Hvilken kage med til klassen?
Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 18:22

Hej.
Sønnike skal have hjemmebagt kage med til klassen - 3. g.
Føler mig lidt tom for idéer. Det må ikke være muffins og ikke
chokoladekage.
Håber, I har nogle forslag. Det kan både være pladekage/formkage eller....,
og ikke for tør i det.
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh, Birte

Fra : Mia Coordt

Dato : 31-01-05 19:02

Hejsa

Hvad med en gulerods- eller banankage. Banankagen fra Karolines kogebøger er
superlækker. Samme med den fra Arla.

Ellers er der jo altid den gode gamle "Drømmekage fra Brovst"

hilsen
Mia

Fra : André Nabulsi

Dato : 31-01-05 21:38

"BK" <POST> wrote in message
> [...]
> chokoladekage.
> Håber, I har nogle forslag. Det kan både være pladekage/formkage

Jeg elsker "Drømmekage". Det ville være en sikker vinder

-André

Fra : Helle

Dato : 31-01-05 21:49

> [...]
> chokoladekage.
> Håber, I har nogle forslag. Det kan både være pladekage/formkage

Jeg foreslår dig at lave en banankage med glasur, evt chokoladeglasur. Hmm
eller en drømmekage? hvad med en grøn pistaciekage med lyserød glasur? det
kan jeg huske at vi engang imellem fik i folkeskolen og den blev kaldt for
en opvaskerkage.
Hvad med at bage nogle boller og komme smør på dem?

Mvh Helle

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-01-05 22:28

BK wrote:
> [...]
> chokoladekage.
> Håber, I har nogle forslag. Det kan både være pladekage/formkage

3. g? Kan han ikke selv finde ud af at bage en kage hvis han går i 3. g? :)
Nuvel, hvad med at lave nogle cookies? Denne opskrift giver nogle absolut
fremragende "chocolate chip cookies", og overgåes ikke af nogen kommerciel
cookieproducent:

150 g. hvedemel
1 tsk. vaniliesukker
½ tsk. natron
1 tsk. salt
75 g. blødgjort smør
50 g. brun farin
50 g. sukker
50 g. rørsukker
1 æg

Rør skidtet godt sammen med en røremaskine eller håndmixer med dejkroge. Når
dejen er god og fin, tilsættes:

100 g. grofthakket god mørk chokolade (Valrhona Guanaja er fremragende til
disse kager)
50 g. grofthakkede hasselnøddekerner (husk nu at frasortere dårlige kerner -
en enkelt dårlig kan ødelægge det hele)

De sidste to ingredienser skal helst æltes stille og roligt ind i dejen.

Pres dem lidt flade - men ikke alt for meget - de flader selv noget ud når
de bages. Gør dem lidt fladere i midten.

Bages ved 175 grader ca. 11-12 minutter. Man skal helst tro de ikke er
færdige når de tages ud, blødhed er vigtigt i cookie-sammenhæng.

Ovenstående passer til ca. 12 kager, og man kan godt forestille sig de godt
kan spise et par stykker hver. Regn med at der kan være seks kager på en
plade.

Et af miraklerne ved en god cookie er at de er bedst dagen efter. Laver jeg
dem selv, er det dog sjældent de får lov at leve så længe. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-02-05 02:46

> 3. g? Kan han ikke selv finde ud af at bage en kage hvis han går i 3. g?
> :)

*lol* læste det også som 3. klasse.

Drengen kan vel betjene en computer - og hvis han har skrabet sig igennem
til 3.g, så kan han vel også læse godt nok til at følge en opskrift?
Peg i retning af computeren og sig de magiske ord: "Du kan finde opskrifter
ved at gå ind på www.google.dk og søge på "opskrift" og navnet på det du vil
bage" - og mind ham så om, at rydde op efter sig i køkkenet, når han er
færdig med kagen.

- Og hvis han mukker kan du fortælle ham, at evnen til at lave mad og rydde
op efter sig bagefter, er proportionel med mængden af sex, og omvendt
proportionel med mængden af bøvl, han vil få i sit parforhold i de næste 40
år.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Inger Pedersen

Dato : 01-02-05 09:07

"Gainsbourg" <isl41688@TORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rydde op efter sig bagefter, er proportionel med mængden af sex, og
> omvendt proportionel med mængden af bøvl, han vil få i sit parforhold i de

Ja, sådan kan det også udtrykkes.
Min 9-årige kom fluks igang med det "pigearbejde", han så som langt under
sin værdighed, da jeg undrende spurgte ham, om han VIRKELIG havde tænkt sig
at være nødt til at gifte sig med en eller anden dum tøs bare for at få
noget at spise?

Han blev hammergo' til at lave mad for at undgå piger - men hvad han så ikke
siden har scoret af dejlige piger på den konto...

Hilsen Inger

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-02-05 15:07

> [...]
>
> Han blev hammergo' til at lave mad for at undgå piger - men hvad han så
> ikke siden har scoret af dejlige piger på den konto...

*Hehe* det var heller ikke nogen dum indgangsvinkel

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-02-05 00:04

Hvad med gulerodskage? Det elsker alle.

Fra : Nette

Dato : 01-02-05 15:26

"BK" skrev
> [...]
> chokoladekage.
> Håber, I har nogle forslag. Det kan både være pladekage/formkage

Jeg læste det også som 3. klasse og ville have foreslået giftkagen,- den
grønne.
Men når jeg nu ser det er 3 G., så ville jeg da forære ham "Den blå bagebog"
og bede ham slå op på og købe ind til "Drømmekage fra Brovst" eller måske
han selv kan finde et andet forslag fra bogen?

Nette