Ny udstødning = 0 træk
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 21-02-05 14:33

½øj

Jeg har en PGO Hot50, og har købt et Technigas Basic udstødning til den fra
T.Hansen (ja jeg ved det godt, men en kammerat havde rimelig gode erfaringer
med det)
Nu er problemet, at trak og fart er bare væk. Der ståår, man kan risikere,
knallerten skal omdyses, men det skulle min kammerats ikke. Er der andet,
der kan være galt.
Hvis den skal omdyses, hvordan er det så lige, man gør det? jeg er bare
blank på området.

/Ole

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 21-02-05 14:33

Og her er lige linket til udstødningen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=408842078&n=282592135&pn=1305995633

/Ole

Fra : Stig Sørensen

Dato : 21-02-05 14:55

On Mon, 21 Feb 2005 14:33:25 +0100, /Ole (6000) wrote:

> Og her er lige linket til udstødningen:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=408842078&n=282592135&pn=1305995633

Jeg har ikke selv stået med en PGO i hånden men regner med det er det
samme ved de fleste scootere.

Af med sædet, op med karburatoren. I bunden af karburatoren skal du have
låget af der sidder fast med nogle skruer - så er du derinde hvor dysen
er.

Det kan også være at dine ruller er for tunge.

Det er lidt svært at forklarer med tekst, men i morgen, hvis jeg for tid,
vil jeg skille min scooter af og med tekst + billeder forklarer hvordan
man skifter dysen.

Min scooter er en Listo 45.

Mvh
Stig Sørensen

--
http://ListoForum.dyndns.dk
Et lille debatforum for Listo 45 scooter ejere

Fra : Jorgen

Dato : 21-02-05 17:32

har du taget det lille rør ud af udstødning ved
indgang til cylinderen ud.

Jørgen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 21-02-05 17:59

"Jorgen" <xxxxxx@privat.dk> skrev i en meddelelse
> har du taget det lille rør ud af udstødning ved
> indgang til cylinderen ud.
>
> Jørgen

Det er 1. gamg i hele mit 41 årige liv jeg hører om det... det kunne jo
sagtens være sådan noget

/Ole

Fra : Jorgen

Dato : 21-02-05 18:26

Jeg har selv en gang købt et Technigas Basic udstødning
hvor der sad et lille rør ca. 10 cm lang.

skriv tlbage når du har fundet ud noget.

Jørgen

Fra : Corty

Dato : 21-02-05 22:20

"Jorgen" <xxxxxx@privat.dk> wrote in news:421a1880$0$167
> [...]

> Jeg har selv en gang købt et Technigas Basic udstødning
> hvor der sad et lille rør ca. 10 cm lang.
>
> skriv tlbage når du har fundet ud noget.

Har selv kørt på en HOT50 med en Technigas Basic potte på - husk at
fjerne plumpen oppe ved flangen du monterer på cylinderen. Der er en
begrænsning i røret - med den i er potten syg.. med den pillet ud opfører
den sig 100% som en original 45 km/t PGO udstødning.

Og du skal IKKE omdyse - måske 1 gram lettere ruller i vario - alt efter
kørestil, men der skal ikke omdyses sålænge du ikke ændrer ved
cylinder/karburator eller luftindtag.

/Corty

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 22-02-05 06:43

> [...]
>
> Og du skal IKKE omdyse - måske 1 gram lettere ruller i vario - alt efter
> kørestil, men der skal ikke omdyses sålænge du ikke ændrer ved

Mange tak for input... jeg smider lige svinet af, og fjerner den ring,

/Ole

Fra : RpR

Dato : 22-02-05 13:17

> Og du skal IKKE omdyse - måske 1 gram lettere ruller i vario - alt efter
> kørestil, men der skal ikke omdyses sålænge du ikke ændrer ved
> cylinder/karburator eller luftindtag.

Nå, du mener ikke det kan ændre luft / benzinforholdet at skifte udstødning?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Corty

Dato : 22-02-05 20:48

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in

> Nå, du mener ikke det kan ændre luft / benzinforholdet at skifte
> udstødning?

Jo, men ikke når han skifter til en anden standard udstødning.

Køber han en gianelli til 70ccm eller lignende kan det godt være, men det
var ikke tilfældet her.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 19:38

> Nå, du mener ikke det kan ændre luft / benzinforholdet at skifte
udstødning?

Jeg har lige smit Polini Sport kit (Ø47mm) & Technigas Next på min PGO Dr.
Big
(derudover er der malossi multivar (med org malossi ruller (aner ikke hvor
tunge de er... men det er kval.... har kørt ca 10k km på dem... og de ser ud
som nye)))

Den render nu ~75 km/t med samme dyse og luftfilter..... udemærket....

Nu tænker du nok... +20 hvis du skifter dyser..

Men gør jeg det skal jeg også have nyt luftfilter.. = herre meget larm og
endnu mere benz forbrug.... =) (har kørt 17k på min nu så det er ikke bare
ligemeget)

Cacba Out

Fra : RpR

Dato : 27-02-05 15:09

> Den render nu ~75 km/t med samme dyse og luftfilter..... udemærket....

Havde du læst manualen på dit Polini Sport kit ville du vide der skal en
10 - 15% større hoveddyse i til kittet, da der ellers er en god chance for
at varmesætte stemplet. Men bare rolig, det kommer

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 22:20

> Havde du læst manualen på dit Polini Sport kit ville du vide der skal en
> 10 - 15% større hoveddyse i til kittet, da der ellers er en god chance for
> at varmesætte stemplet. Men bare rolig, det kommer

Det er sgu nok det der er sket et pargange...så er det bae at stare
igen.....

Cacba Out

Fra : RpR

Dato : 02-03-05 16:25

> Det er sgu nok det der er sket et pargange...så er det bae at stare
> igen.....

Synes du selv det er særligt smart?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 15:11

> Synes du selv det er særligt smart?

Næ, men det virker..... Heller ikke så ofte jeg kører de 5 km ad gangen som
skal til før det sker.. og ligger jeg med bare 90% af gassen har jeg ikke
oplevet noget endnu....

Cacba Out

Fra : RpR

Dato : 04-03-05 22:25

> Næ, men det virker..... Heller ikke så ofte jeg kører de 5 km ad gangen
som
> skal til før det sker.. og ligger jeg med bare 90% af gassen har jeg ikke
> oplevet noget endnu....

Tror bare jeg vil nøjedes med at ryste på hovedet..

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~