Dum speedfight
Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-03-05 17:43

Hej

Min SF er lidt dum for tiden..

Når der er fugtigt i vejret er det ligesom om den ikke gider trække,
den "firetakter" ligesom og det eneste der hjælper påå farten er hvis
jeg giver den gassen lidt efter lidt ..

Det sker mest om morgenen når den har stået en hel nat under halvtaget
og hvis jeg så kører en tur og lader den stå i en time så kører den
fint nok, ligesom om den lige skal have dampet fugten af.

nogen der ved om der er steder der er specielt udsatte for fugt og
hvad man lige gør ved dem..

PS. jeg har forsøgt mig med karburator sprit da jeg først troede det
var pga. kulden..

Henrik

Fra : Lars K.

Dato : 11-03-05 18:24

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad man lige gør ved dem..
>
> PS. jeg har forsøgt mig med karburator sprit da jeg først troede det

Prøv at kikke på, og omkring tændrøret, der har jeg selv haft problemer på
min spf. fordi at baghjulet sendte vand ind på det.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-03-05 21:21

On Fri, 11 Mar 2005 18:24:22 +0100, "Lars K." <Ingen@adgang.dk> wrote:

>Prøv at kikke på, og omkring tændrøret, der har jeg selv haft problemer på
>min spf. fordi at baghjulet sendte vand ind på det.

Ok, det vil jeg gøre imorgen når der bliver lyst..

Skal jeg bare kigge efter om der er vand der eller hvad ? Hvad kan
jeg gøre ved det ? (Sprøjte noget silikone på eller ?)

Henrik

Fra : Thomas.b

Dato : 11-03-05 23:21

> Ok, det vil jeg gøre imorgen når der bliver lyst..
>
> Skal jeg bare kigge efter om der er vand der eller hvad ? Hvad kan
> jeg gøre ved det ? (Sprøjte noget silikone på eller ?)

Jeg har selv haft store problemer med fugt på min squab. på grund af
tændrøret vender ud imod baghjulet. Og den orginalt dæk plade har det med at
falde af under kørsel.

Jeg skar en plastik dunk i stykker. og popnittede den fast.
derved har jeg nu en skærm der sidder fast. Jeg rengjore tændledningen samt
tændrørs hætten. Bagefter tog jeg noget bygge silikone alle de steder som
tændrørs hætten sluttede tæt omkring tændrøret samt det plastik skjold der
sidder omkring cylindren. til sidst tog jeg noget silikone spray på
tændledningen. Jeg har ikke haft problemer siden.

Mvh. Thomas

Fra : Contraventum Minquit

Dato : 12-03-05 18:20

Du ku' jo købe noget fugtfortrænger (fås på din servicestation) - sprøjt
det på, det fjerner fugten og forhindrer ny fugt at trænge ind.

Cm

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thomas B

Dato : 12-03-05 21:17

> Du ku' jo købe noget fugtfortrænger (fås på din servicestation) - sprøjt
> det på, det fjerner fugten og forhindrer ny fugt at trænge ind.

Det brugte jeg også pronto. Det fjerner fugt her og nu. men løser ikke
problemet.

Thomas

Fra : Ole Dich Espersen

Dato : 16-03-05 21:38

> [...]
> hvad man lige gør ved dem..
>
> PS. jeg har forsøgt mig med karburator sprit da jeg først troede det

Har hafs samme problem og skiftede tænd hætte så var det slut
mvh ole

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 18-03-05 21:27

Undskyld, jeg kan ikke lade være....

Min Speedfight er det værste køb jeg nogensinde
har gjort, det er umuligt at lave en ringere scooter,
det er også umuligt at levere en ringere service end Peugeot
i Køge.
Det tog dem 14 dage at skifte et tændrør, og de var 4 mand på opgaven da
jeg kom og afhentede dyret.
P.S. Det hjalp intet, den ville stadigt kun køre sporadisk...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-03-05 11:23

Henrik Madsen wrote:
> [...]
>
> Når der er fugtigt i vejret er det ligesom om den ikke gider trække,
> den "firetakter" ligesom og det eneste der hjælper påå farten er hvis

Ny Stator - 963+moms hos Peugeot, 399inkl.moms hos T-Hansen.

MVH