Rustbeskyttelse af udstødning
Fra : Ally

Dato : 23-03-05 13:26

Hej

Min Area 51's udstødning er begyndt at skalle af, på trods af at den
kun er ca. et halvt år gammel. Hvordan stopper jeg udviklingen og
rustbeskytter den?

Jeg har spurgt i Bildillen om de havde noget. Det havde de ikke... i
hvertfald ikke noget, som var varmebestandigt nok.

Mange hilsener

Allan

Fra : Mikkel Fabricius

Dato : 23-03-05 14:11

Hvad med at give den noget maling til en grill. Det burde være
varmebestandigt nok.

hilsen Mikkel

Fra : Ally

Dato : 23-03-05 15:01

Hej Mikkel

On Wed, 23 Mar 2005 14:10:58 +0100, "Mikkel Fabricius"
<ragnarok@rhk.dk> wrote:

>Hvad med at give den noget maling til en grill. Det burde være
>varmebestandigt nok.
>
>hilsen Mikkel

Det lyder som en god idé. Men rustbeskytter det tilstrækkeligt? Jeg
have mere indtryk af, at der skulle noget decideret rustbeskyttelse
til?

Hilsen
Allan

Fra : Mikkel Fabricius

Dato : 23-03-05 17:28

tja jeg fik det af vide af en smed jeg kender, så deeeet.....
selvfølgelig skal overfladen oz være ren inden man går i gang

Fra : Ally

Dato : 23-03-05 20:27

On Wed, 23 Mar 2005 17:27:56 +0100, "Mikkel Fabricius"
<ragnarok@rhk.dk> wrote:

>tja jeg fik det af vide af en smed jeg kender, så deeeet.....
>selvfølgelig skal overfladen oz være ren inden man går i gang

Ja, nu har jeg også hørt det med grillmaling fra flere steder, så det
hopper jeg på. Så giver jeg den bare en omgang med jævne mellemrum.

Tak for hjælpen

Mange hilsener

Allan

Fra : Hekto

Dato : 23-03-05 15:06

In article <aun2419ep5ml07ts6dkn3n84k990kdlhaf@4ax.com>,
quincy_md@hotmail.com says...
> [...]
>
> Jeg har spurgt i Bildillen om de havde noget. Det havde de ikke... i
> hvertfald ikke noget, som var varmebestandigt nok.

Få den sandblæst og metalliseret med aluminium eller bedre rustrit
stål. Smør den godt ind i vandglas, og kør den godt varm.
Nu er den nærmest coated med en keramisk hinde.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Ally

Dato : 23-03-05 15:22

On Wed, 23 Mar 2005 15:06:19 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Få den sandblæst og metalliseret med aluminium eller bedre rustrit
>stål. Smør den godt ind i vandglas, og kør den godt varm.
>Nu er den nærmest coated med en keramisk hinde.

Spændende forslag. Men det lyder som Rolls Royce modellen Jeg
tænkte mere i retning af noget, man selv kunne gøre uden en
civilingeniøreksamen Altså i stil med noget, der kunne
sprøjtes/smøres på?

Mange hilsener

Allan

Fra : Hekto

Dato : 23-03-05 15:56

In article <3ku2419ggfc728hli16cohocpbs474pdck@4ax.com>,
quincy_md@hotmail.com says...
> Spændende forslag. Men det lyder som Rolls Royce modellen Jeg
> tænkte mere i retning af noget, man selv kunne gøre uden en
> civilingeniøreksamen Altså i stil med noget, der kunne
> sprøjtes/smøres på?

Grill-lak 2 gange om året.

Fra : Ally

Dato : 23-03-05 20:26

On Wed, 23 Mar 2005 15:55:34 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Grill-lak 2 gange om året.

Se, dét var mere mit sprog *GG*. Jeg har besluttet mig for at købe
netop maling/lak til grill og så bruge det med jævne mellemrum. Tak
for hjælpen

Mange hilsener

Allan

Fra : RpR

Dato : 25-03-05 19:07

> Min Area 51's udstødning er begyndt at skalle af, på trods af at den
> kun er ca. et halvt år gammel. Hvordan stopper jeg udviklingen og
> rustbeskytter den?

Forkromning
Blir nok svær på en org. potte med katalysator, men på en gennemsnits tun
potte uden indmad er det en meget god løsning for at holde rusten væk, og så
ser det brandgodt ud

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~