Ang. bagemaskine...
Fra : MAG

Dato : 26-01-05 10:24

Hejsa!

Jeg har erhvervet mig sådan en bagemaskine fra ide line...den er super og
det er dejligt med nybagt brød om morgen...nu er mit spørgsmål så om der er
nogen af jer der ligger inde med nogle gode opskrifter til sådan en maskine,
der er jo godt nok nogle opskrifter med men det kunne være sjovt at prøve
nogle andre....

Og er der nogen der ved hvordan det bliver hvis man bruger yoghurt med frugt
smag f.eks. "pære/banan"???

På forhånd tak...

Maria

Fra : Brian R.

Dato : 26-01-05 10:35

Du kan jo prøve at starte på :
http://www.danish-deli-food.com/Danish/cookbook/recipes.asp?pid=10
eller http://start.at/wwo

Her er meget god inspiration. Selv holder jeg af at eksperimentere lidt, så
opskrifterne ligger ikke helt fast.

God fornøjelse med vidunderet - har selv haft en i et par år, og kan ikke
længere leve uden.

Mvh,
Brian R.

Fra : Gainsbourg

Dato : 28-01-05 02:18

Ja, bagemaskiner er geniale - det kan man slet ikke undvære, når man først
er blevet vænnet til at vågne til nybagt brød hver morgen

Med vores IdeLine bagemaskine fulgte et kæmpe opskriftshæfte med, som imho
indeholder en masse geniale opskrifter - havde din ikke også det? Ellers er
der ikke andet for end at eksperimentere.

Den opskrift vi bruger oftest er:

2,75 dl. vand
1 tsk. groft middelhavssalt
1 spsk. ahorn sirup eller akacie honning
1 spsk. jomfruolivenolie
9 dl. økologisk hvedemel
2½ tsk. tørgær.

På program "French, crustcolor dark" for et fnuglet franskbrød eller program
"Rapid, crustcolor medium", for et fugtigere meget scones-agtigt brød.

Bon appetit!

Mvh.
Gainsbourg