Act of war: Sælge efter at spille online?
Fra : Casper Bang

Dato : 28-03-05 11:15

Hej,

Jeg har for nyligt købt spillet Act Of War - hvilket er en kæmpe skuffelse
for mig.

Jeg har spillet 10 minutter online.
Er der nogen af jer der ved om det vil give et problem hvis jeg sælger
spillet? Det vil sige, er min serial key bundet til min konto (hos gamespy)
nu, eller lignende?
Vil ikke sælge spillet, hvis den nye ejer får problemer med at spille
online.

For lige at remse de ting op der fik mig til at droppe spillet

1) At holde sig spil up to date med nyeste patch er vel altid godt... jeg
havde spillet vel omking 5 timer i singleplayerkampagnen da jeg fandt den
nyeste patch. Jeg begynder at installere, men undervejs kommer der en readme
hvor den skriver at hvis man installere patchen, slettes alle singleplayer
savegames - fair nok, jeg får lukket patchen ned.
Ind i spillet - og alle savegames er fjernet. Tilsyneladende kommer den
advarsel først når den HAR slettet det hele.

2) Jeg beslutter mig så for at prøve spillet online (singleplayerdelen var
alligevel ret kedelig). Jeg joiner et spil - og det viser sig at 2 ud af 4
spillere på banen ikke kan se en enste bygning; stor bug.

3) Så vil jeg give spillet en sidste chance, og starter et skirmish game.
Klikker OK; vil bare i gang. 10 sekunder senere står der VICTORY på skærmen.
Spillet blev altså startet uden en eneste modstander. Hvordan kan et seriøst
spilfirma lade dette ske? Det er da latterligt at man skal bruge X minutter
på at loade banen, når det allerede er klart at der aldrig vil blive
spillet!?

Alt i alt - en kæmpe skuffelse, og et stort spild af penge.
Vil prøve at komme af med det på qxl.dk.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-03-05 11:52

"Casper Bang" wrote

> Alt i alt - en kæmpe skuffelse, og et stort spild af penge.

Hmm to muligheder ud af tre der ikke fungerer
Kunne være interessant at prøve at få pengene tilbage pga væsentlig mangel
ved varen

Prøv at høre i dk.videnskab.jura hvordan sådan en skal skæres til, hvis du
har energien til det
Jeg har fået penge tilbage på et spil af same grund for en del år siden

- Peter

Fra : Casper Bang

Dato : 28-03-05 12:43

> Hmm to muligheder ud af tre der ikke fungerer

Njaa, det er måske så meget sagt - hvis jeg startede et nyt online spil
ville det sikkert nok virke - men bare princippet i at man ikke kan være
100% sikker på at spillet vil køre, når man har fundet 4 spillere er ikke
godt nok efter min mening.
Og skirmish - jeg kunne da sikkert uden problemer sætte den op til at have
nogle spillere med... men bare det at man kan STARTE et skirmish spil uden
modstandere er ret ringe synes jeg.

> [...]
> ved varen
>
> Prøv at høre i dk.videnskab.jura hvordan sådan en skal skæres til, hvis du

Njaa... jeg tvivler på at de har et produktansvar - jeg tror det er nemmere
bare at få det solgt til højest bydende :)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-03-05 14:08

"Casper Bang" wrote

> Njaa... jeg tvivler på at de har et produktansvar

Det er ikke produktansvar men købeloven der regulerer dette

> - jeg tror det er nemmere bare at få det solgt til højest bydende :)
Gamespot siger 8.5 i deres review, så det er da ikke umuligt

- Peter

Fra : Casper Bang

Dato : 28-03-05 15:27

> Gamespot siger 8.5 i deres review, så det er da ikke umuligt

Men spørgsmålet er så stadig - kan spillet sælges når det har været brugt
online, eller er det nu knyttet til den ene konto?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-03-05 16:19

"Casper Bang" wrote

> Men spørgsmålet er så stadig - kan spillet sælges når det har været brugt
> online, eller er det nu knyttet til den ene konto?
Du sælger evt bare konto og det hele med

Eller du kan checke Ataris support sider
http://www.uk.atari.com/index.php?pg=faq
(Der er desværre ikke muligt at lave et dybt link)

Ifølge denne er CDKey ikke bundet sammen med kontoen

- Peter

Fra : Casper Bang

Dato : 28-03-05 17:22

> Du sælger evt bare konto og det hele med

Njaa, er nu ret glad for min konto i forbindelse med andre spil :)

> Eller du kan checke Ataris support sider
> http://www.uk.atari.com/index.php?pg=faq
> (Der er desværre ikke muligt at lave et dybt link)
>
> Ifølge denne er CDKey ikke bundet sammen med kontoen

Perfekt, mange tak skal du ha'. Det bliver så sat til salg snarest :)

Fra : Wass Up

Dato : 28-03-05 16:13

"Casper Bang" <bang_casper@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> For lige at remse de ting op der fik mig til at droppe spillet
> Tilsyneladende kommer den advarsel først når den HAR slettet det hele.

Jeg fik en fin advarelse om jeg ville få slettet mine savegames inden
patchen gik igang, jeg fik så også en da den var slut

> 2) Jeg beslutter mig så for at prøve spillet online (singleplayerdelen var
> alligevel ret kedelig). Jeg joiner et spil - og det viser sig at 2 ud af 4
> spillere på banen ikke kan se en enste bygning; stor bug.

Så langt er jeg ikke kommet endnu

> 3) Så vil jeg give spillet en sidste chance, og starter et skirmish game.
> Klikker OK; vil bare i gang. 10 sekunder senere står der VICTORY på
> skærmen. Spillet blev altså startet uden en eneste modstander.

Det er vel op til spilleren at bestemme hvilke og hvor mange spillere der
skal være på banen. Ja der kunne da godt være en default fjende, men ikke
noget jeg finder et problem

Alt i alt, så er det vist mere dig end spillet der har et problem

Fra : Casper Bang

Dato : 28-03-05 17:19

> Jeg fik en fin advarelse om jeg ville få slettet mine savegames inden
> patchen gik igang, jeg fik så også en da den var slut

Hmm.. den så jeg så ikke - om den var der er jeg ikke sikker på.
Stadig synes jeg det egentligt er lidt for dårligt at man laver en patch der
sletter alle savegames - man ved jo at stort set ingen læser de readme
filer.

> Det er vel op til spilleren at bestemme hvilke og hvor mange spillere der
> skal være på banen. Ja der kunne da godt være en default fjende, men ikke
> noget jeg finder et problem

Njaa, jeg synes bare det er dumt at det overhovedet er muligt at starte et
spil uden fjender - spillet burde selv finde ud af at det ikke giver nogen
mening.

> Alt i alt, så er det vist mere dig end spillet der har et problem

Hvad siger du til at holde de personlige flames væk herfra? Det ville få dig
til at fremstå lidt mere seriøs.

Fra : Silver

Dato : 28-03-05 19:00

> Hvad siger du til at holde de personlige flames væk herfra? Det ville få
dig
> til at fremstå lidt mere seriøs.

DEN studsede jeg osse lidt over.

Mvh