Kan det virkelig passe?
Fra : Erik Richard

Dato : 02-03-05 02:20

- At der ikke findes en genvej/shortcut til "Save As" i Word 2001 til Mac?

- Nu har jeg siddet og brugt menuen 'Files' -> 'Save As' i lange baner
til konvertering og gemning af en masse konverterede filer i Word 2001.
Feltet efter navnet på kommandoen er tom..... - Ingen af de gængse -
COM+SHIFT+S, SOM+SHIFT+A eller COM+ALT+S kan bruges til noget som helst.

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Zaphod B

Dato : 02-03-05 07:23

dErik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> Feltet efter navnet på kommandoen er tom..... - Ingen af de gængse -
> COM+SHIFT+S, SOM+SHIFT+A eller COM+ALT+S kan bruges til noget som helst.

En liten titt i Tools -> Customize viser at det er den 100% intuitive
tasten F12 som skal gjøre dette. En liten improvisert test verifiserer
det. Flott MS-logikk a la Word Perfect for DOS... :-\

--
/Z

Fra : Erik Richard

Dato : 02-03-05 16:07

Haj Zaphod & Kaj

Zaphod B wrote:

> En liten titt i Tools -> Customize viser at det er den 100% intuitive
> tasten F12 som skal gjøre dette. En liten improvisert test verifiserer
> det. Flott MS-logikk a la Word Perfect for DOS... :-\

Nu skal jeg da være ærlig og sige, at jeg just ikke tænkte i DOS baner.
- Jeg opdagede det tilfældigt, at den ikke brugte kommandoen, da jeg
rent automatisk blot trykkede COM+SHIFT+S... - I øvrigt brugr jeg da
stadig også af og til WordPerfect til Mac. Her er kommandoen for 'Save
As' skam også COM+SHIFT+S.

Kaj wrote:
> Nu var 2001 en af de versioner jeg sprang over, så om den er
> anderledes end 2004 ved jeg ikke. I 04eren er den forudsindstillede
> F12, men du kan selv indstille den til f.eks den "gamle" COM+SHIFT+S
> eller hvad du nu ellers måtte ønske.

Ja, det har jeg så fundet ud af nu. - Jeg var ellers ved at tænke på at
bruge ResEdit og så gå ind og tilføje kommandoen direkte til menuen,
hvilket jeg véd, man også kan gøre...

Det ville have været endnu nemmere, hvis det var lavet som i
NisusWriter, hvor man direkte har en feature, hvor man selv kan tilføje
/ ændre shortcuts til en given funktion. - Fx. bruges i mange US
programmer kommandoen COM+SHIFT+; til 'Preferences', men det er da
ulogisk, så den har jeg ændret til blot at være COM+ALT+PR. - I NW kan
man bruge op til 4 bogstaver/tegn til shortcuts. - Fx. kan jeg også
udskrive flere åbne dokumenter på én gang - blot ved at lave kommandoen
COM+PAD = 'Print all documents'.

Nå¨, men takker for info, det vil skære omkring yderligere 15-20sek. af
hver opgave...

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 02-03-05 08:33

> [...]

end 2004 ved jeg ikke. I 04eren er den forudsindstillede F12, men du kan
selv indstille den til f.eks den "gamle" COM+SHIFT+S eller hvad du nu

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Enslev

Dato : 02-03-05 09:09

> [...]

> - Nu har jeg siddet og brugt menuen 'Files' -> 'Save As' i lange baner
> til konvertering og gemning af en masse konverterede filer i Word 2001.

Hej erik
Var det ikke lige en opgave for Applescript?

(Hvis man gør sig umage, kan man måske godt finde noget pænt at sige om
Word, det er bare ikke lykkedes for mig endnu)

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Erik Richard

Dato : 02-03-05 16:11

Hej Henrik

Henrik Enslev wrote:

> Hej erik
> Var det ikke lige en opgave for Applescript?

Jo, du siger noget. - Enten det, eller måske endda en Word makro. - Det
vil jeg da overveje...

> (Hvis man gør sig umage, kan man måske godt finde noget pænt at sige om
> Word, det er bare ikke lykkedes for mig endnu)

Gå et par versioner tilbage og tænk på et af verdens bedste og endda
mest intuitive tekstbehandlingsprogrammer - Word 5.1a. Det er stadig et
af de bedste overhovedet, og det er yderst sjælden, den har lavet
problemer...

Og ellers er der jo da også ikonet på Word 6.01. - Det er da ganske
flot.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 02-03-05 19:57

> [...]

> problemer...
>
> Og ellers er der jo da også ikonet på Word 6.01. - Det er da ganske

Jeg er enig i at 5.1a var noget af det bedste nogensinde.
Til gengæld var det eneste der var flot ved 6 ikonet; programmet selv
var den hidtil værste gang l... der man endnu har udsat brugerne for.
Hvis jeg ikke husker forkert, var jeg ikke den eneste der gik tilbage
til 5.1.a og ventede på en hæderlig 98'er.
2001'eren sprang jeg over, og gik direkte til ver. X der også havde
alvorlige problemer, især med Jaguar, men efterhånden blev opdateret til
at køre godt.
2004 er knap så velkørende; de påståede fejlrettelser, især memory/disk
full error kommer stadig, og programmet slæber af sted på en 1 Ghz G4,
det kan simpelthen ikke følge med når man sætter fart på skriveriet. Og
så er den ikke fri for nogle " Quit unexpected".

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-03-05 10:40

In article <422514a2$0$22682$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Erik
> [...]

> Feltet efter navnet på kommandoen er tom..... - Ingen af de gængse -
> COM+SHIFT+S, SOM+SHIFT+A eller COM+ALT+S kan bruges til noget som helst.

Bare luk vinduet - klik return for at sige ja til at arkivere - så får
du et markeret felt til at navngive filen.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Erik Richard

Dato : 02-03-05 16:16

Villy Erichsen wrote:

> Bare luk vinduet - klik return for at sige ja til at arkivere

Den går bare ikke i de tilfælde her, da det er dokumenter, der er
konverteret fra 3. program, så de er først lavet om til .rtf.

> - så får du et markeret felt til at navngive filen.

Nej, det gør man lige netop ikke, når det er fra en rtf fil, så lukker
den bare. Kun hvis der er lavet ændringer i filen, får man dialogen
frem. Men det lader til, det løser sig nu vha. både Zaphod og Kaj.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-03-05 13:44

In article <4225d8cc$0$22687$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Erik
Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Den går bare ikke i de tilfælde her, da det er dokumenter, der er
> konverteret fra 3. program, så de er først lavet om til .rtf.

Du har selvf. ret. - Det virker kun med nye filer.