Svenska angelägenheter, del 2
Fra : Crister Sporrong

Dato : 19-02-05 21:50

Mina favoriter var "Big up" och "Roma". Med de låtarna hade vi tagit över
schlagerfestivalen i Europa för gott och visat hur bra svensk musik
egentligen är.
Nu blev det slätstruket som vanligt, om Sanne med sin "Higher ground" vinner
får vi hoppas på halsfluss och att vi kallar in Olsen Brothers istället, de
kan i alla fall sjunga rent - hvergang!

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte min V8".

Fra : ðlivi@

Dato : 19-02-05 22:01

"Crister Sporrong" <falsarium@swipnet.se> wrote:
> [...]
>får vi hoppas på halsfluss och att vi kallar in Olsen Brothers istället, de

Synnerligen angeläget eftersom det kom två gånger.

Jag har ingen favorit men sämst var helt klart Svenne Hedlund!
Hur farao kan han ha varit 'poppis' under alla år? Han sjöng
så illa, för att inte tala om koregrafin. Två stela steg hit,
två stela steg dit.

--
ðlivi@

Fra : Kjell

Dato : 21-02-05 10:18

ðlivi@ wrote:

> [...]
> Hur farao kan han ha varit 'poppis' under alla år? Han sjöng
> så illa, för att inte tala om koregrafin. Två stela steg hit,

Koreografen tillhör kanske den minimalistiska skolan?
http://www.susning.nu/Minimalism
/ Kjell

Fra : ðlivi@

Dato : 21-02-05 18:31

"Kjell" <kjell@tabort_swissinfo.org> wrote:

>Koreografen tillhör kanske den minimalistiska skolan?
>http://www.susning.nu/Minimalism

Ja, kanske det. Fast det är nog mer att Hedlund inte
klarar mer. Har det då med sjukdom att göra så är
det ju ganska strongt att han var med öht.

--
ðlivi@

Fra : Kjell

Dato : 22-02-05 11:08

ðlivi@ wrote:

> Ja, kanske det. Fast det är nog mer att Hedlund inte
> klarar mer. Har det då med sjukdom att göra så är
> det ju ganska strongt att han var med öht.

Visst, du har rätt, jag försökte bara vara lite skojig. Men hörde du aldrig
Shanes? de var inte dåliga heller. Och Lennart Grahn kunde nog mäta sig
med Tommy Blom, även om Grahn säkert är kortare i rocken..../ Kjell

Fra : ðlivi@

Dato : 22-02-05 19:55

>Visst, du har rätt, jag försökte bara vara lite skojig. Men hörde du aldrig
>Shanes? de var inte dåliga heller. Och Lennart Grahn kunde nog mäta sig
>med Tommy Blom, även om Grahn säkert är kortare i rocken..../ Kjell

Jag hörde väl det mesta som gick men i 'andra hand'. Det var
min äldre bror som satt med rullbandspelaren och spelade in
10 i Topp, Kvällstoppen, Drop in och allt vad det var.
Tages hade jag på lite närmare håll ibland. Jag brukade
följa med kompisen, vars föräldrar städade nånstans. I
källaren där brukade Tages träna... *minns*
Lennart Grahns röst håller rätt bra än.

--
ðlivi@

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-02-05 23:22

Crister Sporrong wrote:
> [...]
> vinner får vi hoppas på halsfluss och att vi kallar in Olsen Brothers
> istället, de kan i alla fall sjunga rent - hvergang!

Haha, god pointe med Bdr. Olsen.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Peter Johansson

Dato : 19-02-05 23:50

Crister Sporrong:

> Mina favoriter var "Big up" och "Roma".

Sanna Nielsen var min favorit. Ja, iaf det som inte
täcktes av en klänning.

/Peter