køre 45 km/t.

Ja men som "J" også selv skriver kan det være et andet køretøj f.eks. en
125ccm scooter, inregistreret som MC!
Jeg tror faktisk at LaLLe's er en 30'er ???? Er det ikke, LaLLe?!

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : LaLLe

Dato : 29-05-01 22:39

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> 125ccm scooter, inregistreret som MC!
> Jeg tror faktisk at LaLLe's er en 30'er ???? Er det ikke, LaLLe?!
jo det er. og grunden til at den kørte de 45 er selvfølgelig fordi
begrænseren var slået til. der ud over var den lige kommet ned af en stor
bakke. så moteren havde lydt som et svin på LSD. (hvordan det ellers lyder,
Men det har ikke været godt)

--
LaLLe
Stalker @ 0 km/t

Fra : Gundersen

Dato : 27-05-01 22:04

Hej

Jeg fik også min Første Noe's totalt skadet, ved at låne den ud! =(
Den var totalt sammenkrøllet og indet kunne bruges mere bagefter!

Historien er at finde på min side under minemaskiner! =)

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : LaLLe

Dato : 30-05-01 16:40

så er der kommet billeder op af min stalker i dk.binaer.motor

LaLLe som stadig er på arbejde

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 01-06-01 23:12

Hey Lalledreng :)

Skide ærgeligt med din scooter :/

Kan ikke finde nogle billeder i news:dk.binaer.motor ?
Det er nok TeleDK der snøvler igen :)

Men var det ikke billeder hvor den var smadret?
Kan du ikke klaske dem online et sted? Hvis du ikke har et sted at gøre af dem, så fang mig på ICQ...

--
Regards Rasmus a.k.a. [UC]Rapperand
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 02-06-01 23:05

Hej!

Mads Jensen var lige så flink at give mig billederne, tak til ham!

Den er godt busted :/

Tjek min webside hvis du vil se en Neo's der lige har været ude for noget lignende!

Fra : LaLLe

Dato : 03-06-01 17:32

"[UC]Rapperand =)" <wollah.dont.sp@m.me> wrote in message
> Hej!
>
> Mads Jensen var lige så flink at give mig billederne, tak til ham!
>
> Den er godt busted :/
ja værkstedet mener også at den er totalskadet. hvilket ikke kommer som en
overraskelse
> Tjek min webside hvis du vil se en Neo's der lige har været ude for noget
lignende!
det kan jeg squ da ikke holde til mand. er du klar over hvor meget nede jeg
er lige for tiden pga det. det gør det ikke bedre at jeg er nødt til at
cykle for tiden. at jeg så vælter på cyklen er kun med til at gøre det
værre.

LaLLe
Stalker som ikke har det godt længere

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 04-06-01 00:15

> ja værkstedet mener også at den er totalskadet. hvilket ikke kommer som en
> overraskelse

Nope, den er smadret! :/

> [...]
> er lige for tiden pga det. det gør det ikke bedre at jeg er nødt til at
> cykle for tiden. at jeg så vælter på cyklen er kun med til at gøre det

That's bad :/
Hvilken scooter vil du så have nu?
Du snakkede om NRG :)

Har du egentlig fået pillet tunet af? Motoren virker vel stadig...

Fra : LaLLe

Dato : 04-06-01 13:10

> That's bad :/
> Hvilken scooter vil du så have nu?
> Du snakkede om NRG :)
ja jeg har overvejet det lidt. hvad koster sådan et svin egentligt.
jeg er bare lidt ked af at jeg ikke kan bruge mit gamle tun på den. snøft.
det bliver enten nrg eller en stalker igen. jeg vil ikke have andet. pga de
værksteder som ligger i byen. det ene sted laver de ikke deres ting
ordentligt. (punkterede på et nyt bagdæk som var max 3 uger. må ikke ske fik
det også lavet gratis) og det andet sted kan man ikke forstå hvad de siger).
når de så er væk er der kun en piaggio gilera forhandler tilbage

> Har du egentlig fået pillet tunet af? Motoren virker vel stadig...
ja ja, alt tunet ligger trykt og godt herhjemme. det tog 2.5 time at pille
alt af. hold da kæft jeg er glad for at jeg ikke har en lovlig stalker den
er DØD.

LaLLe

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 05-06-01 10:35

"LaLLe" <lalle@popme.dk> wrote in message news:PXKS6.1425$R84.290060@news010.worldonline.dk...
> ja jeg har overvejet det lidt. hvad koster sådan et svin egentligt.

16k for 30'er modellen!

> ja ja, alt tunet ligger trykt og godt herhjemme. det tog 2.5 time at pille
> alt af. hold da kæft jeg er glad for at jeg ikke har en lovlig stalker den
> er DØD.

JA! :)
Også afdroslet... Altså uden ny potte eller cylinder.