Stadig problemer med popcorn :(
Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 17:19

Ja så fik jeg indkøbt og monteret et nyt cylinderkit til popperen, og fuld
af begejstring prøver jeg på at starte dyret, og hvad sker der?....NADA!

Så er det helt store spørgsmål bare hvad pokker er der så galt? kan
svinghjulet på sådan en fætter forrykke sig? og hvordan skal den stå for at
være korrekt indstillet?

På forhånd mange tak!

Michael

Fra : Henning Lund

Dato : 05-04-05 17:52

Michael Birkholm skrev:

> Så er det helt store spørgsmål bare hvad pokker er der så galt? kan
> svinghjulet på sådan en fætter forrykke sig? og hvordan skal den stå
> for at være korrekt indstillet?

Så skal noten da være knækket hvad der kan ske.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 05-04-05 18:13

FUGT - Har du checket fugt som jeg har beskrevet i dit topic længere nede?

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 21:22

"Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> FUGT - Har du checket fugt som jeg har beskrevet i dit topic længere nede?
>
> "Michael Birkholm" <mibhSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej

Ja de forskellige kontakter der sidder oppe ved fronskjoldet har alle fået
en ordentlig gang rensning med trykluft + kontaktrens.
Er der i den sammenhæng nogle bestemte elektriske dele der måske kunne være
fordel i at kigge ekstra efter?

Mvh.
Michael

Fra : K

Dato : 05-04-05 21:35

> [...]

> en ordentlig gang rensning med trykluft + kontaktrens.
> Er der i den sammenhæng nogle bestemte elektriske dele der måske kunne

er der gnist på tændrør når du kører med starter .....med afmonteret
tændrør, stadig med tændkabel monteret, tændrør lagt til stel ?

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 21:41

"K" <k@tiscali.dk> wrote in message

> er der gnist på tændrør når du kører med starter .....med afmonteret
> tændrør, stadig med tændkabel monteret, tændrør lagt til stel ?

jeps, den gnistrer på livet løs

Fra : K

Dato : 05-04-05 21:50

"Michael Birkholm" <mibhSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> jeps, den gnistrer på livet løs

som min gamle lærer sagde : er der gnist, kompression og luft/benzinblanding
....så starter lortet

Nå videre ....videre ....mere info !!!!!

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 21:57

> som min gamle lærer sagde : er der gnist, kompression og
luft/benzinblanding
> ...så starter lortet
>
> Nå videre ....videre ....mere info !!!!!

ja sådan har jeg også altid forstået det, derfor var det også jeg syntes det
var mærkeligt at med et nyt stempel/cylinder til at give kompression, samt
benzin direkte ind til stemplet, samt et tændrør der virker så virker det
sgu lidt underligt?!?

Fra : K

Dato : 05-04-05 22:12

> [...]

> benzin direkte ind til stemplet, samt et tændrør der virker så virker det

lige umiddelbart kan det virke underligt .....men "underligt" er noget vi
mennesker skaber, det er formodentligt 99,9 % sikkert ikke en UFO over dit
hus, der gør at den ikke starter som man ser på film, så der skal kunne
skabes liv

PS: jeg vil lige sige at jeg selv engang sloges med et tændrør som fint
kunne give gnist når det var afmonteret ...men kunne ikke når det blev udsat
for høj kompression, lidt underligt ...men efter skifte til en anden type så
kørte det

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 22:20

> [...]
udsat
> for høj kompression, lidt underligt ...men efter skifte til en anden type

Det gav en mindre røgsky her for lidt siden da jeg lige prøvede igen med
lidt wd40 i hullet og så køre godt med starteren, men det er vel ikke nogen
garanti for at det var en eksplosion?

Men det med brændstoffet er jeg nu ved at komme lidt i tvivl om.

Fra : K

Dato : 05-04-05 22:27

"Michael Birkholm" <mibhSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Men det med brændstoffet er jeg nu ved at komme lidt i tvivl om.

Så ved du hvor du skal gå igang

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 22:41

> Så ved du hvor du skal gå igang

Ja det må jeg hellere lige gå igennem igen så

Jeg siger ihvertfald tusind tak for de gode råd!

Fra : Mikkel Lund

Dato : 05-04-05 22:35

> [...]
nogen
> garanti for at det var en eksplosion?
>
> Men det med brændstoffet er jeg nu ved at komme lidt i tvivl om.

Prøv lige at pille luftfilteret af (eller bare "puden"), så kommer der mere
luft til, så kan det være den vil, det er set før.

Hilsen Mikkel (som har indset at klokken er ved at være mange når man skal
op kl 0600. øv)

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 22:38

"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> wrote in message

> [...]
> luft til, så kan det være den vil, det er set før.
>
> Hilsen Mikkel (som har indset at klokken er ved at være mange når man skal

Luftfilteret er allerede pillet af, og jeg har også prøvet at sprøjte benzin
den vej igennem, uden det havde noget effekt

Fra : Mikkel Lund

Dato : 05-04-05 22:40

Sidste skud fra hoften i aften:
Hvad med elektrode afstanden på tændrøret? Prøv at variere det lidt.

signing off
Mikkel Lund

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 22:41

> Sidste skud fra hoften i aften:
> Hvad med elektrode afstanden på tændrøret? Prøv at variere det lidt.
>
> signing off
> Mikkel Lund

det er også prøvet!!!

og jeg siger også tusind tak for hjælpen til dig!

Fra : Thomas B

Dato : 06-04-05 14:23

> "Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> wrote in message

Har også et par ider.

Monterede en ny karburator på min katana en gang. Kunne ikke få den igang.
Problemet var der at gasspjældet manglede ca. 1mm i at gå helt i bund i
karburatoren. På grund af kablet ikke passede 100 % i længden fra den
orginale til den uorginale karburator.

Prøved også at en pæn størelse sten havde fundet vej. Helt ned i
membranhuset og sad i klemme sådan at membranen ikke lukkede helt.

Prøvede også at tændledningen var blevet dårlig. Sådan at gnisten kunne
springe fra tændledningen og over til stel på andre ting på scooteren.

Hvis det driller dig selv om du har prøvet alle de gode råd folk har givet
dig her. Så gør som mig adskild næsten hele scooteren ad. af med plastik. så
du kan komme til at se alle ledninger. se alle stikene igennem for ier rens
dem. Luk dem med silikone. brug silikone spray på ledningerne.

Gå benzinens vej igennem helt fra tank til skyllekanalerne i cylinderen.
skift benzin slangerne hvis der er det mindste galt med dem. Køb en ordenlig
kvalitet benzin slange. Det er surt at spare måske 100 kr. for at finde ud
af 1 år efter at benzin slangen var i for dårlig kvalitet. Det er et stort
arbejde på en scooter at skifte dem. Hvis du har adgang til en moment nøgle
så krydsspænd topstykket så du er sikker på at cylinder og top stykke
trykker ens over pakningerne. Det svinger lidt hvor meget de skal spændes på
de forskellige scooter 10-12 nm er ca det en 6 mm møtrik skal spændes.

Mvh. Thomas

Fra : Michael Birkholm

Dato : 06-04-05 17:51

"Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]

rens
> dem. Luk dem med silikone. brug silikone spray på ledningerne.

Jeg har nu prøvet at slæbe den indenfor og skruet godt op for varmen så den
kan blive godt tør over det hele, hvis det hjælper på det, så må det jo være
noget fugt der har sat sig et sted.

Mvh.
Michael

Fra : K

Dato : 06-04-05 18:30

> [...]

> den
> kan blive godt tør over det hele, hvis det hjælper på det, så må det jo

Din choke funktion virker ....right ? hvis ikke kan du prøve at holde næsten
tæt for indsugningen så du kan få liv

Fra : Michael Birkholm

Dato : 06-04-05 21:43

> Din choke funktion virker ....right ? hvis ikke kan du prøve at holde
næsten
> tæt for indsugningen så du kan få liv

Jeg har også overvejet om det kunne have noget med chokeren at gøre da den
jo er med el-choker, men dengang hvor den satte ud var efter ca 19 km, og
der kan det vel ikke have været noget med chokeren?
Det med at holde tæt for luft ved indsugningen har jeg også prøvet et par
gange, uden held, desværre.
Jeg må indrømme jeg er godt nok efterhånden lidt på bar bund?!?

Mvh.
Michael

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-04-05 09:43

Michael Birkholm wrote:
> [...]
> gange, uden held, desværre.
> Jeg må indrømme jeg er godt nok efterhånden lidt på bar bund?!?

Ja jeg er godt nok også ved at løbe tør.
MEN er du sikker på at stemplet passer til din cylinder, så den
kompresion ikke er så god? Prøv at at putte lidt olie med i forbrandings
kammeret, det kan gøre kompresionen bedre lige til starten.

Hilsen Mikkel

Fra : Henning Lund

Dato : 07-04-05 13:33

Mikkel Lund skrev:

> MEN er du sikker på at stemplet passer til din cylinder, så den
> kompresion ikke er så god?

Fik han ikke nyt cylinderkit, og der var jo de samme problemer med det
gamle kit så det kan vist udelukkes, nu har jeg ikke lige fulgt med i
tråden, men start fra en ende af:

Er simmerringen ved krumtappen i venstre side tæt og på plads, højre
side går sjældent men kan ikke udelukkes..
Har tændingen flyttet sig, evt. knækket not.
Membran tæt.
Hoveddyse tilstoppet.
Tændrør defekt selv om den gnistrer lystigt uden for cylinderen.
Tændrørsledning defekt et eller andet sted så der går strøm i stel i
stedet for til røret.

Hvis ovenstående er i orden, så kan den være gevaldigt druknet og svær
at starte, men hvis man tager og sætter en top i sin (hvis man har en)
boremaskine som har venstreløb, ind på krumtapmøtrikken så skal den
kunne starte.

Fra : Michael Birkholm

Dato : 07-04-05 15:03

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message

> [...]
> at starte, men hvis man tager og sætter en top i sin (hvis man har en)
> boremaskine som har venstreløb, ind på krumtapmøtrikken så skal den

Ja netop som jeg havde givet op i dag og aftalt med mekaniker at jeg bare
skulle smide den ned til ham, så prøvede jeg en sidste gang om jeg kunne få
gang i den, og minsanten om det ikke gav et ordentlig knald og så kom der
gang i den?!?

Måden den kom igang på var ved at holde helt tæt ved luftindsugningen på
karburatoren lidt, og så slippe og give lidt gas, så kom den igang, hvad
pokker kan det lige være der er galt der?

Mvh.
Michael

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-04-05 15:21

> [...]
> karburatoren lidt, og så slippe og give lidt gas, så kom den igang, hvad
> pokker kan det lige være der er galt der?

Hvis du holde for indsugning kommer der undertryk i karburatoren og
benzinen vælter ind, når du så slipper kommer der en meget fed blanding
ind i kammeret. Tænk at den kunne tænd så fed en blanding!?!
Nå men lad den stå i tomgang nogle minuter så stemplet og cylinderen
lære hinanden at kende.
Var det egenligt et tun sæt der kom på, for så skal du jo også have
størrer dyse.

Hilsen Mikkel og tillykke

Fra : Michael Birkholm

Dato : 07-04-05 17:16

"Mikkel Lund" <mmlu03_no@spam_control.auc.dk> wrote in message

> [...]
> lære hinanden at kende.
> Var det egenligt et tun sæt der kom på, for så skal du jo også have

Ja det var et tun sæt, jeg tror nok det hedder Athena 46,7 mm, og jeg har
købt en større dyse, både en 68 og en 72 så skal jeg have prøvet hvad for en
der passer bedst.

Men problemet er vel ikke helt ovre endnu, jeg kan jo fortsat ikke starte
den medmindre jeg laver det nummer med at holde hånden for, hvad er det der
er årsag til det? og hvordan får jeg det løst?

Og så vil jeg da godt lige have lov til at sige mange tusind tak til alle
dem der har været behjælpelige med gode råd og fif, også selv det var sent
om aftenen

Mvh.
Michael

Fra : K

Dato : 07-04-05 17:42

> [...]

> købt en større dyse, både en 68 og en 72 så skal jeg have prøvet hvad for

Start med den store ...så kan du sætte den mindre på senere hvis den får for
fed blanding

> [...]
> der
> er årsag til det? og hvordan får jeg det løst?

Det tyder på at det er din choker det er galt med ....check om der er
spænding til den

> Og så vil jeg da godt lige have lov til at sige mange tusind tak til alle
> dem der har været behjælpelige med gode råd og fif, også selv det var sent
> om aftenen

Selv !!!

Fra : Michael Birkholm

Dato : 07-04-05 18:04

> [...]
for
> fed blanding

> Det tyder på at det er din choker det er galt med ....check om der er

Jeg har lige tjekket den nu, ved at tage stikket fra, og der kommer strøm
ned til el-chokeren når jeg prøver på at starte den.

Er det så muligvis selve chokeren der er defekt?

Mvh.
Michael

Fra : K

Dato : 07-04-05 18:11

> [...]

> ned til el-chokeren når jeg prøver på at starte den.
>
> Er det så muligvis selve chokeren der er defekt?

Ja det kan det være

afmonter den af og prøv den af imens den er afmonteret ...reagerer den så
ved 12 V ?

Fra : Michael Birkholm

Dato : 07-04-05 18:35

> Ja det kan det være
>
> afmonter den af og prøv den af imens den er afmonteret ...reagerer den så
> ved 12 V ?

Nu skal jeg så først lige høre inden jeg piller den af, hvad der skal ske
med den når jeg smider strøm til?

Mvh.
Michael

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-04-05 18:37

"K" <k@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det kan det være
>
> afmonter den af og prøv den af imens den er afmonteret ...reagerer den så
> ved 12 V ?

Er det ikke noget med at man kan måle modstanden genne den spole der sidder
i den. Husker svagt noget med at den ikke må være under 20ohm, men der er
nok nogen der _ved_ det.

Hilsen Mikkel

Fra : Michael Birkholm

Dato : 08-04-05 17:48

"K" <k@tiscali.dk> wrote in message

> Ja det kan det være
>
> afmonter den af og prøv den af imens den er afmonteret ...reagerer den så
> ved 12 V ?

Hejsa igen

Nu kan jeg starte dyret hver gang ved hjælp af en hånd foran indsugningen,
og når den er varm er det ikke nødvendigt, jeg har også prøvet at afmontere
el-chokeren og sætte 12V til den uden der sker noget som helst (jeg ved så
heller ikke hvad der skal ske med den når man sætter strøm til) så det må
være der problemet har været.

Mvh
Michael

Fra : K

Dato : 08-04-05 23:08

> [...]

> heller ikke hvad der skal ske med den når man sætter strøm til) så det må

nemlig

få den skiftet

Fra : Peder\(2770\)

Dato : 12-04-05 18:37

Virker den nu??
Hvad var problemet?

Fra : Michael Birkholm

Dato : 12-04-05 19:07

"Peder(2770)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> Virker den nu??
> Hvad var problemet?
>
> "Michael Birkholm" <mibhSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Ja næsten, den starter ikke helt uden problemer stadigvæk, jeg har skiftet
dysen til en #78 og smidt et B9HS tændrør i, men når jeg får den startet og
lader den køre et stykke tid, og kører lidt på den, begynder den på et
tidspunkt nærmest at banke hvorefter den går ud, jeg kører ikke fuld gas,
kun omkring 15-25 km/t. Når det så er sket så kan jeg ikke starte den igen
før efter et stykke tid. Hvad er problemet her?

Mvh.
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-05 13:07

Mikkel Lund wrote:

> Var det egenligt et tun sæt der kom på, for så skal du jo også have
> størrer dyse.

Skal og skal.. det er nu ikke altid nødvendigt. Min kører med 47mm Hebo
og kører og forbrænder bedst med standarddyse.

Det er som med dyser som det er med kvinder.. man er nødt til at prøve
sig lidt frem :)

MVH
Martin

Fra : K

Dato : 07-04-05 16:55

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tændrør defekt selv om den gnistrer lystigt uden for cylinderen.
> Tændrørsledning defekt et eller andet sted så der går strøm i stel i

repetetion af tråden kan jeg se

Fra : Henning Lund

Dato : 07-04-05 20:12

K skrev:

> repetetion af tråden kan jeg se

Kan du ikke læse, jeg skrev jo jeg ikke havde fulgt med i tråden.

Fra : K

Dato : 07-04-05 21:17

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke læse, jeg skrev jo jeg ikke havde fulgt med i tråden.

Jeg kan sagtens læse ...og konstaterer endnu engang at det du skrev er en
repetetion af tråden !

Fra : Henning Lund

Dato : 08-04-05 05:00

K skrev:

> Jeg kan sagtens læse ...og konstaterer endnu engang at det du skrev
> er en repetetion af tråden !

Ja ja du er en helt.

Fra : K

Dato : 08-04-05 13:57

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja ja du er en helt.

Hvad er egentlig dit problem ?

Fra : K

Dato : 05-04-05 22:43

"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv lige at pille luftfilteret af (eller bare "puden"), så kommer der
> mere
> luft til, så kan det være den vil, det er set før.

enig

Fra : K

Dato : 05-04-05 18:12

"Michael Birkholm" <mibhSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja så fik jeg indkøbt og monteret et nyt cylinderkit til popperen, og fuld
> af begejstring prøver jeg på at starte dyret, og hvad sker der?....NADA!

Har du kun monteret cylinderkit ( cylinder + stempel ) på Poppedrengen,
intet andet ?

> Så er det helt store spørgsmål bare hvad pokker er der så galt? kan
> svinghjulet på sådan en fætter forrykke sig? og hvordan skal den stå for
> at
> være korrekt indstillet?

Har du haft afmonteret svinghjul i forbindelse med monteringen af
cylinderkittet ? jeg er ude efter om du overhovedet har lavet indgreb ved
svinghjul, hvis ikke så formoder jeg ikke at der er grund til at lede efter
fejl der !

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 21:20

"K" <kramme@fjernfjerntiscali.dk> wrote in message

> [...]
> cylinderkittet ? jeg er ude efter om du overhovedet har lavet indgreb ved
> svinghjul, hvis ikke så formoder jeg ikke at der er grund til at lede

Nej jeg har overhovedet ikke rørt ved svinghjulet i forbindelse med at jeg
har monteret det nye sæt, så udfra dit svar så går jeg udfra at det står som
det skal.

Det jeg selv var lidt mistænksom på var om den gav gnist på det rigtige
tidspunkt?

Mvh.
Michael

Fra : K

Dato : 05-04-05 21:28

> [...]

> har monteret det nye sæt, så udfra dit svar så går jeg udfra at det står

Hvis tændingstidspunkt var ok før, så er det tidspunktet stadig det samme og
du skal gerne kunne starte på det, måske det skal ændres i timing senere,
men vent indtil videre med det .....først skal du registrere liv.

> Det jeg selv var lidt mistænksom på var om den gav gnist på det rigtige
> tidspunkt?

Gnist skal du selvsagt kontrolere, hvis det ikke er tilfældet at der er
gnist må du fejlfinde derfra.

tændspole, tændrør, ledninger osv.

lad os høre noget mere når du har chekket det

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 21:39

> [...]
> gnist må du fejlfinde derfra.
>
> tændspole, tændrør, ledninger osv.
>
> lad os høre noget mere når du har chekket det

Jo der er gnist, tændrør er skiftet til et splinternyt, jeg har været
igennem alle de kontakter jeg har kunnet finde og renset dem med
kontakt-rens.
Så det er nogenlunde der jeg står nu
Hvis jeg bare kan få gang i en eksplosion eller 2 i motoren, så kan jeg
begynde at arbejde mig udfra det, men det er ikke nemt når det bare slet
ikke giver noget?!?

Mvh.
Michael

Fra : K

Dato : 05-04-05 21:45

> [...]

> Hvis jeg bare kan få gang i en eksplosion eller 2 i motoren, så kan jeg
> begynde at arbejde mig udfra det, men det er ikke nemt når det bare slet

Oki ...kan du fornemme om der er kompression ?

.......vender stempel rigtigt ?
.....er stempelringene monteret korrekt ?
......er toppakning tæt ?
.....får den brændstof ?
.....har du pillet ved membranen i indsugning ?
....... hvordan med karburator ?
.......virker vaccumsystem til åbning af benzinhane som det skal ?

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 21:52

> [...]
> ...... hvordan med karburator ?
> ......virker vaccumsystem til åbning af benzinhane som det skal ?

Kompression er der (formentlig) nok af, det var det jeg var i tvivl om
tidliger og skiftede derfor cylinder + stempel
Stempelringen sidder også som den skal, glider let og smertefrit igennem
cylinder
Toppakningen er også fuldstændig tæt
Brændstof har jeg tjekket at det kommer ned i karburator ved at tage slangen
af lige før karburator, derfra er jeg så lidt i tvivl om det kommer videre,
men stadigvæk burde det vel give en eller anden form for eksplosion hvis jeg
sprøjter benzin eller lidt wd40 ind igennem tændrørshullet og skruer tændrør
i og prøver på at starte?
Og nej membranen har jeg slet ikke haft pillet ved.
Karburatoren har jeg haft skilt ad for at tjekke for urenheder
Vaccumsystemet må vel virke eftersom der kommer benzin ned til karburator

Mvh.
Michael

Fra : K

Dato : 05-04-05 22:05

> [...]

> slangen
> af lige før karburator, derfra er jeg så lidt i tvivl om det kommer

oki ...det skal du så finde ud af om det gør ( meget afgørende )

> [...]
> jeg
> sprøjter benzin eller lidt wd40 ind igennem tændrørshullet og skruer

har aldrig selv prøvet med wd40 ( ved ikke om det vil give nogen effekt )

> Karburatoren har jeg haft skilt ad for at tjekke for urenheder

er dyse renset og er der lysning ?

> Vaccumsystemet må vel virke eftersom der kommer benzin ned til karburator

korrekt men fyldes svømmerhus ?

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 22:14

> oki ...det skal du så finde ud af om det gør ( meget afgørende )

Det skal jeg lige have kontrolleret i morgen, den eneste måde at kontrollere
det på er ved at se at tændrøret er blevet vådt eller hvad?

> har aldrig selv prøvet med wd40 ( ved ikke om det vil give nogen effekt )

Jeg har lige været ude og prøve en gang mere, med et skud af det, og denne
gang tror jeg det brændte af, der kom ikke gang i den, ikke engang tæt på,
men der kom lidt røg fra det så det går da lidt fremad

> er dyse renset og er der lysning ?

Ja dysen er renset og jeg har også tjekket at man kan se igennem

> korrekt men fyldes svømmerhus ?

Jeps svømmehuset var fyldt dengang jeg pillede den af, det er selve
"bundkarret" på karuratoren ikke?

Fra : K

Dato : 05-04-05 22:24

> [...]

> kontrollere
> det på er ved at se at tændrøret er blevet vådt eller hvad?

ja det er "easy" måden at gøre det på ...efter 2 min på starteren eller 20
gange på kickstarteren, hvis tændrøret forbliver knastørt, så må og skal det
jo være fra karburator og vejen ind i motoren det er galt !

> Jeg har lige været ude og prøve en gang mere, med et skud af det, og denne
> gang tror jeg det brændte af, der kom ikke gang i den, ikke engang tæt på,
> men der kom lidt røg fra det så det går da lidt fremad

hmmmm

> Jeps svømmehuset var fyldt dengang jeg pillede den af, det er selve
> "bundkarret" på karuratoren ikke?

Korrekt

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 22:33

> [...]
det
> jo være fra karburator og vejen ind i motoren det er galt !

Jeg har lige prøvet at køre en del med el-starteren med det gamle tændrør i,
og det bliver lidt fugtigt på den, det kan selvfølgelig være rester af det
wd40 jeg sprøjtede derind, men det lugtede lidt af benzin

Fra : K

Dato : 05-04-05 22:42

> [...]

> og det bliver lidt fugtigt på den, det kan selvfølgelig være rester af det
> wd40 jeg sprøjtede derind, men det lugtede lidt af benzin

nix ...wd40 lugter ikke af benzin ....men det gør benzin til gengæld ...hehe

jeg gad godt hvis du du gider sikre dig at din membran virker .....hvis den
ikke gør så bliver blandingen ikke presset op i cylinderen ....check lige
det, den skal både kunne åbne og lukke helt tæt !

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 22:53

> [...]
> ikke gør så bliver blandingen ikke presset op i cylinderen ....check lige
> det, den skal både kunne åbne og lukke helt tæt !

ok, det vil jeg så prøve i morgen, jeg har alligevel sådan nogle nye
membranplader jeg skal have monteret, hvordan tjekker jeg den? at den kan
åbne og lukke helt tæt?

Fra : K

Dato : 05-04-05 22:58

> [...]

> ok, det vil jeg så prøve i morgen, jeg har alligevel sådan nogle nye
> membranplader jeg skal have monteret, hvordan tjekker jeg den? at den kan

Afmonter membran og blæs/sug ved studsen ....så skal den hhv. åbne/lukke
.....hvis den viser sig ikke at være tæt så har du med stor sansynlighed
fundet problemet, bemærk at du skal være forsigtig, mht. membranen, der må
ikke forefindes skidt på den, så kan den ikke lukke tæt !

rene fingre, rent værktøj, rent underlag !

Godnat ...gaaab

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 23:01

> [...]
> ikke forefindes skidt på den, så kan den ikke lukke tæt !
>
> rene fingre, rent værktøj, rent underlag !

det prøver jeg i morgen, jeg skal nok skrive hvordan det går!

Godnat!

Fra : Michael Birkholm

Dato : 06-04-05 17:36

> [...]
> ikke forefindes skidt på den, så kan den ikke lukke tæt !
>
> rene fingre, rent værktøj, rent underlag !

Så har jeg prøvet at skifte og samtidig teste membranen at den er ok, jeg
har prøvet at køre lidt med starteren igen, uden den helt store effekt, dog
lugter tændrøret lidt brændt når jeg tager det ud? det er dog stadigvæk også
fugtigt

Mvh.
Michael

Fra : K

Dato : 05-04-05 21:30

> [...]

> har monteret det nye sæt, så udfra dit svar så går jeg udfra at det står

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det sæt nøjagtigt består af ....er
eks. karburator også udskiftet ?

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 21:41

> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det sæt nøjagtigt består af ....er
> eks. karburator også udskiftet ?

Nej karburatoren er den samme som hele tiden har sat der, jeg skiftede kun
cylinder + stempel fordi jeg blev foreslået at det garanteret var det der
var problemet.

Mvh.
Michael

Fra : K

Dato : 05-04-05 21:47

> [...]

> cylinder + stempel fordi jeg blev foreslået at det garanteret var det der

oki ...kan du se om der kommer luft/benzinblanding ind i cylinder ?
.....bliver tændrør fugtigt når du har kørt med starteren nogen tid ?

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 21:55

> oki ...kan du se om der kommer luft/benzinblanding ind i cylinder ?
> ....bliver tændrør fugtigt når du har kørt med starteren nogen tid ?

Den bliver faktisk ikke så fugtig, det er lidt svært at bedømme når det er
helt nyt tændrør, men det virker til at der kommer lidt benzin derned
Jeg har også prøvet at sprøjte lidt benzin igennem indsugningen til
karburatoren uden at det gav nogen effekt.

Mvh.
Michael

Fra : Mikkel Lund

Dato : 05-04-05 22:10

> [...]
> Jeg har også prøvet at sprøjte lidt benzin igennem indsugningen til
> karburatoren uden at det gav nogen effekt.

Hvis du pumper 10-20 gang på kickstarteren unden den tænder, så burde du
ikke være i tvivl om tændrøret er vådt eller ej. Den skal jo nærmest dryppe.
Er du sikker på der er benzin på Det skader heller ikke med en gang
manuel karburatorrens.

Hilsen Mikkel

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 22:17

> [...]
dryppe.
> Er du sikker på der er benzin på Det skader heller ikke med en gang

Benzin er der nok af, men efter at have pumpet på kickstarter og brugt
el-starter en masse gange, så er det ikke ligefrem fordi tændrøret det
drypper af benzin.

Karburatoren har jeg haft skilt ad, og prøvet at rense, jeg har sikret mig
at der er fri gennemgang i de rør der er.

Mvh.
Michael

Fra : Mikkel Lund

Dato : 05-04-05 22:20

Er du 100% på at du har vendt stemplet rigtigt? Kender mange (incl.
undertegnede) der er kommet til at vend den forkert, og så sker der
ingenting!

Hilsen Mikkel

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 22:21

> Er du 100% på at du har vendt stemplet rigtigt? Kender mange (incl.
> undertegnede) der er kommet til at vend den forkert, og så sker der
> ingenting!
>
> Hilsen Mikkel

Pilen vender ned mod udstødning ikke? please sig det er rigtigt!!

Fra : K

Dato : 05-04-05 22:26

Fra : Mikkel Lund

Dato : 05-04-05 22:32

> "Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> wrote in message

> Pilen vender ned mod udstødning ikke? please sig det er rigtigt!!

Jo, hvis ringen er åben den anden vej, get it?

Fra : Michael Birkholm

Dato : 05-04-05 22:34

> "Michael Birkholm" <mibhSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, hvis ringen er åben den anden vej, get it?

Så vender den rigtigt nok, pyha!