Hvilken er berdst
Fra : Preben

Dato : 31-03-05 15:17

Hej

hvilken 30 offroader skal man vælge
hvilken er bedst
mest stabil
færrest fejl med
lettest af fjerne neddroslingen på

alt i alt hvilken er til ca 18000 kr.

hilsen
preben

svar i gruppen

Fra : Charlotte

Dato : 31-03-05 16:53

En derbi senda R kan jeg klart anbefale, kører selv på en, men som 45'er.
Dog er der kun 4 gear på 30er modellen, men der sidder en begrænsning i
gearkassen som bare skal fjernes. Udstødningen er begrænset og det kan
afhjælpes med et større forrør, eller du kan skifte den helt (det har jeg
gjort). De nye scootere har jo euro 2 motor på som er begrænset lidt mere,
så de er gearet helt åndsvagt (12/70) jeg skiftede til 13 for og 53 bagtil
og vupti..nu løber den 100 km/t.
Charlotte

Fra : Preben

Dato : 31-03-05 17:45

Hej Charlotte

"
> En derbi senda R kan jeg klart anbefale, kører selv på en, men som 45'er.
> Dog er der kun 4 gear på 30er modellen, men der sidder en begrænsning i
> gearkassen som bare skal fjernes.

Får den så 6 gear ??

De nye scootere har jo euro 2 motor på som er begrænset lidt mere,
> så de er gearet helt åndsvagt (12/70) jeg skiftede til 13 for og 53 bagtil
> og vupti..nu løber den 100 km/t.

Ved du hvordan mere begrænset ??

Preben

Fra : Charlotte

Dato : 01-04-05 05:03

Ja der er bare en begrænsning i gearkassen når den er væk har den 6 gear.
Der er de begrænsninger jeg fortalte om, men det kunne også være en god
ide´at skifte membranen til nogle med karbon plader på, det gjorde jeg og
det giver et mere jævnt flow af benzin igennem motoren. Men sådan er det
jo
med alle scootere, men kan blive ved med at forbedre, men det er nemt på
en
senda, der skal ikke flere tusind kroner til på tun.

Fra : Preben

Dato : 01-04-05 15:02

Hej charlotte

hvad skal skilles af på moteren for at fjerne den begrænsning til gearet
er det hele moteren ??

preben

Fra : Charlotte

Dato : 01-04-05 15:58

Det ved jeg faktisk ikke da min jo havde 6 gear fra begyndelsen.. men hvis
du køber den kan du sikkert meget nemt få forhandleren til det.

Fra : RpR

Dato : 02-04-05 09:35

> Det ved jeg faktisk ikke da min jo havde 6 gear fra begyndelsen.. men hvis
> du køber den kan du sikkert meget nemt få forhandleren til det.

Jeg er meget sikker på at der IKKE sidder en begrænset 6 trins gearkasse,
men en rigtig 4 trins kasse i 30'erne.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Allan Riise

Dato : 03-04-05 09:08

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er meget sikker på at der IKKE sidder en begrænset 6 trins gearkasse,
> men en rigtig 4 trins kasse i 30'erne.

Sådan har jeg også forstået det.
Man kan dog købe 6-gears kit til den!

http://www.speed-up.dk/product.asp?product=2728&page=1