scootcar
Fra : Jorgen

Dato : 17-02-05 01:38

Hej

Jeg har en 3 hjulet scootcar (5 hjul de 2 er støttehjul)
den har tromlebremser på alle 3 hjul. og med fodbremse.

Fjedrene er kraftigere end dem man bruger på en alm. scooter.
logikken siger at en kraftigere fjeder er stærkere end alm. fjeder.

men jeg har været udsat for af fjedrene på begge forhjul
knækkede med et halv års mellem rum.
det har jeg ikke været udsat for på min gammel alm. scooter.

min teori er at når en fjeder er kraftigere skal der også trædes
hårdere på bremsepedalen for at bremserne virker, og at det
er måske det der er skylden i at fjedrene knækker.

tror i at jeg har ret ? eller hvad ?

Jørgen

Fra : Hekto

Dato : 17-02-05 09:08

In article <4213e615$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
xxxxxx@privat.dk says...
> tror i at jeg har ret ? eller hvad ?

Naj, det har du ikke.
Fjedrene må knække af en anden årsag. Dårlig kvalitet, forkert hærdning
eller overbelastning.

Dine bremser må du gøre noget ved på anden vis.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Jorgen

Dato : 19-02-05 07:15

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller overbelastning.
>
> Dine bremser må du gøre noget ved på anden vis.

fjedrene har jo ellers kun det formål at holde bremsebakkerne på plads.

Jørgen