proxy-problem
Fra : Jonas W

Dato : 22-02-05 19:29

Hej

Jeg skal i gennem en proxyserver for at komme på nettet hjemmefra.
Jeg har to computere, og netværksindstillerne er indstillet helt ens på
begge maskiner, men den ene (en ældre ibook) kommer ikke igennem
proxyen, og jeg fatter ikke hvorfor.
Jeg kan pinge eksterne sider på nettet og hente mail, synkronisere iCal
men så snart jeg åbner safari afsluttes den med en fejlmelding. Det
samme gælder Software Update. Internet Explorer lukker ikke ned, men får
ikke kontakt med nogle sider. Hvad kan jeg gøre?

Gode forslag modtages med taknemmelighed,

Jonas

Fra : Jesper

Dato : 22-02-05 19:40

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> ikke kontakt med nogle sider. Hvad kan jeg gøre?
>
> Gode forslag modtages med taknemmelighed,

Kan du fortælle mig hvad du har af system på de to maskiner?

Fra : Jonas W

Dato : 22-02-05 19:44

> Kan du fortælle mig hvad du har af system på de to maskiner?
Den som virker har 10.3.8. Her kan jeg bruge både Airport og Ethernet
Den som ikke virker har 10.3.7. Her bruger jeg Ethernet.

Jonas

Fra : Jesper

Dato : 22-02-05 19:54

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Den som virker har 10.3.8. Her kan jeg bruge både Airport og Ethernet
> Den som ikke virker har 10.3.7. Her bruger jeg Ethernet.
>
> Jonas

Må jeg foreslå at du opgradere din 10.3.7 til 10.3.8 med en combo
updater du henter hos Apple?
Hvis ikke det hjælper så prøv at reparere dine disktilladelser.

Fra : Jonas W

Dato : 22-02-05 21:56

> Må jeg foreslå at du opgradere din 10.3.7 til 10.3.8 med en combo
> updater du henter hos Apple?
> Hvis ikke det hjælper så prøv at reparere dine disktilladelser.

Nu har jeg opgraderet som du foreslog, men det har desværre ikke
hjulpet.

Jonas

Fra : Jesper

Dato : 22-02-05 22:13

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Nu har jeg opgraderet som du foreslog, men det har desværre ikke
> hjulpet.
>
> Jonas

Gå ind i /Brugere/din-hjemmemappe/Bibliotek/Preferences/ og slet

com.apple.SoftwareUpdate.plist
com.apple.Safari.plist
com.apple.SWUpdateEngine.plist
com.apple.internetconnect.plist
com.apple.internetconfig.plist
com.apple.InternetReminder.plist
com.apple.internetpref.plist

Du skal muligvis indskrive dine internetinstillinger igen efter at have
slettet de pgl filer.

Fra : Jonas W

Dato : 23-02-05 20:38

> [...]
> com.apple.InternetReminder.plist
> com.apple.internetpref.plist
>
> Du skal muligvis indskrive dine internetinstillinger igen efter at have
Det hjalp desværre heller ikke.

Jonas

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-02-05 18:50

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Den som virker har 10.3.8. Her kan jeg bruge både Airport og Ethernet
> Den som ikke virker har 10.3.7. Her bruger jeg Ethernet.

Har du prøvet at se efter i Systemindstillinger -> Netværk ->
Netværksportkonfigurationer. Her skal der være sat fueben ved "Indbygget
ethernet" og den skal være placeret øverst på listen. Er den ikke det.
så træk den op så sen står som nr. 1.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Jonas W

Dato : 23-02-05 20:38

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Netværksportkonfigurationer. Her skal der være sat fueben ved "Indbygget
> ethernet" og den skal være placeret øverst på listen. Er den ikke det.

Ethernet var valgt men stod som nr. 2 på listen. Det hjalp dog ikke at
rykke den op.
tak,
Jonas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-05 23:25

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Hej
>
> Jeg skal i gennem en proxyserver for at komme på nettet hjemmefra.

Er du sikker, eller anbefaler din ISP blot at du skal bruge proxy?
Hvilken forbindelse har du og fra hvilken udbyder?

> [...]
> samme gælder Software Update. Internet Explorer lukker ikke ned, men får
> ikke kontakt med nogle sider. Hvad kan jeg gøre?

Du har tjekket at du har stavet navnet på proxyserveren korrekt på
iBog'en?

Ved du hvilken proxyserver SW det er der bruges?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jonas W

Dato : 27-02-05 14:24

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Er du sikker, eller anbefaler din ISP blot at du skal bruge proxy?
> Hvilken forbindelse har du og fra hvilken udbyder?
Internetudbyderen, som er et universitet jeg gæster, insisterer på at
alle skal bruge proxy hvis de skal på nettet hjemmefra.

> Du har tjekket at du har stavet navnet på proxyserveren korrekt på
> iBog'en?

mange mange gange. Jeg tror problemet er ibooken, den anden dag fik jeg
nemlig koblet en pc til nettet.
> Ved du hvilken proxyserver SW det er der bruges?
næ, jeg ved slet ikke hvad en proxyserver SW.

Jonas