Sort skidt i fuger på badeværelse
Fra : Jeppe Dige Jespersen

Dato : 19-02-05 12:19

Hvordan fjerner man nemmest muligt dette? Har prøvet diverse
rengøringsmidler, eddikesyre, mindre atomvåben, men alt sammen nærmest 100%
uden effekt?

Når skidtet er fjernet, vil jeg gerne friske fugerne op med en pugepen. Har
nogen erfaringer med dette?

Alle gode råd (eller forsøg derpå) værdsættes

Jeppe

Fra : Mads

Dato : 19-02-05 12:34

On Sat, 19 Feb 2005 12:18:48 +0100, "Jeppe Dige Jespersen" <na@na.na>
wrote:

> [...]
>uden effekt?
>
>Når skidtet er fjernet, vil jeg gerne friske fugerne op med en pugepen. Har

Grundrens og varmt vand i en rimelig stærk opløsning
og så en grydesvamp eller lignende.
Du får ikke det sorte helt væk, men den sidste
misfarvning bliver vel dækket af fugepennen.

Jeg har ikke selv prøvet med en fugepen. Istedet har
jeg brugt Fugefrisk fra Polyfilla. Det påføres med pensel
og når det er tørt kan en fugtig svamp fjerne det er er
kommet på fliserne. Det synes jeg gav et rigtigt flot resultat
og det var vel at mærke i et særdeles misligeholdt
badeværelse hvor mug og skimmel sad i et tykt lag på
både vægge og loft. ( føj da )

Forresten så må du endelig ikke bruge syrer som f.eks.
eddikesyre. Det æder kalken i fugerne og gør dem porøse
og endnu mere modtagelige for snavs og skimmelsvampe.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 14:00

"Jeppe Dige Jespersen" <na@na.na> skrev i en meddelelse news:ngFRd.48

> Alle gode råd (eller forsøg derpå) værdsættes

WC-rens er yderst effektivt.
Nogle mener dog, at det vil ødelægge fugerne, men jeg har brugt det flere
gange med held. Fugen bliver helt ren og de blev ikke ødelagt hos os.

Du kan teste på et lille område først...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-02-05 21:44

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle mener dog, at det vil ødelægge fugerne, men jeg har brugt det flere
> gange med held.

Det svare til at tisse i bukserne for at få varmen, først er det godt , men
det bliver hurtigt værre. WC.rens fjerner kalk- der er kalk i dine fuger, så
de bliver ødelagt. Klor-rens er vejen frem, det dræber de alger
misfarvningerne skyldes, og bleger fugerne. Enten tag tøjet af el. i føre
sig noget som må få stænk på, og "træk" så fugerne op med en gl. tandbørste
som jævnligt vædes i en stærk opløsning.

Fra : Ivar

Dato : 20-02-05 20:47

Jeppe Dige Jespersen skrev:
> Hvordan fjerner man nemmest muligt dette? Har prøvet diverse
> rengøringsmidler, eddikesyre, mindre atomvåben, men alt sammen nærmest 100%
> uden effekt?

Skurepulver, skrubbe og knofedt. Det er ikke hvad jeg vil kalde et godt
råd, men en metode til at fjerne det sorte.

Ivar Magnusson