/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Blandingsprocent til yamaha fs1 4 gear
Fra : Jon Mørch


Dato : 03-04-05 15:34

Hej gruppe.

Jeg har just i dag været i Esbjerg og hente min yamaha... En barndoms drøm
er blevet opfyldt i en alder af 28 =).
I min ivrighed for at komme hjem med dyret fik jeg ikke spurgt om
blandingsforholdet ml. 2 takts olie og benzin - mener at kunne huske fra min
knallertungdom (dengang var der kun råd til maxi) at det er enten 2 eller 4
% olie der skal i benzinen men aner da ikke lige hvad der skal på denne
knallert.

Det er en '79 og den er tunet. hvis det har en indflydelse på svaret.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at få at vide hvilke rep. håndbog der er
den bedste til denne knallert. Har søgt på nettet men det ser ikke ud til at
noget kan downloades - det er vel næppe lovligt heller... Så må jeg jo punge
ud i stedet.

Skivebremsen lækker nemlig en smule og er derfor ikke særlig effektiv, og
det ser ud til at bagbremsen er strammet det den kan og er heller ikke
særlig effektiv. Det fandt jeg så ud af med 70 km/t i dag, hehe. Det skal
selvf. ordnes.

PFT.

Jon Mørch



 
 
Allan Riise (03-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 03-04-05 15:44


"Jon Mørch" <hangman_3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:424ffee3$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej gruppe.
>
> Jeg har just i dag været i Esbjerg og hente min yamaha... En barndoms drøm
> er blevet opfyldt i en alder af 28 =).
> I min ivrighed for at komme hjem med dyret fik jeg ikke spurgt om
> blandingsforholdet ml. 2 takts olie og benzin - mener at kunne huske fra
> min knallertungdom (dengang var der kun råd til maxi) at det er enten 2
> eller 4 % olie der skal i benzinen men aner da ikke lige hvad der skal på
> denne knallert.
>
> Det er en '79 og den er tunet. hvis det har en indflydelse på svaret.
>
> Desuden kunne jeg godt tænke mig at få at vide hvilke rep. håndbog der er
> den bedste til denne knallert. Har søgt på nettet men det ser ikke ud til
> at noget kan downloades - det er vel næppe lovligt heller... Så må jeg jo
> punge ud i stedet.
>
> Skivebremsen lækker nemlig en smule og er derfor ikke særlig effektiv, og
> det ser ud til at bagbremsen er strammet det den kan og er heller ikke
> særlig effektiv. Det fandt jeg så ud af med 70 km/t i dag, hehe. Det skal
> selvf. ordnes.
>
> PFT.

I *gamle* dage, sagde man 4%, men det var med oldgammel biologisk
2taktsolie.

Nu skriver du at du har tun på, så jeg går ud fra, at der er en større
cylinder, og lidt flere omdrejninger, så en fuldsyntetisk 2taktsolie blandet
med 3% forhold er fint.

Hvis dine indstillinger på tænding og karburator er iorden, kan du altid se
på dit tændrør om den får for meget olie, da det ikke bliver afbrændt
ordentligt, og "fedter" tændrøret til..

Allan Riise ( Gammel FS1 "rod", har stadig 3½ i papkasser i et totalt
renoveringsprojekt )



Ulf (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Ulf


Dato : 04-04-05 16:48

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message news:<42500138$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "Jon Mørch" <hangman_3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:424ffee3$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > Hej gruppe.
> >
> > Jeg har just i dag været i Esbjerg og hente min yamaha... En barndoms drøm
> > er blevet opfyldt i en alder af 28 =).
> > I min ivrighed for at komme hjem med dyret fik jeg ikke spurgt om
> > blandingsforholdet ml. 2 takts olie og benzin - mener at kunne huske fra
> > min knallertungdom (dengang var der kun råd til maxi) at det er enten 2
> > eller 4 % olie der skal i benzinen men aner da ikke lige hvad der skal på
> > denne knallert.
> >
> > Det er en '79 og den er tunet. hvis det har en indflydelse på svaret.
> >
> > Desuden kunne jeg godt tænke mig at få at vide hvilke rep. håndbog der er
> > den bedste til denne knallert. Har søgt på nettet men det ser ikke ud til
> > at noget kan downloades - det er vel næppe lovligt heller... Så må jeg jo
> > punge ud i stedet.
> >
> > Skivebremsen lækker nemlig en smule og er derfor ikke særlig effektiv, og
> > det ser ud til at bagbremsen er strammet det den kan og er heller ikke
> > særlig effektiv. Det fandt jeg så ud af med 70 km/t i dag, hehe. Det skal
> > selvf. ordnes.
> >
> > PFT.
>
> I *gamle* dage, sagde man 4%, men det var med oldgammel biologisk
> 2taktsolie.
>
> Nu skriver du at du har tun på, så jeg går ud fra, at der er en større
> cylinder, og lidt flere omdrejninger, så en fuldsyntetisk 2taktsolie blandet
> med 3% forhold er fint.
>
> Hvis dine indstillinger på tænding og karburator er iorden, kan du altid se
> på dit tændrør om den får for meget olie, da det ikke bliver afbrændt
> ordentligt, og "fedter" tændrøret til..
>
> Allan Riise ( Gammel FS1 "rod", har stadig 3½ i papkasser i et totalt
> renoveringsprojekt )

Allan..

Jeg ved ikke helt hvorfor.. Men på en måde kunne jeg godt tænke mig at
komme på besøg i dit værksted.. :D

Hilsen Ulf

Ps.

Det er vel bare af ren nysgerighed/se hvad andre folk med 4 gears har
gang i.. :P

The MANN (05-04-2005)
Kommentar
Fra : The MANN


Dato : 05-04-05 09:13

Hejsa Jon

"Jon Mørch" <hangman_3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:424ffee3$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej gruppe.
>
> Jeg har just i dag været i Esbjerg og hente min yamaha... En barndoms drøm
> er blevet opfyldt i en alder af 28 =).

Hvad koster sådan en fyr idag ?

> I min ivrighed for at komme hjem med dyret fik jeg ikke spurgt om
> blandingsforholdet ml. 2 takts olie og benzin - mener at kunne huske fra
> min knallertungdom (dengang var der kun råd til maxi) at det er enten 2
> eller 4 % olie der skal i benzinen men aner da ikke lige hvad der skal på
> denne knallert.
>
> Det er en '79 og den er tunet. hvis det har en indflydelse på svaret.
>

jeg ville prøve med 1 litter på 4% ,1på 3% og 1 på 2% . Og så tjekke
tændrøret om der er sorte aflejringer ,er der det er %erne for høje !!

The MANN



Ukendt (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-05 09:20


"The MANN" <Hamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4252488c$0$305$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa Jon
>
> "Jon Mørch" <hangman_3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:424ffee3$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej gruppe.
>>
>> Jeg har just i dag været i Esbjerg og hente min yamaha... En barndoms
>> drøm er blevet opfyldt i en alder af 28 =).
>
> Hvad koster sådan en fyr idag ?
>
>> I min ivrighed for at komme hjem med dyret fik jeg ikke spurgt om
>> blandingsforholdet ml. 2 takts olie og benzin - mener at kunne huske fra
>> min knallertungdom (dengang var der kun råd til maxi) at det er enten 2
>> eller 4 % olie der skal i benzinen men aner da ikke lige hvad der skal på
>> denne knallert.
>>
>> Det er en '79 og den er tunet. hvis det har en indflydelse på svaret.
>>
>
> jeg ville prøve med 1 litter på 4% ,1på 3% og 1 på 2% . Og så tjekke
> tændrøret om der er sorte aflejringer ,er der det er %erne for høje !!

2% lyder af ALLLT for lidt. Især hvis motoren er tunet.
Man skal heller ikke kigge på aflejringer, men derimod på krydspinden. Hvis
den har blå steder i sin hårdforcroming så er det fordi den får for lidt
olie.

--
Tom



Henning Lund (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 05-04-05 11:16

Tom skrev:

> 2% lyder af ALLLT for lidt. Især hvis motoren er tunet.
> Man skal heller ikke kigge på aflejringer, men derimod på
> krydspinden. Hvis den har blå steder i sin hårdforcroming så er det
> fordi den får for lidt olie.

Du kan da roligt gå ud fra farven på tændrøret, den siger da alt om
forbrændingen.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Ukendt (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-05 11:33


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:425265b0$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Tom skrev:
>
>> 2% lyder af ALLLT for lidt. Især hvis motoren er tunet.
>> Man skal heller ikke kigge på aflejringer, men derimod på
>> krydspinden. Hvis den har blå steder i sin hårdforcroming så er det
>> fordi den får for lidt olie.
>
> Du kan da roligt gå ud fra farven på tændrøret, den siger da alt om
> forbrændingen.

Ja men ikke om smørringen af motoren hvilket jo er oliens formål.

--
Tom



Henning Lund (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 05-04-05 13:43

Tom skrev:


> Ja men ikke om smørringen af motoren hvilket jo er oliens formål.

Lige så godt som at kigge på krydspinden, hvis den er stålblå kan det
skyldes for mages blanding og derved overophedning hvad enten der er for
lidt olie i eller ej.

En fuldsyntetisk totakstolie der overholder de gældende krav for
godkendelse, f.eks en Castrol TTS kan udemærket bruges som en 2%
blanding, alt derudover er bare til aflejringer i cylinder mm.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Ukendt (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-05 20:27


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:42528a17$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Tom skrev:
>
>
>> Ja men ikke om smørringen af motoren hvilket jo er oliens formål.
>
> Lige så godt som at kigge på krydspinden, hvis den er stålblå kan det
> skyldes for mages blanding og derved overophedning hvad enten der er for
> lidt olie i eller ej.
>
> En fuldsyntetisk totakstolie der overholder de gældende krav for
> godkendelse, f.eks en Castrol TTS kan udemærket bruges som en 2% blanding,
> alt derudover er bare til aflejringer i cylinder mm.

Jeg har ledt længe efter dok. for den påståede teknologiske udvikling som
skulle kunne retfærdiggøre at man går ned på 2%.
Yamaha skriver i deres gamle manualer 5% ind til knallerten er kørt til, så
kan man gå ned på 4%.
Jeg kiggede på den tyske Shell hjemmeside som er særdeles udbygget med
hvilke olier de anbefaler. Her var Yamaha Fs1 også nævnt men de skriver nu
ikke noget om at man kan nøjes med 2%.
Har du noget der kan bekræfte at det er noget oliefabrikanterne anbefaler?
Det må jo være oliefabrikanterne der så overtager "garantien" når de går mod
det som fabrikanten anbefaler.
Jeg selv har kørt ca. 90.000 Km på min FS1 og har ALDRIG skullet skifte
krumtap eller lejre selv om den har kørt de 89.000 Km med 6.5 og 8.5 HK tun
ved 4% olie.

I flg oliefabrikanterne så er udvikling i olier gået i retning af at den
afbrændte olie ikke sætter sig som sodbelægning i forbrændingskammeret, men
at bæreevnen har flyttet sig så man kan halvere oliemængden, ville jeg gerne
se på skrift.
Ikke at det koster den store formue at experimentere med det, men jeg er da
halv stolt af at min motor har gået så langt uden at andet end cylindre og
stempler er blevet skiftet.

--
Tom



Henning Lund (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 05-04-05 21:31

Tom skrev:

> Jeg har ledt længe efter dok. for den påståede teknologiske udvikling
> som skulle kunne retfærdiggøre at man går ned på 2%.
> Yamaha skriver i deres gamle manualer 5% ind til knallerten er kørt
> til, så kan man gå ned på 4%.

Netop, gamle manualer.
Der er sket en vanvittig udvikling af olier siden Yamahaen blev født,
jeg har arbejdet meget med Cross samt knallert/scootere i de år jeg
havde værksted, ingen af dem har taget skade af kun at køre med en 2%
blanding, jeg havde kunder som ikke ville af med de 4%, men de havde
lige så mange slitager på bla.deres cross maskiner.


> Har du noget der kan bekræfte at det er noget oliefabrikanterne
> anbefaler?

Jeg har ikke tid her i aften til at finde noget da det er blevet ret
sent, men kigger efter i morgen.


> Det må jo være oliefabrikanterne der så overtager
> "garantien" når de går mod det som fabrikanten anbefaler.

Prøv at skriv til Yamaha og spørg.


> I flg oliefabrikanterne så er udvikling i olier gået i retning af at
> den afbrændte olie ikke sætter sig som sodbelægning i
> forbrændingskammeret, men at bæreevnen har flyttet sig så man kan
> halvere oliemængden, ville jeg gerne se på skrift.

Tjae hvis du ser en motors opbygning idag, og en fra 70érne, så er der
jo ikke sket væsentlige forandringer, så hvorfor kører alle idag kun på
2%?

> Ikke at det koster den store formue at experimentere med det, men jeg
> er da halv stolt af at min motor har gået så langt uden at andet end
> cylindre og stempler er blevet skiftet.

Ret pænt gået ja.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Ukendt (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-05 21:53


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:4252f700$0$254$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Tom skrev:
>
>> Jeg har ledt længe efter dok. for den påståede teknologiske udvikling
>> som skulle kunne retfærdiggøre at man går ned på 2%.
>> Yamaha skriver i deres gamle manualer 5% ind til knallerten er kørt
>> til, så kan man gå ned på 4%.
>
> Netop, gamle manualer.
> Der er sket en vanvittig udvikling af olier siden Yamahaen blev født, jeg
> har arbejdet meget med Cross samt knallert/scootere i de år jeg havde
> værksted, ingen af dem har taget skade af kun at køre med en 2% blanding,
> jeg havde kunder som ikke ville af med de 4%, men de havde lige så mange
> slitager på bla.deres cross maskiner.

Jeg har også kørt motorcross i mange år
Mine motorcross maskiner kan man ikke danne sig et billede af hvor lang tid
de har holdt, da det ikke har været mange kørselstimer. Det skyldes nu nok
mere alt det støv som bliver suget med ind i krumtaphuset.

>> Har du noget der kan bekræfte at det er noget oliefabrikanterne
>> anbefaler?
>
> Jeg har ikke tid her i aften til at finde noget da det er blevet ret sent,
> men kigger efter i morgen.
>
>
>> Det må jo være oliefabrikanterne der så overtager
>> "garantien" når de går mod det som fabrikanten anbefaler.
>
> Prøv at skriv til Yamaha og spørg.

Tja jeg kan da prøve og se om de gider svare

>> I flg oliefabrikanterne så er udvikling i olier gået i retning af at
>> den afbrændte olie ikke sætter sig som sodbelægning i
>> forbrændingskammeret, men at bæreevnen har flyttet sig så man kan
>> halvere oliemængden, ville jeg gerne se på skrift.
>
> Tjae hvis du ser en motors opbygning idag, og en fra 70érne, så er der jo
> ikke sket væsentlige forandringer, så hvorfor kører alle idag kun på 2%?

Yamaha fs1 kører med uhyggelig små tollerancer mellem stempel og cylinder.
Nogle scootere i dag har heller ikke olien blandet direkte i benzinen, de
har også et elektronisk tændingssytem.
Motoren i en fs1 har i hver fald ikke ændret sig fra dengang


--
Tom



Contraventum Minquit (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Contraventum Minquit


Dato : 05-04-05 22:16

Som Henning skriver kan du roligt bruge en 2% opløsning -BARE DU BRUGER EN
GOD OLIE. Det kan nemlig stadig lade sig gøre at købe noget billigt l**t,
som ikke smører nok ved 2%.
Men køber du en god olie er der intet problem i det.

CM
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4252fa9c$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4252f700$0$254$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Tom skrev:
>>
>>> Jeg har ledt længe efter dok. for den påståede teknologiske udvikling
>>> som skulle kunne retfærdiggøre at man går ned på 2%.
>>> Yamaha skriver i deres gamle manualer 5% ind til knallerten er kørt
>>> til, så kan man gå ned på 4%.
>>
>> Netop, gamle manualer.
>> Der er sket en vanvittig udvikling af olier siden Yamahaen blev født,
jeg
>> har arbejdet meget med Cross samt knallert/scootere i de år jeg havde
>> værksted, ingen af dem har taget skade af kun at køre med en 2%
blanding,
>> jeg havde kunder som ikke ville af med de 4%, men de havde lige så
mange
>> slitager på bla.deres cross maskiner.
>
> Jeg har også kørt motorcross i mange år
> Mine motorcross maskiner kan man ikke danne sig et billede af hvor lang
> tid de har holdt, da det ikke har været mange kørselstimer. Det skyldes
nu
> nok mere alt det støv som bliver suget med ind i krumtaphuset.
>
>>> Har du noget der kan bekræfte at det er noget oliefabrikanterne
>>> anbefaler?
>>
>> Jeg har ikke tid her i aften til at finde noget da det er blevet ret
>> sent, men kigger efter i morgen.
>>
>>
>>> Det må jo være oliefabrikanterne der så overtager
>>> "garantien" når de går mod det som fabrikanten anbefaler.
>>
>> Prøv at skriv til Yamaha og spørg.
>
> Tja jeg kan da prøve og se om de gider svare
>
>>> I flg oliefabrikanterne så er udvikling i olier gået i retning af at
>>> den afbrændte olie ikke sætter sig som sodbelægning i
>>> forbrændingskammeret, men at bæreevnen har flyttet sig så man kan
>>> halvere oliemængden, ville jeg gerne se på skrift.
>>
>> Tjae hvis du ser en motors opbygning idag, og en fra 70érne, så er der
jo
>> ikke sket væsentlige forandringer, så hvorfor kører alle idag kun på
2%?
>
> Yamaha fs1 kører med uhyggelig små tollerancer mellem stempel og
cylinder.
> Nogle scootere i dag har heller ikke olien blandet direkte i benzinen,
de
> har også et elektronisk tændingssytem.
> Motoren i en fs1 har i hver fald ikke ændret sig fra dengang
>
>
> --
> Tom
>
>




Ukendt (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-05 22:35


"Contraventum Minquit" <vir.prudens@dania.dk> skrev i en meddelelse
news:42530009$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Som Henning skriver kan du roligt bruge en 2% opløsning -BARE DU BRUGER EN
> GOD OLIE. Det kan nemlig stadig lade sig gøre at købe noget billigt l**t,
> som ikke smører nok ved 2%.
> Men køber du en god olie er der intet problem i det.

Vi må se om Yamaha siger det samme

--
Tom



Contraventum Minquit (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Contraventum Minquit


Dato : 06-04-05 15:29

Du tror nok ikke på os? Jeg har selv brugt samme fremgangsmåde med de 2 %
i
små 15 år og har endnu ikke brændt noget sammen...
Men tjeck du bare.
CM
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42530497$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Contraventum Minquit" <vir.prudens@dania.dk> skrev i en meddelelse
> news:42530009$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Som Henning skriver kan du roligt bruge en 2% opløsning -BARE DU BRUGER
>> EN
>> GOD OLIE. Det kan nemlig stadig lade sig gøre at købe noget billigt
l**t,
>> som ikke smører nok ved 2%.
>> Men køber du en god olie er der intet problem i det.
>
> Vi må se om Yamaha siger det samme
>
> --
> Tom
>
>




Ukendt (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-04-05 17:24


"Contraventum Minquit" <vir.prudens@dania.dk> skrev i en meddelelse
news:4253f242$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Du tror nok ikke på os?

Jeg tror ikke DU giver en garanti hvis det var sådan at det ikke holder
alligevel?

> Jeg har selv brugt samme fremgangsmåde med de 2 %
> i
> små 15 år og har endnu ikke brændt noget sammen...
> Men tjeck du bare.

Næh og jeg har som sagt kørt min yamaha i 26 år 90.000 Km uden at der er
slør i krumtap m.m. Det er jo ikke uden grund at man "dengang" skrev 4% og
ikke 2%.
Da jeg var ung knægt var der mange der også lige skulle prøve at nøjes med
2% og det havde uheldige virkninger.

Ved ikke lige om jeg får fat i Yamaha, de har jo ingen e-mail adr. på deres
danske eller engelske hjemmeside. Men ok der er da et telefonnummer til
importøren (suk hvor gammeldags).

--
Tom



Contraventum Minquit (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Contraventum Minquit


Dato : 06-04-05 20:57

Der er nu nok sket meget med olien siden da - men alligevel held og lykke
med forsøget på at få fat i Yamaha...
CM
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42540d3d$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Contraventum Minquit" <vir.prudens@dania.dk> skrev i en meddelelse
> news:4253f242$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Du tror nok ikke på os?
>
> Jeg tror ikke DU giver en garanti hvis det var sådan at det ikke holder
> alligevel?
>
>> Jeg har selv brugt samme fremgangsmåde med de 2 %
>> i
>> små 15 år og har endnu ikke brændt noget sammen...
>> Men tjeck du bare.
>
> Næh og jeg har som sagt kørt min yamaha i 26 år 90.000 Km uden at der er
> slør i krumtap m.m. Det er jo ikke uden grund at man "dengang" skrev 4%
og
> ikke 2%.
> Da jeg var ung knægt var der mange der også lige skulle prøve at nøjes
med
> 2% og det havde uheldige virkninger.
>
> Ved ikke lige om jeg får fat i Yamaha, de har jo ingen e-mail adr. på
> deres danske eller engelske hjemmeside. Men ok der er da et
telefonnummer
> til importøren (suk hvor gammeldags).
>
> --
> Tom
>
>




Contraventum Minquit (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Contraventum Minquit


Dato : 06-04-05 20:59

http://www.yamaha-motor.co.jp/global/index.html prøv evt her
CM
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42540d3d$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Contraventum Minquit" <vir.prudens@dania.dk> skrev i en meddelelse
> news:4253f242$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Du tror nok ikke på os?
>
> Jeg tror ikke DU giver en garanti hvis det var sådan at det ikke holder
> alligevel?
>
>> Jeg har selv brugt samme fremgangsmåde med de 2 %
>> i
>> små 15 år og har endnu ikke brændt noget sammen...
>> Men tjeck du bare.
>
> Næh og jeg har som sagt kørt min yamaha i 26 år 90.000 Km uden at der er
> slør i krumtap m.m. Det er jo ikke uden grund at man "dengang" skrev 4% og
> ikke 2%.
> Da jeg var ung knægt var der mange der også lige skulle prøve at nøjes med
> 2% og det havde uheldige virkninger.
>
> Ved ikke lige om jeg får fat i Yamaha, de har jo ingen e-mail adr. på
> deres danske eller engelske hjemmeside. Men ok der er da et telefonnummer
> til importøren (suk hvor gammeldags).
>
> --
> Tom
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste