Default afsender i mail?
Fra : Henrik Enslev

Dato : 02-03-05 14:13

Hej

Jeg har to pop3 mail konti i Mail. Hvordan bestemmer jeg hvilken skal
være default? Nu står den på den forkerte, og jeg mindes ikke at have
bedt den om at skifte. Ejheller kan jeg finde sted at ændre dette?

Mail 1.3.9

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 02-03-05 15:06

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> være default? Nu står den på den forkerte, og jeg mindes ikke at have
> bedt den om at skifte. Ejheller kan jeg finde sted at ændre dette?

Det kan jeg heller ikke finde. Mener, den bruger den konto, du senest
har anvendt.

Fra : Karl Antz

Dato : 02-03-05 16:10

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Det kan jeg heller ikke finde. Mener, den bruger den konto, du senest
> har anvendt.

Den bruger afsenderen for den mailbox som den står i mens mailen blir
skrevet.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Zaphod B

Dato : 02-03-05 18:42

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Den bruger afsenderen for den mailbox som den står i mens mailen blir
> skrevet.

Men når jeg har flere mailadresser som ikke har hversin mailbox, så blir
det litt random? Jeg _tror_ at den bruker sist anvendte, men jeg har
ikke laget statistikk på det. Det ser også ut til at den er flink til å
bruke riktig adresse ved svar, altså den samme som den opprinnelige
mailen kom inn til.
--
/Z

Fra : Karl Antz

Dato : 02-03-05 19:46

Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:

> [...]
> ikke laget statistikk på det. Det ser også ut til at den er flink til å
> bruke riktig adresse ved svar, altså den samme som den opprinnelige

Jeg har to mail-accounts - en privat og en for mit arbejde.

Når jeg svarer sættes altif den korrekte afsender, altså den som den
oprindelige mail blev sendt til.

Nye mails får enten den afsender hvis mailboks er aktiveret - eller,
hvis der ikke er aktiveret nogen, den sidst brugte, ganske somdu siger.

Håber det bliver bedre med Tiger - har i al fald hørt at signaturen i
Tiger-versionen vil følge afsender-account'en, hvilket vil lette mit liv
betragteligt

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Zaphod B

Dato : 02-03-05 20:05

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Håber det bliver bedre med Tiger - har i al fald hørt at signaturen i
> Tiger-versionen vil følge afsender-account'en, hvilket vil lette mit liv
> betragteligt

Det er en av de tingene jeg savner fra min tid som Eudora-bruker. Den
andre er komplekse søk. Men det _skal_ visst kommme med Tiger. Til
gjengjeld er søk i Mail ekstremt hurtige.
--
/Z

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-03-05 20:34

In dk.edb.mac, Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

[...]

> Håber det bliver bedre med Tiger - har i al fald hørt at signaturen i
> Tiger-versionen vil følge afsender-account'en, hvilket vil lette mit liv
> betragteligt

Det kan afhjælpes allerede ved at installere MailEnhancer. Det virker
fint her.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Virtual memory: Something none of us has enough of.

Fra : Karl Antz

Dato : 03-03-05 23:20

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> In dk.edb.mac, Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:
>
> [...]
>
> Det kan afhjælpes allerede ved at installere MailEnhancer. Det virker
> fint her.

Du'r ikke hos mig - mit navn står ikke i underskrifterne, derrofr kan
enhancer'en ikke finde ud af det.

Må vente til Tiger.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-05 09:02

> [...]

> være default? Nu står den på den forkerte, og jeg mindes ikke at have
> bedt den om at skifte. Ejheller kan jeg finde sted at ændre dette?

Jeg har bare sat min øverst i "konti", så bruger den altid den som
default - samtidig er det den, der modsvarer den udgående smtp-server.
Jeg har ti forskellige konti med otte forskellige udbydere, og den
bruger altid den øverste i listen over konti.

Undtagen, som I selv er inde på, hvis jeg har brugt en anden at sende
fra, som jeg så modtager i, og efterfølgende vil svare. Så vil den vælge
den udgående konto, hvortil den er sendt.

Så mit bud er, at du trækker den konto, du vil have som default, op i
toppen af listen, og sorger for, at udgående smtp-server matcher.

M.

Fra : Zaphod B

Dato : 03-03-05 12:26

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> Jeg har ti forskellige konti med otte forskellige udbydere, og den
> bruger altid den øverste i listen over konti.

Det fungerer hvis du har flere _konti_, men ikke hvis du har flere alias
til samme konto og ønsker å ha dem tilgjengelig som mulige
avsenderadresser (listet med kommma mellom i "E-mailadresse"-feltet). Da
holder Mail såvidt jeg kan se ikke styr på dem ordentlig.
--
/Z