bibdesk
Fra : Søren

Dato : 21-02-05 21:46

Jeg skal til at arbejde mere med latex og har i forvejen installeret lyx
til formålet fra

<http://www.lyx.org>

Jeg har nu set på flg. til OSX:

<http://bibdesk.sourceforge.net>

og vil gerne høre jeres mening om det - har I positive erfaringer med det?

Søren

Fra : Jonas W

Dato : 21-02-05 22:35

Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> [...]
>
> <http://bibdesk.sourceforge.net>
>
> og vil gerne høre jeres mening om det - har I positive erfaringer med det?

Jeg har brugt bibdesk sammen med latex (texshop fra
http://www.uoregon.edu/~koch/texshop/texshop.html) i nogle måneder og
har gode erfaringer med det. Jeg er især glad for at det nu er mulig at
bruge det sammen med unicode. Det bruger Services-funktionen i Os så når
man skal sætte en reference ind i sit dokument skriver man bare et ord
af titlen vælger ordet og trykker shift-æble-j, derefter kommer
reference helt automatisk ind i dokumentet. Smart.

Det eneste problem har været at importere min bibliografidatabase fra
Bookends. Det skulle være mulig men jeg har ikke fået det til at virke.

Jonas

Fra : Jonas Voss

Dato : 22-02-05 00:05

In dk.edb.mac, Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

[...]

> Jeg har nu set på flg. til OSX:

> <http://bibdesk.sourceforge.net>

> og vil gerne høre jeres mening om det - har I positive erfaringer med det?

Jeg bruger bibdesk sammen med TextMate, og det er en glimrende
kombination. Jeg er måske den forkerte at spørge, da jeg ikke er så
forbandet erfaren i brugen af LaTeX, og ikke har prøvet særligt mange
programmer. Men min introduktion til BibTeX var igennem bibdesk, og jeg
kan kun give det varme anbefalinger.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"One's never alone with a rubber duck."