Entourage helligdage
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-05-01 14:31

I Entourage er der mulighed for at få indsat helligdage i kalenderen og
herunder mulighed for at vælge i forhold til hvilket land. Når så man
har fortalt, hvilket land man bor i, bliver helligdagsbetegnelserne
alligevel skrevet på engelsk.
I Officemappen er der et dokument, der hedder Holidays. Når man klikker
på det, er det Entourage, der bliver åbnet. Er der nogen, der har viden
og erfaring om, hvorvidt man kan gå ind i dette dokument med ResEdit og
oversætte helligdagsbetegnelserne til dansk uden at forvolde skade -
herunder mht. synkronisering til Palm?
Jeg har været i stand til at gøre noget tilsvarende med TypeIt4Me, hvor
jeg har ændret uger, måneder og skrivemåde til dansk praksis.

Ove Steen Smidt

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 25-05-01 19:54

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har været i stand til at gøre noget tilsvarende med TypeIt4Me, hvor
> jeg har ændret uger, måneder og skrivemåde til dansk praksis.

"Holidays" er faktisk et tekstdokument, så du kan redigere det med en
teksteditor. Søg efter Denmark for at finde det relevante område.

Indholdet ser således ud:

[Denmark] 66
Ascension Day,2000/6/1
Ascension Day,2001/5/24
Ascension Day,2002/5/9
Ascension Day,2003/5/29
Ascension Day,2004/5/20
Ascension Day,2005/5/5
Boxing Day - St. Stephen's Day,2000/12/26
Boxing Day - St. Stephen's Day,2001/12/26

og det kan jo passende ændres til:

[Denmark] 66
Kr. himmelfart,2000/6/1
Kr. himmelfart,2001/5/24
Kr. himmelfart,2002/5/9
Kr. himmelfart,2003/5/29
Kr. himmelfart,2004/5/20
Kr. himmelfart,2005/5/5
2. juledag,2000/12/26
2. juledag,2001/12/26
osv.

Tallet "66" angiver antallet af linier under overskriften "[Denmark]",
så hvis man tilføjer sine egne dage, så skal dette tal ændres
tilsvarende.

Thomas Tvegaard

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-05-01 11:33

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> [...]
> Boxing Day - St. Stephen's Day,2001/12/26
>
> og det kan jo passende ændres til:
>
> [Denmark] 66
> Kr. himmelfart,2000/6/1
> Kr. himmelfart,2001/5/24
> Kr. himmelfart,2002/5/9
> Kr. himmelfart,2003/5/29
> Kr. himmelfart,2004/5/20
> Kr. himmelfart,2005/5/5
> 2. juledag,2000/12/26
> 2. juledag,2001/12/26
> osv.
>
> Tallet "66" angiver antallet af linier under overskriften "[Denmark]",
> så hvis man tilføjer sine egne dage, så skal dette tal ændres

Tak. Det er rigtigt, at dokumentet kan åbnes i Word. Men hvordan skal
det gemmes? Det originale dokument (som jeg naturligvis har gemt en kopi
af, er (iflg. Vis Info) et "Microsoft Entourage Dokumen". Når jeg vil
åbne det ændrede dokument (der nu fremtræder som et Word dokument), vil
det ikke opbygge en liste over lande.
På den anden side er jeg blevet i tvivl om, hvormeget det hele er værd.
Fra Microsofts side er det falsk reklame, at man kan vælge nationale
versioner af helligdage. I praksis har de bare udeladt de specifikke
amerikanske festdage og sat den lokale Constitution Day ind. De kender
ikke til de specifikke danske festdage (Valdemarsdag, Mortensaften, 9.
april, Dybbøldag, Store Bededag, kongelige fødselsdage osv.). Og så er
betegnelserne altså ikke oversat.
Hvordan sletter man de engelsksprogede dage, der allerede er sat ind? De
er ikke lavet som repeterende begivenheder. De skal altså fjernes en for
en med håndkraft.
Jeg troede først (meget naivt), at Entourage kendte til forskydelige
helligdage, og at det var det man kunne lære programmet ved at sætte
dagen ind seks gange. Men nej. Om seks år er indsætningerne bare sluppet
op.
Jeg tror, jeg vil droppe projektet og selv sætte de faste helligdage ind
som repeterende begivenheder og ordne de forskydelige med håndkraft.

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-05-01 11:40

> Hvordan sletter man de engelsksprogede dage, der allerede er sat ind? De
> er ikke lavet som repeterende begivenheder. De skal altså fjernes en for
> en med håndkraft.

Jo, det har jeg fundet ud af nu. Ikke-repeterende begivenheder med samme
navn kan søges med Find. Så får man en liste over dem, hvorfra de kan
slettes.

Ove Steen Smidt

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 27-05-01 21:37

> [...]

> af, er (iflg. Vis Info) et "Microsoft Entourage Dokumen". Når jeg vil
> åbne det ændrede dokument (der nu fremtræder som et Word dokument), vil

Du skal gemme som ren tekst. Vælg "Text Only" under Format i
arkiver-vinduet.

Thomas Tvegaard