Aftrækker til svinghjulet på en Peugeot Tr~
Fra : Asger Kjeldsen

Dato : 02-04-05 19:49

Jeg har store problemer med at få svinghjulet af. De fire gevind til
blæserhjulsmontering kan ikke holde -de er kun 3 mm dybe og gevindet, der er
beregnet til aftrækkeren er med særdeles små rynker -fin gevind!
Kender nogen de korrekte værdier for det gevind, så jeg evt. kunne lave en
aftrækker, eller har nogen en god ide til at afmontere svinghjulet?
Scooteren er en Peugeot Trekker-
Asger.k

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-04-05 12:47

Asger Kjeldsen wrote:
> [...]
> Kender nogen de korrekte værdier for det gevind, så jeg evt. kunne lave en
> aftrækker, eller har nogen en god ide til at afmontere svinghjulet?

Du tager en motherfucker skruetrækker (= en stor en) og så tager du en
gummihammer... herefter sætter du skruetrækkeren i klemme og vrider
forsigtigt på svinghjulet mens du banker rundt på svinghjulet med
gummihammeren... men pas på du ikke knækker noget da det er aluminium du
vrider i jo. Svinghjulet kan du ikke skade men det andet kan du.

Jeg fik min af sådan da den aftrækker jeg havde købt til Peugeot jo
selvfølgelig ikke passede på.

Første gang kan den godt være svær at få af men når du samler igen og
selvfølgelig smører alle gevind med kobberfedt så går det hele som en
leg næste gang.

MVH