Kemirinødder og Salam blade i København/on~
Fra : Peter Westh

Dato : 21-01-05 16:33

Mit køkken er inde i en Indonesisk periode De fleste nødvendige ting er
lette at købe her i Kbh, specielt nede omkring Rewentlowsgade.

Men der er to ingredienser jeg ikke har kunnet opstøve. Det er muligvis
fordi jeg er blind eller dårlig til at gøre mig forståelig, men jeg har ikke
kunnet finde:

- Kemirinødder / "Candlenuts"
- Salam blade /Daun Salam

Jeg har købt dem i DK før, men det er over 10 år siden.

Nogen bud på, hvor jeg kan finde disse ting?

p.f.tak

Peter

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 23-01-05 17:03

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse > Men der er to
ingredienser jeg ikke har kunnet opstøve.

> - Kemirinødder / "Candlenuts"
> - Salam blade /Daun Salam
>
> Jeg har købt dem i DK før, men det er over 10 år siden.

Vi har heller ikke kunnet finde Kemiri, vi fik nogen af min kones veninde
købt i Amsterdam. Måske findes der en netbutik i Amsterdam der sælger dem?
Daun Salam er iflg min kone næsten det samme som laurbær blade så måske kan
du bruge dem.
Jeg synes nu også mest kemiri er til en jævnende effekt ihvertfald hvis det
er til rendang krydret som indoneserne gør.

Mvh, Steen Jakobsen.

Fra : Peter Westh

Dato : 23-01-05 19:52

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse
> Vi har heller ikke kunnet finde Kemiri, vi fik nogen af min kones veninde
> købt i Amsterdam. Måske findes der en netbutik i Amsterdam der sælger dem?

Ja, lidt Googleri afslører, at det gør der faktisk:
http://www.hollandwinkel.nl/

Men den mindste portion Kemirinødder de sælger er 1 kg! Dem kan jeg da
umuligt nå at bruge, inden de bliver for gamle... måske kan man fryse dem?

/P

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 24-01-05 06:57

> [...]
>
> Men den mindste portion Kemirinødder de sælger er 1 kg! Dem kan jeg da
> umuligt nå at bruge, inden de bliver for gamle... måske kan man fryse dem?

Vi har frosset vores.

Mvh, Steen Jakobsen.