opskrifter med hønsekød
Fra : anders

Dato : 02-02-05 17:40

jeg har netop kogt en ordentlig gang suppe på en høne, men nu står jeg så
tilbage med hønen og har faktisk ikke lige nogle gode ideer.
forslag og opskrifter modtages glædeligt.

mvh anders

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-02-05 18:29

"anders" <alehmann@get2net.dk> writes:

> jeg har netop kogt en ordentlig gang suppe på en høne, men nu står jeg så
> tilbage med hønen og har faktisk ikke lige nogle gode ideer.
> forslag og opskrifter modtages glædeligt.

Tja, tarteletter med høns i asparges er da absolut ikke at kimse af.
Og en gang hønsesalat med hjemmebagt brød. Eller høns i karry med
æbler. Eller en hønsetærte med karry. Faktisk er der masser af
muligheder.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : TDN

Dato : 02-02-05 18:31

"anders" <alehmann@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har netop kogt en ordentlig gang suppe på en høne, men nu står jeg så
> tilbage med hønen og har faktisk ikke lige nogle gode ideer.
> forslag og opskrifter modtages glædeligt.
>
> mvh anders

En gang hjemmelavet hønsesalat eller evt. hønse/bacon/porre tærte (jeg
bruger en færdig tærtedej fra Maizena og laver den æggeblanding der er
foreslået på pakken og til sætter høns, bacon og porrer) den smager godt og
resten kan fryses.
Du kan også bare skære det ud i mindre stykker og fryse det i en boks og så
tage det op du skal bruge f.eks til tærte eller evt. en ostesauce med pasta
og høns.

mvh
Thomas

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 04-02-05 16:33

Wed, 2 Feb 2005 17:39:41 +0100, skrev "anders" <alehmann@get2net.dk> i
dk.kultur.mad+drikke:

>jeg har netop kogt en ordentlig gang suppe på en høne, men nu står jeg så
>tilbage med hønen og har faktisk ikke lige nogle gode ideer.
>forslag og opskrifter modtages glædeligt.

Snit ½-1 kinakål (eller savoykål) og læg det i et ovnfast fad. Læg
folie over fadet og "damp" det i ovnen en 20 minutters tid.
Imens laver du en god karrysovs
Tag fadet ud og fordel stykker af kogt kyllinge-/hønsekød over kålen
og hæld karrysovsen henover. Sættes tilbage i ovnen et kvarters tid.
Drys evt. lidt ristede mandler over retten og server med løse ris.

--
mvh Gitte Sørensen
Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk