LaCie dual DVD +/- d2-brænder problem (ige~
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 14-02-05 19:53

Hej

Jeg prøver igen.

Hvis jeg har formuleret / formet mit spørgsmål forkert første gang, så
venligst korrekse mig.

Har lige erhvervet ovenstående brænder, og prøver nu, men!

iMac G5 1,8 GHz OS 10.3.8. og Toast Titanium 6.0.7., så alt skulle være
i orden.

Med alm. CD-er og DVD-er (i - udgave) synes alt perfekt, men med en
dobbelt DVD (8.5 GB og i + udgave)) får jeg meldingen "The connection is
not stable" men kan efterfølgende se DVD-en og kan tilsyneladende starte
en brænding.
Jeg starter brænding, men den stoppes af samme meddelelse, og der er
intet sket med DVD-en.

Jeg har brændt alm. DVD, CD-W og -RW og slettet -RW - alt synes OK
ligesom der heller ikke problemer i at bruge brænderen som læser af
såvel DVD som CD og dobbelt DVD (musikvideo 7,2 GB), men brænde dobbelt
DVD!!!!!!!. ikke på vilkår.

Nogle forslag/forklaringer?

På forhånd tak.

Michael C.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-02-05 00:39

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> ligesom der heller ikke problemer i at bruge brænderen som læser af
> såvel DVD som CD og dobbelt DVD (musikvideo 7,2 GB), men brænde dobbelt

Hvilken model er det? LaCie har tilsyneladende en del modeller med de
specs. Hvilket drev sidder der i LaCie-kassen (det står i bunden af
vinduet i Toast)?

Jeg kan ikke umiddelbart google mig frem til noget svar, og jeg har
ikke set problemet nævnt nogen steder. Kan det tænkes at drevet er
defekt? Hvis der er USB på drevet, kunne du evt. teste det på en PC
eller blot på en anden Mac.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 15-02-05 12:48

> Hvilken model er det? LaCie har tilsyneladende en del modeller med de
> specs. Hvilket drev sidder der i LaCie-kassen (det står i bunden af
> vinduet i Toast)?

_NEC DVD_RW ND-3500AG

> [...]
> ikke set problemet nævnt nogen steder. Kan det tænkes at drevet er
> defekt? Hvis der er USB på drevet, kunne du evt. teste det på en PC

Drevet er kun med FireWire.

Toast er ver. 6.0.7.

Jeg har hentet en driver hos LaCie, således at DVD Pro, iMovie m.fl.
kommunikere fint med LaCie, men stadig, dobbeltlag - dårlig forbindelse.

Michael C.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-02-05 19:20

> _NEC DVD_RW ND-3500AG

OK.

> Drevet er kun med FireWire.
>
> Toast er ver. 6.0.7.
>
> Jeg har hentet en driver hos LaCie, således at DVD Pro, iMovie m.fl.
> kommunikere fint med LaCie, men stadig, dobbeltlag - dårlig forbindelse.

Hmm... jeg ved ikke nok om det til at vide om driveren kan være
årsagen. Jeg er dog ikke sikker på, at den overhovedet har nogen
effekt i Toast.

Har du prøve at brænde dobbeltlags DVD'er fra Apple's programmer?

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 15-02-05 21:38

> [...]
> effekt i Toast.
>
> Har du prøve at brænde dobbeltlags DVD'er fra Apple's programmer?

Jeg har endnu nogle film der er så lange, så jeg ved ikke hvilket udfald
dette vil give.

Jeg har lige sendt spørgsmålet / problemet (efter anvisning fra sælger)
til <support.nordic@lacie.com> og afventer nu deres svar

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 15-02-05 22:23

> Jeg har endnu nogle film der er så lange, så jeg ved ikke hvilket udfald
> dette vil give.
rettelse - ....endnu IKKE nogle....

Michael C.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-02-05 00:24

> rettelse - ....endnu IKKE nogle....

Har du fået svar? Jeg er lidt interesseret fordi jeg osse har et LaCie
drev (nyanskaffet), men det er med "_NEC DVD_RW ND-3520A - FireWire"
værk (der dog osse har USB). Det er så lidt anderledes end dit. Jeg vil
gerne vide, hvilke foranstaltninger, der skal til for at brænde dual
layer (som jeg ikke har prøvet endnu, har ikke engang købt skiverne
endnu, fik drevet i morges).

Har du erfaringer med det medfølgende SilverKeeper (backup program)? Kan
det ikke brænde til DVD'er? ReadMe siger, at det kan lave backup til
"any writable device that is visible as a volume mounted on the
Macintosh Desktop" - men det gør 'tomme' skiver ikke på min computer.
Det gør de da vist aldrig?

Mit drev understøtter ikke Retrospect, så vidt jeg kan se (har prøvet),
så det ville være godt med en løsning med SilverKeeper.

Softwaren kan ikke åbne Finder. Men det har jeg spurgt forhandleren om.
Får sikkert snart et svar.

--
v.h.
Mich.