Hjelm - anmeldelse
Fra : Peter [5260]

Dato : 18-02-05 00:57

Jeg ville udskifte min gamle CMS-hjelm til en nyere (og større!).
Valget faldt på thansens Driver Hook flipup til kr. 1499,-
Flot hjelm (OK, det er subjektivt!), flipup-funktionen var et must (jeg har
briller), og der er god udluftning i hjelmen.
Visiret er udskifteligt (er alle ikke det?), og siddekomforten er tip-top!
Hageremmen er blød, den gnaver ikke, og låsen er nem at komme til, selv med
handsker på.
Indtrækket er lækkert blødt, og visiret kan betjenes meget let under kørsel.
Flipup-funktionen gør, at den fylder en anelse mere end en alm.
fullface-hjelm, så prøv først, om den kan være under sædet (eller hvor du nu
gemmer din hjelm!).

Men STØJNIVEAUET !!!
Hold da k.... hvor den larmer, når man kører mere end 60-70 km/t !!!
Der er så meget vindstøj i den hjelm, at det er helt afslappende at komme
hjem til kone + 2 børn + 3 fjernsyn, der kører hver sit program!!!
Når jeg runder 80-85 km/t føler jeg, at jeg kører midt i den største
vindtunnel hos VW-fabrikkerne - og den er ikke lille!! - samtidig med at
både Metallica, Mötörhead og Midnight Blue stemmer deres instrumenter i mine
øregange!

Konklusion: Inden du køber en ny hjelm, så husk at prøv den på cyklen i
fart.

Jeg leverer den dog ikke tilbage, da mit kørselsbehov er 90% bykørsel og 10%
landevej, og jeg kan godt overleve.....
Blot som information til andre hjelm-købere.....

Mvh
Peter

Fra : Myt

Dato : 18-02-05 02:36

"Peter [5260]" <konner@mazdapc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10% landevej, og jeg kan godt overleve.....
> Blot som information til andre hjelm-købere.....

Jeg har også en fullface hjelm, dog med fast kæbe, og jeg bruger også
briller, men har dog ikke problemer med det.
Hjelmen er af mærket Takachi, men jeg klapper heller ikke hænderne over den,
selv om pasform og alt andet er ok, selv støj problemer er jeg sluppet af
med. Det er kvaliteten af den jeg ikke bryder mig om, efter knap 3 måneder
så røg låsetøjet til hage remmen. Jeg fik den da byttet. Det er også som om
indmaden sidder løst, så når jeg skal have den af, så føles det som om
indmaden bliver hængende på hovedet, selv med den nye jeg har.
Jeg tror man skal ret godt op i pris før man bliver tilfreds på alle
punkter.
Den støj du har, det kommer højst sandsynligt fra der hvor visiret er
monteret, der er med garanti nogle "klodser" der holder det på plads, det
har jeg ikke på min, og det har fjernet 80% af støjen.

Myt

Fra : KubikH

Dato : 18-02-05 17:44

Hejsa
Har selv et par hjelme.
2 af dem er "Driver" fra Thansen, en med og en uden flipup (bruger briller)
Den med flipop larmede helt vildt, indtil jeg en dag tørrede den af, og kom
til at lukke 2 SMÅ "ventilationsklapper" der sidder lige ved siden af
visirets hængsler.
DET HJALP ... det er dog ikke den mest støjsvage, men det går an til prisen.
Mvh
Niels