Karburatorindstilling?
Fra : Tomas Jensen

Dato : 22-02-05 16:51

Hej
Efter at have monteret en ny udstødning (fra THansen , har min Honda
Vision lagt ca 5 km/t på.... og det er jo godt. Men den har nu lidt
problemer med at få benz nok - specielt på de høje omdrejninger og i
optræk.
I mine tidligere knallertdage, var der 1 og kun 1 skrue på
karburatoren... på denne min ny er der mindst 2. Da den går forrygende
godt i tomgang, vil jeg nødig skrue på den forkerte. Hvordan kan jeg
kende dem fra hinanden?

På forhånd tak
Tomas

Fra : Hekto

Dato : 22-02-05 17:04

In article <421b5481$0$33620$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
hatofjern@jensen.tdcadsl.dk says...
> [...]
> karburatoren... på denne min ny er der mindst 2. Da den går forrygende
> godt i tomgang, vil jeg nødig skrue på den forkerte. Hvordan kan jeg

Det er ikke dit problem, at kende dem fra hinanden .. . du skal skifte
dyse, ikke skrue på noget.
De to skruer er tomgangsskruen, der løfter spjældet lidt, den anden er
luftskruen, der justerer blandingen i tomgang.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Stig Sørensen

Dato : 22-02-05 18:19

On Tue, 22 Feb 2005 16:50:41 +0100, Tomas Jensen wrote:

> [...]
> karburatoren... på denne min ny er der mindst 2. Da den går forrygende
> godt i tomgang, vil jeg nødig skrue på den forkerte. Hvordan kan jeg

Hej Thomas.
Som skrevet skal du skifte dysen.
Jeg har netop skrevet en guide her:

http://83.73.147.172/viewtopic.php?t=11

Den er beregnet til en Listo 45 scooter men mon ikke også du kan få
glæde af den?

Alt med forbehold.
Mvh
Stig Sørensen

--
http://ListoForum.dyndns.dk
Et lille debatforum for Listo 45 scooter ejere

Fra : kr

Dato : 27-02-05 06:31

Til Stig Sørensen
Hej Stig - er det dig der har beskrevet indstillingerne til dyser på en 45
Scooter ?
Venligst
Kai Rasmussen
kat2@mail.tele.dk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 27-02-05 07:16

On Sun, 27 Feb 2005 06:30:39 +0100, kr wrote:

> Til Stig Sørensen
> Hej Stig - er det dig der har beskrevet indstillingerne til dyser på en 45
> [...]

Hej Kai.
Ja - det kan jeg ikke sige mig fra.
Hvis du finder fejl eller mangler er du selvfølgelig velkommen til at
rette dem.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : kr

Dato : 28-02-05 05:45

Hej igen Stig, det var nu ikke fejl jeg tænkte på, men om du muligvis havde
beskrivelser af en Piaggio NRG, der er lige så fint detaljeret med billeder
og det hele som den du havde lavet til de andre ?
Venligst
Kai

Fra : Stig Sørensen

Dato : 28-02-05 07:16

On Mon, 28 Feb 2005 05:44:55 +0100, kr wrote:

> [...]
> beskrivelser af en Piaggio NRG, der er lige så fint detaljeret med billeder
> og det hele som den du havde lavet til de andre ?

Desværre, jeg har selv kun en Listo, men mon ikke fremgangsmetoden er
meget lig hinanden?

mvh
Stig Sørensen

--