PGO spørgsmål om levetid med tuncylinder?
Fra : Henning Lund

Dato : 15-03-05 09:11

Jeg er interesseret i at vide hvor mange km en PGO kan køre med en
tuncylinder inden lejerne i krumtappen står af. Er her nogen som gider
skrive lidt om hvad cylinder de har kørt med, og hvor mange km
cylinderne kørte inden evt. stempelringeskift, krumtapskift, cylinder
slidt op osv. osv?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 15-03-05 11:19

Hejsa Henning!

Jeg lægger ud med min T-rex som er standart bortset fra afstandsstykket som
er fjernet.

Har nu kørt 24.000 km med samme cylinder og stempel.
Skiftede stempelringe ved 20.000 km.

Hilsen
Kurt

Fra : Henning Lund

Dato : 15-03-05 12:06

Kurt Kristiansen skrev:

> Hejsa Henning!
>
> Jeg lægger ud med min T-rex som er standart bortset fra
> afstandsstykket som er fjernet.
>
> Har nu kørt 24.000 km med samme cylinder og stempel.
> Skiftede stempelringe ved 20.000 km.

Æv jeg tror du har misforstået spørgsmålet, det var med tuncylinder.

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 16-03-05 08:57

Hejsa!

Næ, men vil det ikke være fint med en sammenligning?

Kurt

Fra : Henning Lund

Dato : 16-03-05 09:24

Kurt Kristiansen skrev:

> Hejsa!
>
> Næ, men vil det ikke være fint med en sammenligning?

Jeg har selv 3 PGOér med en del km på bagen, og de har kørt afdroslet så
jeg ved så nogenlunde hvor mange km de kan på uden tun.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-03-05 11:44

> [...]
> kørte inden evt. stempelringeskift, krumtapskift, cylinder slidt op osv.

Yamaha FS1, selve motoren kørt +100.000 km.

Med "12.4 Hk" Tun, og Racer krumtap, +25.000 km. Dog med skiftede Stempler 2
gange, og stempelringe 4 gange, en gang lejer/simmerringe, omkring 10.000
km.
Nu under renovering, med ny Cyllinder, Athena! og stempel, topstykke.
( Ja, Athena er begyndt at lave dele til den gamle "racer", Endelig noget
ordentlig kram! )
Færdig hurtigst muligt

Allan Riise

Fra : Henning Lund

Dato : 15-03-05 12:07

Allan Riise skrev:

> [...]
> Nu under renovering, med ny Cyllinder, Athena! og stempel, topstykke.
> ( Ja, Athena er begyndt at lave dele til den gamle "racer", Endelig

Æv jeg tror du har misforstået spørgsmålet, det var PGO som er lidt svær
at sammenligne med en gl. Yams.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-03-05 12:39

> Æv jeg tror du har misforstået spørgsmålet, det var PGO som er lidt svær
> at sammenligne med en gl. Yams.

Du vil måske ikke have et sammenligningsgrundlag?

Desuden så er dit spørgsmål svært at besvare, er det et "skod Tun" fra
T-Hansen, et Athena, Mallosi eller lignende du vil høre om?
T-Hansen Tun holder ikke så længe, man får hvad man betale for.
Er det med alm. Krumtap eller racerkrumtap er det med almindelige lejer,
eller er det med gode, evt. Carbon forstærkede lejer?
Hvad med simmerringe og tilkørselsforhold, hvilken karburator og dyse, især
de 3 sidste ting har enormt meget at sige ang. slid, for ikke at tale om
kørslesmåde som sådan, og hvor langt der køres i gennemsnit!

Du må specifisere dine spørgsmål, hvis du vil have specifikke svar, jeg
skrev for at du havde nogle tal at holde op imod, men dig om det, det er
åbenbart spild af tastaturakrobatik..

Allan Riise

Fra : Henning Lund

Dato : 15-03-05 13:42

Allan Riise skrev:

> Du vil måske ikke have et sammenligningsgrundlag?

Jow jow det var bare PGO jeg gik lidt efter, da mange siger at de ikke
kan holde i lejerne, da de fra fabrikkens side skulle være ringere end
andre, så derfor gik jeg målrettet efter PGO

> Desuden så er dit spørgsmål svært at besvare, er det et "skod Tun" fra
> T-Hansen, et Athena, Mallosi eller lignende du vil høre om?

Tuncylindre generelt, bare for at høre hvad folk kan køre på sådan en
cylinder. Jeg har nemlig en knægt som engang vil invistere i en
cylinder.

> Du må specifisere dine spørgsmål, hvis du vil have specifikke svar,
> jeg skrev for at du havde nogle tal at holde op imod, men dig om det,
> det er åbenbart spild af tastaturakrobatik..

Næe du kunne bare have læst mit spørgsmål 2 gange

Fra : Allan Riise

Dato : 15-03-05 14:47

> [...]
> cylinder. Jeg har nemlig en knægt som engang vil invistere i en cylinder.

> Næe du kunne bare have læst mit spørgsmål 2 gange

Læste det op til flere gange, første gang da du postede det, anden gang der
jeg skrev svaret, og tredie gang da jeg postede svaret!

Allan Riise

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 15-03-05 15:59

> [...]
> kørte inden evt. stempelringeskift, krumtapskift, cylinder slidt op osv.

t -rex 10.000 med 70cc cyll, top, racer vario uden nogen form for skift i
mellem, ved ikke hvad den har kørt siden de stjal den for 1 år siden ;-((
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Henning Lund

Dato : 15-03-05 16:23

..(5750)giller skrev:

> t -rex 10.000 med 70cc cyll, top,

Okay hvilket mærke var cylinderen, alu eller jern?

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 15-03-05 21:27

> Okay hvilket mærke var cylinderen, alu eller jern?

> [...]

polini købt ved http://www.motoline-racing.com
http://www.shop.motoline-racing.com/default.php/cPath/45_22_57_144
mener jern 47mm
hilsen Gilbert

Fra : Henning Lund

Dato : 16-03-05 06:31

..(5750)giller skrev:

> polini købt ved http://www.motoline-racing.com
> http://www.shop.motoline-racing.com/default.php/cPath/45_22_57_144
> mener jern 47mm
> hilsen Gilbert

Ok, det var egentlig ret fint vedr. km antal, kom du ekstra olie i
benzinen ud over det oliepumpen gav, eller gjorde du andre ting for at
skåne cylinderen?