En god opskrift på Stegte Nudler
Fra : Mullan

Dato : 01-03-05 14:49

Er der ikke en som har en god opskrift på stegte nudler med kylling??

Mvh Mullan

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-03-05 15:09

"Mullan" <ingen ting her@nu> skrev i en meddelelse

> Er der ikke en som har en god opskrift på stegte nudler med kylling??

Lynsteg lidt grønt (forårsløg, sukkerærter, minimajs, svampe, grøn chili,
citrongræs, ingefær) og strimlet kyllingefilet i wokken. Tilsæt lidt sød
soya, ristede cashew-nødder, limesaft og en smule palmesukker. Nudler i til
sidst. Øl til.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : Mullan

Dato : 01-03-05 16:44

> [...]
> soya, ristede cashew-nødder, limesaft og en smule palmesukker. Nudler i til

Hejsa

Takker..
Jeg har desværre ikke en Wok.....Så hvor kan jeg købe en god billig wok til glaskeramisk?? Gerne på nettet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-03-05 19:29

> Jeg har desværre ikke en Wok.....

WHAT!

> Så hvor kan jeg købe en god billig
> wok til glaskeramisk?? Gerne på nettet.

Det kan du ikke. Du kan ikke få en rigtig wok til glaskeramisk

Jeg bruger selv en støbejernswok på mit glaskeramiske, som ikke er en rigtig
wok, men som trods alt holder lidt på varmen og tilnærmelsesvis kan bruges
til lynstegning. Ellers bruger jeg en stor, højkantet pande med fuld blus
på.

Når jeg får kassen, ryger det glaskeramiske på genbrugspladsen. Så vil jeg
have et motherf*cker SMEG gaskomfur med mindst seks blus og en billig,
rigtig wok nede fra min Thai-pusher. I mellemtiden lurer jeg på at købe en
gaswok. Nogen der ved, om det vil være forbundet med livsfare at bruge sådan
en indendøre?

Fra : Q

Dato : 01-03-05 20:29

> [...]
> til lynstegning. Ellers bruger jeg en stor, højkantet pande med fuld blus

Jeg har sådan en (garanteret møgdyr ) Le Creuset støbejernswok, som virker
glimrende på glaskeramisk helvede.. Det er givetvis ikke det samme som en
rigtig wok, der er banket ud af en gammel olietønde, men den virker fint til
mit begrænsede behov..

> [...]
> rigtig wok nede fra min Thai-pusher. I mellemtiden lurer jeg på at købe en
> gaswok. Nogen der ved, om det vil være forbundet med livsfare at bruge

Hvis du er så ivrig for at bruge en blik-wok på gas kan du da overveje at
investere i et enkelt gasblus..

Det eneste jeg lige kunne spotte i en netbutik var her:
http://www.brygladen.dk/Produkt.asp?Side=Tilbehør&id=10900

Så mangler du bare en 5 eller 11 kg gasflaske + regulator, hvis du ikke har
en f.eks fra campingvognen..

Med god ventilation burde der ikke være noget problem i at bruge den
indendørs ( det er jo ikke andet end et gaskomfur med et enkelt blus )...
Jeg vil dog foreslå god ventilation og f.eks et stort gammelt skærebræt
under blusset forat undgå evt. skader på bordpladen..

Nå jow.. Hvis nu du dør af kulilteforgiftning fordi du ikke lufter ud under
brugen skal du altså ikke komme og skælde mig ud bagefter

/peter

Fra : manse

Dato : 01-03-05 21:16

> [...]
> til glaskeramisk?? Gerne på nettet.
>
>Man kan købe eb rigtig god wok fra scanpan
den er dyr men god vi bruger den selv til glaskeramisk
og den er rigtig god,,,men kom nu ikke og fotæl mig at det ikke er
godt,,,,,min kone er fra thailand og hun er meget glad for den
wok,selvfølgelig er en gas apparat bedre det kan vi ikke blive uenige om