stregkode-læser
Fra : Michael Holm

Dato : 01-03-05 19:16

Nogen der har erfaringer med en stregkode-læser til Mac ?
Vi skal havde en der kan læse stregkoder på vores bilblioteksbøger :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-03-05 19:33

fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) writes:

> Nogen der har erfaringer med en stregkode-læser til Mac ?
> Vi skal havde en der kan læse stregkoder på vores bilblioteksbøger :)

Uden i øvrigt at vide noget om den slags ting, så er rigtigt mange
stregkode læsere blot en slags "tastaturer", der afleverer stregkoden
som en streng af tegn (svarende til at stregkodenlæseren tastede de
angivne tal ind). Alt i alt betyder det, at du burde kunne gå ned i
enhver butik med din iBook og bede om lige at teste om det virker,
inden du køber dimsen.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Michael Holm

Dato : 01-03-05 19:54

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> [...]
> angivne tal ind). Alt i alt betyder det, at du burde kunne gå ned i
> enhver butik med din iBook og bede om lige at teste om det virker,

men der må vel følge noget software med sådan en aflæser... men du har
vel ret. Men hvor køber man sådan en sag :)

Fra : Michael Holm

Dato : 01-03-05 19:59

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> men der må vel følge noget software med sådan en aflæser... men du har
> vel ret. Men hvor køber man sådan en sag :)

udover gruppen her findes der jo også det nymoderendes pjat google :)
http://www.draupnir.dk/håndholdte.htm
dukkede op og de har nogen til mac :)

Men hvis nogen har erfaringer med aflæsere, så hold jer ikke tilbage :)

Fra : Claus Albæk

Dato : 01-03-05 20:41

Michael Holm wrote:

> udover gruppen her findes der jo også det nymoderendes pjat google :)
> http://www.draupnir.dk/håndholdte.htm
> dukkede op og de har nogen til mac :)
>
> Men hvis nogen har erfaringer med aflæsere, så hold jer ikke tilbage :)

Jeg har da rodet lidt med nogle på work...
og de virker som sagt, lidt som et tastetur...
de modeller vi har et PS/2 og hvis man bare åbner en hvilken som helst
teks editor og kører et kort igennem/læser en stregkode så spytter den
ACSII direkte ind i editoren.. altså ikke den store magi bag tæpperne...

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-03-05 22:52

Claus Albæk <claude@eugina.dk> writes:

> [...]
> teks editor og kører et kort igennem/læser en stregkode så spytter den
> ACSII direkte ind i editoren.. altså ikke den store magi bag

Det havde jeg meget morskab med, i forbindelse med et projekt hvor der
skulle læses sygesikringsbeviser for tastaturemuleringen var
underkastet det aktuelle tastaturlayout. Dvs de faktiske værdier
skiftede afhængigt af hvilket layut man brugte. Det var noget bøvl.

Det viste sig meget nemmere at scanne stregkoden på
sygesikringsbeviset i stedet.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-03-05 13:04

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Nogen der har erfaringer med en stregkode-læser til Mac ?
> Vi skal havde en der kan læse stregkoder på vores bilblioteksbøger :)

Delicious library + iSight?