Rasp
Fra : SA Gastronomi

Dato : 29-01-05 12:12

Jeg har glemt at købe rasp som jeg skal bruge i dag.
Desværre kan jeg ikke komme mere i byen.

Jeg har et gammelt franskbrød fra i går.....

Hvordan laver jeg lige en god rasp af det ?

m.v.h.
SA

Fra : Pipeline

Dato : 29-01-05 12:52

"SA Gastronomi" <svend@mad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Desværre kan jeg ikke komme mere i byen.
>
> Jeg har et gammelt franskbrød fra i går.....
>
> Hvordan laver jeg lige en god rasp af det ?

Kunne man ikke skære skorpen fra, skære indmaden i små tern og så "tørre"
det i ovnen uden at det tager farve? Så burde det være lige til at smuldre
imellem hænderne.
MVH
Pipeline

Fra : Ove

Dato : 29-01-05 14:12

Pipeline wrote:

> [...]
> det i ovnen uden at det tager farve? Så burde det være lige til at smuldre

Sådan gjorde man før i tiden. Man behøver ikke at skære skorpen af. For at
tørrer skal det have ret lang tid ved svag varme. Det kan males i en
kødmaskine.

Ove

Fra : Jørgen Hess

Dato : 29-01-05 17:23

"Ove" <ov123334@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sådan gjorde man før i tiden. Man behøver ikke at skære skorpen af. For at
> tørrer skal det have ret lang tid ved svag varme. Det kan males i en

I tresserne hjemme i Saxkjøbing lavede vi altid rasp af gammelt franskbrød,
morgenbrød, kryddere og hvad der ellers var af hvedebrød.
Det blev kørt i en lille størrelse 5 kødhakker.
Fandt senere ud af at raspkørsel faktisk er hårdt ved knivsættet. Så hvis du
tænker på at skifte knivsæt på maskinen, så behold det gamle til rasp.
mvh
Jørgen