napster ??
Fra : ClausLone

Dato : 23-05-01 22:16

Hej
Opdager pludselig, at det nu faktisk er ret svært at finde sange på Napster.
Er det ikke rigtigt ??
Forslag til alternativer søges derfor !!
Venligst
Claus Grønkjær

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-05-01 22:28

"ClausLone" <2487999m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej

Hej

> Opdager pludselig, at det nu faktisk er ret svært at finde sange på
Napster.
> Er det ikke rigtigt ??

Jeps, der er kommet filtre på. Dette er blevet debatteret heftigt jævnligt.
Hvis du er en L33T H4X0R skulle det være muligt at omgås filtrene :)

> Forslag til alternativer søges derfor !!

Jeg vil mene, at den største samling p.t. kan findes på www.bibliotek.dk

/Nikolaj

Fra : peet_dk

Dato : 23-05-01 23:02

> Forslag til alternativer søges derfor !!
gode erfaringer med audiogalaxy

Fra : Kasper

Dato : 24-05-01 16:29

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> gode erfaringer med audiogalaxy

Hvilket også er det eneste jeg bruger.

Fra : John K

Dato : 23-05-01 23:04

> Hej
> Opdager pludselig, at det nu faktisk er ret svært at finde sange på
Napster.
> Er det ikke rigtigt ??

Jo - søger du på fx. Madonna finder du ikke så meget - søger du derimod på
Madona, dukker der noget mere op.

> Forslag til alternativer søges derfor !!

www.winmx.com

Mvh

John K

Fra : Queenie

Dato : 24-05-01 02:12

Download Napigator hvis du godt kan lide Napster programmet. Bruger Napster programmet, men lader dig logge ind på en hel del flere servere nu da Napster har lagt et filter på det meste.

http://www.kandu.dk/

Fra : Staalanden

Dato : 24-05-01 14:50

On Wed, 23 May 2001 23:15:36 +0200, "ClausLone"

http://www.limewire.com

Fra : MCP of DK

Dato : 24-05-01 22:13

DIN STAKKEL!!!!!!!!!!!!
Et alternativ:
Prøv at gå ned og kigge i din lokale pladebiks, de plejer at have et stort
udvalg og som regel går det også forholdsvist hurtigt!
mvh
jc

Fra : Anders Sørensen

Dato : 24-05-01 22:35

"MCP of DK" <mcp_dk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv at gå ned og kigge i din lokale pladebiks, de plejer at have et stort
> udvalg og som regel går det også forholdsvist hurtigt!

Det er ikke et særligt godt alternativ. Udvalget er ikke så stort som på
Napster, og det er langt dyrere.

Fra : Søren Thuesen

Dato : 24-05-01 22:35

"Anders Sørensen" wrote:

> "MCP of DK" <mcp_dk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er ikke et særligt godt alternativ. Udvalget er ikke så stort som på
> Napster, og det er langt dyrere.

Til gengæld får musikere og komponister også en lille, meget lille, del
af lagkagen. Du får vel også løn?

--
Søren

Fra : Anders Sørensen

Dato : 24-05-01 22:46

> Til gengæld får musikere og komponister også en lille, meget lille, del
> af lagkagen. Du får vel også løn?
>
> --
> Søren

De stakkels musikere klarer sig nok. F.eks. tror jeg ikke at metallica, som
var de vel nok argeste modstandere af napster, behøver bekymre sig om
risikoen for et liv i fattigdom.

Fra : Peter G.

Dato : 24-05-01 23:16

"Anders Sørensen" <andsoe@get2net.dk> wrote in message

> De stakkels musikere klarer sig nok. F.eks. tror jeg ikke at metallica,
som
> var de vel nok argeste modstandere af napster, behøver bekymre sig om
> risikoen for et liv i fattigdom.

Det argument holder ikke. Det er ikke kun Metallica's der bliver lavet
MP3'er af. Men det er svært at sige om de fleste bands mister penge (ved at
folk brænder Cd'er i stedet for at købe dem) eller tjener penge (fordi folk
opdager ny musik via Mp3'er) har jeg fået indtrykket af. Personligt har jeg
et ambivalent forhold til dem. De er gode som "smagsprøver" på ny musik, men
kan heldigvis ikke erstatte lydoplevelsen ved Cd-musik (kom ikke og sig at
et tabsgivende format ikke gør at musikken mister "noget"), samtidig med at
det er totalt amoralsk at snyde kunstnerne for deres arbejde. Hvis du kan
lide musikken, køb Cd'en! Ellers tjener kunstnerne ikke nogen penge, og så
kan de ikke leve af at være kunstnere. De er de færreste bands som har tjent
så mange penge som Metallica. Måske kan Metallica ikke mærke et tab i deres
indkomst, men jeg tør vædde på at Marie Frank ville.

Personligt elsker jeg den historie jeg var vidne til for et par dage siden.
Et af mine favorit-bands (De kan vel sammenlignes med den status D:A:D har
herhjemme) finder ud af at en fan, som er ansat i en pladebiks, spreder 2
Mp3'er fra en promo af deres kommende EP via det lokale fan-board grundet
misforstået fan-venlighed. Bandet går på boardet og melder ud at EP'en nu
ikke bliver udgivet på grund af Mp3'erne. Det flippede folk ud over!

(Godtnok blev misèren rettet op. Knægten fik en allerhelvedes forskrækkelse,
undskyldte og bandet skrev en længere besked om at de ikke brød sig om at
fans spredte musikfiler af deres musik selv med de bedste intentioner og at
EP'en nok skulle blive udgivet alligevel. Så fik de i hvert fald stoppet
problemerne indenfor deres loyale fanbase. Dernæst gik sangskriveren igang
med at korrumpere fansene ved at skrive beskeder om Dokken, budweiserpiger,
bare bryster og Linda Hunt. Så nu alting er tilbage ved det normale )

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"The Future Is X-Rated"

Fra : peet_dk

Dato : 25-05-01 08:47

> [...]
at
> det er totalt amoralsk at snyde kunstnerne for deres arbejde. Hvis du kan

Enig! Jeg har sku' købt flere CD'ere efter jeg har fået adgang til
hovedsagligt napster. Og det er ikke kun fordi der "bare" kommer mere musik
jeg kan lide. Eks: Jeg kan godt lide sådan noget amrikansk indie rock, hvor
der er en del bands der aldrig for lov til at "komme ud" i Europa. Men hvis
jeg går ind på allmusi.com og læser om et band jeg godt kan lide og læser de
har været på tour med dit og dat. Kan jeg godt finde på at søge og downloade
et par sange med de bands. Og hvis jeg kan lide det, tja.. så køber jeg det
over nettet www.cdon.com har et godt udvalg af de musik genre. Før ville jeg
sku' ikke bare bestaille en CD og "håbe" på de har en lyd jeg godt kan lide.
Så napster og dens efterfølger er IKKE en fjende for musikerne men det får
(forhåbenligt) lytternes øjne op for andre musikere.

Det der er problemet med det er at når der kommer en kunster (Marie Frank)
der har udgivet en knald godt album, men hvis man har det på MP3'ere kan det
være svært at også købe det. Men det er op til ens egen morale. Jeg er gået
i fælden i et par gange. Men man skal bare tænke, vil man støtte kunstern så
de kan beholde deres musik glæde og samtidigt leve af det. Eller kun høre på
kunsternes musik på en mellem god kvalitet, uden at de kan mærke det på
penge pungen. Og måske ikke udgiver flere albums..

En "napster" løsning, for kunsterne ville være at lave et system med nogle
kæmpe servere hvor kunsterne selv kunne putte deres sange på, hvor man så
kunne søge på sagne læse om bandet m.m.m. Men så ville der sikkert være
probs med pladeselskaberne..

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-05-01 23:19

In an article of 24 May 2001 Anders Sørensen wrote:

> De stakkels musikere klarer sig nok. F.eks. tror jeg ikke at metallica, som
> var de vel nok argeste modstandere af napster, behøver bekymre sig om
> risikoen for et liv i fattigdom.

Som du jo sikkert udmærket ved, så var det heller ikke det, de bekymrede
sig om.

--
Uffe Holst

Fra : Uffe Christensen

Dato : 29-05-01 20:14

> De stakkels musikere klarer sig nok. F.eks. tror jeg ikke at metallica,
som
> var de vel nok argeste modstandere af napster, behøver bekymre sig om
> risikoen for et liv i fattigdom.

At Metallica takket været benhårdt slid i dag bestemt ikke savner penge,
berettiger jo ikke til, at man krænker deres rettigheder. At de "stakkels"
musikere nok klarer sig er en meget tynd undskyldning for at overtræde loven
om ophavsret. En af de måder musikerne klarer sig på er immervæk at tjene
penge på de de ugiver, og den indtægt trues via f.eks. Napster og lignende.
Så enkelt er det.

UffeC

Fra : Lars Bernau

Dato : 03-06-01 09:19

In article <HwSQ6.434$h23.15115@news.get2net.dk>, uffec@get2net.dk
says...
> [...]
> penge på de de ugiver, og den indtægt trues via f.eks. Napster og lignende.

De (pladeselskaberne) kunne jo starte med at lade være med at kræve 130
kroner for en plade med 35 minuters musik på...

Lars

Fra : Mads L.- Nexø

Dato : 25-05-01 13:11

On Thu, 24 May 2001 23:34:53 +0200, Søren Thuesen
<dk.kultur.thuesen@rpiil.dk> wrote:

>Til gengæld får musikere og komponister også en lille, meget lille, del
>af lagkagen. Du får vel også løn?

Svar dog på mandens spørgsmål i stedet for at lege moralens vogter.
Det er forfærdeligt at høre på.

Fra : Ronja Røver

Dato : 24-05-01 22:33

Det var jo ikke det spørgsmålet fra Claus lød på. Hvis han havde ønsket en diskussion om korrektheden ved at benytte peer-to-peer tjenester, havde han sandsynligvis ikke spurgt efter et alternativ til Napster. Har du et pladeselskab, siden du hidser dig sådan op?

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 27-05-01 15:27

"MCP of DK" <mcp_dk@ofir.dk> wrote in message
> DIN STAKKEL!!!!!!!!!!!!
> Et alternativ:
> Prøv at gå ned og kigge i din lokale pladebiks, de plejer at have et stort
> udvalg og som regel går det også forholdsvist hurtigt!

Ja, udvalget spænder helt fra blød Aqua til hård Infernal.

Og så koster en CD kun 150-160 kroner i mange pladeforretninger nuher.

--
Anders Ebbesen
Web Developer