Hitliste, Hvad er godt og hvad er snot!
Fra : Allan Riise

Dato : 20-03-05 20:42

Det kunne være sjovt at lave en liste herinde, udfra folks erfaringer med
diverse scoot's knallerter, derfor kunne en hitliste være et godt sted at
starte. ( At jeg selv skal til at købe en ny ( brugt ) har selvf. slet ikke
noget med det at gøre! )

Kunne forestille mig at man lavede 3 inddelinger.

30'er Scoot's

45'er Scoot's

Knallerter

Ligger gerne selv ud med mine bud..

Knallert
Yamaha FS1-DX 1976 Modellen

45'er
Yamaha TZR

Allan Riise
( Jeg skal nok lave en opstilling hen ad vejen, så det bliver mere
overskueligt )

Fra : RpR

Dato : 21-03-05 19:26

30'er scoot:
Piaggio Zip, da den er billig, hurtig og ufattelig solid

45'er
Aprilia RS 50 årg. 99 eller nyere. Bedre gear knallert fås bare ikke

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Per

Dato : 21-03-05 20:50

Gode

"30-knallert"
Puch maxi pga. den hårdforkromede cylinder - stort set uopslidelig. Det
findes ikke engang på biler eller mc.

Kreidler Florett - den stærkeste og bedste knallert til dato. Den var så
god at fabrikken måtte lukke. De solgte ikke nok reservedele til at kunne
overleve!!

Apriilia ´LC50 kanone køreegenskaber, gode bremser topmoderne stel og en
forrygende solid motorkonstruktion

Dårlige:

Yamaha Jog (den gamle) elendige bremser, svagt stel, dårlige
styreegenskaber.

Per!

Fra : Tommy Fer

Dato : 25-03-05 16:57

Per wrote:
> Gode
>
> "30-knallert"
> Puch maxi pga. den hårdforkromede cylinder - stort set uopslidelig. Det
> findes ikke engang på biler eller mc.

Det gør det så... Har haft MC der har haft det, der følger dog også
visse ulemper, cylinderen kan umiddelbart ikke opbores. En ny vandkølet
motorcykel løber idag nemt over 150.000km, selv med literydeleser der
nærmer sig 200hk, så der er ikke den store ide i ikke at bruge
støbejernsforinger der kan opbores.

> Kreidler Florett - den stærkeste og bedste knallert til dato. Den var så
> god at fabrikken måtte lukke. De solgte ikke nok reservedele til at kunne
> overleve!!

Mon ikke det er en skrøne. Jo det er en god knallert, men mon ikke tiden
løb lidt fra dem.

Knallert 45.

Aprillia RS50
Kan nemt og billigt komme til at rende en 90 stykker. 6 gear er dog
noget pis når den kun render de lovlige 45 kmt, det holdt lige indtil at
jeg fik min hjem, dvs 20 km... så blev udstødningen renset for drosling.

mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : RpR

Dato : 25-03-05 19:03

> [...]
> motorcykel løber idag nemt over 150.000km, selv med literydeleser der
> nærmer sig 200hk, så der er ikke den store ide i ikke at bruge

Man er alligevel gået over til nicasil belagte alu. cylindre i de højtydende
motorer idag. Det kan godt fjernes, hohnes og belægges med nyt nicasil
skulle det være påkrævet.

> [...]
> noget pis når den kun render de lovlige 45 kmt, det holdt lige indtil at
> jeg fik min hjem, dvs 20 km... så blev udstødningen renset for drosling.

Jeg har kørt 2 x 40km til og fra synshallen på min RS'er da den var lovlig,
så du skal slet ikke pive

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 23-03-05 10:52

Hva mæ en Aprilia RX50.......

Fra : RpR

Dato : 25-03-05 19:04

> Hva mæ en Aprilia RX50.......

Tjoh, har den deltabox alu. stel?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 27-03-05 08:29

Går jeg ud fra.....hvordan ser jeg det??

Fra : RpR

Dato : 31-03-05 12:48

> Går jeg ud fra.....hvordan ser jeg det??

Det har den nemlig ikke kan jeg så fortælle dig
RX'eren har alm. gammeldags stålstel, hvilket alle andre knallerter iøvrigt
også har. Bare ikke ny-model RS 50 fra 1999 eller nyere

Deltabox stellet er først og fremmest lavet af aluminium, og det er nemt at
checke med en magnet da det ikke er magnetisk.
Derudover kan man på indersiden se at stellet normalt ikke er lukket, og der
er et helt mønster af kamre der er til for at gøre stellet stærkt.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~