Næringsindhold i hakket oksekød
Fra : Jacob Jensen

Dato : 15-02-05 18:01

Er der nogle der ved hvor meget protein og kulhydrat der er i hakket oksekød
(og andre slags kød for den sags skyld). Jeg mener ikke det står på pakkerne
vel?

Jacob

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-02-05 18:38

http://kalorietabel.dk/koed.htm

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Westh

Dato : 15-02-05 19:03

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
oksekød
> (og andre slags kød for den sags skyld). Jeg mener ikke det står på

Se på http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/ (søg efter "ground
beef", eller hvad du nu er ude efter)

Det meste kød har et proteinindhold omkring 15%, men det kan selvfølgelig
variere lidt. Der er ikke kulhydrater i kød overhovedet.

MVH

Peter

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 16-02-05 16:06

[Peter Westh | Tue, 15 Feb 2005 19:02:44 +0100]

>Se på http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/ (søg efter "ground
>beef", eller hvad du nu er ude efter)

Jeg må lige huske at agitere from den fremragende danske fødevaredatabase på
nettet: www.foodcomp.dk

Linket til mellemskært oksekød:
http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=0433

>Der er ikke kulhydrater i kød overhovedet.

Jo, men det er meget meget lidt :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-02-05 10:56

Oksekød max 19 % fedt, 248 kcal/100g, 18,8 g protein.
Oksekød max 12 % fedt, 183 kcal/100 g, 20,5 g protein.
Oksekød max 6 % fedt, 136 kcal/100 g, 22,4 g protein.
Oksekød max 3 % fedt113 kcal/100 g, 22,3 g protein.

Fedtindholdet siger vist sig selv og der er ikke kulhydrat i hakket oksekød.

Med venlig hilsen
Gainsbourg