/ Forside / Interesser / Dyr / Fisk / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fisk
#NavnPoint
dova 6715
molokyle 2545
Cirkeline.. 2256
dabj 1816
granner01 954
redtop 942
Troldepige 930
PARKENSS 926
pallebhan.. 741
10  Gennie 710
Flagefoder til malawier???
Fra : Anders Christiansen


Dato : 16-04-05 10:56

Hej!

Jeg ville bare høre om der er nogen der har erfaring med dette flagefoder:
http://www.akvanet.dk/nybutik/store.asp?cat=Foder&pg=19

- Er det godt, og vil det kunne bruges til mine malawicichlider?

Man må jo sige, at det er pænt billigt, eller der er måske nogle der kender
til et bedre tilbud?



 
 
Carsten Gall (20-04-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Gall


Dato : 20-04-05 17:30


"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4260e11b$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej!
>
> Jeg ville bare høre om der er nogen der har erfaring med dette flagefoder:
> http://www.akvanet.dk/nybutik/store.asp?cat=Foder&pg=19
>
> - Er det godt, og vil det kunne bruges til mine malawicichlider?
>
> Man må jo sige, at det er pænt billigt, eller der er måske nogle der
kender
> til et bedre tilbud?


Det er meget vanskeligt at sige noget om kvaliteten af fodret, men det er
du måske ligeglad med?
Det er formentligt noget polsk foder, og i såfald burde det være ok, måske
lidt hårdt i flagerne.

Carsten



Anders Christiansen (20-04-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christiansen


Dato : 20-04-05 23:15

Nej, jeg er ikke ligeglad med kvaliteten af foderet. Jeg er interesseret i
at mine cichlider får et "Grønt" vitamintilskud ved siden af de røde
myggelarver som jeg normalt fodrer dem med....

Anders Christiansen



"Carsten Gall" <cgall(fjern-dette)@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42668312$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:4260e11b$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej!
>>
>> Jeg ville bare høre om der er nogen der har erfaring med dette
>> flagefoder:
>> http://www.akvanet.dk/nybutik/store.asp?cat=Foder&pg=19
>>
>> - Er det godt, og vil det kunne bruges til mine malawicichlider?
>>
>> Man må jo sige, at det er pænt billigt, eller der er måske nogle der
> kender
>> til et bedre tilbud?
>
>
> Det er meget vanskeligt at sige noget om kvaliteten af fodret, men det er
> du måske ligeglad med?
> Det er formentligt noget polsk foder, og i såfald burde det være ok, måske
> lidt hårdt i flagerne.
>
> Carsten
>
>



Mikkel Munk (21-04-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Munk


Dato : 21-04-05 07:39

Du bruger vel ikke rødemyggelarver som hovedfoder til dine malawier???

Vh
Mikkel
"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4266d450$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Nej, jeg er ikke ligeglad med kvaliteten af foderet. Jeg er interesseret i
> at mine cichlider får et "Grønt" vitamintilskud ved siden af de røde
> myggelarver som jeg normalt fodrer dem med....
>
> Anders Christiansen
>
>
>
> "Carsten Gall" <cgall(fjern-dette)@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:42668312$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >
> > "Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
> > meddelelse news:4260e11b$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >> Hej!
> >>
> >> Jeg ville bare høre om der er nogen der har erfaring med dette
> >> flagefoder:
> >> http://www.akvanet.dk/nybutik/store.asp?cat=Foder&pg=19
> >>
> >> - Er det godt, og vil det kunne bruges til mine malawicichlider?
> >>
> >> Man må jo sige, at det er pænt billigt, eller der er måske nogle der
> > kender
> >> til et bedre tilbud?
> >
> >
> > Det er meget vanskeligt at sige noget om kvaliteten af fodret, men det
er
> > du måske ligeglad med?
> > Det er formentligt noget polsk foder, og i såfald burde det være ok,
måske
> > lidt hårdt i flagerne.
> >
> > Carsten
> >
> >
>
>



Carsten Gall (21-04-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Gall


Dato : 21-04-05 08:37


"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4266d450$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Nej, jeg er ikke ligeglad med kvaliteten af foderet. Jeg er interesseret i
> at mine cichlider får et "Grønt" vitamintilskud ved siden af de røde
> myggelarver som jeg normalt fodrer dem med....

Hårene rejser sig på hovedet når jeg hører ordet røde myggelarver og så
Malawi!!!!
Det er ikke en gangbar vej du er slået ind på hvis du bruger røde
myggelarver til dine Malawi ciklider.
På et eller andettidspunkt bliver de syge, meget syge.

Drop myggelarverne og brug flagefoder istedet. Frosne mysis er et godt
alternativ, de eksploderer i vækst.


Carsten



Esben Sebastian Karl~ (21-04-2005)
Kommentar
Fra : Esben Sebastian Karl~


Dato : 21-04-05 10:50

Hej,

jeg har skrevet lidt om foder her:

http://www.cichlids.dk/apps/artikler/article_display.cfm?id=70

mvh
Esben


"Carsten Gall" <cgall(fjern-dette)@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42675730$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:4266d450$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > Nej, jeg er ikke ligeglad med kvaliteten af foderet. Jeg er interesseret
i
> > at mine cichlider får et "Grønt" vitamintilskud ved siden af de røde
> > myggelarver som jeg normalt fodrer dem med....
>
> Hårene rejser sig på hovedet når jeg hører ordet røde myggelarver og så
> Malawi!!!!
> Det er ikke en gangbar vej du er slået ind på hvis du bruger røde
> myggelarver til dine Malawi ciklider.
> På et eller andettidspunkt bliver de syge, meget syge.
>
> Drop myggelarverne og brug flagefoder istedet. Frosne mysis er et godt
> alternativ, de eksploderer i vækst.
>
>
> Carsten
>
>



Anders Christiansen (21-04-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christiansen


Dato : 21-04-05 22:26

Ja, jeg er den syndige bruger af røde myggelarver og så ovenikøbet som
hovedfoder!

Jeg har godt vidst at det måske ikke var det bedste foder man kunne give
dem, men at det var direkte sundhesskadeligt for fiskene vidste jeg ikke...
dyrehandleren i byen sælger oceaner af det til akvarister der holder
cichlider.

Ja, jeg må vel nok se om jeg ikke kan finde noget andet foder...

Anders



"Esben Sebastian Karlsson" <esben@cichlids.dk> skrev i en meddelelse
news:aHK9e.113722$Vf.4185101@news000.worldonline.dk...
> Hej,
>
> jeg har skrevet lidt om foder her:
>
> http://www.cichlids.dk/apps/artikler/article_display.cfm?id=70
>
> mvh
> Esben
>
>
> "Carsten Gall" <cgall(fjern-dette)@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:42675730$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
>> meddelelse news:4266d450$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> > Nej, jeg er ikke ligeglad med kvaliteten af foderet. Jeg er
>> > interesseret
> i
>> > at mine cichlider får et "Grønt" vitamintilskud ved siden af de røde
>> > myggelarver som jeg normalt fodrer dem med....
>>
>> Hårene rejser sig på hovedet når jeg hører ordet røde myggelarver og så
>> Malawi!!!!
>> Det er ikke en gangbar vej du er slået ind på hvis du bruger røde
>> myggelarver til dine Malawi ciklider.
>> På et eller andettidspunkt bliver de syge, meget syge.
>>
>> Drop myggelarverne og brug flagefoder istedet. Frosne mysis er et godt
>> alternativ, de eksploderer i vækst.
>>
>>
>> Carsten
>>
>>
>
>



Carsten Gall (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Gall


Dato : 22-04-05 00:06


"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42681a54$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ja, jeg er den syndige bruger af røde myggelarver og så ovenikøbet som
> hovedfoder!
>
> Jeg har godt vidst at det måske ikke var det bedste foder man kunne give
> dem, men at det var direkte sundhesskadeligt for fiskene vidste jeg
ikke...
> dyrehandleren i byen sælger oceaner af det til akvarister der holder
> cichlider.
>
> Ja, jeg må vel nok se om jeg ikke kan finde noget andet foder...
>

Nu er ciklider mange ting.
Men generelt for cikliderne fra Malawi og Tanganyika, er at de meget let
får bugvattersot,
som man desværre ofte først ser når det er for sent.

Nu ved jeg ikke hvilken by du kommer fra, men hvad er oceaner??
Hvis der er flere som har diskus, som jo også er en ciklide, kan en stor
del af hans salg ligge der.
Ellers skal man mange gange tage en handlers ord med et stort gran salt,
for ham handler det primært om at få penge i kassen.



Carsten



Mikkel Munk (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Munk


Dato : 22-04-05 08:47

Hvilke typer malawier drejer det sig om? Hvis det er Mbuna'er ville noget
grøntfoder af en art, være at foretrække...

M.
"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42681a54$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ja, jeg er den syndige bruger af røde myggelarver og så ovenikøbet som
> hovedfoder!
>
> Jeg har godt vidst at det måske ikke var det bedste foder man kunne give
> dem, men at det var direkte sundhesskadeligt for fiskene vidste jeg
ikke...
> dyrehandleren i byen sælger oceaner af det til akvarister der holder
> cichlider.
>
> Ja, jeg må vel nok se om jeg ikke kan finde noget andet foder...
>
> Anders
>
>
>
> "Esben Sebastian Karlsson" <esben@cichlids.dk> skrev i en meddelelse
> news:aHK9e.113722$Vf.4185101@news000.worldonline.dk...
> > Hej,
> >
> > jeg har skrevet lidt om foder her:
> >
> > http://www.cichlids.dk/apps/artikler/article_display.cfm?id=70
> >
> > mvh
> > Esben
> >
> >
> > "Carsten Gall" <cgall(fjern-dette)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse
> > news:42675730$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >>
> >> "Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
> >> meddelelse news:4266d450$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >> > Nej, jeg er ikke ligeglad med kvaliteten af foderet. Jeg er
> >> > interesseret
> > i
> >> > at mine cichlider får et "Grønt" vitamintilskud ved siden af de røde
> >> > myggelarver som jeg normalt fodrer dem med....
> >>
> >> Hårene rejser sig på hovedet når jeg hører ordet røde myggelarver og

> >> Malawi!!!!
> >> Det er ikke en gangbar vej du er slået ind på hvis du bruger røde
> >> myggelarver til dine Malawi ciklider.
> >> På et eller andettidspunkt bliver de syge, meget syge.
> >>
> >> Drop myggelarverne og brug flagefoder istedet. Frosne mysis er et godt
> >> alternativ, de eksploderer i vækst.
> >>
> >>
> >> Carsten
> >>
> >>
> >
> >
>
>



Anders Christiansen (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christiansen


Dato : 22-04-05 10:33

Ja det er lidt af en blandet landhandel jeg ligger inde med.

Jeg har:
- 1 par Ahlier,
- 2 par ps. aceier,
- 1 par trewase,
- 3 helt gule tanganyika cichlider (som jeg ik kan huske hvad hedder)
- samt 2 andre par malawi cichl. jeg heller ikke lige kan huske navnet på

Ja det ville være fint med et råd til noget godt og solidt foder, og så
ville det jo heller ikke være af vejen, hvis det ikke var det dyreste foder
der findes. Selvom pris og kvalitet nok for det meste går hånd i hånd.

>Nu ved jeg ikke hvilken by du kommer fra, men hvad er oceaner??

Ja om det er "oceaner" af røde myggelarver han sælger er måske også lidt
overdrevet, men han ligger da inde med en masse og sælger en del. Han sagde
da også at det fint kunne bruges til malawicichlider.

Det er en dyrehandler i Fredericia, men er ellers fint tilfreds med deres
betjening osv. - ikke noget ondt om dem... De har åbenbart bare en anden
holdning til "røde myggelarver"...

Anders


"Mikkel Munk" <nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
news:4268ac00$0$299$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hvilke typer malawier drejer det sig om? Hvis det er Mbuna'er ville noget
> grøntfoder af en art, være at foretrække...
>
> M.
> "Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:42681a54$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Ja, jeg er den syndige bruger af røde myggelarver og så ovenikøbet som
>> hovedfoder!
>>
>> Jeg har godt vidst at det måske ikke var det bedste foder man kunne give
>> dem, men at det var direkte sundhesskadeligt for fiskene vidste jeg
> ikke...
>> dyrehandleren i byen sælger oceaner af det til akvarister der holder
>> cichlider.
>>
>> Ja, jeg må vel nok se om jeg ikke kan finde noget andet foder...
>>
>> Anders
>>
>>
>>
>> "Esben Sebastian Karlsson" <esben@cichlids.dk> skrev i en meddelelse
>> news:aHK9e.113722$Vf.4185101@news000.worldonline.dk...
>> > Hej,
>> >
>> > jeg har skrevet lidt om foder her:
>> >
>> > http://www.cichlids.dk/apps/artikler/article_display.cfm?id=70
>> >
>> > mvh
>> > Esben
>> >
>> >
>> > "Carsten Gall" <cgall(fjern-dette)@vip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse
>> > news:42675730$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> >>
>> >> "Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
>> >> meddelelse news:4266d450$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> >> > Nej, jeg er ikke ligeglad med kvaliteten af foderet. Jeg er
>> >> > interesseret
>> > i
>> >> > at mine cichlider får et "Grønt" vitamintilskud ved siden af de røde
>> >> > myggelarver som jeg normalt fodrer dem med....
>> >>
>> >> Hårene rejser sig på hovedet når jeg hører ordet røde myggelarver og
> så
>> >> Malawi!!!!
>> >> Det er ikke en gangbar vej du er slået ind på hvis du bruger røde
>> >> myggelarver til dine Malawi ciklider.
>> >> På et eller andettidspunkt bliver de syge, meget syge.
>> >>
>> >> Drop myggelarverne og brug flagefoder istedet. Frosne mysis er et
>> >> godt
>> >> alternativ, de eksploderer i vækst.
>> >>
>> >>
>> >> Carsten
>> >>
>> >>
>> >
>> >
>>
>>
>
>



Carsten Gall (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Gall


Dato : 22-04-05 22:37


"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4268c4a8$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...


> Det er en dyrehandler i Fredericia, men er ellers fint tilfreds med deres
> betjening osv. - ikke noget ondt om dem... De har åbenbart bare en anden
> holdning til "røde myggelarver"...

Holdning eller ej, så er det da meget useriøst at råde andre til at fodre
med et foder emne som stort set alle andre end han ved er direkte
farligt for lige de fisk.


Carsten




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409079
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste