På forsiden af Politiken bralrer Lyngby-politichefen Arne Stevns
(storkorrupt velkendt autonom-ven) "Men der er ikke nogen alvorligt
tilskadekomne og det er en god ting under disse ubehagelige omstændigheder"
og en værre hykler fra DSB har på alle TV-kanaler stået uden øjen-kontakt
med kameraet og flæbet at der er erstatninger til alle og man er SÅ
bekymret.
25 af de 47 """kvæstede""" Stogspassagerer er sengeliggende - nej det er man
ikke når værste skade er skulder-af-led
Pinligt er dels at vore værre-end-nazi offentligt ansatte ikke har sat
automatpilot på ,
så vore uduelige lokoførere ikke laver så mange ulykker
12 værre tog-sammenstød på 20 år har rige smørhuls-DK haft - det er pinligt.
Ensporede baner har været få i mange årtier.Hvorfor mobiltelefonerede ham
der stod stille ikke til alle lokoførere på vej mod stedet? Signaler i
snevejr er ikke nok - og at det ikke burde ske, er ingen undskyldning for
den korrupte DSB-ledelse
Kina har kun 10 mineulykkekvæstede om ugen i et milliardstort ludfattigt
land, og de er ofte kriminelle affaldsmennesker, som landet ikke har råd
til at give normal luksuriøs forsørgelse med normal topsikkerhed
Helt pinligt er at der bruges over _20 timer_ på at få ryddet sporet så
normal trafik kan ske.!!!
Med løftestænger (motoriserede) kan spor eller bro ryddes for væltede vogne
på få minutter HVIS MAN VIL
Skadede koblinger kan repareres SENERE.
Men danske offentlig ansatte gnider sig i hænderne når noget går galt og
arbejder kun på at skabe mere job for sig selv og vennerne
En anden bane-afdeling har med spor (ikkeMitBord korruption) at gøre og
først om uger får vi svar på den sorte boxs afsløringer om
lokofører-pligtforsømmelsen/druk.
Selvfølgelig skal ministerens betroede topchef sikre at samme minut ulykkens
sidste patient er kørt væk, bliver skinne-deformitet målt (den er nok nul)
og den sorte box bliver bragt til kontor, der afspiller bånd, mens
journalister hører på - højst en time efter impact.
Har vi politi og DSB-topchefer til at fortælle almindeligheder om at "det er
godt det ikke gik værre" - og at "erstatsningskrav og klager efterspørges "
???
Jernbaneskinner er sikrere end vejnettet
Mandagens togulykke i Lyngby er en sjældenhed. Der sker ganske få
togulykker - men til gengæld er de alvorlige og får stor opmærksomhed.
DSB lover normal S-togs-trafik tirsdag
DSB forventer, at S-togene kommer til at køre normalt, når morgentrafikken
går i gang tirsdag. Kun hvis der er problemer med sporene, efter de
havarerede tog er fjernet, bliver trafikken forsinket.
Sikkerhedsbrist kan være årsag til togulykke
Der kan gå op til to uger, før der kommer et svar på, hvorfor ét s-tog i dag
kunne køre op i et andet nord for København. Et sikkerhedsystem burde
forhindre, at et tog kan køre frem for rødt. Havarikommissionen undersøger
mulig sikkerhedsbrist.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=364077