Brugt scooter evt PGO comet
Fra : Anders Lund

Dato : 23-02-05 00:03

Jeg skal bruge en scooter til at køre på arbejde med. (15km hver vej).
Har kikket lidt på en brugt PGO comet.
Er det en god scooter?
Jeg har ikke tænkt mig, at give mere end ca 7000kr. Kan man overhovet få en
god brugt for det? Hvad skal jeg evt kikke efter?

Mvh
Anders Lund

Fra : Stig Sørensen

Dato : 23-02-05 00:27

On Wed, 23 Feb 2005 00:03:01 +0100, Anders Lund wrote:

> [...]
> Jeg har ikke tænkt mig, at give mere end ca 7000kr. Kan man overhovet få en
> god brugt for det? Hvad skal jeg evt kikke efter?

Hej Anders.
For 7.495kr. kan du få en spritny 45 scooter istedet.
Det er en billig Kina model der hedder Listo.

http://lindbergmotor.dk/

Mvh
Stig Sørensen

--
http://ListoForum.dyndns.dk
Et lille debatforum for Listo 45 scooter ejere

Fra : Anders Lund

Dato : 23-02-05 01:25

> Hej Anders.
> For 7.495kr. kan du få en spritny 45 scooter istedet.
> Det er en billig Kina model der hedder Listo.
>
> http://lindbergmotor.dk/

Hmm, ja det er selvfølgelig en mulighed.
Men er de overhovet noget værd. Normalt er det jo ikke højeste kvalitet der
kommer fra kina.
Jeg skal snart betyde at studere, og vil i den forbindelse sælge scooteren
igen. Derfor er det vigtigt at den kan holde en nogenlunde brugtværdi. Det
må det være umuligt at sælge et så ukendt mærke brugt.

Andre ideer?

Mvh
Anders Lund

Fra : Anders Lund

Dato : 23-02-05 03:28

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen. Derfor er det vigtigt at den kan holde en nogenlunde brugtværdi. Det
> må det være umuligt at sælge et så ukendt mærke brugt.

Har læst lidt mere om listoen. Og det lyder jo faktisk som en god maskine.
Bor heller ikke lang fra vejen
Andre ideer er stadig velkomne!

Mvh
Anders Lund

Fra : Mikkel Lund

Dato : 23-02-05 08:15

Anders Lund wrote:
> "Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev i en meddelelse

> Har læst lidt mere om listoen. Og det lyder jo faktisk som en god maskine.
> [...]

Hej

Storebror sige køb en listo. Den kan jeg hjælpe dig med (og du har for
mange tommelfingre til en brugt).

--
Hilsen Mikkel Lund

http://aausatii.aau.dk

Fra : Jorgen

Dato : 23-02-05 09:46

Hej

Hvad med reservedele ?
kan man købe dem alle steder ?
der kommer en tid hvor man bliver nød til at
skifte nogen sliddele ud, det man så savner
er at man bare kan købe reservedele let,
ude at det skal være speciale mærker og
til en rimelig pris og kvalitet,

Jeg har også se efter Listo 45, og er blivet huk på den.

Jørgen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 23-02-05 09:51

On Wed, 23 Feb 2005 09:46:22 +0100, Jorgen wrote:

> [...]
> ude at det skal være speciale mærker og
> til en rimelig pris og kvalitet,
>
> Jeg har også se efter Listo 45, og er blivet huk på den.

Hej Jorgen.

Lindbergmotor har reservedelekatalog her:
http://www.lindbergmotor.dk/index.php?id=104

Hvis du er heldig, kan det være at en forhandler af Listo 45 scooter
også har reservedele nær dig:
http://www.lindbergmotor.dk/index.php?id=50

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 23-02-05 16:56

"Stig Sørensen" <no@mail.nospam> skrev i en meddelelse
> For 7.495kr. kan du få en spritny 45 scooter istedet.
> Det er en billig Kina model der hedder Listo.
>
> http://lindbergmotor.dk/

Det lyder ret spændende. Hvad vil i gætte på, jeg kan sælge den for, til
august?

Mvh
Anders Lund

Fra : Mikkel Lund

Dato : 23-02-05 18:39

Anders Lund wrote:
> "Stig Sørensen" <no@mail.nospam> skrev i en meddelelse

> Det lyder ret spændende. Hvad vil i gætte på, jeg kan sælge den for, til
> [...]

Det kommer jo meget an på, hvor lange du køre på den og hvor meget du
regner med at ligge horisontalt på den (standen).
Men du vil nok ikke tabe mere end et par tusinde, det vil jo være lidt
et kup at få en halvt år gammel scoter til omkring 5 kilo.

--
Hilsen Mikkel Lund

http://aausatii.aau.dk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 23-02-05 17:45

On Wed, 23 Feb 2005 16:56:18 +0100, Anders Lund wrote:

> "Stig Sørensen" <no@mail.nospam> skrev i en meddelelse

> Det lyder ret spændende. Hvad vil i gætte på, jeg kan sælge den for, til
> august?

Jeg kender indkøbsprisen på en Listo scooter og vil da mene at
forhandlerne godt kan gå et par takker ned i pris uden større betydning.

Der er godt nok ikke lang tid til august, men prisen kan nå at falde et
pænt stykke.

Jeg er ikke glad for at give et bud men jeg vil tro ~ 5500kr.
Det er vurderet på, at der er ikke langt op til nypris, 2000kr. ekstra
vil jeg gerne give for at få noget spritnyt - men sådan er jeg. Du kan
jo også være heldig og finde en nød der synes 6500kr. er billig fordi
han sammenligner Listo'en med de dyre modeller i prisklassen 15K+.

En hel trejde mulighed, måske bliver du så glad for den og indser at den
måske kan bringe videre glæde frem i livet og pengene er givet godt
ud :)

mvh Stig Sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-05 13:02

"Stig Sørensen" <no@mail.nospam> skrev i en meddelelse

> Hej Anders.
> For 7.495kr. kan du få en spritny 45 scooter istedet.
> Det er en billig Kina model der hedder Listo.

Jeg har netop snakket med lindbergmotor ang. en listo 30, som jo ville være
billigere af få på vejene. Han kunne oplyse, at de nok ikke aligevel vil
komme ud med en listo 30. Det er nemlig sådan at 4 takts motoren ikke er
glad for at blive droslet så meget ned, den kommer simpelthen til at køre
dårligt.
Og som han sagde; de ville ikke sætte noget på gaden som kørte dårligt

Mvh
Anders Lund

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-02-05 14:30

On Thu, 24 Feb 2005 13:02:29 +0100, Anders Lund wrote:

> Jeg har netop snakket med lindbergmotor ang. en listo 30, som jo ville være
> billigere af få på vejene.

Det er vel kun 590kr. for nummerplade og registrering.

> [...]
> glad for at blive droslet så meget ned, den kommer simpelthen til at køre

Okay, det var da en skam alligevel. Tror der er mange teenage unger derude
som gerne ville have haft en scooter til 7500kr.

> Og som han sagde; de ville ikke sætte noget på gaden som kørte
> dårligt

Forståeligt :)

Mvh
Stig Sørensen