forslag
Fra : Jorgen

Dato : 24-02-05 14:06

Hej

Er der en her i nyhedsgruppen der er god til at strikke et
lovforslag til samtlige folketings partier, en mail der opfordre
dem til at lave loven om hastighed for EU45 scooter,
og med indsamling af navn og mail adresse med
dem der støtter ideen.
Vi som køre scooter ved at barre 10-15 km mere i time
er mere sikker for os, så vi kan følge dem normale trafik.

Jørgen

Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-05 14:15

"Jorgen" <xxxxxx@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi som køre scooter ved at barre 10-15 km mere i time
> er mere sikker for os, så vi kan følge dem normale trafik.

Der er en grund til at det hedder en EU scooter. Det er nemlig eu der står
bag EU45 ordningen.
Så hvis du vil havde den ændret, så skal det ske på eu plan. Det ligger
desværre udenfor europaparlamentets område, så du skal have overtalt vores
trafikminister til at tage det op i ministerrådet.
Det er selvfølgelig muligt at de vil høre, men jeg tvivler meget på det!

Mvh
Anders Lund

Fra : Hekto

Dato : 24-02-05 15:32

In article <421dd369$0$85623$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Anders@SLET-DETTEZaim.dk says...
> [...]
> trafikminister til at tage det op i ministerrådet.
> Det er selvfølgelig muligt at de vil høre, men jeg tvivler meget på det!

.... og dermed også grunden til at man kan glemme alt om det!
Grækenland, Frankrig, Italien, Sverige o.s.v. enige om dådan noget?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Allan Riise

Dato : 24-02-05 16:01

> [...]
> Vi som køre scooter ved at barre 10-15 km mere i time
> er mere sikker for os, så vi kan følge dem normale trafik.

Jeg tror at der er en mulighed, med miljøet i "hånden".
Det er jo oppe i tiden at være miljørigtig, heldigvis for det, og det er
ikke nogen hemmelighed at de begrænsninger der er på Scooter/knallerter,
ligegyldigt om det er en 45'er eller ej, gør at det er noget rigtigt
svineri, "rent" ud sagt ( he he ), at de kører rundt med begrænsninger.

Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 19:56

> [...]
> ligegyldigt om det er en 45'er eller ej, gør at det er noget rigtigt
> svineri, "rent" ud sagt ( he he ), at de kører rundt med begrænsninger.

+ at nævne at de er produceret til at køre de 60 kmt som de kører hvis du
gør dem i den stand de er fra fabrikken..... dvs. ikke bare motor messigt
(miljø osv.) men også stel, sikkerhed....

og igen.. det er du følger med i trafikken (i byen) giver en stor ekstra
sikkerhed.... evt hvis de kørte 70 undgik man overhaling af lastbiler på
ladeveje som typisk giver et ordentlig vindpust...

CC

Fra : Allan Riise

Dato : 24-02-05 20:18

"Cacba Cacbis" <Cacba [snAbel A] cacba [prik] com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkerhed.... evt hvis de kørte 70 undgik man overhaling af lastbiler på
> ladeveje som typisk giver et ordentlig vindpust...

Selvf. også det..

Allan Riise

Fra : Tomas Jensen

Dato : 24-02-05 23:17

> [...]
> sikkerhed.... evt hvis de kørte 70 undgik man overhaling af lastbiler på
> ladeveje som typisk giver et ordentlig vindpust...

Nu véd jeg jo ikke, hvor du kommer fra, men her i Thy er det eneste, der
kører under 90 km/t, mejetærskere, BeredskabsStyrelsens lastbiler samt
selvfølgelig min 45-scoter. Og ellers er vi jo oppe i hastigheder, hvor
man lige så godt kan kalde løsningen ved dets rette navn:
Motorcykel!.... Har man problemer med de 45 km/t kan man jo anskaffe en
motorcykel - hvor nemt kan det være?

Tomas

Fra : Allan Riise

Dato : 25-02-05 03:17

"Tomas Jensen" <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har man problemer med de 45 km/t kan man jo anskaffe en motorcykel - hvor

At man slap for at tage MC kort, for at have et lille alternativt køretøj
udover de 4 hjul!?

Allan Riise

Fra : Tomas Jensen

Dato : 25-02-05 08:01

> At man slap for at tage MC kort, for at have et lille alternativt køretøj
> udover de 4 hjul!?
>
> Allan Riise

Man vælger vel alternativer ud fra sine behov: Min kone har valgt cyklen
og jeg har valgt 45-scoter. Inden da havde jeg en lille knallert, men
den var ikke hurtig nok til mit behov. For nuværende opfylder 45'eren
fuldstændig mit behov for et alternativ. Men havde jeg fx. 50 km på
arbejde, ville jeg overveje nr. 2 bil... eller motorcykel + MC-kørekort.

Desuden syntes jeg egentlig, at det er helt ok, at der forlanges 1)
Uddannelse (=kørekort) og 2) syn af køretøjet, hvis det kan køre
væsentligt over de 45km/t... Det er jo ikke bare en selv, det kan gå ud
over, hvis det går galt.

Tomas

Fra : Allan Riise

Dato : 25-02-05 08:21

> [...]
> fuldstændig mit behov for et alternativ. Men havde jeg fx. 50 km på
> arbejde, ville jeg overveje nr. 2 bil... eller motorcykel + MC-kørekort.

Nu er det jo ikke alle der har de samme økonomiske muligheder, endsige kone
og børn.
Husk på at endog rigtig mange der har en 45'er er studerende på SU og
lærlinge, og de har valgt at have en 45'er fordi de ikke har råd til at have
en bil.

> [...]
> Uddannelse (=kørekort) og 2) syn af køretøjet, hvis det kan køre
> væsentligt over de 45km/t... Det er jo ikke bare en selv, det kan gå ud

Ad 1. Udd. ( kørekortet ), den enste forskel der er på de 2 kørekort, er
selve køretræningen og den teknik man kommer op i, og da jeg jo har prøvet
at fortælle dig hvilken gruppe der bruger 45'er mest, så er det fro de
fleste, en gruppe der lige har taget kørekort, og en gruppe som under alle
omstændigheder er udsat i trafikken, uagtet om det er på 2 eller 4 hjul,
p.g.a. ønsket om at køre race.

Ad 2. Så er der intet til hinder for at man indfører periodisk syn for
45'eren, og ved slag af samme efter 2 år.

Som det er nu, er det kun en selv det går ud over, da 45'eren bliver presset
konstant af bilister og lastbilchauffører.

Det man skal holde for øje er jo netop....

1.) Med de hastigheder og med den placering 45'ere har i trafikken, så er
det helt klart den gruppe der er mest udsat i trafikken, netop fordi at de
ikke kan følge det almindelige flow.

2.) At 45'ere, qua de begrænsninger der er sat på motoren, sammen med 30'er
knallerter ( som der bliver mindre af med tiden, især med tanke på at
indføre 20/25 km/t knallerter, som man passende kunne gøre elektriske ), er
de største miljøsyndere på vejene, og det er et problem, med tanke på deres
antal.

Men jeg kan forstå, at det for dig er underordnet at 45'eren opfylder et
stort behov for mange unge, og arbejdsledige den *skal* bare køre 45 km/t,
og skal den ikke det, så skal samme gruppe, som jo ikke har et økonomisk
råderum, fremtrylle +10.000 til et Mc kørekort!?

Allan Riise

Fra : Tomas Jensen

Dato : 25-02-05 09:27

Allan Riise skrev:

> [...]
> lærlinge, og de har valgt at have en 45'er fordi de ikke har råd til at have
For det første hænger mine penge heller ikke på træerne og for det andet
er samfundets fordelingspolitik et helt andet spørgsmål, der hører til i
en helt anden gruppe.

> [...]
> det helt klart den gruppe der er mest udsat i trafikken, netop fordi at de
Min personlige erfaring er, at i byen med tæt trafik, kommer jeg
hurtigere og smidigere igennem på 45'eren end jeg gør i bil. Uden for
byen vil jeg give dig ret, og her vælger jeg helst en rute på mindre
trafikerede veje.

> [...]
> de største miljøsyndere på vejene, og det er et problem, med tanke på deres
Miljøproblematikken er et væsentligt argument, og her bør findes en
løsning. Jeg har forstået, at der netop er indført nye EU-regler desang.
... og det er vel en begyndelse?

> [...]
> og skal den ikke det, så skal samme gruppe, som jo ikke har et økonomisk
> råderum, fremtrylle +10.000 til et Mc kørekort!?
Nej, det er mig ikke underordnet, men vi er jo alle underlagt loven og
den før omtalte fordelingspolitik samt ens eget valg. Trådens
udgangspunkt var, at hastigheden på 45'eren skulle øges. Min poiente er,
at øges hastigheden, bør kravene til køretøj og uddannelse øges
tilsvarende.... og så kommer økonomien jo igen ind og har indflydelse på
ens valg, da ovenstående alt andet lige næppe vil være gratis for den
enkelte.
Ja, personlig er jeg "frelst" i transportmæssig sammenhæng: Jeg kan
vælge bilen til længere ture eller hvis jeg skal fragte meget gods,
eller jeg kan tage min 45'er, men det har også taget mig 45 år at nå dertil.

Tomas

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-02-05 09:47

On Fri, 25 Feb 2005 09:27:16 +0100, Tomas Jensen wrote:

> [...]
> udgangspunkt var, at hastigheden på 45'eren skulle øges. Min poiente er,
> at øges hastigheden, bør kravene til køretøj og uddannelse øges

Hvorfor vil du have kravene skærpet hvis en 45 kunne køre 70Km/t?
Jeg mener, man skal være 18 år og have B-kørekort. I følge det
Danske system og samfund er man et voksen menneske.

Jeg kan bare ikke rigtig følge dig her, som 18 årige må du kører
130Km/t i bil på motorvejen men kravene skal skærpes for at kunne køre
70km/t på en scooter?

Svj er orienteret er kravene til de fleste 45 scooter perfekt til at kunne
køre 70km/t - de er faktisk bygget til at kunne køre 70km/t+ endda med
to personer.

Mvh
Stig Sørensen

--
http://ListoForum.dyndns.dk
Et lille debatforum for Listo 45 scooter ejere

Fra : Tomas Jensen

Dato : 25-02-05 10:06

Hej

Stig Sørensen skrev:

> Hvorfor vil du have kravene skærpet hvis en 45 kunne køre 70Km/t?
> Jeg mener, man skal være 18 år og have B-kørekort. I følge det
> Danske system og samfund er man et voksen menneske.
Som voksent menneske må jeg f.eks. heller ikke udføre lægegerning, da
jeg ikke er uddannet læge.

> Jeg kan bare ikke rigtig følge dig her, som 18 årige må du kører
> 130Km/t i bil på motorvejen men kravene skal skærpes for at kunne køre
> 70km/t på en scooter?
Jeg må ikke køre MC med et lille eller for den sags skyld stort kørekort
til bil. Det er der vel en eller anden grund til... anden køreteknik,
andre sikkerhedsmæssige risikofaktorer eller hvad véd jeg. Loven om
MC-kørekort er vel ikke lavet for at genere folk, men for at beskytte
dem og os.

> Svj er orienteret er kravene til de fleste 45 scooter perfekt til at kunne
> køre 70km/t - de er faktisk bygget til at kunne køre 70km/t+ endda med
> to personer.
Det tror jeg du har ret i. Og som sådan er de i praksis små motorcykler,
der er droslet ned, for at vi kan køre på dem uden at skulle tage
kørekort til MC.

Tomas

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-02-05 10:25

On Fri, 25 Feb 2005 10:06:17 +0100, Tomas Jensen wrote:

> Som voksent menneske må jeg f.eks. heller ikke udføre lægegerning, da
> jeg ikke er uddannet læge.

Det er jo et latterligt eksempel og det ved du.

> Jeg må ikke køre MC med et lille eller for den sags skyld stort kørekort
> til bil.

Der er stadig en forskel her. En 45 scooter med måske 5Hk og maks
hastighed på 70Km/t mod en motorcykel med langt flere hestekræfter og en
topfart på alt lige fra 150km/t til 300km/t.
Desuden må du være 2 personer på motorcykel og kører på motorveje.

Det kan man ikke sammenligne sammen så drop det nu bare.

Du prøver hele tiden at sammenligne en mus med en elefant.

> Det er der vel en eller anden grund til... anden køreteknik,
> andre sikkerhedsmæssige risikofaktorer eller hvad véd jeg.

Grunden er listet lige over dit svar.

> Loven om MC-kørekort er vel ikke lavet for at genere folk, men for at beskytte
> dem og os.

Helt sikkert.
Men at skulle tage endnu større '45-scooter' kørekort for at kunne køre
25km mere i timen er direkte latterligt.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Tomas Jensen

Dato : 25-02-05 10:41

Stig Sørensen skrev:

> [...]

> Men at skulle tage endnu større '45-scooter' kørekort for at kunne køre
> 25km mere i timen er direkte latterligt.

Hej Stig

Jeg er ikke enig med dig, og det har jeg vel en ret til? Ovenstående
citater fra dit svar antyder noget andet. Og derfor er det for mig ikke
muligt at fortsætte diskusionen på sagligt grundlag... og jeg vil ikke
diskutere med usaglige argumenter.

Mvh Tomas

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-02-05 10:52

On Fri, 25 Feb 2005 10:41:13 +0100, Tomas Jensen wrote:

> [...]
> citater fra dit svar antyder noget andet. Og derfor er det for mig ikke
> muligt at fortsætte diskusionen på sagligt grundlag... og jeg vil ikke

Det er helt i orden, men dine sammenligninger hjælper altså heller ikke
just på diskussionen, da de er fuldstændige urealistiske.

Ang. usaglige argumenter skyder du dig selv lidt i foden, det eneste du
har bygget dine argumenter op på er urealistiske sammenligninger.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Tomas Jensen

Dato : 25-02-05 11:13

Hej Stig

Stig Sørensen skrev:
> [...]
>
> Ang. usaglige argumenter skyder du dig selv lidt i foden, det eneste du
> har bygget dine argumenter op på er urealistiske sammenligninger.

Ok så. Mit eks. med lægen var for at anskueliggøre, at dét, at man er
voksen ikke er et argument for må gøre alting og at der er en grund til
at kræve undervisning til en lang række ting.
Du ville sansynligvis ligesom jeg ganske sikkert kunne kunne køre en
scoter med 70-80 km/t. Men min kone, der har haft kørekort i 21 år og
min søn, der har kørt bil i 2 år (og har knallertkort) ville jeg ikke
være tryg ved at have på en sådan maskine i trafikken - hverken for
deres eller andres skyld. Alt andet end latterligt, syntes jeg. De kan
lige håndtere 45'eren, men er ikke selv helt trygge ved det.

Det er muligt, at 45'kørekortet vil kunne dække de øgede krav til
tænkning og sikkerhed, der vil følge med en større hastighed. Det véd
jeg ikke, da jeg ikke har taget et sådant, men kører min scoter med alm.
kørekort. Så igen: For mig er det en fordel, at der er en begrænsning på
45'eren der gør, at jeg må køre den uden at skulle tage særskilt
kørekort. Og jvf. eks. med min kone og søn håber jeg, at en evt.
kommende en øgning i hastighed vil kræve særskilt kørekort.

Mvh Tomas

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-02-05 11:29

On Fri, 25 Feb 2005 11:12:54 +0100, Tomas Jensen wrote:

> [...]
> min søn, der har kørt bil i 2 år (og har knallertkort) ville jeg ikke
> være tryg ved at have på en sådan maskine i trafikken

Se her synes jeg at man som kone der har haft kørekort i 21 år og din
søn som jeg regner med er 20 år burde være gammel nok til at kunne
sige; Jamen min 45 scooter den må og kan køre 70km/t men jeg føler mig
ikke trygt ved det, så jeg kører kun 45km/t.

Hvis din søn ikke kan det vil jeg mene at han heller ikke hersker en
45'er.

Hvorfor skal vi andre straffes fordi din søn ikke føler sig trygt ved at
køre 45km/t?
Det er jo hele herligheden ved at fjerne de dumme motorbegænsninger: Man
bestemmer selv farten (selvfølgelig skal man stadig følge den generelle
fartbegrænsning men hvis man kun vil køre 40km/t på landevejen så gør
man det.

> - hverken for
> deres eller andres skyld. Alt andet end latterligt, syntes jeg. De kan
> lige håndtere 45'eren, men er ikke selv helt trygge ved det.

Jamen igen, dine argumenter falder jo til jorden som jeg har påstået
hele tiden - hvorfor skulle de være mere utrygge på at køre på samme
scooter som nu bare kan og må køre 70km/t? De kan jo bare lette på
gashåndtaget - jeg regner da med at både din kone og søn hersker
dette, ellers turde jeg ikke se din søn bag rettet for med din logik
burde han jo holde speederen nede i bunden hele tiden.

Jeg kan virkelig ikke se logikken hos dine argumenter. Din søn må køre
i en bil med 400hk og en topfart på 300km/t - men han køre vel stadig
kun 50km/t nede i byen og 80km/t på hovedvejen - evt. lidt mindre hvis
han føler sig usikker - ikke?

Vel, det er jo det samme med scooteren, hvis den måtte køre 70km/t men
her tør du ikke lade din søn køre.

My o' my..

Fra : Tomas Jensen

Dato : 25-02-05 12:32

Hej Stig

Stig Sørensen skrev:

> [...]
> sige; Jamen min 45 scooter den må og kan køre 70km/t men jeg føler mig
> ikke trygt ved det, så jeg kører kun 45km/t.
Joh, denne tiltro kunne jeg godt have til min kone, da hun er en
fornuftig kvinde med en del livserfaring. Min søn derimod ville ikke
vide, hvad han skulle være bange/ekstra påpasselig overfor. => Han ville
mangle uddannelsen.

> Hvis din søn ikke kan det vil jeg mene at han heller ikke hersker en
> 45'er.
At grænsen er sat til 45 går jeg ud fra skyldes nogle
beregninger/erfaringer med, hvad hovedparten af befolkningen kan køre
uden særskilt kørekort.

> [...]
> bestemmer selv farten (selvfølgelig skal man stadig følge den generelle
> fartbegrænsning men hvis man kun vil køre 40km/t på landevejen så gør
Jeg er ikke lovgiver/strømer/dommer og vil ikke straffe nogen. Nederst
vil jeg opsumere, hvorfor jeg ikke syntes det er en god idé for mig at
hæve fartgrænsen for en 45'er

> [...]
> i en bil med 400hk og en topfart på 300km/t - men han køre vel stadig
> kun 50km/t nede i byen og 80km/t på hovedvejen - evt. lidt mindre hvis
jo, det håber jeg, for det er han uddannet til, da han har taget
kørekort til bil.

> Vel, det er jo det samme med scooteren, hvis den måtte køre 70km/t men
> her tør du ikke lade din søn køre.
>
> My o' my..

Kort sagt tror jeg det vil være en dårlig idé at hæve farten på 45'erne
fordi jeg ikke kan forestille mig (ud fra de forskellige argumenter, jeg
er kommet med i hele tråden), at ansvarlige politikere ville lave en
sådan lovgivning uden at øge kravene til uddannelse og uden at øge
kravene til maskinen. For i Danmark findes mennesker, der ikke af sig
selv kender egne og maskinens begrænsninger (som fx. min søn).
Uddannelse sansynligvis i form af et kørekort a'la det til MC -og til
maskinen sansynligvis besøg i synshallen ved ejerskifte eller hvet 2. år.
Ingen af delene vil være i min interesse - det vil fordyre mine
transportmuligheder og måske afskære andre fra mere end 30-knallert.
Jeg finder mig i de 45 km/t, selv om jeg syntes det kunne være fedt at
køre hurtigere og selv om der er situationer, hvor jeg føler mig klemt i
trafikken (Det ville jeg for øvrigt nok også gøre med 70 km/t på
landevejen med alle de irriterede bilister og lastvogne, der vil lave
endnu mere frygtindgydende overhalinger). Vil jeg have en to-hjuler, der
kan følge trafikken over alt, må jeg bide i det sure æble, tage MC-kort
og købe en sådan... Det kunne være fedt, men det har jeg ikke råd til.

Mvh Tomas

Fra : Allan Riise

Dato : 25-02-05 10:46

> [...]
> citater fra dit svar antyder noget andet. Og derfor er det for mig ikke
> muligt at fortsætte diskusionen på sagligt grundlag... og jeg vil ikke

Du er da selv rimelig usaglig med dit skriv om at bilerne i byerne jo kun
kører 50 km/t!

Du glemmer at bilerne ikke har motorbegrænsninger, og at de ikke af den
grund, giver ulig større miljøsvineri, hvorimod i 45'er *altid* vil give et
endog meget større svineri, indtil disse begrænsniger er fjernet, og så kan
de sagtens køre 50 km/t, uden at der er et forholdsmsæssigt større svineri
af den grund.

Allan Riise

Fra : Tomas Jensen

Dato : 25-02-05 11:34

Hej Allan

Allan Riise skrev:

> Du er da selv rimelig usaglig med dit skriv om at bilerne i byerne jo kun
> kører 50 km/t!

Har jeg nu svaret på i et andent indlæg - se venligst dette

> [...]
> de sagtens køre 50 km/t, uden at der er et forholdsmsæssigt større svineri

Medgiver meget gerne, der er store miljømæssige gener ved den nuværende
ordning med begrænsning af motor mv. på 45'eren. og de skal selvfølgelig
søges løst.
Måske kan det være mulighed, at fabrikkerne fremstillede en motor, der
var optimeret til at kunne køre 45 km/t. EU er vel trods alt så stort et
marked, at det kan betale sig for dem, især hvis alternativet var så
skrappe miljøkrav, som det vil være nødvendigt at indføre for at komme
problemet til livs.

Mvh Tomas, der vist har stukket hånden i en hvepserede

Fra : Jorgen

Dato : 25-02-05 09:50

> [...]
> vælge bilen til længere ture eller hvis jeg skal fragte meget gods,
> eller jeg kan tage min 45'er, men det har også taget mig 45 år at nå

Tomas

Du skriver
"-Min poiente er, at øges hastigheden, bør kravene til køretøj og
uddannelse øges tilsvarende...-"

min poiente er EU scooter er lavet at at køre mere end 45 Km/t, og at man
skal have automobil
kørekort,
så det kan næppe være mangle på krav til køretøj og uddannelse.

Jørgen

Fra : Tomas Jensen

Dato : 25-02-05 10:28

Hej Jørgen

> [...]
> skal have automobil
> kørekort,
> så det kan næppe være mangle på krav til køretøj og uddannelse.

De fleste biler er også lavet til at kunne køre hurtigere end de 50
km/t, man må køre i bymæssig bebyggelse og de 80 km/t man må køre på
landevejen. Så fordi 45'eren oprindeligt er lavet til at kunne køre
hurtigere end 45, er for mig at se ikke et argument for, at de også her
i landet skal køre hurtigere. 45'eren er underlagt nogle lovkrav, der
netop gør, at jeg ikke behøver at tage kørekort til MC (eller "EU-70")
eller behøver at tage i synshallen hvert 2. år. Jeg tror ikke på, at
ansvarlige lovgivere ville give hastigheden fri (eller næsten fri)uden
at ændre på uddannelses- og synskravene. Så for mig er det en fordel med
begrænsningen.

Mvh Tomas

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-02-05 10:44

On Fri, 25 Feb 2005 10:27:33 +0100, Tomas Jensen wrote:

> De fleste biler er også lavet til at kunne køre hurtigere end de 50
> km/t, man må køre i bymæssig bebyggelse

Igen mister du fuldstændigt grebet her. Der er ingen der beder om, at må
kunne køre 70km/t nede i byen. Den lov er der med god grund - beskyt
mennesker.

Så hvorfor komme med sådan en sammenligning?

Fra : Tomas Jensen

Dato : 25-02-05 11:21

Hej Stig

Stig Sørensen skrev:

> [...]
> mennesker.
>
> Så hvorfor komme med sådan en sammenligning?

Fordi argumentet var, at fordi scoteren oprindelig var bygget til at
kunne køre 70-80 km i timen var det ensbetydende med at den også skulle
kunne det herhjemme. Loven giver os netop mulighed for at kunne køre
hurtiger end 30 km/t på en maskine, der ikke går helt død op af bakke
-ved at der er sat denne 45-begrænsning på... uden at vi skal tage
kørekort til MC.

Mvh Tomas

Fra : Jorgen

Dato : 25-02-05 08:46

Hej Tomas

hvad er top hastigheden på din scooter ?

Jørgen

Fra : Tomas Jensen

Dato : 25-02-05 08:53

Jorgen skrev:
> Hej Tomas
>
> hvad er top hastigheden på din scooter ?
>
> Jørgen

På lige vej i vindstille kører den 50 i følge speedometer. Hvorfor
spørger du?

Tomas

Fra : Jorgen

Dato : 25-02-05 09:35

> På lige vej i vindstille kører den 50 i følge speedometer. Hvorfor
> spørger du?
>
> Tomas

fordi mange ellers køre ulovlig.

du må undskyld jeg troede at din kunne køre hurtigere.
og jeg vil så sige til dig hvorfor ønsker du ikke at
det skulle være lovligt, kun derfor.

fortsat god dag
Jørgen

Fra : Chipmand

Dato : 25-02-05 22:46

On Fri, 25 Feb 2005 09:34:41 +0100, "Jorgen" <xxxxxx@privat.dk> wrote:

Tophastigheden på min Listo 45 scooter er 60 km/t det er sq for
langsomt så jeg har sendt den til ombygning hos Ferrari i Italien. De
mener at den ville kunne presses op på 300 km/t ind gennem byen.
Så rykker lortet sq. Nå spøg til side.

Der var et "klogt" hoved der fortalte mig at der var en lov på vej så
dem der havde kørekort til bil skulle have lov til at køre på en 150cc
motorcykel. Er der nogle herinde der ved om det passer??.

mvh
Chipmand

Fra : Hekto

Dato : 25-02-05 23:40

Chipmand wrote:

> Der var et "klogt" hoved der fortalte mig at der var en lov på vej så
> dem der havde kørekort til bil skulle have lov til at køre på en 150cc
> motorcykel. Er der nogle herinde der ved om det passer??.
Den har været prøvet flere gange!

Sidst havnede den i skatteudvalget, fordi man regnede med at staten
ville miste en masse penge på at der blev købt en 125cc istedet for bil
nr. 2!!!
Så betyder bilkøer, parkeringsproblemer og forurening lige pludseligt
ikke noget, når det koster skatteindtægter.
Jeg har ikke hørt det bliver genfremstilet.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Esther

Dato : 25-02-05 23:48

Ved ikke, hvor han havde sine oplysninger fra, men da jeg tog mc-pappet i
sommers, fortalte min kørelærer, at 45erne skulle afskaffes omkring 2008 og
erstattes af 125ccm. Om det ville kræve et andet kørekort sagde han intet
om, men nu blev det også kun nævnt i en bisætning.

--
Esther
Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50

Fra : Chipmand

Dato : 26-02-05 00:42

On Fri, 25 Feb 2005 23:47:55 +0100, "Esther" <Esther@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>erstattes af 125ccm. Om det ville kræve et andet kørekort sagde han intet
>om, men nu blev det også kun nævnt i en bisætning.

Nu var grunden nu heller ikke at jeg trode på hva han kom og sagde,
det var derfor jeg spurte herinde. Nå men pyt jeg beholder nu min
listo istedet.

Mvh
Chipmand

www.listo45.trucksims.dk

Fra : Chipmand

Dato : 26-02-05 00:43

On Sat, 26 Feb 2005 00:41:55 +0100, Chipmand <chipmand@bluebottle.com>
wrote:

> [...]
Gu ved om jeg må køre sådan en hund med mit lastbilkørekort til den
tid .