Peogot
Fra : Aragorn25

Dato : 03-04-05 18:46

Hej Folkens

Jeg har en Peugot Speedfight fra 30/12/97

Kickstarterarmen, er næsten helt nede i bund, den kommer kun et par
centimeter op, jeg kan godt trykke den ned og høre at stemplet tager et par
omdrejninger, men kickstarteren kommer ikke op igen. hvor kigger jeg og hva
gør jeg?

Kommer der olie ud, hvis jeg åbner ind til kickstartere`N?

Mvh
dennis

Fra : Hekto

Dato : 03-04-05 19:34

In article <42502bce$0$707$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, aragorn24
@webspeed.dk says...
> [...]
> gør jeg?
>
> Kommer der olie ud, hvis jeg åbner ind til kickstartere`N?

Piller sidedækslet af ... ingen olie.
Ser omreturfjederen er ok, smør evt. med lidt fedt.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : K

Dato : 03-04-05 21:19

"Aragorn25" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> men kickstarteren kommer ikke op igen. hvor kigger jeg og hva gør jeg?

afmonter dæksel, hvis du vil gøre det godt så kan du afmontere hele
kickstarterdelen herefter ...det sker at der er rust omkring akslen som går
ud igennem dækslet til kickstarterarm, afrens med noget fint smergellærred
på akslen og smør det op med eks. neverseez eller kobberfedt og monter igen.

> Kommer der olie ud, hvis jeg åbner ind til kickstartere`N?

nej

Fra : Henning Lund

Dato : 04-04-05 04:47

K skrev:

> kobberfedt og monter igen.

Hehe, tror du han har startproblemer ind imellem?
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : K

Dato : 04-04-05 15:10

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Hehe, tror du han har startproblemer ind imellem?

forklar ?

Fra : Henning Lund

Dato : 04-04-05 15:58

K skrev:

> forklar ?

Siden kickstarteren skal trædes så mange gange at den bliver varm
(kobberfedt) :o=

Fra : Aragorn25

Dato : 04-04-05 20:45

Ok, håber det bliver godt vejr i weekenden, så kigger jeg på det.
Opfølgning følger

Fra : K

Dato : 05-04-05 09:27

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Siden kickstarteren skal trædes så mange gange at den bliver varm
> (kobberfedt) :o=

ikke så meget pga. varmen, mere pga. bestandig evne til at modstå rust,
vand, salt og snask

Fra : Henning Lund

Dato : 05-04-05 11:18

K skrev:

> ikke så meget pga. varmen, mere pga. bestandig evne til at modstå
> rust, vand, salt og snask

Nå for søren
Mange andre fedttyper er bedre egnede til sådan et formål, det er
efterhånden en videnskab at hitte ud af hvilken fedt der er beregnet til
hvad.
Han skal bruge en fedttype som er beregnet til bøsninger, den er "lang"
i konsistensen og bliver hvor den skal være, det kan knibe lidt med
kobberfedt.

Fra : K

Dato : 05-04-05 17:13

> [...]

> Han skal bruge en fedttype som er beregnet til bøsninger, den er "lang" i
> konsistensen og bliver hvor den skal være, det kan knibe lidt med

uha ja ....jeg kan se at kobberfedt slet ikke dur i din verden, jeg har selv
brugt kobberfedt på spray i mange år og det går fint til netop dette formål,
men har man den type du snakker om på hylden ...ja klart så brug den da !

Fra : Henning Lund

Dato : 05-04-05 17:51

K skrev:

> [...]
> har selv brugt kobberfedt på spray i mange år og det går fint til
> netop dette formål, men har man den type du snakker om på hylden

Uha da, jeg vidste ikke at det trådte på din mening, jeg udtaler bare
hvad jeg har lært på div. smørekurser.

Fra : K

Dato : 05-04-05 18:04

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Uha da, jeg vidste ikke at det trådte på din mening, jeg udtaler bare hvad
> jeg har lært på div. smørekurser.

det er ikke sikkert at du træder på noget som helst, det er svært at udlede,
jeg kender dig ikke ...men jeg har bare bemærket ofte i denne og andre
grupper at lige så snart at der er nogen som kommer med et svar som kan
bruges til noget så er der straks nogle som går i petiteser ....jeg ved bare
at kobberfedt sagtens kan bruges til formålet ...jeg ved også at du har ret
i at der findes andre smøremidler som er bedre egnet, grunden til at jeg
nævner kobberfedt er at det typisk er noget som de fleste har på hylden !

men fint nok nævn da for manden hvilket specifikt produkt du synes han skal
bruge så han kan få smurt hans kickstarter og komme videre

Fra : Henning Lund

Dato : 05-04-05 21:21

K skrev:

> men fint nok nævn da for manden hvilket specifikt produkt du synes
> han skal bruge så han kan få smurt hans kickstarter og komme videre

F.eks
Castrol Pyroplex Blue, Agip GREASE MU EP 2, Shell SRS 4000, Danco Oil
Marine grease, Q8 Rembrandt EP 2.
Men det er nok de færreste der ligger inde med fedt samt kobberfedt i en
normal husstand.
Et af de sidste eksempler jeg så på kickstarter akselsmøring da jeg
havde værksted, var en mand der i mangel af bedre havde brugt Oma
stegemargarine for at pedalen ville returnere
Nå men vi er vist OT så jeg stopper.

Fra : K

Dato : 05-04-05 21:39

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> F.eks
> Castrol Pyroplex Blue, Agip GREASE MU EP 2, Shell SRS 4000, Danco Oil
> Marine grease, Q8 Rembrandt EP 2.'

Multi ...multi ;-P

> [...]
> værksted, var en mand der i mangel af bedre havde brugt Oma stegemargarine

Nej sgu da ...nu begynder det både at blive sjovt og spændende ...hehe

Fra : Henning Lund

Dato : 05-04-05 22:00

K skrev:

> Multi ...multi ;-P

Ja fordi der skulle være en chance for at folk havde den og de lever
fuldtud op til de krav der stilles i eksemplet med akslen.