Honning til mjød?
Fra : Stig Mogensen

Dato : 02-02-05 15:02

Hej,

Som ølbrygger, er jeg blevet lidt interesseret i at prøve at lave en gang
mjød. Jvf. http://www.biavl.dk/mjod/ er det hele lige ud af landevejen, men
hvilken honningtype er god?. Mindre god?. Hvorfor?.

Som naturprodukt, er der vel forskellige mængder forgærbart sukker i de
forskellige typer?.

Forskellige typer, giver vel også forskellig farve??.

Jeg er efter en honning der giver en god aroma, og gerne en mørkere farve.
Restsødme er jeg interesseret i at minimere, så sukkerne skal for
størstedelens vedkommende være forgærbare.

Tips modtages gerne

Mvh

Stig

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 19:40

"Stig Mogensen" <norman_bates@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Restsødme er jeg interesseret i at minimere, så sukkerne skal for
> størstedelens vedkommende være forgærbare.

Min kæreste laver mjød i stor stil. Han bruger den billige honning fra Aldi.
Den er glimrende.

Tina

Fra : Stig Mogensen

Dato : 03-02-05 22:15

"Tina" <wunjo(snabelA)webspeed.dk> wrote:

> [...]
> men

> Min kæreste laver mjød i stor stil. Han bruger den billige honning fra

Hey Tina,

Har ikke lige en Aldi heromkring, så hvor billig er "billig"?.

/Stig

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 22:25

"Stig Mogensen" <norman_bates@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> Hey Tina,
>
> Har ikke lige en Aldi heromkring, så hvor billig er "billig"?.

30 kr. kiloet.

Tina