Aprillia -45-årg.02 - luftfilter-sløv
Fra : Jeppe

Dato : 25-03-05 16:49

Hej - jeg håber der er en expert her i gruppen der kan fortælle mig hvordan
jeg renser/finder luftfilteret i en Aprillia Scoter 45 SR fra 2002, jeg tror
at det er en standard model - jeg er lidt nervøs for hvad der er for
dele/skærme der skal pilles af inden. Den har kørt 9000 km. Der står WWW på
siden af den.

Når jeg gir fuld gas dør dyret !
den trækker meget godt op til 30 km/t så dør den næsten igen - kommer så
meget langsom - og kan komme op på ca 60/km/t

Kan det være udstødningen. ???

Venlig hilsen

Jeppe

Fra : Henning Lund

Dato : 26-03-05 08:06

Jeppe skrev:
> Når jeg gir fuld gas dør dyret !
> den trækker meget godt op til 30 km/t så dør den næsten igen - kommer
> så meget langsom - og kan komme op på ca 60/km/t

Hvad sker der hvis du i stedet for fuld gas, slækker gassen til ca 3/4
gas?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Jeppe

Dato : 26-03-05 14:37

Fra : Henning Lund

Dato : 26-03-05 14:54

Jeppe skrev:

gas?

Nå det kan være den kører af sig selv, er der ingen gashåndtag på sådan
en fætter?

Fra : Jeppe

Dato : 26-03-05 18:46

Ikke forstået - når jeg slækker på gassen, kan den godt køre næsten op til
normal hastighed, men der er ikke megen trækkraft - f.e.k. op ad bakkerne
går det helt galt, men når den er kold kan den køre på baghjul. ??

Fra : Henning Lund

Dato : 26-03-05 19:20

Jeppe skrev:

> [...]
> op til normal hastighed, men der er ikke megen trækkraft - f.e.k. op
> ad bakkerne går det helt galt, men når den er kold kan den køre på

Jeg er næsten 100% sikker på at din karburator er stoppet af skidt eller
vand, få karburatoren renset og se hvad den så siger til det.

Fra : Jeppe

Dato : 26-03-05 19:34

Hvordan i alverden kommer man id til karburatoren -luftfilteret på et
sådandt "dyr" - det hele er jo pakket ind i skærme og alt muligt.????

Og det er da bestemt ikke sikkert at jeg kan huske hvor alle skruer skal
sidde.

venlig hilsen Jeppe

Fra : Henning Lund

Dato : 26-03-05 20:00

Jeppe skrev:

> [...]
> sådandt "dyr" - det hele er jo pakket ind i skærme og alt muligt.????
>
> Og det er da bestemt ikke sikkert at jeg kan huske hvor alle skruer

Har du ikke en bekendt der gider hjælpe dig hvis du ikke selv har mod på
det, det kan godt drille lidt de første gange man skal have skilt sådan
et bæst ad, men det kommer med tiden.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-03-05 20:29

"Jeppe" <jepski@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådandt "dyr" - det hele er jo pakket ind i skærme og alt muligt.????
>
> Og det er da bestemt ikke sikkert at jeg kan huske hvor alle skruer skal

Tage et digi-billede, hvis du har muligheden.
Ellers kan du tage st stort stykke pap, eller lignende, og ligge delene
derpå i den rækkefølge du har taget dem af, så er det altså ikke så svært.
Få en kammerat der evt. har lidt mekanisk snilde til at hjælpe dig, ellers
er det den "dyre" gang, til scootersmeden.

Allan Riise

Fra : Peter [5260]

Dato : 27-03-05 19:18

> [...]
> den trækker meget godt op til 30 km/t så dør den næsten igen - kommer så
> meget langsom - og kan komme op på ca 60/km/t

Jeg har en SR50 fra 2001, og jeg går ikke ud fra, der blev ændret væsentligt
på modellen på det ene år.
Jeg vil gerne sende dig et scan af manualen (s. 44), hvor det står inkl.
tegning.
Send mig en email på "peter hos konner i danmark", så skal jeg svare dig
(oversæt selv email-adressen).

Mvh
Peter

Fra : Jeppe

Dato : 28-03-05 19:00

Hej det vil jeg meget gerne have, men oversætte en e-mail adresse????
"
Hilsen Jeppe

Fra : Peter [5260]

Dato : 31-03-05 21:49

"Jeppe" <jepski@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej det vil jeg meget gerne have, men oversætte en e-mail adresse????
> "
> Hilsen Jeppe

Pga. spam m.m. er det lidt tosset at opgive sin emailadresse i en NG.
Hvis jeg nu fortæller dig, at adressen
gates@microsoft.dk
er oversat fra
"gates hos microsoft i danmark"