Problem med branding af DVD DL på LaCie br~
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 23-02-05 17:25

Hej

Har for et par uger siden erhvervet en LaCie Dual DVD +/- RW Drive -
_NEC DVD_RW ND 3500AG FireWire.

iMac G5 1,8 GHz OS 10.3.8. og Toast Titanium 6.0.7., så alt skulle være
i orden.
Har hentet LaCie driver, så DVD Studio Pro, iMovie m.m. har
kommunikation med brænderen.

Med alm. CD-er og DVD-er (i - udgave) synes alt perfekt, men med en
dobbelt DVD (8.5 GB og i + udgave)) får jeg meddelelsen "Interface
Error:-50 The connection is not stable", men kan efterfølgende se DVD-en
og kan tilsyneladende starte en brænding.
Jeg starter alligevel brænding som forsøg, men den stoppes af samme
meddelelse, og der er intet sket med DVD-en.
DVD-en er en Traxdata DVD+R DL 240MINS / 8,5GB.

Jeg har brændt alm. DVD, CD-W og -RW og slettet -RW - alt synes OK
ligesom der heller ikke problemer i at bruge brænderen som læser af
såvel DVD som CD og dobbelt DVD (musikvideo 7,2 GB), men brænde dobbelt
DVD!!!!!!!. ikke på vilkår.

FireWire forbindelser er iMac til LaCie Hard Disk 250 GB til LaCie
brænder til FireWire HUB (for tilslutning af Video m.m.) til One Hard
Disk 40 GB.
Har, selvom det jo ikke skulle betyde noget, ladet LaCie brænder komme
først, men stadig "The connection is not stable".

Har spurgt hos LaCie Support, og de har (efter 4 arbejdsdage og een
rykker) nu foreslået at prøve på en anden computer, men det er prøvet da
en bekendt med en dual G5 maskine har nøjagtig samme problem.
Dette er nu meddelt LaCie Support.

Sælger af brænderen har virkelig også søgt at løse problemet, men stadig
uden resultat.

Opsætning, programmer, versioner og styresystem opfylder fuldt ud det,
som LaCie forudsætter i deres omtale af brænderen.

Jeg er ikke bekendt med, om PC-brugere har problemer eller ej.
Hvis ikke, kan der måske ligge en forklaring i, hvis det er tilfældet,
at PC for det meste er via USB - og denne brænder (for Mac) kun har
FireWire forbindelse.

Jeg er spændt på svar - på forhånd tak.

Michael C.