/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
ALDI slår til - igen!
Fra : Erik Richard


Dato : 03-03-05 20:00


Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !! -
Og det er tillige et TV med NICAM - dual tuner og alt muligt.

Kontrasten er helt oppe på 1:600, hvilket er ualmindelig godt på så stor
en skærm. Lysstyrken er på 550 cd/m², - hvilket er bemærkelsesværdig
høj! - Og reaktionstid på ca. 16ms...

Nu begynder de gode skærme at komme ned i pris...

- Det eneste, jeg er bange for, er, at det medfølgende software ikke kan
bruges på Mac.

Og prisen? KUN 6.995kr. !!

http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_10/OFF01.HTM

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 
 
Hansen (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 03-03-05 20:35


"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:42275e93$0$22698$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !! -
Og det er tillige et TV med NICAM - dual tuner og alt muligt.

Kontrasten er helt oppe på 1:600, hvilket er ualmindelig godt på så stor
en skærm. Lysstyrken er på 550 cd/m², - hvilket er bemærkelsesværdig
høj! - Og reaktionstid på ca. 16ms...

Nu begynder de gode skærme at komme ned i pris...

- Det eneste, jeg er bange for, er, at det medfølgende software ikke kan
bruges på Mac.

Skal man nu bruge software for at se fjernsyn. Fortæl, fortæl



Erik Richard (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 03-03-05 22:36

Hej Hansen

Selvfølgelig skal du ikke det, hvis du blot bruger skærmen som alm. TV,
men hvis du samtidig vil styre et andet program ved fx. en optagelse /
redigering, mens den anden tuner fx. kører til en alm. video, så skal
der bruges software. Så det kan blive et spørgsmål, om der evt. skal
bruges et eller andet form for grabberkort. - elementary Mr. Watson...

mvh. Erik Richard

Hansen wrote:
>>Erik Richard skrev i en meddelelse
>> Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !! -
>> Og det er tillige et TV med NICAM - dual tuner og alt muligt.
>>
>> Kontrasten er helt oppe på 1:600, hvilket er ualmindelig godt på så stor
>> en skærm. Lysstyrken er på 550 cd/m², - hvilket er bemærkelsesværdig
>> høj! - Og reaktionstid på ca. 16ms...
>>
>> Nu begynder de gode skærme at komme ned i pris...
>>
>> - Det eneste, jeg er bange for, er, at det medfølgende software ikke kan
>> bruges på Mac.
>
> Skal man nu bruge software for at se fjernsyn. Fortæl, fortæl

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Hansen (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 03-03-05 22:55

Forklar venligst, hvad du mener. Hvor har du fået den idé, at der følger
software med til et fjernsyn? Hvilken software skulle der i givet fald være
tale om?

"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:42277b46$0$29430$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
Hej Hansen

Selvfølgelig skal du ikke det, hvis du blot bruger skærmen som alm. TV,
men hvis du samtidig vil styre et andet program ved fx. en optagelse /
redigering, mens den anden tuner fx. kører til en alm. video, så skal
der bruges software. Så det kan blive et spørgsmål, om der evt. skal
bruges et eller andet form for grabberkort. - elementary Mr. Watson...

mvh. Erik Richard

Hansen wrote:
>>Erik Richard skrev i en meddelelse
>> Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !! -
>> Og det er tillige et TV med NICAM - dual tuner og alt muligt.
>>
>> Kontrasten er helt oppe på 1:600, hvilket er ualmindelig godt på så stor
>> en skærm. Lysstyrken er på 550 cd/m², - hvilket er bemærkelsesværdig
>> høj! - Og reaktionstid på ca. 16ms...
>>
>> Nu begynder de gode skærme at komme ned i pris...
>>
>> - Det eneste, jeg er bange for, er, at det medfølgende software ikke kan
>> bruges på Mac.
>
> Skal man nu bruge software for at se fjernsyn. Fortæl, fortæl

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Erik Richard (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 03-03-05 23:55


Prøv nu lige selv at læse, hvad der _står_! - Det er _både_ en
computerskærm _OG_ et _TV_! - suk

mvh. Erik Richard

-----Original Message-----
Hansen wrote:
> Forklar venligst, hvad du mener. Hvor har du fået den idé, at der følger
> software med til et fjernsyn? Hvilken software skulle der i givet fald være
> tale om?
>
> "Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> news:42277b46$0$29430$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Hej Hansen
>
> Selvfølgelig skal du ikke det, hvis du blot bruger skærmen som alm. TV,
> men hvis du samtidig vil styre et andet program ved fx. en optagelse /
> redigering, mens den anden tuner fx. kører til en alm. video, så skal
> der bruges software. Så det kan blive et spørgsmål, om der evt. skal
> bruges et eller andet form for grabberkort. - elementary Mr. Watson...
>
> mvh. Erik Richard
>
> Hansen wrote:
>
>>>Erik Richard skrev i en meddelelse
>>>Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !! -
>>>Og det er tillige et TV med NICAM - dual tuner og alt muligt.
>>>
>>>Kontrasten er helt oppe på 1:600, hvilket er ualmindelig godt på så stor
>>>en skærm. Lysstyrken er på 550 cd/m², - hvilket er bemærkelsesværdig
>>>høj! - Og reaktionstid på ca. 16ms...
>>>
>>>Nu begynder de gode skærme at komme ned i pris...
>>>
>>>- Det eneste, jeg er bange for, er, at det medfølgende software ikke kan
>>>bruges på Mac.
>>
>>Skal man nu bruge software for at se fjernsyn. Fortæl, fortæl
>
>

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Hansen (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 04-03-05 00:20

Hvor kommer softwaren ind?

"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:42278dcd$0$11208$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

Prøv nu lige selv at læse, hvad der _står_! - Det er _både_ en
computerskærm _OG_ et _TV_! - suk

mvh. Erik Richard

-----Original Message-----
Hansen wrote:
> Forklar venligst, hvad du mener. Hvor har du fået den idé, at der følger
> software med til et fjernsyn? Hvilken software skulle der i givet fald
være
> tale om?
>
> "Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> news:42277b46$0$29430$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Hej Hansen
>
> Selvfølgelig skal du ikke det, hvis du blot bruger skærmen som alm. TV,
> men hvis du samtidig vil styre et andet program ved fx. en optagelse /
> redigering, mens den anden tuner fx. kører til en alm. video, så skal
> der bruges software. Så det kan blive et spørgsmål, om der evt. skal
> bruges et eller andet form for grabberkort. - elementary Mr. Watson...
>
> mvh. Erik Richard
>
> Hansen wrote:
>
>>>Erik Richard skrev i en meddelelse
>>>Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !! -
>>>Og det er tillige et TV med NICAM - dual tuner og alt muligt.
>>>
>>>Kontrasten er helt oppe på 1:600, hvilket er ualmindelig godt på så stor
>>>en skærm. Lysstyrken er på 550 cd/m², - hvilket er bemærkelsesværdig
>>>høj! - Og reaktionstid på ca. 16ms...
>>>
>>>Nu begynder de gode skærme at komme ned i pris...
>>>
>>>- Det eneste, jeg er bange for, er, at det medfølgende software ikke kan
>>>bruges på Mac.
>>
>>Skal man nu bruge software for at se fjernsyn. Fortæl, fortæl
>
>

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



nospam (04-03-2005)
Kommentar
Fra : nospam


Dato : 04-03-05 10:38

> Hvor kommer softwaren ind?
>
> "Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> news:42278dcd$0$11208$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> Prøv nu lige selv at læse, hvad der _står_! - Det er _både_ en
> computerskærm _OG_ et _TV_! - suk
>
> mvh. Erik Richard

Jeg har da en computerskærm her foran mig. Og den fungerer ret fint uden
speciel software...

Jeg forstår ikke helt, hvad man kan bruge software til i.f.m. TV/monitor?



mvh Mikael Kern


Hansen (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 04-03-05 10:49


"nospam" <nospam@kern.dk> skrev i en meddelelse
news:BE4DEB22.23512%nospam@kern.dk...
> > Hvor kommer softwaren ind?
> >
> > "Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> > news:42278dcd$0$11208$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> >
> > Prøv nu lige selv at læse, hvad der _står_! - Det er _både_ en
> > computerskærm _OG_ et _TV_! - suk
> >
> > mvh. Erik Richard
>
> Jeg har da en computerskærm her foran mig. Og den fungerer ret fint uden
> speciel software...
>
> Jeg forstår ikke helt, hvad man kan bruge software til i.f.m. TV/monitor?
>
Tak.
Det er det, jeg forsøger at forklare Richard. Men han ved åbenbart noget,
jeg (og du) ikke ved



Erik Richard (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 04-03-05 17:51

Hej Hansen

Se lige mit svar til Mikael. Det var det, jeg forsøgte at sige. - at
når det gælder som monitor, er det de færreste systemer, der kræver
drivere, hvis de - som den her - er MultiSync og ColorSync kompatibel.

Men når det drejer sig om optagelse fra den, er det en hel anden snak...

mvh. Erik Richard

Hansen wrote:
> "nospam" <nospam@kern.dk> skrev i en meddelelse
>>>Hvor kommer softwaren ind?
>>>
>>>"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
>>>Prøv nu lige selv at læse, hvad der _står_! - Det er _både_ en
>>>computerskærm _OG_ et _TV_! - suk
>>
>>Jeg har da en computerskærm her foran mig. Og den fungerer ret fint uden
>>speciel software...
>>
>>Jeg forstår ikke helt, hvad man kan bruge software til i.f.m. TV/monitor?
>
> Tak.
> Det er det, jeg forsøger at forklare Richard. Men han ved åbenbart noget,
> jeg (og du) ikke ved

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Hansen (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 04-03-05 18:30

Optage FRA en monitor. Ja, jeg forstår stadig ikke. Fortæl, fortæl..


"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:42289204$0$22688$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
Hej Hansen

Se lige mit svar til Mikael. Det var det, jeg forsøgte at sige. - at
når det gælder som monitor, er det de færreste systemer, der kræver
drivere, hvis de - som den her - er MultiSync og ColorSync kompatibel.

Men når det drejer sig om optagelse fra den, er det en hel anden snak...

mvh. Erik Richard

Hansen wrote:
> "nospam" <nospam@kern.dk> skrev i en meddelelse
>>>Hvor kommer softwaren ind?
>>>
>>>"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
>>>Prøv nu lige selv at læse, hvad der _står_! - Det er _både_ en
>>>computerskærm _OG_ et _TV_! - suk
>>
>>Jeg har da en computerskærm her foran mig. Og den fungerer ret fint uden
>>speciel software...
>>
>>Jeg forstår ikke helt, hvad man kan bruge software til i.f.m. TV/monitor?
>
> Tak.
> Det er det, jeg forsøger at forklare Richard. Men han ved åbenbart noget,
> jeg (og du) ikke ved

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 07-03-05 22:31

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Se lige mit svar til Mikael. Det var det, jeg forsøgte at sige. - at
> når det gælder som monitor, er det de færreste systemer, der kræver
> drivere, hvis de - som den her - er MultiSync og ColorSync kompatibel.

Alle skærme er "colorsync" kompatible. Flere her i gruppen har forsøgt
at forklare dig hvad farvestyring er (og hvordan det bruges) og du har
åbenbart stadig ikke forstået det.

vdr. skærme kræves der aldrig drivere, uanset om skærmen er multisync
eller fixed frequency, men der kræves en grafikort driver der kan levere
et signal der matcher de(n) opløsning(er) som skærmen kan vise.

> Men når det drejer sig om optagelse fra den, er det en hel anden snak...

Jeps det kræver en video digitizer der kan overføre det digitaliserede
signa til en computer. Sådan en indeholder et LCD TV ikke - hvilket er
grunden til at Hansen stiller sig undrernde over for sit spørgsmål om SW

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

René Frej Nielsen (08-03-2005)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-03-05 00:14

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

>> Se lige mit svar til Mikael. Det var det, jeg forsøgte at sige. - at
>> når det gælder som monitor, er det de færreste systemer, der kræver
>> drivere, hvis de - som den her - er MultiSync og ColorSync kompatibel.
>
> Alle skærme er "colorsync" kompatible. Flere her i gruppen har forsøgt
> at forklare dig hvad farvestyring er (og hvordan det bruges) og du har
> åbenbart stadig ikke forstået det.

Jeg gad ikke denne gang...

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk
PowerMac G4 Dual 867 MHz Verax | iBook G4 12" 1 GHz Combo/AE/BT


Erik Richard (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 08-03-05 17:40

Hej René

Det er muligt, du ikke gad / gider. MEN jeg har og har haft Apple
skærme, der _IKKE_ er ColorSync kompatible. Og jeg har haft skærme, der
endda kræver driver for at kunne køre på mine Mac!

No more - no less!

mvh. Erik Richard

René Frej Nielsen wrote:
>>>Se lige mit svar til Mikael. Det var det, jeg forsøgte at sige. - at
>>>når det gælder som monitor, er det de færreste systemer, der kræver
>>>drivere, hvis de - som den her - er MultiSync og ColorSync kompatibel.
>>
>>Alle skærme er "colorsync" kompatible. Flere her i gruppen har forsøgt
>>at forklare dig hvad farvestyring er (og hvordan det bruges) og du har
>>åbenbart stadig ikke forstået det.
>
> Jeg gad ikke denne gang...

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Jesper Haaber Gyllin~ (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 08-03-05 18:48

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej René
>
> Det er muligt, du ikke gad / gider. MEN jeg har og har haft Apple
> skærme, der _IKKE_ er ColorSync kompatible. Og jeg har haft skærme, der
> endda kræver driver for at kunne køre på mine Mac!

Hvilke Apple skærme ?

Hvilke andre skærmmærker er det, der kræver driver ?

Kan du ikke via google.com lige vise hvor jeg kan downloade disse
drivere ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

Erik Richard (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 08-03-05 21:13

Hej Jesper

Jesper Haaber Gylling wrote:
>>Det er muligt, du ikke gad / gider. MEN jeg har og har haft Apple
>>skærme, der _IKKE_ er ColorSync kompatible. Og jeg har haft skærme, der
>>endda kræver driver for at kunne køre på mine Mac!
>
> Hvilke Apple skærme ?

Apple Portrait 15"
AppleVision 17", ApleVision 1705/1710/1710AV
Apple Color Dispaly Pagewhite 15"
Apple Color Standard 16"

mht. AppleVision _kan_ de køre uden AppleVison driveren, men de kan ikke
kalibreres uden. - Det _har_ jeg prøvet.

> Hvilke andre skærmmærker er det, der kræver driver ?

LaCie SilverBlue
Radius High Performance
Radius Scientific
Radius Technique
Radius Engineering

> Kan du ikke via google.com lige vise hvor jeg kan downloade disse
> drivere ?

Det kan du minsandten selv finde ud af, om stadig er muligt!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Jesper Haaber Gyllin~ (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 08-03-05 22:21

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Jesper
>
> Jesper Haaber Gylling wrote:
> >>Det er muligt, du ikke gad / gider. MEN jeg har og har haft Apple
> >>skærme, der _IKKE_ er ColorSync kompatible. Og jeg har haft skærme, der
> >>endda kræver driver for at kunne køre på mine Mac!
> >
> > Hvilke Apple skærme ?
>
> Apple Portrait 15"
> AppleVision 17", ApleVision 1705/1710/1710AV

Du er fuld af pis. Jeg har haft min 1710 sluttet på PC'ere uden
problemer.




--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

Martin Jørgensen (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 08-03-05 23:15

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
-snip-

>>Jesper Haaber Gylling wrote:
>>
>>>>Det er muligt, du ikke gad / gider. MEN jeg har og har haft Apple
>>>>skærme, der _IKKE_ er ColorSync kompatible. Og jeg har haft skærme, der
>>>>endda kræver driver for at kunne køre på mine Mac!
>>>
>>>Hvilke Apple skærme ?
>>
>>Apple Portrait 15"
>>AppleVision 17", ApleVision 1705/1710/1710AV
>
>
> Du er fuld af pis. Jeg har haft min 1710 sluttet på PC'ere uden
> problemer.

Han er sgu' altid fuld af pis og lort. Ikke noget nyt i det. "Software
til en skærm"....


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

René Frej Nielsen (09-03-2005)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 09-03-05 00:09

Erik Richard <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Det er muligt, du ikke gad / gider. MEN jeg har og har haft Apple
> skærme, der _IKKE_ er ColorSync kompatible. Og jeg har haft skærme, der
> endda kræver driver for at kunne køre på mine Mac!
>
> No more - no less!

Derfor gider jeg ikke.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk
PowerMac G4 Dual 867 MHz Verax | iBook G4 12" 1 GHz Combo/AE/BT


Morten Reippuert Knu~ (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 11-03-05 15:38

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Det er muligt, du ikke gad / gider. MEN jeg har og har haft Apple
> skærme, der _IKKE_ er ColorSync kompatible. Og jeg har haft skærme, der
> endda kræver driver for at kunne køre på mine Mac!

Kunne skærmene _ikke_ vise et billede uden den "krævede" driver?

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Erik Richard (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 04-03-05 17:48

Hej Mikael

nospam wrote:
>>>Hvor kommer softwaren ind?
>>
>>Erik Richard skrev i en meddelelse
>>Prøv nu lige selv at læse, hvad der _står_! - Det er _både_ en
>>computerskærm _OG_ et _TV_! - suk
>
> Jeg har da en computerskærm her foran mig. Og den fungerer ret fint uden
> speciel software...

Der er stor forskel på, om det er en ren computerskærm eller en
multifunktions model. På Mac er det heller ikke det store problem med
skærme, - det kan det derimod godt være på et Windows baseret system,
hvor der skal drivere til skærmen også, - hvis ikke skærmen er
'MultiSync' kompatibel. - 'ColorSync' på Mac kan i 999 ud af 1000
tilfælde altid styre en skærm uden videre...

Jeg har fx. fornylig set i en PC gruppe, at der var en prof. Video7
Graphical Monitor til salg. - Den er ikke 'MultiSync' kompatibel, men
kræver drivere på Windows. Det vil den ikke gøre på Mac, da ColorSync
selv vil kunne finde den. - Jeg bruger fx. heller ikke LaCies software
til min store 21" LaCie grafiske monitor, - det klarer ColorSync også.

> Jeg forstår ikke helt, hvad man kan bruge software til i.f.m. TV/monitor?

Det kan fx. være software til styring af optagelse direkte fra TV
tuneren. Jeg vil fx. ikke garantere, at skærmens TV/VIDEO OUT (SCART)
med en konverter til fx. USB eller Firewire vil kunne sende et signal,
der kan bruges af iMovie eller Final Cut Pro uden, at man har isat et
decideret grabberkort til videobehandling.

mvh. Erik Richard


--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


nospam (04-03-2005)
Kommentar
Fra : nospam


Dato : 04-03-05 21:46

>> Jeg forstår ikke helt, hvad man kan bruge software til i.f.m. TV/monitor?
>
> Det kan fx. være software til styring af optagelse direkte fra TV
> tuneren. Jeg vil fx. ikke garantere, at skærmens TV/VIDEO OUT (SCART)
> med en konverter til fx. USB eller Firewire vil kunne sende et signal,
> der kan bruges af iMovie eller Final Cut Pro uden, at man har isat et
> decideret grabberkort til videobehandling.

Jeg forstår det stadig ikke.

Formoder at det signal, som kommer UD af skærmen er helt almindelig PAL TV
720/576 - enten RF (antenne), PAL Composite, S-Video, Component eller RGB.
Evt. Firewire og så er det DV PAL 720/576.

Det kræver ikke særlig software på Mac, snarere hardware.

mvh Mikael Kern


Jon Bendtsen (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 04-03-05 08:22

Erik Richard wrote:
> Hej Hansen
>
> Selvfølgelig skal du ikke det, hvis du blot bruger skærmen som alm. TV,
> men hvis du samtidig vil styre et andet program ved fx. en optagelse /
> redigering, mens den anden tuner fx. kører til en alm. video, så skal
> der bruges software. Så det kan blive et spørgsmål, om der evt. skal
> bruges et eller andet form for grabberkort. - elementary Mr. Watson...

Du kan næppe optage via dette TV. Det står der intet om
på den url du gav. Tilgengæld står der at det kan PIP,
altså vise 2 tv kanaler på samme tid via 2 indbyggede
tunere.


Hvis i køber den skal i ikke kun se på kontrasten, men
også vurdere sortniveauet. Altså hvor sort er det sorte,
og i skal ikke se tegnefilm, men en mørkfilm, som fx. en
af Aliens.



JonB

Erik Richard (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 04-03-05 17:33

Hej Jon

Jon Bendtsen wrote:
> Erik Richard wrote:
>> Selvfølgelig skal du ikke det, hvis du blot bruger skærmen som alm.
>> TV, men hvis du samtidig vil styre et andet program ved fx. en
>> optagelse / redigering, mens den anden tuner fx. kører til en alm.
>> video, så skal der bruges software. Så det kan blive et spørgsmål, om
>> der evt. skal bruges et eller andet form for grabberkort. - elementary
>> Mr. Watson...
>
> Du kan næppe optage via dette TV. Det står der intet om
> på den url du gav. Tilgengæld står der at det kan PIP,
> altså vise 2 tv kanaler på samme tid via 2 indbyggede
> tunere.

Hm, det kunne man faktisk godt på den tidl. rene TV model i tilsvarende
str.. Den havde en S-VHS _udgang_ til 'Record'. På denne er der så til
gengæld SCART stik, hvilket jo også giver mulighed for optagelser.

Men som jeg også skrev, så er det muligt, at man ved en direkte opt. på
computer, skal bruge et video grabber kort, hvis ikke computeren har et
S-VHS 'Record' indgang.

> Hvis i køber den skal i ikke kun se på kontrasten, men
> også vurdere sortniveauet. Altså hvor sort er det sorte,
> og i skal ikke se tegnefilm, men en mørkfilm, som fx. en
> af Aliens.

Medions sort/hvid balance plejer at være eminent god, og med en
betragtningsvinkel på 170/170° ligger man langt over det, som IEC
standarden tilråder. Og desuden har den jo en meget høj
lysgennemtrængelighed på 550, hvilket ligger blandt de bedste. - Det er
højere end selv Sonys dyre topmodel til 25.000kr.!

Men jeg ville egentlig med mit indlæg også vise, at nu begynder selv de
gode kvaliteter at komme ned i pris. Jeg har altid ment, at Medions TFT
skærme har ligget i den bedre ende, men med den her, har de overgået sig
selv nok engang.

Der er en ting, jeg ikke fik nævnt, men det gælder jo for alle TFT
skærme. Man skal altid være opmærksom på, hvor god selve overflade
hærdningen af LCD filmen er. - Især, hvis man har børn i huset, der godt
vil 'pille' og køre fingre ned over en skærm. - Det er jo ikke glas.
Også her har jeg bemærket, at Medion har en rigtig god og elastisk
hærdning, der gør dem næsten umulig at ridse ved en alm. berøring.

Men alt taget i betragtning, så mener, jeg det her er et rigtig godt bud
på en multifunktionsskærm. Og jeg tror, der bliv3r kø på onsdag. -
Men vent så et par måneder, så får Fona formentlig samme skærm også. -
Sådan plejer det at være.... Men prisen bliver så nok ca. 2000kr. højere.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Tommy Bernholm (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Bernholm


Dato : 04-03-05 20:47



On 04/03/05 17:32, in article 42288dab$0$22723$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:


>
> Medions sort/hvid balance plejer at være eminent god, og med en
> betragtningsvinkel på 170/170° ligger man langt over det, som IEC
> standarden tilråder. Og desuden har den jo en meget høj
> lysgennemtrængelighed på 550, hvilket ligger blandt de bedste. - Det er
> højere end selv Sonys dyre topmodel til 25.000kr.!
>
> Men jeg ville egentlig med mit indlæg også vise, at nu begynder selv de
> gode kvaliteter at komme ned i pris. Jeg har altid ment, at Medions TFT
> skærme har ligget i den bedre ende, men med den her, har de overgået sig
> selv nok engang.
>
> Der er en ting, jeg ikke fik nævnt, men det gælder jo for alle TFT
> skærme. Man skal altid være opmærksom på, hvor god selve overflade
> hærdningen af LCD filmen er. - Især, hvis man har børn i huset, der godt
> vil 'pille' og køre fingre ned over en skærm. - Det er jo ikke glas.
> Også her har jeg bemærket, at Medion har en rigtig god og elastisk
> hærdning, der gør dem næsten umulig at ridse ved en alm. berøring.
>
> Men alt taget i betragtning, så mener, jeg det her er et rigtig godt bud
> på en multifunktionsskærm. Og jeg tror, der bliv3r kø på onsdag. -
> Men vent så et par måneder, så får Fona formentlig samme skærm også. -
> Sådan plejer det at være.... Men prisen bliver så nok ca. 2000kr. højere.
>
> mvh. Erik Richard


Nu vokser træerne jo ikke ind i himmelen. Som Jon også rigtigt skrev, så er
det meget meget (med streg under meget) få LCD TV der er i stand til at vise
sort. Jeg tvivler meget stærkt på at det omtalte TV kan vise andet end
gråsort (ses tydeligt i et mørklagt rum).

Tekniske data er en taknemmelig ting, det vigtigst ved køb af LCD og Plasma
TV er selv at se Tv´et i funktion og vurderer om billedet er godt efter ens
egen målestok.

Jeg har set flere af Medion´s LCD TV og har endnu ikke set et der viste en
ordentlig farvebalance, og som kunne vise sort. Nuvel, betingelserne i en
forretning er ofte ikke særlig gode, da disse notorisk ikke indstiller TV´et
ordentligt (hvem der fatter hvorfor de ikke gør det - måske af uvidenhed).

Jeg vil sikre mig returret inden jeg købte det omtalte TV, altså hvis jeg
skulle købe det.


MVH

Tommy



nospam (04-03-2005)
Kommentar
Fra : nospam


Dato : 04-03-05 21:36

> Der er en ting, jeg ikke fik nævnt, men det gælder jo for alle TFT
> skærme. Man skal altid være opmærksom på, hvor god selve overflade
> hærdningen af LCD filmen er. - Især, hvis man har børn i huset, der godt
> vil 'pille' og køre fingre ned over en skærm. - Det er jo ikke glas.
> Også her har jeg bemærket, at Medion har en rigtig god og elastisk
> hærdning, der gør dem næsten umulig at ridse ved en alm. berøring.

En MEGET vigtig ting er antirefleksbehandlingen, som er afgørende for
kontrast, sortniveau og dermed dynamik.

Ligeledes bør man se et almindeligt halvdårligt TV signal - fx. TV 3 eller
TV Danmark på skærmen, da det er det sværeste at gengive på en fladskærm.

mvh Mikael Kern


Morten Reippuert Knu~ (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 07-03-05 22:31

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Ligeledes bør man se et almindeligt halvdårligt TV signal - fx. TV 3 eller
> TV Danmark på skærmen, da det er det sværeste at gengive på en fladskærm.

den vigtigste grund til at man skal se et analogt PAL signal, er at PAL
signalet er interlaced og LCD skærmen kun kan vise progressive scan,
tilmed med 720-768 linier - dvs at billedet skal deinterlaces og
efterfølgende skalleres op fra 520i til 720p

sætter man en DVD eller et selector signal på en sådan skærm, vil det
være lige i øjet, da signalet på en DVD altid er progressive scan og
derfor kun skal skallers fra 576p til 720p. 576p indeholder dobbelt så
mange linier som 576p og dermed dobbelt så meget information.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Morten Reippuert Knu~ (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 07-03-05 22:31

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> > Du kan næppe optage via dette TV. Det står der intet om
> > på den url du gav. Tilgengæld står der at det kan PIP,
> > altså vise 2 tv kanaler på samme tid via 2 indbyggede
> > tunere.
>
> Hm, det kunne man faktisk godt på den tidl. rene TV model i tilsvarende
> str.. Den havde en S-VHS _udgang_ til 'Record'. På denne er der så til
> gengæld SCART stik, hvilket jo også giver mulighed for optagelser.

du mangler stadig en video digitizer... en tuner med analog-out er ikke
nok til at kunne optage.

Iøvrigt kunne jeg godt tænke mig at se et specs på det TV du omtaler,
s-video _udgang_ er sjældent (og for 999 ud af 1000 uanvendeligt)

> Men som jeg også skrev, så er det muligt, at man ved en direkte opt. på
> computer, skal bruge et video grabber kort, hvis ikke computeren har et
> S-VHS 'Record' indgang.

"muligt"?

> > Hvis i køber den skal i ikke kun se på kontrasten, men
> > også vurdere sortniveauet. Altså hvor sort er det sorte,
> > og i skal ikke se tegnefilm, men en mørkfilm, som fx. en
> > af Aliens.
>
> Medions sort/hvid balance plejer at være eminent god, og med en
> betragtningsvinkel på 170/170° ligger man langt over det, som IEC
> standarden tilråder. Og desuden har den jo en meget høj
> lysgennemtrængelighed på 550, hvilket ligger blandt de bedste. - Det er
> højere end selv Sonys dyre topmodel til 25.000kr.!

specs er langt fra alt... eks. har et plasma panel typisk en
betragtningsvinkel på 160 grader, alligevel er den brugbare
betragtningsvinkel og frem for alt farvegengivelsen fra siden langt
bedre på plasma panelet en på et LCD panel.

> Men jeg ville egentlig med mit indlæg også vise, at nu begynder selv de
> gode kvaliteter at komme ned i pris. Jeg har altid ment, at Medions TFT
> skærme har ligget i den bedre ende, men med den her, har de overgået sig
> selv nok engang.

hvis du spørger i dk.teknik.tv+video vil ikke mange væreenige med dig.
Til TV kiggeri er der andre faktorer en selve panelet.


--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Ole Hansen (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 03-03-05 22:33

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !!

Ja.. Men 1280x720 er da usselt på så stor en skærm..

> mvh. Erik Richard

--
Ole Hansen

Erik Richard (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 04-03-05 00:05

Hej Ole

Du må lige se det i sammenhæng - også med prisen. Det er jo både
computerskærm _og_ TV, og det er ægte 16:9 format. I fohold til andre
skærme i den str., så er opl. faktisk slet ikke så galt. - Hvor vil du
få en WXGA 27" computerskærm til den pris? - Hvis du fx. skal have noget
bedre i samme str., så er de billigste nok Radius Scientific Series, og
så er vi oppe omkring 30-35.000kr. i danske butikspriser. Svjh. koster
deres 25,8" model med 1280x1024 lige knap 26.000kr. i USA. - Og hvor
meget koster Apples 24" nu? - og så er det uden TV tuner(e).

mvh. Erik Richard

Ole Hansen wrote:
>Erik Richard writes:
>>Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !!
>
> Ja.. Men 1280x720 er da usselt på så stor en skærm..

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Morten Reippuert Knu~ (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 07-03-05 22:31

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Ole
>
> Du må lige se det i sammenhæng - også med prisen. Det er jo både
> computerskærm _og_ TV, og det er ægte 16:9 format. I fohold til andre
> skærme i den str., så er opl. faktisk slet ikke så galt. - Hvor vil du
> få en WXGA 27" computerskærm til den pris? - Hvis du fx. skal have noget
> bedre i samme str., så er de billigste nok Radius Scientific Series, og
> så er vi oppe omkring 30-35.000kr. i danske butikspriser. Svjh. koster
> deres 25,8" model med 1280x1024 lige knap 26.000kr. i USA. - Og hvor
> meget koster Apples 24" nu? - og så er det uden TV tuner(e).

du sammenligner skidt med kanel.

Du sammenligner et progressive scan TV med en computer monitor. Grunden
til at computerskærmene er væsentlig dyere er at deres opløsninger er
meget højere end 1280x720-1366x768 som et 720p panel typisk er på.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Hanne Hertzog (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 04-03-05 21:24

Tommy Bernholm <bernholm@adslhome.dk> on fredag 4. marts 2005 at 20:47
+0100 wrote:
>
>Jeg vil sikre mig returret inden jeg købte det omtalte TV, altså hvis jeg
>skulle købe det.
>
>
>MVH
>
>Tommy
der er aldrig vrøvl hos Aldi. Gem kvitteringen og du får dine penge
tilbage, hvis du er utikfreds.
hilsen hanne

WWW.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark




Anders Mørk (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Mørk


Dato : 08-03-05 09:56

>Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !! - Og
>det er tillige et TV med NICAM - dual tuner og alt muligt.

Hvis man pønser på evt. at liste en mini ind i stuen, kan den så sende et
signal ud på sådan en skærm? Kan mini'en godt håndtere WXGA-formatet?

../Anders



Erik Richard (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 08-03-05 17:46

Hej Anders

Det vil jeg umiddelbart mene, da en Mac Mini har DVI tilslutning, og der
er DVI udgang på 'monsteret' her.

mvh. Erik Richard

Anders Mørk wrote:
>>Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !! - Og
>>det er tillige et TV med NICAM - dual tuner og alt muligt.
>
> Hvis man pønser på evt. at liste en mini ind i stuen, kan den så sende et
> signal ud på sådan en skærm? Kan mini'en godt håndtere WXGA-formatet?

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Jesper Haaber Gyllin~ (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 08-03-05 18:48

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !! -
> Og det er tillige et TV med NICAM - dual tuner og alt muligt.
>
> Kontrasten er helt oppe på 1:600, hvilket er ualmindelig godt på så stor
> en skærm. Lysstyrken er på 550 cd/m", - hvilket er bemærkelsesværdig
> høj! - Og reaktionstid på ca. 16ms...
>
> Nu begynder de gode skærme at komme ned i pris...
>
> - Det eneste, jeg er bange for, er, at det medfølgende software ikke kan
> bruges på Mac.
>
> Og prisen? KUN 6.995kr. !!
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_10/OFF01.HTM

Den er jo komplet ubrugelig som conputerskærm - opløsningen er jo håbløs
ringe med mindre man er blind og kræver 10 cm høje ikoner.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

Povl H. Pedersen (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 08-03-05 19:56

In article <1gt4c73.1pojo3g1h1ft34N%jesper@gylling.net>, Jesper Haaber Gylling wrote:
> Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> Så er der godt nok computerskærm for alle pengene - 27" skærm og TV !! -
>> Og det er tillige et TV med NICAM - dual tuner og alt muligt.
>>
>> Kontrasten er helt oppe på 1:600, hvilket er ualmindelig godt på så stor
>> en skærm. Lysstyrken er på 550 cd/m", - hvilket er bemærkelsesværdig
>> høj! - Og reaktionstid på ca. 16ms...
>>
>> Nu begynder de gode skærme at komme ned i pris...
>>
>> - Det eneste, jeg er bange for, er, at det medfølgende software ikke kan
>> bruges på Mac.
>>
>> Og prisen? KUN 6.995kr. !!
>>
>> http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_10/OFF01.HTM
>
> Den er jo komplet ubrugelig som conputerskærm - opløsningen er jo håbløs
> ringe med mindre man er blind og kræver 10 cm høje ikoner.

Det er vel derfor Erik overvejer den.

Martin Jørgensen (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 08-03-05 23:21

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
-snip-

>>Og prisen? KUN 6.995kr. !!
>>
>>http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_10/OFF01.HTM

"Not found"?

> Den er jo komplet ubrugelig som conputerskærm - opløsningen er jo håbløs
> ringe med mindre man er blind og kræver 10 cm høje ikoner.

Det fatter Erik nok ikke. Se bare trådens sucject-linje: "Aldi slår til
- igen!"

Såvidt jeg ved har Aldi *ALDRIG* nogensinde "slået til". Af alt det
elektroniske udstyr jeg nogensinde har ejet, er det dårligste og det
mest ubrugelige, altid det som er købt hos Aldi.

F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
fabrikanten vil skide dig et langt stykke.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Hansen (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 08-03-05 23:50


"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
news:422e2554$0$48647$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jesper Haaber Gylling wrote:
>
>
....
>
> F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
> pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
> og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
> fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
>
Hvordan opdaterer du en driver til et USB-kabel?



Martin Jørgensen (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 09-03-05 19:54

Hansen wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> news:422e2554$0$48647$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
-snip-

>>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
>>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
>>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
>>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
>>
>
> Hvordan opdaterer du en driver til et USB-kabel?

Ja, hvordan fanden tror du? Måske på samme måde som alle andre drivere,
måske?


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Hansen (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 09-03-05 20:24


"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
news:422f4632$0$48683$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hansen wrote:
> > "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> > news:422e2554$0$48647$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> -snip-
>
> >>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
> >>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
> >>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
> >>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
> >>
> >
> > Hvordan opdaterer du en driver til et USB-kabel?
>
> Ja, hvordan fanden tror du? Måske på samme måde som alle andre drivere,
> måske?
>
Du godeste! Kræver det hverken sund logik eller fornuft at være
DTU-studerende. [EOD]



Flemming Rubini (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 10-03-05 00:41

Hansen <Hansen@lynge.g¯> wrote:
> > > Hvordan opdaterer du en driver til et USB-kabel?
> >
> > Ja, hvordan fanden tror du? Måske på samme måde som alle andre drivere,
> > måske?
> >
> Du godeste! Kræver det hverken sund logik eller fornuft at være
> DTU-studerende. [EOD]

tror du ikke der er tale om et såkaldt usb-link kabel

--
Med venlig hilsen

Flemming Rubini

Martin Jørgensen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 12-03-05 20:24

Flemming Rubini wrote:

> Hansen <Hansen@lynge.g¯> wrote:
>
>>>>Hvordan opdaterer du en driver til et USB-kabel?
>>>
>>>Ja, hvordan fanden tror du? Måske på samme måde som alle andre drivere,
>>>måske?
>>>
>>
>>Du godeste! Kræver det hverken sund logik eller fornuft at være
>>DTU-studerende. [EOD]
>
>
> tror du ikke der er tale om et såkaldt usb-link kabel

Jo, det er det nok. Men derfor er det stadigvæk noget ubrugeligt lort
som ikke virker ml. mac og pc.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Jesper Haaber Gyllin~ (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 10-03-05 00:23

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Hansen wrote:
> > "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> > news:422e2554$0$48647$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> -snip-
>
> >>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
> >>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
> >>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
> >>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
> >>
> >
> > Hvordan opdaterer du en driver til et USB-kabel?
>
> Ja, hvordan fanden tror du? Måske på samme måde som alle andre drivere,
> måske?

Jeg har lige opdateret driveren til ledningen på min håndmixer i
køkkenet. Den er bare så vild nu.

I morgen omdaterer jeg de øvrige elkabler i min lejlighed.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

nospam (10-03-2005)
Kommentar
Fra : nospam


Dato : 10-03-05 17:14

>>> Hvordan opdaterer du en driver til et USB-kabel?
>>
>> Ja, hvordan fanden tror du? Måske på samme måde som alle andre drivere,
>> måske?
>
> Jeg har lige opdateret driveren til ledningen på min håndmixer i
> køkkenet. Den er bare så vild nu.
>
> I morgen omdaterer jeg de øvrige elkabler i min lejlighed.

Lol!

Det må være 1. april - hurra, det er forår...

mvh Mikael Kern


Erik Richard (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 10-03-05 21:40



nospam wrote:
>>>>Hvordan opdaterer du en driver til et USB-kabel?
>>>
>>>Ja, hvordan fanden tror du? Måske på samme måde som alle andre drivere,
>>>måske?
>>
>>Jeg har lige opdateret driveren til ledningen på min håndmixer i
>>køkkenet. Den er bare så vild nu.
>>
>>I morgen omdaterer jeg de øvrige elkabler i min lejlighed.
>
> Lol!

Jeg tror, Jesper også lige skal huske at opdatere doseringshanen til sit
fadølsanlæg.

> Det må være 1. april - hurra, det er forår...

Nej, de har lige lovet sne og slud i massevis, og nu står jeg og skal
flytte. - Foråret kommer først sidst i april i år. - Det siger
min opdaterede lombago i venstre lille... øh... storetå....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


nospam (09-03-2005)
Kommentar
Fra : nospam


Dato : 09-03-05 09:14

> F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
> pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
> og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
> fabrikanten vil skide dig et langt stykke.

Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!

mvh Mikael Kern


Hansen (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 09-03-05 14:57


"nospam" <nospam@kern.dk> skrev i en meddelelse
news:BE546EEB.24126%nospam@kern.dk...
> > F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
> > pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
> > og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
> > fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
>
> Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!
>
Ja. Men 'nospam' har sikker gået i skole hos hr. Richard, der er meget klog.
>



nospam (09-03-2005)
Kommentar
Fra : nospam


Dato : 09-03-05 16:31

> Ja. Men 'nospam' har sikker gået i skole hos hr. Richard, der er meget klog.

Nej, må jeg lige være fri. Det var Hr. Unoder Jørgensen, som gik i den
skole:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> news:422e2554$0$48647$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>> F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
>> pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
>> og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
>> fabrikanten vil skide dig et langt stykke.

Fjernsyn med software og kabler med drivere og opdateringer - det findes kun
i dk.edb.mac, tror jeg

mvh Mikael Kern


Erik Richard (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 09-03-05 18:02

Hej Mikael

Stop nu lige, - jeg har aldrig haft nogen til oplæring af hans kategori,
- så var han nemlig blevet opdraget ordentlig....

Og så har jeg i øvrigt ikke nævnt ét eneste ord om kabler. - Men jeg har
købt masser af USB kabler i ALDI, og de kører skam udmærket på både mine
stationære og bærbare Mac. Og det er der adskillige andre, der også
har... UDEN problemer...

mvh. Erik Richard

nospam wrote:
>>Ja. Men 'nospam' har sikker gået i skole hos hr. Richard, der er meget klog.
>
> Nej, må jeg lige være fri. Det var Hr. Unoder Jørgensen, som gik i den
> skole:
>
>>"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
>>news:422e2554$0$48647$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>>>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
>>>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
>>>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
>>>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
>
> Fjernsyn med software og kabler med drivere og opdateringer - det findes kun
> i dk.edb.mac, tror jeg

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Martin Jørgensen (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 09-03-05 19:55

nospam wrote:

>>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
>>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
>>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
>>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
>
>
> Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!

Som sagt er Aldi noget lort. Og der følger altså drivere med til kablet,
fordi det er solgt i Aldi.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Jesper Haaber Gyllin~ (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 10-03-05 00:23

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> nospam wrote:
>
> >>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
> >>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
> >>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
> >>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
> >
> >
> > Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!
>
> Som sagt er Aldi noget lort. Og der følger altså drivere med til kablet,
> fordi det er solgt i Aldi.

Jeg er altså ked af at sige det Martin, men du har fuldkommen
misforstået et eller andet.

Der findes IKKE drivere til et USB kabel.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

Martin Jørgensen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 12-03-05 20:57

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>
>
>>nospam wrote:
>>
>>
>>>>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
>>>>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
>>>>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
>>>>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
>>>
>>>
>>>Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!
>>
>>Som sagt er Aldi noget lort. Og der følger altså drivere med til kablet,
>>fordi det er solgt i Aldi.
>
>
> Jeg er altså ked af at sige det Martin, men du har fuldkommen
> misforstået et eller andet.
>
> Der findes IKKE drivere til et USB kabel.

Og hvad hedder dette kabel så? Enhver kan sgu' da se at det kabel kræver
drivere med elektronikken i midten. Se
news:42334790$0$48679$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

Der er sgu' da mere usb-kabel over dette (usb-stik i begge ender) end de
almindelige kabler hvor der kun er usb-stik i den ene ende og et lille
stik til digitalkamera og lignende (usb-link-kabel?). Hvis ikke et
kabel med usb-stik i begge ender hedder et "usb-kabel", så er det sku'
da ulogisk. Men hvorfor fanden skulle dette kabel ikke hedde et
usb-kabel, når der er usb-stik i begge ender?


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Jesper Haaber Gyllin~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 12-03-05 22:17

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jesper Haaber Gylling wrote:
>
> > Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
> >
> >
> >>nospam wrote:
> >>
> >>
> >>>>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
> >>>>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
> >>>>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
> >>>>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
> >>>
> >>>
> >>>Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!
> >>
> >>Som sagt er Aldi noget lort. Og der følger altså drivere med til kablet,
> >>fordi det er solgt i Aldi.
> >
> >
> > Jeg er altså ked af at sige det Martin, men du har fuldkommen
> > misforstået et eller andet.
> >
> > Der findes IKKE drivere til et USB kabel.
>
> Og hvad hedder dette kabel så? Enhver kan sgu' da se at det kabel kræver
> drivere med elektronikken i midten. Se
> news:42334790$0$48679$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
> Der er sgu' da mere usb-kabel over dette (usb-stik i begge ender) end de
> almindelige kabler hvor der kun er usb-stik i den ene ende og et lille
> stik til digitalkamera og lignende (usb-link-kabel?). Hvis ikke et
> kabel med usb-stik i begge ender hedder et "usb-kabel", så er det sku'
> da ulogisk. Men hvorfor fanden skulle dette kabel ikke hedde et
> usb-kabel, når der er usb-stik i begge ender?

Du yder ikke support vel ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

Lasse Benjaminsen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Benjaminsen


Dato : 13-03-05 01:45

Aldi HAR kablerne.. !!
NUL drivere, men kræver noget specielt hardware. Til salg fra onsdag d.
16.3. i alle butikker.
Link: http://www.macnyt.dk/gallery/?action=select&query=11106733537473862



Martin Jørgensen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 13-03-05 21:53

Lasse Benjaminsen wrote:

> Aldi HAR kablerne.. !!
> NUL drivere, men kræver noget specielt hardware. Til salg fra onsdag d.
> 16.3. i alle butikker.
> Link: http://www.macnyt.dk/gallery/?action=select&query=11106733537473862

Fat det nu, fjols! Aldi har *IKKE* kablerne.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Lasse Benjaminsen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Benjaminsen


Dato : 13-03-05 14:02

Masser af kabler til salg i Aldi fra d. 16.3. Kræver ikke drivere, men
kun noget specielt hardware.
http://www.macnyt.dk/gallery/?action=select&query=11106733537473862


Martin Jørgensen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 13-03-05 21:52

Lasse Benjaminsen wrote:

> Masser af kabler til salg i Aldi fra d. 16.3. Kræver ikke drivere, men
> kun noget specielt hardware.
> http://www.macnyt.dk/gallery/?action=select&query=11106733537473862

Der er noget du ikke har fattet der: Det er *IKKE* til salg i Aldi.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Erik Richard (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 10-03-05 21:31


HOLD DA SÅ DIN KÆFT! - Du bestiller jo ikke andet end at lave ballade, -
og det er ganske åbanlys, du ikke kender en s*** til ret meget *PLONK* !!

mvh. Erik Richard

Martin Jørgensen wrote:
> nospam wrote:
>
>>> F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
>>> pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
>>> og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
>>> fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
>>
>> Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!
>
> Som sagt er Aldi noget lort. Og der følger altså drivere med til kablet,
> fordi det er solgt i Aldi.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Hansen (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 10-03-05 22:00

Så er det godt, at hr. R. kan mane til besindighed. For er der nogen, der
ved noget, så er det ham!

"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:4230ae8a$0$632$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

HOLD DA SÅ DIN KÆFT! - Du bestiller jo ikke andet end at lave ballade, -
og det er ganske åbanlys, du ikke kender en s*** til ret meget *PLONK* !!

mvh. Erik Richard

Martin Jørgensen wrote:
> nospam wrote:
>
>>> F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
>>> pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
>>> og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
>>> fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
>>
>> Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!
>
> Som sagt er Aldi noget lort. Og der følger altså drivere med til kablet,
> fordi det er solgt i Aldi.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Peter Kiil (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 10-03-05 23:52

Hansen - Hansen@lynge.g? on 10/03/05 21:59 wrote:

> Så er det godt, at hr. R. kan mane til besindighed. For er der nogen, der
> ved noget, så er det ham!
>
> "Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> news:4230ae8a$0$632$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> HOLD DA SÅ DIN KÆFT! - Du bestiller jo ikke andet end at lave ballade, -
> og det er ganske åbanlys, du ikke kender en s*** til ret meget *PLONK* !!
>
> mvh. Erik Richard
>
> Martin Jørgensen wrote:
>> nospam wrote:

Min i quoter begge som kællinger.

--
/peter

http://spacerent.dk - Webhosting fra 39,-/md.


Martin Jørgensen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 12-03-05 20:25

Erik Richard wrote:

>
> HOLD DA SÅ DIN KÆFT! - Du bestiller jo ikke andet end at lave ballade, -
> og det er ganske åbanlys, du ikke kender en s*** til ret meget *PLONK* !!
>
> mvh. Erik Richard

ROTFLOL!


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Martin Jørgensen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 12-03-05 21:00

nospam wrote:

>>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
>>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
>>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
>>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
>
>
> Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!
>
> mvh Mikael Kern

Bemærk at det skulle være et kabel til at forbinde *MELLEM MAC OG PC*,
som tidligere beskrevet... Jeg tror nogen herinde ikke har fattet hvad
det er for et usb-kabel. Det har netop usb-stik i begge ender, og er
derfor ikke et kabel til at forbinde digitalkamera og lign.

Og ja: Fat det nu! DER FØLGER SGU' DRIVERE MED TIL KABLET, FORDI ALDI ER
NOGET LORT.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Jesper Haaber Gyllin~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 12-03-05 22:17

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> nospam wrote:
>
> >>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
> >>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er u-standardiseret
> >>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller lignende -
> >>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
> >
> >
> > Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!
> >
> > mvh Mikael Kern
>
> Bemærk at det skulle være et kabel til at forbinde *MELLEM MAC OG PC*,
> som tidligere beskrevet... Jeg tror nogen herinde ikke har fattet hvad
> det er for et usb-kabel. Det har netop usb-stik i begge ender, og er
> derfor ikke et kabel til at forbinde digitalkamera og lign.
>
> Og ja: Fat det nu! DER FØLGER SGU' DRIVERE MED TIL KABLET, FORDI ALDI ER
> NOGET LORT.

Du er næsten for dum til at have en computer.


--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

Hansen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 13-03-05 00:00


"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
news:1gtc0jk.oqpva7ixd96oN%jesper@gylling.net...
> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>
> > nospam wrote:
> >
> > >>F.eks. har jeg et latterligt usb-kabel som ikke virker mellem mac og
> > >>pc´ere, fordi det er et latterligt no-name kabel som er
u-standardiseret
> > >>og hvis drivere ingen andre bruger. Ingen opdateringer eller
lignende -
> > >>fabrikanten vil skide dig et langt stykke.
> > >
> > >
> > > Et kabel med drivere og opdatering? Det blir sjovere og sjovere!
> > >
> > > mvh Mikael Kern
> >
> > Bemærk at det skulle være et kabel til at forbinde *MELLEM MAC OG PC*,
> > som tidligere beskrevet... Jeg tror nogen herinde ikke har fattet hvad
> > det er for et usb-kabel. Det har netop usb-stik i begge ender, og er
> > derfor ikke et kabel til at forbinde digitalkamera og lign.
> >
> > Og ja: Fat det nu! DER FØLGER SGU' DRIVERE MED TIL KABLET, FORDI ALDI ER
> > NOGET LORT.
>
> Du er næsten for dum til at have en computer.
>
Du har ret - men bær over. I følge Jørgensens website, er han vist
indskrevet på DTU...



Martin Jørgensen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 13-03-05 22:04

Hansen wrote:

> "Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> news:1gtc0jk.oqpva7ixd96oN%jesper@gylling.net...
-snip-

> Du har ret - men bær over. I følge Jørgensens website, er han vist
> indskrevet på DTU...

Og hvad er du så?


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Hansen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 13-03-05 23:02


"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
news:4234aabc$0$58989$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hansen wrote:
>
> > "Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> > news:1gtc0jk.oqpva7ixd96oN%jesper@gylling.net...
> -snip-
>
> > Du har ret - men bær over. I følge Jørgensens website, er han vist
> > indskrevet på DTU...
>
> Og hvad er du så?
>
Det får du ikke at vide, Jørgensen.



Martin Jørgensen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 13-03-05 22:01

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> Du er næsten for dum til at have en computer.

Den lader vi lige stå en gang...

Og så er det iøvrigt morsomt at læse sådan en sætning fra et fjols, som
åbenbart forsøger at drive erhvervsvirksomhed samtidigt med at reklamere
med at kunne kontaktes på jesper@gylling.net - "webdesign og Mac support"?

Lad mig gætte: Du er ufaglært og evt. tidl. arbejdsløs edb-mand? Ikke
svært for en edb-mand at nedrakke andre, men når du samtidigt forsøger
at drive webdesign-firma og skriver sådan noget lort... Det er for
latterligt.

Så lad mig hellere omformulere det du skrev til: Du er faktisk næsten
for dum til at være selvstændig erhvervsdrivende med det gylle du lukker
ud. Iøvrigt meget passende navn du har fået dig: www.gylling.net

Navnet passer glimrende til dig.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Thorbjoern Ravn Ande~ (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 13-03-05 23:54

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> writes:

> > Du er næsten for dum til at have en computer.
>
> Den lader vi lige stå en gang...
>
> Og så er det iøvrigt morsomt at læse sådan en sætning fra et fjols,

Hvis I ikke kan hæve niveauet, kan I så ikke gå et andet sted hen?
(dk.snak.mudderkastning er oplagt).


--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Jens (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-03-05 20:49

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Bemærk at det skulle være et kabel til at forbinde *MELLEM MAC OG PC*,
> som tidligere beskrevet... Jeg tror nogen herinde ikke har fattet hvad
> det er for et usb-kabel. Det har netop usb-stik i begge ender, og er
> derfor ikke et kabel til at forbinde digitalkamera og lign.

Hvilke andre stik end USB-stik vil du foreslå i enderne af USB-kabler?
--

Jens F

Martin Jørgensen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 13-03-05 21:55

Jens wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>
>
>>Bemærk at det skulle være et kabel til at forbinde *MELLEM MAC OG PC*,
>>som tidligere beskrevet... Jeg tror nogen herinde ikke har fattet hvad
>>det er for et usb-kabel. Det har netop usb-stik i begge ender, og er
>>derfor ikke et kabel til at forbinde digitalkamera og lign.
>
>
> Hvilke andre stik end USB-stik vil du foreslå i enderne af USB-kabler?

Ikke forstået. Det er netop mig som foreslår at et usb-kabel ml. mac og
pc, har usb-stik i begge ender. Hvad vil du foreslå?


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Martin Jørgensen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 13-03-05 22:03

Jens wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>
>
>>Bemærk at det skulle være et kabel til at forbinde *MELLEM MAC OG PC*,
>>som tidligere beskrevet... Jeg tror nogen herinde ikke har fattet hvad
>>det er for et usb-kabel. Det har netop usb-stik i begge ender, og er
>>derfor ikke et kabel til at forbinde digitalkamera og lign.
>
>
> Hvilke andre stik end USB-stik vil du foreslå i enderne af USB-kabler?

Iøvrigt glimrende at du er enig i mig, mht. at et usb-kabel har usb-stik
i enderne.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Jens (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-03-05 22:23

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jens wrote:
>
> > Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
> >
> >
> >>Bemærk at det skulle være et kabel til at forbinde *MELLEM MAC OG PC*,
> >>som tidligere beskrevet... Jeg tror nogen herinde ikke har fattet hvad
> >>det er for et usb-kabel. Det har netop usb-stik i begge ender, og er
> >>derfor ikke et kabel til at forbinde digitalkamera og lign.
> >
> >
> > Hvilke andre stik end USB-stik vil du foreslå i enderne af USB-kabler?
>
> Iøvrigt glimrende at du er enig i mig, mht. at et usb-kabel har usb-stik
> i enderne.

Du antyder, at nogen ikke har fattet, hvad det er for kabler, du
beskriver - og fremhæver, at de har USB-stik i begge ender.

Det er muligvis højtlæsning for dværge; men hvilke USB-kabler har ikke
det?
--

Jens F

Erik Richard (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 14-03-05 02:18

Hej Jens

Jens wrote:
>Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>>Jens wrote:
>>>Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>>>
>>>>Bemærk at det skulle være et kabel til at forbinde *MELLEM MAC OG PC*,
>>>>som tidligere beskrevet... Jeg tror nogen herinde ikke har fattet hvad
>>>>det er for et usb-kabel. Det har netop usb-stik i begge ender, og er
>>>>derfor ikke et kabel til at forbinde digitalkamera og lign.
>>>
>>>Hvilke andre stik end USB-stik vil du foreslå i enderne af USB-kabler?
>>
>>Iøvrigt glimrende at du er enig i mig, mht. at et usb-kabel har usb-stik
>>i enderne.
>
> Du antyder, at nogen ikke har fattet, hvad det er for kabler, du
> beskriver - og fremhæver, at de har USB-stik i begge ender.

Jens, du må endelig bære over med 'fænomenet' Martin Jørgensen. Han
fatter åbenbart heller ikke, at der _ikke_ skal bruges et specielt kabel
til at forbinde en Mac med en PC via USB. - Derimod kunne det godt være,
at det kræver noget specielt software ala DAVE - PCMacLan, for at de kan
snakke sammen. - Det har han heller ikke forstået ...suk.

> Det er muligvis højtlæsning for dværge; men hvilke USB-kabler har ikke
> det?

!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Martin Jørgensen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 14-03-05 10:02

Erik Richard wrote:
> Hej Jens
>
> Jens wrote:
>
>> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>>
>>> Jens wrote:
>>>
>>>> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>>>>
>>>>> Bemærk at det skulle være et kabel til at forbinde *MELLEM MAC OG PC*,
>>>>> som tidligere beskrevet... Jeg tror nogen herinde ikke har fattet hvad
>>>>> det er for et usb-kabel. Det har netop usb-stik i begge ender, og er
>>>>> derfor ikke et kabel til at forbinde digitalkamera og lign.
>>>>
>>>>
>>>> Hvilke andre stik end USB-stik vil du foreslå i enderne af USB-kabler?
>>>
>>>
>>> Iøvrigt glimrende at du er enig i mig, mht. at et usb-kabel har usb-stik
>>> i enderne.
>>
>>
>> Du antyder, at nogen ikke har fattet, hvad det er for kabler, du
>> beskriver - og fremhæver, at de har USB-stik i begge ender.

Og?

> Jens, du må endelig bære over med 'fænomenet' Martin Jørgensen. Han
> fatter åbenbart heller ikke, at der _ikke_ skal bruges et specielt kabel
> til at forbinde en Mac med en PC via USB. - Derimod kunne det godt være,
> at det kræver noget specielt software ala DAVE - PCMacLan, for at de kan
> snakke sammen. - Det har han heller ikke forstået ...suk.

Din gamle spadser: Har du ikke lært at læse? Jeg har allerede DAVE. Og
det er jo ikke hvilket som helst kabel der virker - at forbinde en mac
og pc med usb-kabel kræver ligesom at stikket passer i begge ender, dvs.
har usb-stik i begge ender. Nogen mener at kablet hedder et
*USB-LINK-KABEL*! Når kablet ikke virker, så forventer man at det virker
ml. mac og pc med de medfølgende drivere, hvilket det ikke gør, dit
fjols. Hvis jeg nu bliver ved og ved med at gentage mig selv 2-3 gange
mere så er det måske forståeligt tilsidst?

Det er jo ren gentagelse af hvad jeg tidligere har forklaret, så det er
tydeligvis forståelsen og evnen til at læse, den er gal med hos visse
personer.

>> Det er muligvis højtlæsning for dværge; men hvilke USB-kabler har ikke
>> det?
>
>
> !
>
> mvh. Erik Richard

Jeg tror desværre at hverken dig eller fjolset Erik Richard, som plonker
og alligevel bliver ved og ved med at poste sit idiotiske vrøvl i tråden
ikke har forstået, at der var nogen som mente at kablet *IKKE* var et
usb-kabel, men derimod et *USB-LINK-KABEL*!

Bemærk lige det! Fordi nu virker det jo som om at i er hamrende enige i
retorikken, og derfor falder resten af diskussionen ligesom til jorden.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Hansen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 14-03-05 12:27


"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
news:423552e6$0$58955$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Erik Richard wrote:
> > Hej Jens
> >
> > Jens wrote:
> >
> >> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
> >>
> >>> Jens wrote:
> >>>
> >>>> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
> >>>>
> >>>>> Bemærk at det skulle være et kabel til at forbinde *MELLEM MAC OG
PC*,
> >>>>> som tidligere beskrevet... Jeg tror nogen herinde ikke har fattet
hvad
> >>>>> det er for et usb-kabel. Det har netop usb-stik i begge ender, og er
> >>>>> derfor ikke et kabel til at forbinde digitalkamera og lign.
> >>>>
> >>>>
> >>>> Hvilke andre stik end USB-stik vil du foreslå i enderne af
USB-kabler?
> >>>
> >>>
> >>> Iøvrigt glimrende at du er enig i mig, mht. at et usb-kabel har
usb-stik
> >>> i enderne.
> >>
> >>
> >> Du antyder, at nogen ikke har fattet, hvad det er for kabler, du
> >> beskriver - og fremhæver, at de har USB-stik i begge ender.
>
> Og?
>
> > Jens, du må endelig bære over med 'fænomenet' Martin Jørgensen. Han
> > fatter åbenbart heller ikke, at der _ikke_ skal bruges et specielt kabel
> > til at forbinde en Mac med en PC via USB. - Derimod kunne det godt være,
> > at det kræver noget specielt software ala DAVE - PCMacLan, for at de kan
> > snakke sammen. - Det har han heller ikke forstået ...suk.
>
> Din gamle spadser: Har du ikke lært at læse? Jeg har allerede DAVE. Og
> det er jo ikke hvilket som helst kabel der virker - at forbinde en mac
> og pc med usb-kabel kræver ligesom at stikket passer i begge ender, dvs.
> har usb-stik i begge ender. Nogen mener at kablet hedder et
> *USB-LINK-KABEL*! Når kablet ikke virker, så forventer man at det virker
> ml. mac og pc med de medfølgende drivere, hvilket det ikke gør, dit
> fjols. Hvis jeg nu bliver ved og ved med at gentage mig selv 2-3 gange
> mere så er det måske forståeligt tilsidst?
>
> Det er jo ren gentagelse af hvad jeg tidligere har forklaret, så det er
> tydeligvis forståelsen og evnen til at læse, den er gal med hos visse
> personer.
>
> >> Det er muligvis højtlæsning for dværge; men hvilke USB-kabler har ikke
> >> det?
> >
> >
> > !
> >
> > mvh. Erik Richard
>
> Jeg tror desværre at hverken dig eller fjolset Erik Richard, som plonker
> og alligevel bliver ved og ved med at poste sit idiotiske vrøvl i tråden
> ikke har forstået, at der var nogen som mente at kablet *IKKE* var et
> usb-kabel, men derimod et *USB-LINK-KABEL*!
>
> Bemærk lige det! Fordi nu virker det jo som om at i er hamrende enige i
> retorikken, og derfor falder resten af diskussionen ligesom til jorden.
>
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Martin Jørgensen
>
Herligt! Bliv ved, Jørgensen og Richard. Jeg morer mig!



Martin Jørgensen (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 15-03-05 18:31

Hansen wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> news:423552e6$0$58955$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
-snip-

>>Bemærk lige det! Fordi nu virker det jo som om at i er hamrende enige i
>>retorikken, og derfor falder resten af diskussionen ligesom til jorden.
>>
>>
>>Med venlig hilsen / Best regards
>>Martin Jørgensen
>>
>
> Herligt! Bliv ved, Jørgensen og Richard. Jeg morer mig!

Ok, det gør vi så. Jeg kunne ikke forestille mig at fjolset holder op
med vrøvle blot på grund af din kommentar.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Jens (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 14-03-05 18:47

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jeg tror desværre at hverken dig eller fjolset Erik Richard, som plonker
> og alligevel bliver ved og ved med at poste sit idiotiske vrøvl i tråden
> ikke har forstået, at der var nogen som mente at kablet *IKKE* var et
> usb-kabel, men derimod et *USB-LINK-KABEL*!

Jeg er gået baglæns i tråden og leder forgæves efter "USB-LINK-KABEL".
Hvor har jeg overset noget?
Kan Du ved samme lejlighed forklare, hvorfor der skulle være forskel på
stikkene på et USB-kabel og et USB-LINK-kabel?

--

Jens F

Henry Lerche Madsen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 14-03-05 20:27

Jens wrote:

>
> Jeg er gået baglæns i tråden og leder forgæves efter "USB-LINK-KABEL".
> Hvor har jeg overset noget?
> Kan Du ved samme lejlighed forklare, hvorfor der skulle være forskel på
> stikkene på et USB-kabel og et USB-LINK-kabel?
>

Dooh når den ene snakker knaphuller, snakker den anden røvhuller !


Hvis du skal forbinde to Mac/PC'er via et USB kabel så er det da
indlysende at der skal være en type A-connector i begge ender !
http://www.computerstore.dk/shop/Varekort.asp?vn=KABBE0025&cnetspecslong=1



Hvis du skal forbinde en Mac til en enhed f.eks en scanner, så er der
typisk en B-connector på denne. Altså kræver det at kablet har en
A-connector i den ene ende og en B-connector i den anden.
http://www.computerstore.dk/shop/Varekort.asp?vn=KABBE0037&cnetspecslong=1

Desuden findes der forlængere med både A, B, Han Hun osv. osv. men de
fleste maskiner har da en A-connector !

Det de fleste forstår ved et USB-kabel er et A/B !!
Må jeg anbefale dette link og en valium !
http://web.belkin.com/config/cable/DK_connector.asp?sid=679478096&type=usb

Henry Lerche Madsen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 14-03-05 20:42

Henry Lerche Madsen wrote:

>
> Hvis du skal forbinde to Mac/PC'er via et USB kabel så er det da
> indlysende at der skal være en type A-connector i begge ender !
> http://www.computerstore.dk/shop/Varekort.asp?vn=KABBE0025&cnetspecslong=1

Og så glemte jeg for øvrigt at man skal bemærke at der med kabel af
typen A/A medfølger driver !!!!

At der IKKE skulle kunne findes en sådan til et USB er hermed manet til
jorden.
Om denne driver så er et program skal være usagt, men der står altså at
der er en driver med... !!



Jens (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 14-03-05 22:01

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Henry Lerche Madsen wrote:
>
> >
> > Hvis du skal forbinde to Mac/PC'er via et USB kabel så er det da
> > indlysende at der skal være en type A-connector i begge ender !
> > http://www.computerstore.dk/shop/Varekort.asp?vn=KABBE0025&cnetspecslong=1
>
> Og så glemte jeg for øvrigt at man skal bemærke at der med kabel af
> typen A/A medfølger driver !!!!

Og driveren er nok beregnet på at få USB-porten til at snakke TCP/IP på
en Windåse. Kablet har den næppe nogen virkning på.

> At der IKKE skulle kunne findes en sådan til et USB er hermed manet til
> jorden.

Har jeg overset, at nogen har udtalt sig om drivere til USB? Den
"diskussion" jeg har set, drejer sig om drivere til USB-kabler. I min
forståelse er en driver et program, som gør computeren i stand til at
bruge en port (f.eks. en USB-port) til at kommunikere med en anden enhed
(printer, disk, USB-nøglering, what-have-you). Kablet er i den
forbindelse blot en fysisk forbindelse.

> Om denne driver så er et program skal være usagt, men der står altså at
> der er en driver med... !!

Hvis du i sammenhængen vil acceptere drivere, som ikke er programmer,
kan du f.eks kigge i en golfbag - der findes også drivere
--

Jens F

Henry Lerche Madsen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 14-03-05 23:03

Jens wrote:

>
> Hvis du i sammenhængen vil acceptere drivere, som ikke er programmer,
> kan du f.eks kigge i en golfbag - der findes også drivere

En driver er jo blot noget information til OS'et om hvordan det skal
håndtere et stykke hardware, det er jo som sådan ikke et program.

Martin Jørgensen (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 15-03-05 18:41

Henry Lerche Madsen wrote:

> Henry Lerche Madsen wrote:
>
>>
>> Hvis du skal forbinde to Mac/PC'er via et USB kabel så er det da
>> indlysende at der skal være en type A-connector i begge ender !
>> http://www.computerstore.dk/shop/Varekort.asp?vn=KABBE0025&cnetspecslong=1
>>
>
>
> Og så glemte jeg for øvrigt at man skal bemærke at der med kabel af
> typen A/A medfølger driver !!!!
>
> At der IKKE skulle kunne findes en sådan til et USB er hermed manet til
> jorden.
> Om denne driver så er et program skal være usagt, men der står altså at
> der er en driver med... !!

ÅÅÅh nej, KABLET HAR DRIVERE MED!!! JEG HAR NOGET SYTRÅD SOM IKKE KRÆVER
DRIVERE OG SOM KAN KØBES I ALDI! HVEM VIL KØBE NOGET SYTRÅD FRA ALDI,
SOM IKKE KRÆVER DRIVERE MEN SPECIAL HARDWARE???

BLA BLA BLA BLA BLA BLA... VERDENS UNDERGANG ER NÆR. JEG HAR NETOP
OPDATERET ALLE MINE 220 V-KABLER TIL NYESTE DRIVERE. osv. osv. osv.

(siger lidt om hvor hjernedøde et par mac-folk i denne gruppe er).


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Erik Richard (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 01-04-05 03:10

Hej Henry

Henry Lerche Madsen wrote:
>> Hvis du skal forbinde to Mac/PC'er via et USB kabel så er det da
>> indlysende at der skal være en type A-connector i begge ender !
>> http://www.computerstore.dk/shop/Varekort.asp?vn=KABBE0025&cnetspecslong=1
>
> Og så glemte jeg for øvrigt at man skal bemærke at der med kabel af
> typen A/A medfølger driver !!!!

Stop nu lige lidt, Henry! Jeg har købt adskillige A/A kabler i
forskellige forretninger, og der har _ALDRIG_ fulgt 'drivere' med til
dem! - Og så er det ligegyldigt, om det har været i en Mac/PC-biks,
Fona, ALDI, Merlin eller OWC i USA!

> At der IKKE skulle kunne findes en sådan til et USB er hermed manet til
> jorden.

At der ikke findes drivere til kabler er en kendsgerning! Dér, hvor en
'driver' kan komme ind i billedet, er til den enkelte enhed, kort eller
lignende.

> Om denne driver så er et program skal være usagt, men der står altså at
> der er en driver med... !!

Til hvad dog? - Definitionen på en 'driver' siger sig selv, - at det
er noget, der skal 'drive'/'styre' noget andet. Og man kan altså ikke
'drive'/'styre' et kabel, da det eneste, der sker i et kabel, er, at
der går en elekktrisk strøm igennem det.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Henry Lerche Madsen (02-04-2005)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 02-04-05 09:48

Erik Richard wrote:
> Hej Henry
>
> Henry Lerche Madsen wrote:
>
>>> Hvis du skal forbinde to Mac/PC'er via et USB kabel så er det da
>>> indlysende at der skal være en type A-connector i begge ender !
>>> http://www.computerstore.dk/shop/Varekort.asp?vn=KABBE0025&cnetspecslong=1
>>>
>>
>>
>> Og så glemte jeg for øvrigt at man skal bemærke at der med kabel af
>> typen A/A medfølger driver !!!!
>
>
> Stop nu lige lidt, Henry! Jeg har købt adskillige A/A kabler i
> forskellige forretninger, og der har _ALDRIG_ fulgt 'drivere' med til
> dem! - Og så er det ligegyldigt, om det har været i en Mac/PC-biks,
> Fona, ALDI, Merlin eller OWC i USA!
>

Jeg hverke vil eller skal kunne afvise at der findes tons af kabler som
virker fint og ingen driver har. Sagen er den at manden nærmest blev
mærket "tumpe" pga. at han nævnte drivere som fulgte med kablet.
Når man så gør sig den ulejlighed at rent faktisk linke til kabler hvor
der rent faktisk er drivere med så ignorerer i det bare. Det er jo nok
muligt at det virker Mac - Mac og Mac - PC men der kan jo være andre
tilfælde hvor der kan blive brug for det.
Ergo driverene er måske ikke til selve kablet, men til at man kan
udnytte det fuldt ud !

http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=KABUS0001&kat=&subkat=&cnetspecslong=1

PS: Det sidste var et link, man kan trykke på det og blive ført til et
websted hvor f.eks et produkt er beskrevet mm.

Flemming Rubini (02-04-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 02-04-05 13:28

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Jeg hverke vil eller skal kunne afvise at der findes tons af kabler som
> virker fint og ingen driver har. Sagen er den at manden nærmest blev
> mærket "tumpe" pga. at han nævnte drivere som fulgte med kablet. Når man
> så gør sig den ulejlighed at rent faktisk linke til kabler hvor der rent
> faktisk er drivere med så ignorerer i det bare. Det er jo nok muligt at
> det virker Mac - Mac og Mac - PC men der kan jo være andre tilfælde hvor
> der kan blive brug for det. Ergo driverene er måske ikke til selve kablet,
> men til at man kan udnytte det fuldt ud !
>
> http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=KABUS0001&kat=&subkat=&cn
> etspecslong=1
>
> PS: Det sidste var et link, man kan trykke på det og blive ført til et
> websted hvor f.eks et produkt er beskrevet mm.

Jeg synes det er en fin iagttagelse, og er helt enig!
Og skyldes det ikke bl.a. når man falder lidt af på den med sin tone, så
ruller bolden.

--
Med venlig hilsen

Flemming Rubini

Henry Lerche Madsen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 14-03-05 20:46

Henry Lerche Madsen wrote:



> Hvis du skal forbinde to Mac/PC'er via et USB kabel så er det da
> indlysende at der skal være en type A-connector i begge ender !
> http://www.computerstore.dk/shop/Varekort.asp?vn=KABBE0025&cnetspecslong=1
>

Dooh igen forkert link, her er det rigtige til A/A USB-link kabel !!

http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=KABUS0001&kat=&subkat=&cnetspecslong=1

Sorry !!

Martin Jørgensen (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 15-03-05 18:35

Jens wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>
>
>>Jeg tror desværre at hverken dig eller fjolset Erik Richard, som plonker
>>og alligevel bliver ved og ved med at poste sit idiotiske vrøvl i tråden
>>ikke har forstået, at der var nogen som mente at kablet *IKKE* var et
>>usb-kabel, men derimod et *USB-LINK-KABEL*!
>
>
> Jeg er gået baglæns i tråden og leder forgæves efter "USB-LINK-KABEL".
> Hvor har jeg overset noget?

Du har ikke kigget godt nok i denne tråd. Derudover er der dk.binaer.

> Kan Du ved samme lejlighed forklare, hvorfor der skulle være forskel på
> stikkene på et USB-kabel og et USB-LINK-kabel?

Du har nok ikke fulgt godt nok med i tråden til at vide at det *NETOP*
ikke er mig du skal spørge om det. Og jeg går udfra at du har set kablet
i dk.binaer, så vi alle ved hvilket kabel vi snakker om.

Så du må hellere prøve at stille samme spørgsmål til nogen af fjolserne,
som ikke kan forstå at kablet kan have medfølgende drivere pga.
elektronikken i midten.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Erik Richard (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 01-04-05 02:53

Hej Jens

Jens wrote:
>Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>>Jeg tror desværre at hverken dig eller fjolset Erik Richard, som plonker
>>og alligevel bliver ved og ved med at poste sit idiotiske vrøvl i tråden
>>ikke har forstået, at der var nogen som mente at kablet *IKKE* var et
>>usb-kabel, men derimod et *USB-LINK-KABEL*!
>
> Jeg er gået baglæns i tråden og leder forgæves efter "USB-LINK-KABEL".
> Hvor har jeg overset noget?

Næ, det har du såmænd ikke. - Jeg kan heller ikke finde noget om
'link'-kabler...

> Kan Du ved samme lejlighed forklare, hvorfor der skulle være forskel på
> stikkene på et USB-kabel og et USB-LINK-kabel?

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Mig bekendt findes der kun 2
stiktyper i alm. USB kablr - A og B, - samt det lille 'mini'-stik, man
normalt bruger til div. mindre grej - fx. digicams osv..

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Axel Hammerschmidt (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 10-03-05 19:02

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Såvidt jeg ved har Aldi *ALDRIG* nogensinde "slået til". Af alt det
> elektroniske udstyr jeg nogensinde har ejet, er det dårligste og det
> mest ubrugelige, altid det som er købt hos Aldi.

Jeg har da købt Blue Tinum 3 1/2" HDD USB 2.0 skuffer, inkl kabel, men
uden driver til kablet i vores ALDI for 199,- kr pr styk og de
virker fint. En tilsvarende (dog ikke i plast) skuffe fra Zitech kostede
395,- kroner dengang (sidste sommer).

Erik Richard (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 10-03-05 21:47

Hej Axel

Axel Hammerschmidt wrote:
> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>>Såvidt jeg ved har Aldi *ALDRIG* nogensinde "slået til". Af alt det
>>elektroniske udstyr jeg nogensinde har ejet, er det dårligste og det
>>mest ubrugelige, altid det som er købt hos Aldi.
>
> Jeg har da købt Blue Tinum 3 1/2" HDD USB 2.0 skuffer, inkl kabel, men
> uden driver til kablet i vores ALDI for 199,- kr pr styk og de
> virker fint.

Ja, og i slutningen af januar havde de FW kabinetter til 99kr.! - Jeg
kom desværre for sent til at få nogle. - De var i øvrigt i en
kombination af alu + fiberflast - beregnet til bærbart og særdeles
intensivet brug....

> En tilsvarende (dog ikke i plast) skuffe fra Zitech kostede
> 395,- kroner dengang (sidste sommer).

Jep, men den er i kombination af alu + plast. - Jeg har kigget på dem,
men har valgt at undlade at købe, da det ikke er med
Oxford911/IEEE-1394A chipset - kun std. IEEE-1394 chip, hvilket _kan_
give problemer, hvis de også skal bruges på OS 8.6 - 9.2.2, - ingen
problemer på OS X.

Skal man bruge en ekstern box, der garanteret virker på både klassisk og
X, bør man vælge Transcend IcyBox 350 Series til 399kr.. - De er 100%
Mac kompatible. (Forhandles af SHG).

- I øvrigt stod der også på de FW bokse fra ALDI, at de var 100% Mac
kompatible....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Thomas Bjorn Anderse~ (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 14-03-05 23:17

spam@finds.dk (Jens) writes:

>> Og så glemte jeg for øvrigt at man skal bemærke at der med kabel af
>> typen A/A medfølger driver !!!!
>
> Og driveren er nok beregnet på at få USB-porten til at snakke TCP/IP på
> en Windåse. Kablet har den næppe nogen virkning på.

Eftersom USB er master/slave teknologi, skal der en eller anden logik
mellem de to computere, ellers kan de ikke snakke sammen via USB. Det
giver slet ikke mening at have et A/A kabel, faktisk risikerer man at
brænde noget af, hvis man bare bruger et "almindeligt" kabel.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste