IDE Bridge Board
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 25-05-01 17:11

Hej.

Er der nogen her på gruppen som har eksperimenteret med at bygge sin egen
40MB/sek. firewire harddisk vha. Granite Digital's IDE Bridge Board?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-01 21:15

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Er der nogen her på gruppen som har eksperimenteret med at bygge sin egen
> 40MB/sek. firewire harddisk vha. Granite Digital's IDE Bridge Board?

Nej, men der er "nogen" der overvejer det

Man kan bruge et hvilket som helst centronic kabinet, eks. et
pensioneret SCSI tower, da Granite's Brigde understøtter slave. Dvs man
kan komme en CD-RW og 7200rp/m harddisk i samme kabinet - Ideelt for
powerbook/iBook ejere.
Jeg kan for mit vedkommende, kun ærge mig over, at jeg for et års tid
siden solgte et Centronic kabinet med strømforsyning og to 5.25 pladser
for en slik

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Thwiz

Dato : 18-06-01 14:44

"Gunnar Kristiansen" skrev d. 25-05-01 17:11 dette indlæg :
> [...]
egen
> 40MB/sek. firewire harddisk vha. Granite Digital's IDE Bridge Board?

Hej Gunnar,
der findes desværre ingen kabinetter, der kan overfører med 40 mb/sek.
På azeto.dk kan du findes Psycho 3 1/2" kabinet, der overfører med 36
mb/sek. det er det hurtigste på markedet. Her kan du indbygge en
standard IDE harddisk - og så har du en Firewire. Alle andre produkter
på markedet "kører" med maks. 12.5 mb/sek.

http://www.azeto.dk/product.asp?product=62&page=1

http://www.kandu.dk/