Gillera Stalker -sløv i optrækket
Fra : Handest

Dato : 12-03-05 18:22

Min Stalker jeg lige har købt brugt, har et meget meget meget sløvt optræk,
til gengæld kan den køre 65 km.

Jeg vil have den lovlig så jeg har sat begræsningen i ved karburatoren, (en
metalplade med et rundt hul i midten) men den køre stadig for hurtigt og er
blevet sløv i optrækket. Der en udstødning på der larmer som bare helvede -
optrækket er så sløv at man nærmest skal skubbe med foden for at komme i
gang. Er der nogen der har lidt erfaring på området.

Fra : Charlotte

Dato : 12-03-05 18:52

Hvorfor vil du have den lovlig? du kan jo bare lade være med at give så
meget gas i stedet for, din motor vil holde bedre uden de begrænsninger plus
at du får en bedre benzin økonomi ud af det.

Fra : Handest

Dato : 12-03-05 22:57

Hej Charlotte tak for tippet - men jeg ville gerne undgå at få en bøde af
politiet.

Hilsen Ole

Fra : Ulf

Dato : 13-03-05 10:20

"Handest" <handest@12move.dk> wrote in message news:<4233659a$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
> Hej Charlotte tak for tippet - men jeg ville gerne undgå at få en bøde af
> politiet.
>
> Hilsen Ole
>
> "Charlotte" <taxa-lotte@ping.dk> skrev i en meddelelse

Det er nok dine ruller, som er nedslidte..
Køb nogen nye.. Men find lige ud af hvilket gramtal der er std.. ( for
ellers er det faktisk også ulovligt.. Da man ændre minimalt på
gearingen ).

Se efter om skruerne er spændt fast ved cylinderen..
Er der evt. huller i den udstødning..?

Og hvis du skal have den lille metal plade i, så skal du have din
studs af.. Da den sidder i studsen..

Fra : Handest

Dato : 13-03-05 11:17

Tak ulf

Jeg har sat metalpladen i og jo der hul i udstødningen i manifoldsrøret - så
der ryger en standard udstødning på, skal alle rullerne skiftes - er det dem
man kalder varius-rullerne?

Ole

Fra : RpR

Dato : 13-03-05 11:36

> [...]

> der ryger en standard udstødning på, skal alle rullerne skiftes - er det

Ja det er det.

Du skal iøvrigt ikke være overrasket over den er sløv som lovlig, der er
stalker nok noget nær det mest døde..

Desuden tvivler jeg meget stærkt på at politiet gider tage sig af dig når du
kører 30km/t, om den så er afdroslet eller ej.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Handest

Dato : 13-03-05 12:00

Variorullerne bliver skiftet - men hvad skal jeg vælge at nye ruller - man
kan jo få alt fra 3,7 g til 7 gram, ligger der en reparationshåndbog et
eller andet sted. Er de svære at skifte rullerne og er der andet, der skal
skiftes med det samme? jeg sidder med kataloget fra AT. MC TEKNIK og det fra
Thansen rullerne koster ikke meget 49 kr.

Jeg er helt blank på den type knallert. Så alle gode råd er velkommen -
(hvor sidder de ruller)

Hvad fanden skete der med Honda CB 50 eller Puch, de kørte godt uden ruller
og hvad ved jeg. (-;

Ole

Fra : Allan Riise

Dato : 13-03-05 12:23

> [...]
> (hvor sidder de ruller)
>
> Hvad fanden skete der med Honda CB 50 eller Puch, de kørte godt uden

Tjaae, Ulf og jeg har stædigt holdt fast ved Yamaha FS1

Men Maxi'er er der da masser af i omløb, til under 2000.-!

Allan Riise

Fra : Ulf

Dato : 14-03-05 19:13

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message news:<4234226d$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "Handest" <handest@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaae, Ulf og jeg har stædigt holdt fast ved Yamaha FS1
>
> Men Maxi'er er der da masser af i omløb, til under 2000.-!
>
> Allan Riise

Ja Yamaha 4 gears er sku en dejlig knallert!

Dog er jeg lige pt. igang med en mindre renovering af en vespa ciao..
Den bliver ikke nær så flot, som min yamaha..

Da jeg ikke vil lægge for meget tid i den.. :P

Kan ses under min yamaha fs1..

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=19759

Fra : Handest

Dato : 14-03-05 21:51

Hej Ulf jeg har lige været inde og se din Yamaha.
En fornøjelse at se en rigtig knallert - uden alt det plastik, der sættes på
i dag - også ligner det en knallert. Selv hjulene har den rigtige størrelse.

Selv havde jeg en rød Honda CB 50 - desværre blev den stjålet - men den
model er jeg helt hjemme i, selv om det er en 4 takter - jeg har nu en
udover Stalkerprojektet en Honda CB 500 F fra 1972 den rykker. Hvis vejret
holder skal den ud og åbne bakken. Vi får se!!!!

Fra : Ulf

Dato : 16-03-05 13:34

"Handest" <snailes772@hotmail.com> wrote in message news:<4235f94a$0$80889$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
> [...]
> udover Stalkerprojektet en Honda CB 500 F fra 1972 den rykker. Hvis vejret
> holder skal den ud og åbne bakken. Vi får se!!!!

Ja bakken åbner jo her imorgen.. :D

Har tænkt på at tage derud.. Men ved sku ikke ang. vejret.!
Det er jo rimlig trist udenfor..

Vand over det hele + en smule sne..

( Ikke lige det forårs vejr jeg ønsker at få igen til næste år.. )

Fra : gcasada8392@cidermai~

Dato : 10-04-05 10:37

> [...]
> udover Stalkerprojektet en Honda CB 500 F fra 1972 den rykker. Hvis vejret
> holder skal den ud og åbne bakken. Vi får se!!!!

Thanks

gcasada8392@cidermail.com