/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Film uden happy ending..
Fra : Frenjon


Dato : 28-03-05 11:23

Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.
Er med lidt hjælp kommet på følgende:

Har selv kun set et par af dem:

Memento
Von Trier film med Bjørk
Reservoir Dogs
Lost Highway

Der må da være flere?
Alle større biograffilm jeg kan tænke tilbage til har på den ene eller anden
måde en happy ending..

Mulige:
The Ring 1?

Håber ikke en liste som denne har spoilet noget for nogen :)

-Frenjon



 
 
Per Vadmand (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 28-03-05 11:31


"Frenjon" <Ingen@spam.tak> wrote in message
news:JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk...

>
> Håber ikke en liste som denne har spoilet noget for nogen :)
>
Det burde trådtitlen forebygge.

Her er et par til:

Casablanca
Klokkeren fra Notre Dame (altså ikke Disneys forvanskede version, men den
gamle med Charles Laughton).
Pennies from Heaven
Borte med Blæsten (Selv om de prøvede at råde bod på det med en
fortsættelse)
Frankenstein
Gøgereden

Som du ser, er der faktisk mange i mange forskellige genrer. Men det med
"Happy Ending" er jo relatiivt. Apropos andre tråde i gruppen kan man jo
diskutere en film som "Der Untergang." Dens ending var jo ikke happy for
hovedpersonerne, men bestemt for alle os andre.

Per V.



ML-78 (28-03-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 28-03-05 13:23

SPOILER for "Frankenstein" følger. Per Vadmand skrev:

> Frankenstein

Den tænkte jeg også på (jeg går ud fra, det er 1931-udgaven?).

Filmen var oprindelig tiltænkt en ulykkelig slutning, hvor både uhyret
og Frankenstein dør. I sidste øjeblik kom instruktøren desværre på andre
tanker, hvilket resulterede i den tydeligt påklistrede slutscene, hvor
Frankenstein har overlevet og ses i sengen. Den burde have sluttet lige
efter den foregående sekvens, hvor vi ser den brændende mølle.


ML-78


Zeki (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 28-03-05 11:51

> Der må da være flere?

Der er masser, bl.a:

-Million Dollar Baby
-Seven
-12 monkeys
-Titanic
-Spartacus
-Blow
-Glory
-Fargo
-The Doors
-Braveheart

Mvh
Zeki




Holst (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 28-03-05 12:25


Zeki wrote:

> -Titanic

Camerons Titanic har da en happy end.

Zeki (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 28-03-05 13:06

> > -Titanic

> Camerons Titanic har da en happy end.

Jeg formoder at du enten er ironisk eller bare ikke kan fordrage Leonardo?

Mvh
Zeki



Holst (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 28-03-05 14:19


Zeki wrote:

>>Camerons Titanic har da en happy end.
>
> Jeg formoder at du enten er ironisk eller bare ikke kan fordrage Leonardo?

Nej, jeg er bestemt ikke ironisk. Har du set slutningen, eller strømmede
tårerne så meget ud af dine små, følsomme øjne, efter at Jack forsvandt
ned i dybet, at du ikke var i stand til at se resten af filmen?

Zeki (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 28-03-05 14:29

> > Jeg formoder at du enten er ironisk eller bare ikke kan fordrage
Leonardo?

> Nej, jeg er bestemt ikke ironisk. Har du set slutningen, eller strømmede
> tårerne så meget ud af dine små, følsomme øjne, efter at Jack forsvandt
> ned i dybet, at du ikke var i stand til at se resten af filmen?

Mine "små følsomme øjne"? Er det så nu at jeg skal skrive noget om dig?

Hvis konteksten af Cameron's 'Titanic' er en katastrofefilm, så mener jeg
ikke, at der er særlig meget "happy ending" over et skibsforlis hvor flere
hundrede dør.





Kim2000 (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 28-03-05 14:42


"> Hvis konteksten af Cameron's 'Titanic' er en katastrofefilm, så mener
jeg
> ikke, at der er særlig meget "happy ending" over et skibsforlis hvor
> flere
> hundrede dør.
>

Jeg tror der tænkes på de sidste minutter, hvor hun giver smykket
tilbage til Jack og lægger sig til at sove ind nede i kahytten efter at
være blevet genforenet med fortiden efter så mange år.

mvh
Kim


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 226 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Holst (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 28-03-05 15:09


Zeki wrote:

>>Nej, jeg er bestemt ikke ironisk. Har du set slutningen, eller strømmede
>>tårerne så meget ud af dine små, følsomme øjne, efter at Jack forsvandt
>>ned i dybet, at du ikke var i stand til at se resten af filmen?
>
> Mine "små følsomme øjne"? Er det så nu at jeg skal skrive noget om dig?

Der må jo være en grund til, at du ikke har set slutningen?!

> Hvis konteksten af Cameron's 'Titanic' er en katastrofefilm, så mener jeg
> ikke, at der er særlig meget "happy ending" over et skibsforlis hvor flere
> hundrede dør.

Ja, men Camerons film er jo ikke en katastrofefilm. Camerons film er en
kærlighedsfilm, hvor rammen godt nok er en katastrofe.

Zeki (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 28-03-05 15:30

> Ja, men Camerons film er jo ikke en katastrofefilm. Camerons film er en
> kærlighedsfilm, hvor rammen godt nok er en katastrofe.

Tjae, det er jeg da delvist enig i. Men jeg så den skam ikke for
kærlighedsfortællingen mellem Rose og Jack, men for at få visualiseret en
fortælling om skibskatastrofen. For mig - og sikkert andre - er filmen
derfor mere "Titanic" end "Love Boat."




Holst (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 28-03-05 15:47


Zeki wrote:

>>Ja, men Camerons film er jo ikke en katastrofefilm. Camerons film er en
>>kærlighedsfilm, hvor rammen godt nok er en katastrofe.
>
> Tjae, det er jeg da delvist enig i. Men jeg så den skam ikke for
> kærlighedsfortællingen mellem Rose og Jack, men for at få visualiseret en
> fortælling om skibskatastrofen. For mig - og sikkert andre - er filmen
> derfor mere "Titanic" end "Love Boat."

Ja, og det er jo netop derfor, at 80 % af alle fyre, der gik ind for at
se Titanic sammen med kæresten, syntes, at filmen var lidt en skodfilm,
fordi man først skulle igennem halvanden times sødsuppe.

Det er en lidt pudsig film, for som mine venner og jeg talte om, da
filmen kom i 1997 eller så, så er det jo nærmest to film: først
halvandens time sødsuppe til pigerne og dernæst halvanden times
katastrofefilm til fyrene.

Titanic er absolut bedst, hvis man ser den som en kærlighedsfilm. Hele
katastrofen er jo egentlig ret triviel i filmen, og den bliver jo i høj
grad båret frem af den kærlighedshistorie, som Cameron fik opbygget i
filmens første halvanden time, og det er også i kærlighedshistorien
filmen ender - og ender lykkeligt.

Katastrofen er såmænd blot en ramme for fortællingen. Jeg synes, at det
er en meget flot film, Cameron har lavet, og det var først anden gang,
jeg så den, at jeg virkelig værdsatte den, for anden gang gik jeg ikke
ind med forventningen om at se en katastrofefilm, som jeg jo havde gjort
ugen før.

Claus Agerskov (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 28-03-05 15:51

Holst wrote:

> Katastrofen er såmænd blot en ramme for fortællingen. Jeg synes, at det
> er en meget flot film, Cameron har lavet, og det var først anden gang,
> jeg så den, at jeg virkelig værdsatte den, for anden gang gik jeg ikke
> ind med forventningen om at se en katastrofefilm, som jeg jo havde gjort
> ugen før.

Jeg er helt enig.

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

Zeki (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 28-03-05 16:08

> Ja, og det er jo netop derfor, at 80 % af alle fyre, der gik ind for at
> se Titanic sammen med kæresten, syntes, at filmen var lidt en skodfilm,
> fordi man først skulle igennem halvanden times sødsuppe.

Fordi man forventer noget andet, gør det jo ikke filmen til en skodfilm. Jeg
vidste at der var del romantik i filmen, på samme måde som jeg vidste at de
første halvanden time af 'Pearl Harbor' også var ren romantik, inden jeg så
dem begge. Forskellen ligger bare i, at det hele hænger sammen i 'Titanic' -
at den er flottere, mere troværdig og bedre instrueret. Men jeg havde aldrig
brugt så meget som et minut på filmen, hvis det havde været en romatisk
fortælling som foregår på et krydstogtskib der ikke sank!

Da jeg så den første gang havde jeg ikke samme følelse i kroppen som hvis
jeg havde set en typisk "happy ending"-film. Jeg mindes at føle det samme
som efter at have set 'Braveheart' og 'Michael Collins' - to andre film med
udgangspunkt i rigtige begivenheder, begge med ret sørgelige slutninger.
Måske fordi jeg tænkte over det som rent faktisk skete, i stedet for det som
rent faktisk ikke skete (Jack og Rose f.eks). Forstår du min pointe?








Holst (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 28-03-05 16:32


Zeki wrote:

>>Ja, og det er jo netop derfor, at 80 % af alle fyre, der gik ind for at
>>se Titanic sammen med kæresten, syntes, at filmen var lidt en skodfilm,
>>fordi man først skulle igennem halvanden times sødsuppe.
>
> Fordi man forventer noget andet, gør det jo ikke filmen til en skodfilm. Jeg
> vidste at der var del romantik i filmen, på samme måde som jeg vidste at de
> første halvanden time af 'Pearl Harbor' også var ren romantik, inden jeg så
> dem begge. Forskellen ligger bare i, at det hele hænger sammen i 'Titanic' -
> at den er flottere, mere troværdig og bedre instrueret. Men jeg havde aldrig
> brugt så meget som et minut på filmen, hvis det havde været en romatisk
> fortælling som foregår på et krydstogtskib der ikke sank!

Nej, og det havde jeg nok heller ikke gjort. Og det er jo egentlig lidt
synd, at vi fyre kun kan gå i biografen, hvis der lidt blod, død,
ødelæggelse og lignende. Camerons historie kunne sikkert sagtens være
fortalt i nogle helt andre rammer, hvor der ikke var en stor
skibskatastrofe, og filmen ville sikkert have kunnet være lige så god,
men du og jeg ville ligesom man andre ikke gå ind og se den - og den
havde næppe vundet 11 Oscars.

> Da jeg så den første gang havde jeg ikke samme følelse i kroppen som hvis
> jeg havde set en typisk "happy ending"-film. Jeg mindes at føle det samme
> som efter at have set 'Braveheart' og 'Michael Collins' - to andre film med
> udgangspunkt i rigtige begivenheder, begge med ret sørgelige slutninger.
> Måske fordi jeg tænkte over det som rent faktisk skete, i stedet for det som
> rent faktisk ikke skete (Jack og Rose f.eks). Forstår du min pointe?

Ja, forstår udmærket, hvad din pointe er. Problemet er bare, at det, der
rent faktisk skete, ikke er den historie, som Cameron fortæller. Når man
går i biografen med forventningen om at se en katastrofefilm, så er det
også så desto vanskeligere at finde den happy end, som filmen vitterlig
har. Man er meget fokuseret på katastrofen. Prøver man at abstrahere fra
katastrofen og se den historie, som Cameron egentlig vil fortælle -
nemlig kærlighedshistorien mellem Jack og Rose, så er det en helt, helt
anden film. Og også en film, der er markant bedre.

Ja, alene ud fra den betragtning, at så giver den første halvdel af
filmen ligesom mening, for de første halvanden time har jo ikke meget at
gøre med en katastrofefilm. Mange af mine venner dengang var meget
skuffede over film, netop på grund af de første halvanden time. Som en
af dem sagde: "Det var en lang film, og Cameron kunne godt have klippet
den lidt kortere, f.eks. klippet den første halvanden time bort"

Zeki (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 28-03-05 16:47

> Ja, alene ud fra den betragtning, at så giver den første halvdel af
> filmen ligesom mening, for de første halvanden time har jo ikke meget at
> gøre med en katastrofefilm. Mange af mine venner dengang var meget
> skuffede over film, netop på grund af de første halvanden time. Som en
> af dem sagde: "Det var en lang film, og Cameron kunne godt have klippet
> den lidt kortere, f.eks. klippet den første halvanden time bort"

Jeg vil dog lige påpege, at jeg ikke hører til dem der mener, at Cameron
skulle have skåret noget som helst væk. Kærlighedshistorien gør filmen
bedre, ikke dårligere, synes jeg. Det ville da være trist hvis filmen blot
havde budt på overfladiske personskildringer (som f.eks 'Det tårnhøje
helvede' og 'Armageddon').



Peter B. Juul (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 29-03-05 10:18

Holst <newsmar05@shelter.dk> writes:

> Ja, og det er jo netop derfor, at 80 % af alle fyre, der gik ind for
> at se Titanic sammen med kæresten, syntes, at filmen var lidt en
> skodfilm, fordi man først skulle igennem halvanden times sødsuppe.

Og vi andre, der bare gik ind og så filmen, for at se filmen... Hvad
med os? Jeg fandt ikke, at det var en skodfilm. Det var en uhyre flot
film, der brugte en kærlighedshistorie til at vise os forskellige dele
af skibet og illustrere hvordan hele samfundet - høj og lav - var
repræsenteret.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved
I speak only 0}._.{0 hvad du taler om."
for myself. O/ \O -Lasse Rimmer.

Holst (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 29-03-05 11:01


Peter B. Juul wrote:

>>Ja, og det er jo netop derfor, at 80 % af alle fyre, der gik ind for
>>at se Titanic sammen med kæresten, syntes, at filmen var lidt en
>>skodfilm, fordi man først skulle igennem halvanden times sødsuppe.
>
> Og vi andre, der bare gik ind og så filmen, for at se filmen... Hvad
> med os?

I er selvfølgelig de sidst 20 %.

Peter B. Juul (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 29-03-05 12:20

Holst <newsmar05@shelter.dk> writes:

> >>Ja, og det er jo netop derfor, at 80 % af alle fyre, der gik ind for
> >>at se Titanic sammen med kæresten, syntes, at filmen var lidt en
> >>skodfilm, fordi man først skulle igennem halvanden times sødsuppe.
> > Og vi andre, der bare gik ind og så filmen, for at se filmen... Hvad
> > med os?
>
> I er selvfølgelig de sidst 20 %.

Nej. Du talte om de 80% af dem, der så den sammen med kæresten. Så er
der 20% af dem, der så den sammen med kæresten, som _ikke_ synes
ovenstående.

Hov.

Fordømt, nu nørder jeg igen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Holst (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 29-03-05 12:46


Peter B. Juul wrote:

> Fordømt, nu nørder jeg igen.

Ja, jeg valgte også hurtigt ikke at tænke mere på det :)

Claus Agerskov (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 28-03-05 14:51

Holst wrote:

>
> Zeki wrote:
>
>>>Camerons Titanic har da en happy end.
>>
>> Jeg formoder at du enten er ironisk eller bare ikke kan fordrage
>> Leonardo?
>
> Nej, jeg er bestemt ikke ironisk. Har du set slutningen, eller strømmede
> tårerne så meget ud af dine små, følsomme øjne, efter at Jack forsvandt
> ned i dybet, at du ikke var i stand til at se resten af filmen?

Spoiler alert
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Det er da ikke særlig glædeligt at en kæmpe diamant smides i havet på flere
tusinde meters dybde.

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

Jørgen Flainard (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 28-03-05 15:15


"Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> skrev i en meddelelse
news:d291lt$nkq$3@news.net.uni-c.dk...
> .
> Det er da ikke særlig glædeligt at SPOILER FORFLYTTET

Nej, men det er glædeligt at filmen endelig er slut....



Lars Kyndi Laursen (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 28-03-05 16:08

Claus Agerskov <ca@chbs.dk> enriched usenet with:

> Det er da ikke særlig glædeligt at en kæmpe diamant smides i havet på
> flere tusinde meters dybde.

Det var da ikke den store katastrofe. Ham astronauten i Britney Spears-
videoen hentede den jo op igen

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Brian k (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian k


Dato : 07-04-05 23:06

Zeki wrote:
>
> Jeg formoder at du enten er ironisk eller bare ikke kan fordrage
> Leonardo?



Hahahahaha -min nabo tror sgu jeg er tosset -har lige siddet og skreget
HØJLYDT af grin (kl. 00.05 om natten)

/brian



Per (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 28-03-05 13:46

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
news:LkR1e.107745$Vf.4137973@news000.worldonline.dk...
>> Der må da være flere?
>
> Der er masser, bl.a:
>
> -Million Dollar Baby
> -Seven

Når vi er ved Fincher så glem ikke Alien 3



Claus Agerskov (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 28-03-05 14:49

Per wrote:

> "Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
> news:LkR1e.107745$Vf.4137973@news000.worldonline.dk...
>>> Der må da være flere?
>>
>> Der er masser, bl.a:
>>
>> -Million Dollar Baby
>> -Seven
>
> Når vi er ved Fincher så glem ikke Alien 3

Spoiler alert
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Den ender jo med at begge alien'erne dør.

Er det ikke en glædelig slutning?

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

Per (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 30-03-05 14:03

>> Når vi er ved Fincher så glem ikke Alien 3
>
> Spoiler alert
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> Den ender jo med at begge alien'erne dør.
>
> Er det ikke en glædelig slutning?
>
> De herligste hilsner
> --
> | Claus Agerskov |

Den ender med at Ripley dør ja.



Claus Agerskov (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 30-03-05 14:52

Per wrote:

>>> Når vi er ved Fincher så glem ikke Alien 3
>>
>> Spoiler alert
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> Den ender jo med at begge alien'erne dør.
>>
>> Er det ikke en glædelig slutning?
>>
>> De herligste hilsner
>> --
>> | Claus Agerskov |
>
> Den ender med at Ripley dør ja.

Men det er jo glædeligt, når hun jo er en dronninge-alien.

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

Martin Ohlsson (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 28-03-05 17:23


"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
news:LkR1e.107745$Vf.4137973@news000.worldonline.dk...
>> Der må da være flere?
>
> Der er masser, bl.a:

Jep

> -12 monkeys

Egenligt er ender den ikke sørgeligt. Det er en extremt fortolknings sag, og
diskussion om tidsresjer hvorvidt at filme ender godt eller dårligt.

Den ender godt hvis det er muligt for dem at ændre mønsteret, og katastrofen
kan afværges. Man ser den kvindelige videnskabs(kvinde?) fra fremtiden sidde
i flyet ved siden af synderen til sidst - så måske er de nået videre i deres
efterforskning og katastrofen kan stoppes.

Den ender dårligt hvis det er en ustoppelig katastrofe ala. Terminator

Begge ting er op til publikum selv..

Mvh. Martin



Rapper (23-04-2005)
Kommentar
Fra : Rapper


Dato : 23-04-05 19:28


"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
news:42482f0f$0$73797$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
> news:LkR1e.107745$Vf.4137973@news000.worldonline.dk...
>>> Der må da være flere?
>>
>> Der er masser, bl.a:
>
> Jep
>
>> -12 monkeys
>
> Egenligt er ender den ikke sørgeligt. Det er en extremt fortolknings sag,
> og diskussion om tidsresjer hvorvidt at filme ender godt eller dårligt.
>
> Den ender godt hvis det er muligt for dem at ændre mønsteret, og
> katastrofen kan afværges. Man ser den kvindelige videnskabs(kvinde?) fra
> fremtiden sidde i flyet ved siden af synderen til sidst - så måske er de
> nået videre i deres efterforskning og katastrofen kan stoppes.
>
Ja, det vil jeg også mene. Samme "slags" slutning ser vi jo i fx Butterfly
Effect. Synes ikke det afgørende (primært i 12 Monkeys) er om det ender godt
eller dårligt for hovedpersonen, men mere at vi som publikum løser gåden,
altså forstår sammenhængen i den mystik der bliver opbygget igennem filmen,
så man får sig en god aha-oplevelse.

--
Mvh Rasmus
MSN & email: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com



Beeblebrox (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 30-03-05 23:41

Zeki wrote:

> -12 monkeys

Det er da happy ending; vi får jo at vide i sidste scene at
videnskabskvinden i flyet er 'in insurance' hvilket betyder at de ved
hvordan de skal stoppe ham fra at sprede virusen.

> -Braveheart

Det er da happy ending at Bruce endelig tager ansvaret på sine skuldre
og fører the scots til sejr over briterne.

Vh,
Claus

David Rasmussen (31-03-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 31-03-05 17:57

Beeblebrox wrote:
>
> Det er da happy ending at Bruce endelig tager ansvaret på sine skuldre
> og fører the scots til sejr over briterne.
>

"You have bled with Wallace, now bleed with me!"

Stor, stor film.

/David

Camilla Bjørn Dalmos~ (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Camilla Bjørn Dalmos~


Dato : 18-05-05 14:18

Braveheart var også mit bud.

Og Romeo og Julie ender da også tragisk.

CBD

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:LkR1e.107745$Vf.4137973@news000.worldonline.dk...
>> Der må da være flere?
>
> Der er masser, bl.a:
>
> -Million Dollar Baby
> -Seven
> -12 monkeys
> -Titanic
> -Spartacus
> -Blow
> -Glory
> -Fargo
> -The Doors
> -Braveheart
>
> Mvh
> Zeki
>
>
>



Rapper (19-05-2005)
Kommentar
Fra : Rapper


Dato : 19-05-05 01:56

Reqiuem for a dream...

Fed film :)


--
Mvh Rasmus
MSN & email: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com



Jim Andersen (19-05-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 19-05-05 09:57

Pusher II

/jim



Silver (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 28-03-05 12:33


"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
news:JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk...
> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.

> Der må da være flere?
> Alle større biograffilm jeg kan tænke tilbage til har på den ene eller
anden
> måde en happy ending..

Den som jeg virkelig mener ikke har en happy ending må være :

Arlington Road.

Mvh
Silver.




MM (29-03-2005)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 29-03-05 01:55

>> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy
>> ending.
>
>> Der må da være flere?
>> Alle større biograffilm jeg kan tænke tilbage til har på den ene eller
> anden
>> måde en happy ending..
>
> Den som jeg virkelig mener ikke har en happy ending må være :
>
> Arlington Road.
>
> Mvh
> Silver.

Det må jeg tilslutte mig, den er bare ond!

Identity kunne måske også være et bud.

~MM



bb (28-03-2005)
Kommentar
Fra : bb


Dato : 28-03-05 13:05

>Har selv kun set et par af dem:
>
>Memento
>Von Trier film med Bjørk
>Reservoir Dogs
>Lost Highway
>
>Der må da være flere?

the Clearing med Robert Redford

Ukendt (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-03-05 13:21

--

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
news:JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk...
> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.
>
> Reservoir Dogs
Har en typisk Tarantino-happy ending:
Ham den lille, hvis farve jeg ikke husker, slipper væk med pengene

>
> Der må da være flere?
>
Ran
Spoorloos
Hamlet (alle versioner, der er tro mod forlægget)
Thelma and Louise
--
http://www.modspil.dk -
fordi tiden kræver et MODSPIL!



Devast8or (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 28-03-05 14:43

Carsten Agger wrote:
>>
>> Reservoir Dogs
> Har en typisk Tarantino-happy ending:
> Ham den lille, hvis farve jeg ikke husker, slipper væk med pengene

Det er Steve Buscemi (Mr. Pink). Iøvrigt er der nogle der mener at de kan
høre han bliver skudt af politiet efter han er løbet ud af døren.

>>
>> Der må da være flere?

Night Of The Living Dead.
Den nye Dawn Of The Dead så vidt jeg husker.
Gladiator
Phone Booth
Final Destination

Devast8or



Claus Agerskov (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 28-03-05 15:20

Devast8or wrote:

> Carsten Agger wrote:
>>>
>>> Reservoir Dogs
>> Har en typisk Tarantino-happy ending:
>> Ham den lille, hvis farve jeg ikke husker, slipper væk med pengene
>
> Det er Steve Buscemi (Mr. Pink). Iøvrigt er der nogle der mener at de kan
> høre han bliver skudt af politiet efter han er løbet ud af døren.
>
>>>
>>> Der må da være flere?
>
> Night Of The Living Dead.
> Den nye Dawn Of The Dead så vidt jeg husker.
> Gladiator
> Phone Booth
> Final Destination

Spoiler alert
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Overlever hovedpersonen ikke i Final Destination sammen med pigen?

Pigen er da hovedpersonen i toeren.

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

Martin Ohlsson (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 28-03-05 17:25


>
> Spoiler alert
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> Overlever hovedpersonen ikke i Final Destination sammen med pigen?
>
> Pigen er da hovedpersonen i toeren.
>

Så vidt jeg husker dør drengen lige inden rulleteksterne, og pigen finder vi
i 2'eren låst inde i en gummicelle, hvor vi mener hun er i sikkerhed. Det er
længe siden jeg har set 1'eren, så kan være jeg tager fejl.

Mvh. Martin



René Lønstrup (28-03-2005)
Kommentar
Fra : René Lønstrup


Dato : 28-03-05 17:50

Martin Ohlsson wrote:
>> Spoiler alert
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
>> .
> Så vidt jeg husker dør drengen lige inden rulleteksterne, og pigen
> finder vi i 2'eren låst inde i en gummicelle, hvor vi mener hun er i
> sikkerhed. Det er længe siden jeg har set 1'eren, så kan være jeg
> tager fejl.

Det er "vennen" Carter (som jo egentligt er alt andet end venlig), der
dør til sidst i etteren. Alex og Clear overlever begge, men i 2'eren
finder man dog ud af at Alex døede, vist nok et halvt års tid efter
begivenhederne i etteren (frit fra hukommelsen).

2'eren ender forøvrigt på nogenlunde samme måde som etteren, med at en
knap-så-vigtig-person dør.


--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
email: se om du kan regne dén ud..



Devast8or (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 28-03-05 19:25

René Lønstrup wrote:
> Martin Ohlsson wrote:
>>> Spoiler alert
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>>> .
>> Så vidt jeg husker dør drengen lige inden rulleteksterne, og pigen
>> finder vi i 2'eren låst inde i en gummicelle, hvor vi mener hun er i
>> sikkerhed. Det er længe siden jeg har set 1'eren, så kan være jeg
>> tager fejl.
>
> Det er "vennen" Carter (som jo egentligt er alt andet end venlig), der
> dør til sidst i etteren. Alex og Clear overlever begge, men i 2'eren
> finder man dog ud af at Alex døede, vist nok et halvt års tid efter
> begivenhederne i etteren (frit fra hukommelsen).

Det er da vist egentlig rigtigt. Jeg mente lige at det var hovedpersonen der
fik skiltet til sidst.

Devast8or



C. H. Engelbrecht (29-03-2005)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 29-03-05 00:08

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
news:424809af$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Gladiator



-
-
-
-
-

spoiler spoiler spoiler

-
-
-
-
-


Den er også en anelse diskutabel. Den er vel egentlig en happy ending ud fra
en antik græsk teatertradition (og japansk og kinesisk og hvad ved jeg). En
glorværdig død er en happy ending, et eller andet i den dur.




Devast8or (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 29-03-05 13:40

C. H. Engelbrecht wrote:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> news:424809af$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> Gladiator
>
>
>
> -
> -
> -
> -
> -
>
> spoiler spoiler spoiler
>
> -
> -
> -
> -
> -
>
>
> Den er også en anelse diskutabel.

Ja, det har du egentlig ret i. Den onde kejser dør da i det mindste.

> Den er vel egentlig en happy ending
> ud fra en antik græsk teatertradition (og japansk og kinesisk og hvad
> ved jeg). En glorværdig død er en happy ending, et eller andet i den
> dur.

Ok, det havde jeg ikke lige tænkt på. Men om det så er gloværdigt at blive
stukket i siden kan vel også diskuteres (men ikke her, og ikke med mig som
deltager i diskussionen :).

Devast8or



C. H. Engelbrecht (29-03-2005)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 29-03-05 23:09

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
news:42494c7a$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >> Gladiator
> >
> >
> >
> > -
> > -
> > -
> > -
> > -
> >
> > spoiler spoiler spoiler
> >
> > -
> > -
> > -
> > -
> > -
> >
> >
> > Den er vel egentlig en happy ending
> > ud fra en antik græsk teatertradition (og japansk og kinesisk og hvad
> > ved jeg). En glorværdig død er en happy ending, et eller andet i den
> > dur.
>
> Ok, det havde jeg ikke lige tænkt på. Men om det så er gloværdigt at blive
> stukket i siden kan vel også diskuteres (men ikke her, og ikke med mig som
> deltager i diskussionen :).


Ah, men det er glorværdigt i og med at såret i siden tildeles ham som en
niddingedåd, og at han til trods er i stand til at overvinde denne svaghed
og slagte svinet. Maximus is still The Man!




Ukendt (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-03-05 19:10

> Thelma and Louise

Jeg synes, at den her kan diskuteres. Det er jo trods alt deres eget valg,
og slutningen mødes i den grad med oprejst pande.

Mvh Mikkel



Rapper (23-04-2005)
Kommentar
Fra : Rapper


Dato : 23-04-05 19:30


"Mikkel Knudsen" <mikkel_knudsen[at]killamail.com> wrote in message
news:424848a6$0$260$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Thelma and Louise
>
> Jeg synes, at den her kan diskuteres. Det er jo trods alt deres eget valg,
> og slutningen mødes i den grad med oprejst pande.
>
Ja, og det er da næsten en et krav indenfor roadmovie genren (i hvert fald
en meget typisk ting) at hovedpersonerne dør.

--
Mvh Rasmus
MSN & email: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com



MGA (28-03-2005)
Kommentar
Fra : MGA


Dato : 28-03-05 13:26


"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
news:JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk...
> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.
> Er med lidt hjælp kommet på følgende:
>
> Har selv kun set et par af dem:
>
> Memento
> Von Trier film med Bjørk
> Reservoir Dogs
> Lost Highway
>
> Der må da være flere?
> Alle større biograffilm jeg kan tænke tilbage til har på den ene eller
> anden måde en happy ending..
>
> Mulige:
> The Ring 1?
>
> Håber ikke en liste som denne har spoilet noget for nogen :)
>
> -Frenjon

Darkness
The Omen
The Omen 2 (Hed vidst The sign on the wall)



Mikkel Møldrup-Lakje~ (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 28-03-05 13:53

Alle Olsenbanden filmene... på nær én*.

(Jeg skriver ikke hvilken, for så undgår jeg at spoile ).

Mikkel
*Fraregnet 1998-filmen, som jeg ikke kan huske hvordan ender...



Martin Helbo (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Helbo


Dato : 28-03-05 13:50

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
news:JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk...
> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.

Donnie Darko, den kan selvfølgelig tolkes på flere måder, men happy mener
jeg bestemt ikke den er.
Monty Python and the holy grail. De bliver jo arresteret alle sammen

--
Martin Helbo
www.thedude.dk



Claus Agerskov (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 28-03-05 14:47

Martin Helbo wrote:

> Monty Python and the holy grail. De bliver jo arresteret alle sammen

Men de synger jo gladeligt en glad sang på korsene - det må da være en
glædelig slutning.

Always look at the bright side of life...

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

Søren Kjeldsen (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 28-03-05 14:49


"Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> skrev i en meddelelse
news:d291e0$nkq$1@news.net.uni-c.dk...
> Martin Helbo wrote:
>
>> Monty Python and the holy grail. De bliver jo arresteret alle sammen
>
> Men de synger jo gladeligt en glad sang på korsene - det må da være en
> glædelig slutning.
>
> Always look at the bright side of life...

Hehhe... Men det er altså Life Of Brian



Claus Agerskov (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 28-03-05 15:19

Søren Kjeldsen wrote:

>
> "Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> skrev i en meddelelse
> news:d291e0$nkq$1@news.net.uni-c.dk...
>> Martin Helbo wrote:
>>
>>> Monty Python and the holy grail. De bliver jo arresteret alle sammen
>>
>> Men de synger jo gladeligt en glad sang på korsene - det må da være en
>> glædelig slutning.
>>
>> Always look at the bright side of life...
>
> Hehhe... Men det er altså Life Of Brian

Ups - jeg er nok stadig i påskeferietilstand...

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

Claus Agerskov (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 28-03-05 14:01

Frenjon wrote:

> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.
> Er med lidt hjælp kommet på følgende:
>
> Har selv kun set et par af dem:
>
> Memento

Du mener vel starten...

Ellers:

- Platoon
- Saving Private Ryan
- Thin Red Line
- Apocalypse Now
- Full Metal Jacket
- Eyes Wide Shut
- A.I.
- Invasion of the Body Snatchers
- Sixth Sense
- The Diary of Anne Frank
- The Bodygard
- No Way Out
- The Alamo
- Das Boot

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

Jens Bruun (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 28-03-05 17:07

"Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> skrev i en meddelelse
news:d28un5$n2t$1@news.net.uni-c.dk

> - Saving Private Ryan

Nænej. Filmen lever til fulde op til sin titel, og vi ser, hvor produktiv
Mr. Ryan har fået lov til at være efter krigen, så ubetinget "happy ending".

> - Apocalypse Now

Nænej. Mission accomplished.

> - Sixth Sense

Den er jeg selv i tvivl om. Jeg så (ser) den med blandede følelser. Under
alle omstændigheder en film med en slutning ikke helt efter bogen. God
film - god slutning.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/27/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Ukendt (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-03-05 18:06


"Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> skrev i en meddelelse
news:d28un5$n2t$1@news.net.uni-c.dk...
> - Eyes Wide Shut

Hov hov, stop nu lige en halv:

den slutter da med, at Tom Cruise får at vide, at der er noget "meget
vigtigt",
de har glemt - såvidt jeg kan se en oplagt "get-together-happy end"?

--
http://www.modspil.dk -
fordi tiden kræver et MODSPIL!



Mette (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 28-03-05 14:20

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
news:JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk...
> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.

Udover dem, der er nævnt:

Saw



Mette (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 28-03-05 14:21

Nåhja...

Interview with a vampire
American Psycho




Tine & Jimmy (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Tine & Jimmy


Dato : 28-03-05 14:57


The butterfly effect directors cut

Requim for a dream

Se7en

Gladiator

Donnie darko

hilsen

jimmy



"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse
news:42480540$0$754$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nåhja...
>
> Interview with a vampire
> American Psycho
>
>
>



Stefan Holm (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 28-03-05 15:10

"Tine & Jimmy" <brutasia@sa-net.dk> writes:

> The butterfly effect directors cut
>
> Requim for a dream
>
> Se7en
>
> Gladiator
>
> Donnie darko
>
> hilsen
>
> jimmy

Jeg tror ikke jeg har hørt om de to sidste.

--
Stefan Holm
"I don't care if it is an orgy of death,
there's still such a thing as a napkin."

Martin Ohlsson (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 28-03-05 17:27


"Mette" <Mette@dk> wrote in message
news:42480540$0$754$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nåhja...
>
> Interview with a vampire

Det kommer an på hvem du holder med. Lestat finder da en ny partner og kører
derud af med fuld musik

Mvh. Martin



Søren Kjeldsen (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 28-03-05 14:52


"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
news:JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk...
> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.
> Er med lidt hjælp kommet på følgende:

Hvad med "The Interview/Forhøret", der blev vist i lørdags?
(var faktisk over middel IMHO)

Star Wars Episode 3 (tror jeg da)

Interview with the vampire

Scary Movie 1 & 2




Mette (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 28-03-05 15:14

Pusher 2



ML-78 (28-03-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 28-03-05 15:39

Mette skrev:

> Pusher 2

Den ender da netop lykkeligt.


ML-78


Jens Bruun (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 28-03-05 17:08

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:424816c3$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> Den ender da netop lykkeligt.

Da kun fordi filmen ikke varer fem minutter længere.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/27/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



ML-78 (28-03-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 28-03-05 17:16

Jens Bruun skrev:

> > Den ender da netop lykkeligt.
>
> Da kun fordi filmen ikke varer fem minutter længere.

Og fordi der er tale om en "happy end".


ML-78


Mette (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 28-03-05 18:04


"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42482d84$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jens Bruun skrev:
>
> > > Den ender da netop lykkeligt.
> >
> > Da kun fordi filmen ikke varer fem minutter længere.
>
> Og fordi der er tale om en "happy end".

Spoiler space



>




>




>







>










>




Det er jo et fortolkningsspørgsmål. Vi ved jo alle sammen godt, at Tonny er
lost og, at der ingen muligheder er for ham efterfølgende.



Jens Bruun (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 28-03-05 17:01

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
news:JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk

> Der må da være flere?

Das Boot, Alien xx (den sidste), Terminator, Star Wars (hvis man er Dark
Side-fan), Den sjette sans (hmm), The Passion of Christ, Abernes planet
(både gl. og ny version), Armageddon (hvis man er Bruce Willis-fan), Den
længste dag (Hvis man er Bo Warming).

Sjovt nok er det film med "unhappy ending", der efterlader dybeste spor hos
mig.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/27/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Ukendt (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-03-05 19:09


>> The Passion of Christ,

[Jeg kan ikke huske præcist, hvor filmen sluttede, så følgende er skrevet
med fare for at blive til grin]

Hmm, det er måske ikke en 'happy ending', men det var vel heller ikke det
modsatte. Der er jo en grund til, at vi _fejrer_ påske i disse dage - og
især dagen i går.

Mvh Mikkel



Peter Rongsted (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 29-03-05 23:09

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
>news:JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk
>
>> Der må da være flere?
>
>Das Boot, Alien xx (den sidste), Terminator, Star Wars (hvis man er Dark
>Side-fan), Den sjette sans (hmm), The Passion of Christ, Abernes planet
>(både gl. og ny version), Armageddon (hvis man er Bruce Willis-fan), Den
>længste dag (Hvis man er Bo Warming).
>
>Sjovt nok er det film med "unhappy ending", der efterlader dybeste spor hos
>mig.

Så kan jeg klart anbefale Million Dollar Baby

Peter

Knud Winckelmann (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Knud Winckelmann


Dato : 28-03-05 17:26

Således skrev Frenjon den Mon, 28 Mar 2005 12:23:19 +0200:

>Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.

Terry Gilliams Brazil er ret ond i den henseende.

Knud
--
He's DEAD, Jim. You grab his tricorder, I'll get his wallet.

René Lønstrup (28-03-2005)
Kommentar
Fra : René Lønstrup


Dato : 28-03-05 20:55

Frenjon wrote:
> Der må da være flere?

Har lige fået set Identity, og må da mene at den også hører til i denne
kategori.


--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
email: se om du kan regne dén ud..



Hibbit (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Hibbit


Dato : 28-03-05 23:29

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> wrote in
news:JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk:

> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy
> ending. Er med lidt hjælp kommet på følgende:
>
> Har selv kun set et par af dem:
>
> Memento
> Von Trier film med Bjørk
> Reservoir Dogs
> Lost Highway
>
> Der må da være flere?
> Alle større biograffilm jeg kan tænke tilbage til har på den ene eller
> anden måde en happy ending..


On Her Majesty's secret service
Butch Cassidy and the Sundance Kid
Soldier blue
Betty Blue
Thunderbolt and Lightfoot
Leon
Moulin Rouge (x 2)


Keld


Devast8or (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 29-03-05 13:42

Hibbit wrote:

> Leon

Hmm, har lige glemt hvordan den ender. Spoil me please? :)

Devast8or



Hibbit (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Hibbit


Dato : 29-03-05 21:26

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in news:42494cc8$0$67260
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Hibbit wrote:
>
>> Leon
>
> Hmm, har lige glemt hvordan den ender. Spoil me please? :)

Spoiler space.....
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Leon sætter livet ind på at redde den 12-13 årige pige, som han har tabt
sit hjerte til. Netop som Leon tror, at han har klaret frisag fra mission
impossible, bliver han skudt ned bagfra af hovedskurken (Bill Pullman).
Leon når at afsikre en af de granater, som han bærer under frakken, og
tager skurken med i døden. Iøvrigt en glimrende scene.

Men Leon dør fra det eneste menneske han elskede, og pigen står tilbage
uden familie (dræbt af hovedkurken) og uden beskytteren Leon. Hun har kun
Leon's elskede plante tilbage, som hun sætter fri ved at plante den i
naturen.


Keld


C. H. Engelbrecht (29-03-2005)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 29-03-05 23:05

"Hibbit" <dont@email.me> wrote in message
news:Xns9628E42FF8B9Adontemailme@62.243.74.162...
> Spoiler space.....
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> Leon sætter livet ind på at redde den 12-13 årige pige, som han har tabt
> sit hjerte til. Netop som Leon tror, at han har klaret frisag fra mission
> impossible, bliver han skudt ned bagfra af hovedskurken (Bill Pullman).


Skurken spilles så lige af Gary Oldman, ikke Bill Pullman. Detalje, hvad
faen, det kan jo smutte...




Devast8or (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 30-03-05 11:27

Hibbit wrote:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in news:42494cc8$0$67260
> $157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
>> Hibbit wrote:
>>
>>> Leon
>>
>> Hmm, har lige glemt hvordan den ender. Spoil me please? :)
>
> Spoiler space.....
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> Leon sætter livet ind på at redde den 12-13 årige pige, som han har
> tabt sit hjerte til. Netop som Leon tror, at han har klaret frisag
> fra mission impossible, bliver han skudt ned bagfra af hovedskurken
> (Bill Pullman). Leon når at afsikre en af de granater, som han bærer
> under frakken, og tager skurken med i døden. Iøvrigt en glimrende
> scene.
>
> Men Leon dør fra det eneste menneske han elskede, og pigen står
> tilbage uden familie (dræbt af hovedkurken) og uden beskytteren Leon.
> Hun har kun Leon's elskede plante tilbage, som hun sætter fri ved at
> plante den i naturen.
>
>
> Keld

Nå ja, det var sådan den endte, tak for det. Jeg må vist snart til at se den
igen :)

Devast8or



Robert Eriksen (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 30-03-05 07:43



Frenjon wrote:
> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.
> Er med lidt hjælp kommet på følgende:
>
> Har selv kun set et par af dem:
>
> Memento
> Von Trier film med Bjørk
> Reservoir Dogs
> Lost Highway
>
> Der må da være flere?
> Alle større biograffilm jeg kan tænke tilbage til har på den ene eller anden
> måde en happy ending..

Ved ikke om den kan kaldes en stor biograffilm, men min absolut favorit
unhappy-ending-film er uden tvivl:

City Of Angels

Ikke alene et guddommeligt FUCK DIG! til NCs figur, men også et dejligt
twist på hvad der ellers kunne have været en forfærdelig
sødsuppe-afslutning.

Claus Agerskov (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 30-03-05 12:09

Robert Eriksen wrote:

> City Of Angels
>
> Ikke alene et guddommeligt FUCK DIG! til NCs figur, men også et dejligt
> twist på hvad der ellers kunne have været en forfærdelig
> sødsuppe-afslutning.

Jeg er ikke enig.

Han fik det han ønskede sig - selv om det kun var ganske kort.

Nu kunne han føle (begge betydninger af ordet) - også det som gør ondt.

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

JE (31-03-2005)
Kommentar
Fra : JE


Dato : 31-03-05 11:48

Nogle film er til at diskutere. Ender en film altid ulykkeligt hvis helten
dør? Nej, for nogle gange er døden den eneste udvej og rummer derfor en
forløsning. Det er vist tilfældet i tragiske historier som Betty Blue, Lilya
4-ever og Twin Peaks - Fire walk with me. Især i den sidste er der ikke
skyggen af tvivl om at det er pointen. I denne kategori er muligvis også fx
Gøgereden og Breaking the waves.



Michael Nørgaard (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Michael Nørgaard


Dato : 01-04-05 00:25

Et sikker - og et par usikre

Fuglene

Omega Man (kan ikke lige helt huske hvordan den ender....)

Og den har med manden, der bare bliver mindre og mindre.....husker ikke lige
titlen



Klavs Rommedahl (24-04-2005)
Kommentar
Fra : Klavs Rommedahl


Dato : 24-04-05 21:26

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> wrote in message news:<JVQ1e.107744$Vf.4137829@news000.worldonline.dk>...
> Har tænkt over hvor lidt film der findes uden nogen form for happy ending.
> Er med lidt hjælp kommet på følgende:
>
> Har selv kun set et par af dem:
>
> Memento
> Von Trier film med Bjørk
> Reservoir Dogs
> Lost Highway
>
> Der må da være flere?
> Alle større biograffilm jeg kan tænke tilbage til har på den ene eller anden
> måde en happy ending..
>
> Mulige:
> The Ring 1?
>
> Håber ikke en liste som denne har spoilet noget for nogen :)
>
> -Frenjon

Jeg må jo hellere sig Spoil inden nogen bider hovedet af mig.

Men Million Dollar Baby er så trist så trist at det gør ondt helt ned
i sokkeholderne. Fed film og så alligevel ikke, for hendes endeligt er
så trist. Selvfølgeligt for hende, men også for Clint'en, der med
pigen mister alt det sidste håb og livsglæde.
Han var rå i Harry filmene, nu er han endnu mere rå, bare på en helt
anden måde. Den er irriterende, fordi den er knald godt lavet, og så
slutter de den så trist og øvbøv.
Mvh
Klavs.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408817
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste