/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Skuespillere der er sat i bås!!
Fra : zcully


Dato : 22-01-05 00:29

Så lige Ladder 49 igår. Ganske god film forresten.
Her var Robert Patrick med. Ham der spillede den onde Terminator i
Terminator 2. Han spillede siden med i X-Files også. Men underligt nok, så
har jeg det sådan hver gang jeg ser ham, så ser jeg den der Terminator.

Det samme er der med Kathy Bates. Der kan jeg også altid se hende for mig
med den hammer i Misery.

Hugo Weaving fra Bl.a. The Matrix (Agent Smith) og Ringenes Herre (Elrond)
har jeg det på samme måde med. Da jeg så den første Ringene sad jeg nærmest
og ventede på han ville sige "Mr. Anderson".

Har i andre eksempler?

/Zcully



 
 
Esben (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 22-01-05 01:40

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41f18a77$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Så lige Ladder 49 igår. Ganske god film forresten.
> Her var Robert Patrick med. Ham der spillede den onde Terminator i
> Terminator 2. Han spillede siden med i X-Files også. Men underligt nok, så
> har jeg det sådan hver gang jeg ser ham, så ser jeg den der Terminator.
>
> Det samme er der med Kathy Bates. Der kan jeg også altid se hende for mig
> med den hammer i Misery.
>
> Hugo Weaving fra Bl.a. The Matrix (Agent Smith) og Ringenes Herre (Elrond)
> har jeg det på samme måde med. Da jeg så den første Ringene sad jeg
> nærmest og ventede på han ville sige "Mr. Anderson".
>
> Har i andre eksempler?

Michael Madsen spiller tit den der rolle han nu spiller.

--
Esben



Lars Gjerløw Jørgens~ (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 22-01-05 09:49

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in
news:41f18a77$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net:
> Hugo Weaving fra Bl.a. The Matrix (Agent Smith) og Ringenes Herre
> (Elrond) har jeg det på samme måde med. Da jeg så den første Ringene
> sad jeg nærmest og ventede på han ville sige "Mr. Anderson".

Jeg har det lige omvendt. I Matrix var han helt forkert, men
I LotR var han tilbage med det feminine look som jeg først så
ham med i "Priscilla" som Tick/Mitzi. Jeg tror generelt det
er den første gang man ser en skuespiller at billedet bliver
sat på plads :)

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Blinky Watts is not blind. He suffers from Bozeman's
Simplex. He actually sees 25.62 times as much as we do."

Morten DH (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 22-01-05 10:33

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41f18a77$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Har i andre eksempler?

Charles Bronson ville jeg ikke forvente at se i et tårepersende
kærlighedsdrama



Anders B. Hyltoft (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 22-01-05 10:44

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
news:41f21dc4$0$22707$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41f18a77$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Har i andre eksempler?
>
> Charles Bronson ville jeg ikke forvente at se i et tårepersende
> kærlighedsdrama

er han ikke også død?

Så ville det være en opsigtsvækkende film

Mvh Anders



Morten DH (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 23-01-05 10:46

"Anders B. Hyltoft" <anders1@REMOVEhyltoft.dk> skrev i en meddelelse
news:cst788$ncp$1@news.cybercity.dk...
> er han ikke også død?

Jo desværre

> Så ville det være en opsigtsvækkende film

Kunne jo godt være der var en enkelt eller 2 af hans film jeg ikke har set
endnu... men alle dem jeg har set indtil videre har alle indeholdt hans
"wooden indian performance" (kan ikke huske hvilken anmelder den er snuppet
fra)



Kasper Møller (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Møller


Dato : 22-01-05 11:19

zcully wrote:

> Har i andre eksempler?

Al Pacino, synes at han i længere tid bliver lige lovlig type-castet, men
det er jo det som sælger ved at have Pacino med i sin film. Dermed ikke
sagt, at han spiller dårligt, men han overrasker ikke så meget. Dog var hans
præstation i Angels in America et frisk pust.

Meg Ryan but who cares?



David Rasmussen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 22-01-05 11:22

Kasper Møller wrote:
>
> Al Pacino, synes at han i længere tid bliver lige lovlig type-castet, men
> det er jo det som sælger ved at have Pacino med i sin film. Dermed ikke
> sagt, at han spiller dårligt, men han overrasker ikke så meget. Dog var hans
> præstation i Angels in America et frisk pust.
>

Helt enig, og det er det samme med De Niro.

/David

Mr. Sejersen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Mr. Sejersen


Dato : 22-01-05 12:12

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in
news:41f2294a$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Kasper Møller wrote:
>>
>> Al Pacino, synes at han i længere tid bliver lige lovlig type-castet,
>> men det er jo det som sælger ved at have Pacino med i sin film.
>> Dermed ikke sagt, at han spiller dårligt, men han overrasker ikke så
>> meget. Dog var hans præstation i Angels in America et frisk pust.
>>
>
> Helt enig, og det er det samme med De Niro.
>
> /David
>

Så må man da håbe at Meet The Fockers kan rette en lille smule
op på hans image www.imdb.com/title/tt0290002/
Fortsættelsen til Meet The Parents.

Sejersen.

Sirannon (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Sirannon


Dato : 22-01-05 15:42


"Kasper Møller" <kbmpost[nospamforme]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cst9ac$qbu$1@news.cybercity.dk...
> zcully wrote:
>
>> Har i andre eksempler?
>
> Al Pacino, synes at han i længere tid bliver lige lovlig type-castet, men
> det er jo det som sælger ved at have Pacino med i sin film. Dermed ikke
> sagt, at han spiller dårligt, men han overrasker ikke så meget. Dog var
> hans præstation i Angels in America et frisk pust.

Tilnærmelsesvis enig. Jeg synes der var en overgang, hvor han bare skulle
spille en der brølede et eller andet guteralt til sidst. Men jeg synes
faktisk han har haft nogle gode roller her på det sidste Insomnia fx. De
Niro er langt værre synes jeg. Haley Joel Osmond (eller hvordan det nu
staves) "I see dead people" og sådan er det i hver film man ser med ham.



Søren Nielsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 22-01-05 12:14

zcully wrote:
>
> Har i andre eksempler?
>
> /Zcully

For at tage de helt åbenlyse eksempler: van Damme og Steven Seagal. Det er
lidt (tragi)-komisk den måde alle deres roller er på.

Søren



Niels Søndergaard (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 22-01-05 12:32

On Sat, 22 Jan 2005 12:14:16 +0100, "Søren Nielsen"
<kampfordeler_gb@hotmail.com> wrote:

>zcully wrote:
>>
>> Har i andre eksempler?
>>
>> /Zcully
>
>For at tage de helt åbenlyse eksempler: van Damme og Steven Seagal. Det er
>lidt (tragi)-komisk den måde alle deres roller er på.

Ja, de græder nok hele vejen til banken.


Mvh
Niels Søndergaard

Søren Nielsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 22-01-05 13:01

Niels Søndergaard wrote:
>> For at tage de helt åbenlyse eksempler: van Damme og Steven Seagal.
>> Det er lidt (tragi)-komisk den måde alle deres roller er på.
>
> Ja, de græder nok hele vejen til banken.
>
>
> Mvh
> Niels Søndergaard

Sikkert ikke nej. Men derfor er de nu da stadig låst fast til en bestemt
rolle. Seagal er altid den her ex-politi/CIA-fyr, der pludselig skal gøre et
regnskab op. Selv titlerne på hans film ligger ofte tæt på hinanden: "Out
for/of et-eller-andet".
van Damme er oftest (ex)-soldat, der har vendt ryggen til
hæren/familien/anden og bliver trukket ind i en "kamp på næver". Behøver jeg
at sige, hvem der vinder, når både Seagal og van Damme er i kamp? :)
Ikke at det gør noget, men det er 100% de roller jeg forbinder med de to.

Søren



Niels Søndergaard (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 22-01-05 13:55

On Sat, 22 Jan 2005 13:00:44 +0100, "Søren Nielsen"
<kampfordeler_gb@hotmail.com> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>>> For at tage de helt åbenlyse eksempler: van Damme og Steven Seagal.
>>> Det er lidt (tragi)-komisk den måde alle deres roller er på.
>>
>> Ja, de græder nok hele vejen til banken.
>>
>>
>> Mvh
>> Niels Søndergaard
>
>Sikkert ikke nej. Men derfor er de nu da stadig låst fast til en bestemt
>rolle. Seagal er altid den her ex-politi/CIA-fyr, der pludselig skal gøre et
>regnskab op. Selv titlerne på hans film ligger ofte tæt på hinanden: "Out
>for/of et-eller-andet".
>van Damme er oftest (ex)-soldat, der har vendt ryggen til
>hæren/familien/anden og bliver trukket ind i en "kamp på næver". Behøver jeg
>at sige, hvem der vinder, når både Seagal og van Damme er i kamp? :)
>Ikke at det gør noget, men det er 100% de roller jeg forbinder med de to.

De burde gå sammen med Jackie Chan og Jet Li og lave den ultimative
martial arts film: "Ud at tæve med de gæve".


Mvh
Niels Søndergaard

Brian, Rikke & Krist~ (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke & Krist~


Dato : 22-01-05 14:22

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:67j4v0lubpvdepcil9132fb1h4kq2a4qs8@4ax.com...
> On Sat, 22 Jan 2005 13:00:44 +0100, "Søren Nielsen"
> <kampfordeler_gb@hotmail.com> wrote:
>

> De burde gå sammen med Jackie Chan og Jet Li og lave den ultimative
> martial arts film: "Ud at tæve med de gæve".

LOL, ja jeg ville nok være dum nok til at hoppe på den og leje den.

>
>
> Mvh
> Niels Søndergaard



Sp@cey (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 23-01-05 00:04


>
> De burde gå sammen med Jackie Chan og Jet Li og lave den ultimative
> martial arts film: "Ud at tæve med de gæve".
>

Ja eller Cheech and Chong, Så kunne titlen være "ud og tæve med de skæve"

Kenneth



Per Vadmand (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 23-01-05 00:25


"Sp@cey" <Someone@microsoft.com> wrote in message news:41f2d5f6$0$29452
>
> Ja eller Cheech and Chong, Så kunne titlen være "ud og tæve med de skæve"
>
I kender godt Cheech og Chongs Hitlerfilm "Mein Hampf," ikke?

Per V.



Claus Agerskov (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 24-01-05 10:24

Søren Nielsen wrote:

> For at tage de helt åbenlyse eksempler: van Damme og Steven Seagal. Det er
> lidt (tragi)-komisk den måde alle deres roller er på.

Jeg kunne nu godt lide Steven Seagals rolle i "Desperat Valg", hvor han
spiller lederen af et antiterrorkorps, der sammen med antiterroreksperten
spillet af Kurt Russel skal borde en kapret jumbojet.

SPOILER-ALARM
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Steven Seagals rolle dør i starten af filmen, hvor de er i gang med at borde
jumbojetten og inden han får sparket eller slået nogen...

Det er første gang i en film, hvor jeg blev overrasket over at en af dem,
man forventede skulle være en af hovedpersonerne dør inden filmen rigtig er
kommet i gang - resten af filmen er ellers en omgang sædvanlig
spændings-/aktionfilm.

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

kai sølvgaard hansen (24-01-2005)
Kommentar
Fra : kai sølvgaard hansen


Dato : 24-01-05 15:16

Altså med Van Damme og Seagal så ER det jo klart - De KAN jo ikke agere
andet end det de allerede HAR præstreret - og selv ikke engang DE roller er
de særligt gode eller overbevisene i

"Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> wrote in message
news:ct2elg$ftf$1@news.net.uni-c.dk...
> Søren Nielsen wrote:
>
> > For at tage de helt åbenlyse eksempler: van Damme og Steven Seagal. Det
er
> > lidt (tragi)-komisk den måde alle deres roller er på.
>
> Jeg kunne nu godt lide Steven Seagals rolle i "Desperat Valg", hvor han
> spiller lederen af et antiterrorkorps, der sammen med antiterroreksperten
> spillet af Kurt Russel skal borde en kapret jumbojet.
>
> SPOILER-ALARM
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> Steven Seagals rolle dør i starten af filmen, hvor de er i gang med at
borde
> jumbojetten og inden han får sparket eller slået nogen...
>
> Det er første gang i en film, hvor jeg blev overrasket over at en af dem,
> man forventede skulle være en af hovedpersonerne dør inden filmen rigtig
er
> kommet i gang - resten af filmen er ellers en omgang sædvanlig
> spændings-/aktionfilm.
>
> De herligste hilsner
> --
> | Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
> |--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
> | ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
> | http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001



Jesper Haaber Gyllin~ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 24-01-05 17:34

kai sølvgaard hansen <filmfreak@stewiesminions.com> wrote:

> Altså med Van Damme og Seagal så ER det jo klart - De KAN jo ikke agere
> andet end det de allerede HAR præstreret - og selv ikke engang DE roller er
> de særligt gode eller overbevisene i

Men det tør du ikke sige til dem face to face........

Husk at skrive under det du svarer på.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965

Glenn [Valby] (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Glenn [Valby]


Dato : 25-01-05 02:40

i
>
> Men det tør du ikke sige til dem face to face........

Jeg ville godt fortælle Steven Segal at han er pisse god til at spille
Steven Segal. Han fremføre rollen til UG, i hver film han er med i.

Glenn



Jonas Gaarde (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 22-01-05 13:15

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41f18a77$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Så lige Ladder 49 igår. Ganske god film forresten.
> Her var Robert Patrick med. Ham der spillede den onde Terminator i
> Terminator 2. Han spillede siden med i X-Files også. Men underligt nok, så
> har jeg det sådan hver gang jeg ser ham, så ser jeg den der Terminator.
>
> Det samme er der med Kathy Bates. Der kan jeg også altid se hende for mig
> med den hammer i Misery.
>
> Hugo Weaving fra Bl.a. The Matrix (Agent Smith) og Ringenes Herre (Elrond)
> har jeg det på samme måde med. Da jeg så den første Ringene sad jeg
> nærmest og ventede på han ville sige "Mr. Anderson".
>
> Har i andre eksempler?
>



Mit yndlingseksempel: Axel Strøbye. Han har én eneste rolle i sig, til
gengæld gør han det fremragende hver gang.
Men det er altså det samme om han spiller entreprenøren i Matador, strømeren
i Olsen Banden eller hvad det nu måtte være.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Michael Nørgaard (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael Nørgaard


Dato : 22-01-05 17:37


"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cstg3l$126i$1@news.cybercity.dk...
>
> Mit yndlingseksempel: Axel Strøbye. Han har én eneste rolle i sig, til
> gengæld gør han det fremragende hver gang.


Helt enig,

Ole Thestrup kan man sige det samme om



Per Vadmand (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 22-01-05 17:45


"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote in message
news:41f28129$0$33665$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cstg3l$126i$1@news.cybercity.dk...
>>
>> Mit yndlingseksempel: Axel Strøbye. Han har én eneste rolle i sig, til
>> gengæld gør han det fremragende hver gang.
>
>
> Helt enig,
>
> Ole Thestrup kan man sige det samme om
De to er nu nok ikke så meget sat i bås, som de simpelthen er ensidigt (og
gode til lige netop dén rolle).

Per V.



Mark Thomas Gazel (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 22-01-05 18:50

> De to er nu nok ikke så meget sat i bås, som de simpelthen er
> ensidigt (og gode til lige netop dén rolle).

Ja. Jeg holder *så* meget at Ole Thestrup. Kan simpelthen bare godt lide
manden og hans jyske dialekt, mimik og sprogbrug. Får mig til at grine hver
gang. F.eks. i Krøniken.


--
Med venlig hilsen

Mark


Jesper Nielsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 22-01-05 19:48


"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote in message
news:41f28129$0$33665$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cstg3l$126i$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Mit yndlingseksempel: Axel Strøbye. Han har én eneste rolle i sig, til
> > gengæld gør han det fremragende hver gang.
>
>
> Helt enig,
>
> Ole Thestrup kan man sige det samme om
>
Og Nikolaj Lie Kaas og Kim Bodnia.

Jesper



Ronny Roy Nielsen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Ronny Roy Nielsen


Dato : 23-01-05 15:32


"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
news:41f28129$0$33665$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cstg3l$126i$1@news.cybercity.dk...
>>
>> Mit yndlingseksempel: Axel Strøbye. Han har én eneste rolle i sig, til
>> gengæld gør han det fremragende hver gang.
>
>
> Helt enig,
>
> Ole Thestrup kan man sige det samme om

Kun hvis man kun ser danske folkekomedier.

Tag og se Woyzeck for en noget anderledes oplevelse af ham. Han fik masser
af roser for hans rolle i det teaterstykke.



Ronny Roy Nielsen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Ronny Roy Nielsen


Dato : 23-01-05 15:49


"Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> skrev i en meddelelse
news:ct0cbh$r1s$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> news:41f28129$0$33665$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:cstg3l$126i$1@news.cybercity.dk...
>>>
>>> Mit yndlingseksempel: Axel Strøbye. Han har én eneste rolle i sig, til
>>> gengæld gør han det fremragende hver gang.
>>
>>
>> Helt enig,
>>
>> Ole Thestrup kan man sige det samme om
>
> Kun hvis man kun ser danske folkekomedier.
>
> Tag og se Woyzeck for en noget anderledes oplevelse af ham. Han fik
> masser af roser for hans rolle i det teaterstykke.

"masser af ros" skal der naturligvis stå :)

>



Hobert Idiart (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 22-01-05 22:59

Generelt kan man vel sige, at hvis tilskueren ikke kan lade være med at
se skuespilleren i en tidligere rolle for sig, når filmen er godt i
gang, så må det betyde følgende:

1. Skuespilleren er dårlig

eller

2. Tilskueren har et problem

eller

3. Både 1 og 2.

Vælg selv.

Søren Kjeldsen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 23-01-05 01:16


"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
news:35g0lmF4lire7U1@individual.net...
> Generelt kan man vel sige, at hvis tilskueren ikke kan lade være med at se
> skuespilleren i en tidligere rolle for sig, når filmen er godt i gang, så
> må det betyde følgende:
>
> 1. Skuespilleren er dårlig
>
> eller
>
> 2. Tilskueren har et problem
>
> eller
>
> 3. Både 1 og 2.
>
> Vælg selv.

Der er en fjerde, som hentyder til at f.eks instruktøren har hyret
skuespilleren i lige netop dette henseende.



Hobert Idiart (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 23-01-05 01:34

Søren Kjeldsen wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
> news:35g0lmF4lire7U1@individual.net...
>
>>Generelt kan man vel sige, at hvis tilskueren ikke kan lade være med at se
>>skuespilleren i en tidligere rolle for sig, når filmen er godt i gang, så
>>må det betyde følgende:
>>
>>1. Skuespilleren er dårlig
>>
>>eller
>>
>>2. Tilskueren har et problem
>>
>>eller
>>
>>3. Både 1 og 2.
>>
>>Vælg selv.
>
>
> Der er en fjerde, som hentyder til at f.eks instruktøren har hyret
> skuespilleren i lige netop dette henseende.

Korrekt.
Er der flere?

Martin Ohlsson (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 22-01-05 14:37


"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
news:41f18a77$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Så lige Ladder 49 igår. Ganske god film forresten.
> Her var Robert Patrick med. Ham der spillede den onde Terminator i
> Terminator 2. Han spillede siden med i X-Files også. Men underligt nok, så
> har jeg det sådan hver gang jeg ser ham, så ser jeg den der Terminator.
>
> Det samme er der med Kathy Bates. Der kan jeg også altid se hende for mig
> med den hammer i Misery.
>
> Hugo Weaving fra Bl.a. The Matrix (Agent Smith) og Ringenes Herre (Elrond)
> har jeg det på samme måde med. Da jeg så den første Ringene sad jeg
> nærmest og ventede på han ville sige "Mr. Anderson".
>
> Har i andre eksempler?
>
> /Zcully
>

Hugh Grant - som Hugh Grant

Keanu Reeves - som Neo (så lige trailer for Constantine hvor han også er en
slags The Chosen One)

High Jackman - som Wolverrine

Morgan Freeman - som Morgan Freeman

osv. der er en del derude..

oh yeah, glemte lige Orlando Boom som Legolas! mon han får vredet sig ud af
det image i Kingdom of Heaven, det kan vi alle kun håbe på!

Mvh. Martin



MM (22-01-2005)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 22-01-05 16:13


> Hugh Grant - som Hugh Grant
>
> Morgan Freeman - som Morgan Freeman
>
> osv. der er en del derude..

Nu vi er ved skuespillere som blir castet som demselv, så vil jeg da lige
tilføje Christopher Walken, han har (synes jeg) en enestående evne til at få
sin rolle til at syne som var den skræddersyet til ham.



Mark Thomas Gazel (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 22-01-05 17:22

> Hugh Grant - som Hugh Grant

Ja.

> Keanu Reeves - som Neo (så lige trailer for Constantine hvor han også
> er en slags The Chosen One)
>
> High Jackman - som Wolverrine

Nej. Jackman er, trods alt, stylet ret meget for at være Wolverine og da
han, rent faktisk, kan spille skuespil, så tænker man ikke nødvendigvis
Wolverine, hver gang man ser ham.

> Morgan Freeman - som Morgan Freeman

Ja, han er skide god, men han havner som regel i de roller, hvor han er den
rolige patriakalske type.

> osv. der er en del derude..
>
> oh yeah, glemte lige Orlando Boom som Legolas! mon han får vredet sig
> ud af det image i Kingdom of Heaven, det kan vi alle kun håbe på!

Skaterboy burde nok vælge nogle lidt mere bumsede roller i de næste par år.
Lidt som Johnny Depp gjorde for at fortrænge billedet af "21 Jump Street".


--
Med venlig hilsen

Mark



Claus Agerskov (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 24-01-05 10:10

Mark Thomas Gazel wrote:

> Skaterboy burde nok vælge nogle lidt mere bumsede roller i de næste par
> år. Lidt som Johnny Depp gjorde for at fortrænge billedet af "21 Jump
> Street".

Johnny Depp er vel nærmest indbegrebet af en skuespiller som kan sættes i
bås som en der ikke vil sættes i bås!!!

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

Søren Kjeldsen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 23-01-05 01:18

> Keanu Reeves - som Neo (så lige trailer for Constantine hvor han også er
> en slags The Chosen One)

The Watcher??? Og The Gift? Der spiller han ikke "the One".

> High Jackman - som Wolverrine

Uenig... Swordfish?

> oh yeah, glemte lige Orlando Boom som Legolas! mon han får vredet sig ud
> af det image i Kingdom of Heaven, det kan vi alle kun håbe på!

Var positivt overrasket over ham i Troy... Indtil han får fat i bue og
pil<-Her er tøse-spoileren, som gør lidt nar af hysteriet omkring spoilere




Thomas (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 24-01-05 00:01


"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41f256fe$0$39514$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Keanu Reeves - som Neo (så lige trailer for Constantine hvor han også er
> en slags The Chosen One)
>

He he... Så se 'Bill & Ted' filmene...

..Thomas



Mads Holmsgaard Erik~ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Mads Holmsgaard Erik~


Dato : 24-01-05 09:03

Martin Ohlsson wrote:

> oh yeah, glemte lige Orlando Boom som Legolas! mon han får vredet sig
> ud af det image i Kingdom of Heaven, det kan vi alle kun håbe på!

Både i Troy og i Pirates of the Caribbean ventede jeg åndeløst på, at han
udtale "the eye of the enemy is moving", så jeg er helt enig i, at han nok
kommer til at være låst fast lidt endnu.

Det samme i øvrigt med Dominic Monaghan aka Merry. Han er i øjeblikket med i
"Lost", serien om en gruppe mennesker, der overlever et flystyrt på en øde
ø. Her spiller han en eks-musik og junkie, og selvom han egentlig gør det
meget godt, så er det lidt svært ikke at tænke hobbit når man ser ham.

> Mvh. Martin

Mvh
Mads



Mark Thomas Gazel (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 22-01-05 16:24

> Har i andre eksempler?

Christopher Reeve.

Vil altid være Superman - især med hans kamp for at genvinde førligheden i
baghovedet. Han fik aldrig rigtig lov til at være andet.

Charlie Chaplin.

Prøvede og prøvede at slippe væk fra sit vagabond-figur, men det var det, de
unge ville ha' - og alle andre.


--
Med venlig hilsen

Mark


Per Vadmand (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 22-01-05 17:44


"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
news:cstr0i$ts0$1@news.net.uni-c.dk...
>> Har i andre eksempler?
>
> Christopher Reeve.
>
> Vil altid være Superman - især med hans kamp for at genvinde førligheden i
> baghovedet. Han fik aldrig rigtig lov til at være andet.
>
Men nar han var det, var han faktisk ofte rigtigt god.

Per V.



Mark Thomas Gazel (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 22-01-05 18:57

> Men nar han var det, var han faktisk ofte rigtigt god.

Han var pissegod. Hans nyhedsvært(læs: anchorman)udseende passer rigtig godt
til Superman og han var fremragende som den kejtede Clark Kent. Men han var
også god dødsfælden/The Deathtrap med Michael Caine.

[mindre spoiler]

Han springer ud som bøsse midt i filmen og svanser sig på en subtil, men
overbevisende måde, igennem resten af filmen.


--
Med venlig hilsen

Mark


Per Vadmand (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 22-01-05 23:32


"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
news:csu405$159$1@news.net.uni-c.dk...
>> Men nar han var det, var han faktisk ofte rigtigt god.
>
> Han var pissegod. Hans nyhedsvært(læs: anchorman)udseende passer rigtig
> godt til Superman og han var fremragende som den kejtede Clark Kent. Men
> han var også god dødsfælden/The Deathtrap med Michael Caine.
>
> [mindre spoiler]
>
> Han springer ud som bøsse midt i filmen og svanser sig på en subtil, men
> overbevisende måde, igennem resten af filmen.
>
Også en af mine favoritter. Hans lille rolle i "Resten af Dagen" fungerer
også fint. Men hans skuespillertalent viser sig bestemt også i, at det
lykkes ham at gøre det troværdigt, at folk ikke gennemskuer, at Clark Kent
er Superman.

Per v.



Hobert Idiart (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 22-01-05 23:39

Per Vadmand wrote:
> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
> news:csu405$159$1@news.net.uni-c.dk...
>
>>>Men nar han var det, var han faktisk ofte rigtigt god.
>>
>>Han var pissegod. Hans nyhedsvært(læs: anchorman)udseende passer rigtig
>>godt til Superman og han var fremragende som den kejtede Clark Kent. Men
>>han var også god dødsfælden/The Deathtrap med Michael Caine.
>>
>>[mindre spoiler]
>>
>>Han springer ud som bøsse midt i filmen og svanser sig på en subtil, men
>>overbevisende måde, igennem resten af filmen.
>>
>
> Også en af mine favoritter.

Ja, "The Deathtrap" har jeg også nydt op til flere gange.

> Hans lille rolle i "Resten af Dagen" fungerer
> også fint.

"Resten af Dagen" har jeg desværre altid glemt at se, når den blev vist
i tv. Jeg går ud fra, at du kan anbefale mig at se den?

> Men hans skuespillertalent viser sig bestemt også i, at det
> lykkes ham at gøre det troværdigt, at folk ikke gennemskuer, at Clark Kent
> er Superman.

Ja, det klarede han flot og overbevisende.

3W (22-01-2005)
Kommentar
Fra : 3W


Dato : 22-01-05 20:06

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
news:cstr0i$ts0$1@news.net.uni-c.dk...
> Vil altid være Superman - især med hans kamp for at genvinde førligheden i
> baghovedet. Han fik aldrig rigtig lov til at være andet.

Sjovt, jeg troede at han havde mistet førligeheden i hele kroppen. Vidste
ikke, at han kun var lammet i baghovedet.



Mark Thomas Gazel (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 22-01-05 20:12

> Sjovt, jeg troede at han havde mistet førligeheden i hele kroppen.
> Vidste ikke, at han kun var lammet i baghovedet.

Den er god nok. Han var lammet i lillehjernen, så resten af kroppen stod af.


--
Med venlig hilsen

Mark


Mark Thomas Gazel (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 22-01-05 19:03

> Har i andre eksempler?

Jeg glemte lige klassikeren over dem alle:

Leonard Nimoy.

I samme åndedrag kunne man nævne resten af skuespillerne i TOS, men jeg er
ikke et ondt menneske.


--
Med venlig hilsen

Mark


Lars Hoffmann (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 22-01-05 19:43

Mark Thomas Gazel wrote:

> Jeg glemte lige klassikeren over dem alle:
>
> Leonard Nimoy.

Eller Jean-luc. Han har lavet utallige andre film og er en fremragende
skuespiller, men han bliver ved med at være Jean-luc Picard.

Hobert Idiart (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 22-01-05 23:06

Lars Hoffmann wrote:
> Mark Thomas Gazel wrote:
>
>> Jeg glemte lige klassikeren over dem alle:
>>
>> Leonard Nimoy.
>
>
> Eller Jean-luc. Han har lavet utallige andre film og er en fremragende
> skuespiller, men han bliver ved med at være Jean-luc Picard.

Så har du et indlevelsesproblem, når du ser film.


Lars Hoffmann (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 22-01-05 23:33

Hobert Idiart wrote:

>> Eller Jean-luc. Han har lavet utallige andre film og er en fremragende
>> skuespiller, men han bliver ved med at være Jean-luc Picard.
>
> Så har du et indlevelsesproblem, når du ser film.

Eller også har jeg bare set for meget Star Trek

Jesper Nielsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 22-01-05 19:46


"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
news:41f18a77$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Så lige Ladder 49 igår. Ganske god film forresten.
> Her var Robert Patrick med. Ham der spillede den onde Terminator i
> Terminator 2. Han spillede siden med i X-Files også. Men underligt nok, så
> har jeg det sådan hver gang jeg ser ham, så ser jeg den der Terminator.
>
> Det samme er der med Kathy Bates. Der kan jeg også altid se hende for mig
> med den hammer i Misery.
>
> Hugo Weaving fra Bl.a. The Matrix (Agent Smith) og Ringenes Herre (Elrond)
> har jeg det på samme måde med. Da jeg så den første Ringene sad jeg
nærmest
> og ventede på han ville sige "Mr. Anderson".
>
> Har i andre eksempler?
>
> /Zcully
>
Jeg kunne ikke grine af Patrick Duffy (fra Dallas) når jeg så ham i den der
komedieserierolle.

Da jeg så på et senere tidspunkt så ham i rollen som oliefætteren, kunne jeg
ikke tage ham seriøs.

Jesper



Mark Thomas Gazel (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 22-01-05 20:09

> Jeg kunne ikke grine af Patrick Duffy (fra Dallas) når jeg så ham i
> den der komedieserierolle.

Jeg forstår dig, men han gjorde/gør det faktisk godt som Frank Lambert i
mine øjne. Når man kommer fra Dallas, hvor han skulle gå rundt med alvorlige
og rynkede øjenbryn konstant, så må det være noget af en udfordring at
spille en sexfikseret, halvdum håndværker med hang til Packers-kampe i
fjerneren.


--
Med venlig hilsen

Mark


Jesper Nielsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 22-01-05 19:51

Mads Mikkelsen!

Da jeg så ham i Bleeder, som den der latterlige fedter, som vi sad og
småklukkede over og røstede på hovedet af, havde jeg ingen fantasi til at
forstille mig hvor han er endt nu.

Jesper



/Ole (22-01-2005)
Kommentar
Fra : /Ole


Dato : 22-01-05 21:05


"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41f18a77$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Så lige Ladder 49 igår. Ganske god film forresten.
> Her var Robert Patrick med. Ham der spillede den onde Terminator i
> Terminator 2. Han spillede siden med i X-Files også. Men underligt nok, så
> har jeg det sådan hver gang jeg ser ham, så ser jeg den der Terminator.
>
> Det samme er der med Kathy Bates. Der kan jeg også altid se hende for mig
> med den hammer i Misery.
>
> Hugo Weaving fra Bl.a. The Matrix (Agent Smith) og Ringenes Herre (Elrond)
> har jeg det på samme måde med. Da jeg så den første Ringene sad jeg
nærmest
> og ventede på han ville sige "Mr. Anderson".
>
> Har i andre eksempler?
>
> /Zcully


Så lige aHA!, og der var Polle fra Snave med. Jens et-eller-andet som han
vist hedder. Han kommer til at dø som Polle fra Snave, jeg tror ikke¨på, at
han nogensinde kan slippe væk fra det billede folk har af han i hovedet...

/Ole



Per Vadmand (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 22-01-05 23:34


"/Ole" <skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> wrote in message
news:41f2b11d$0$48315Han kommer til at dø som Polle fra Snave, jeg tror
ikke¨på, at
> han nogensinde kan slippe væk fra det billede folk har af han i hovedet...
>
Han var også synligt irriteret over, at Jarlen flere gange kom til at kalde
ham Polle.

Per V.



Morbid Angel (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Morbid Angel


Dato : 22-01-05 21:05

On Sat, 22 Jan 2005 00:29:24 +0100, "zcully"
<zcullyremovethis@hotmail.com> wrote:

Roger Moore = James Bond
Clint Eastwood=Dirty Harry eller hævner uden navn(westerns)
Mike Myers=Austin Powers

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Jens Bruun (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-01-05 15:32

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:tbc5v09d5mi48jbehalrh2q5fr8ov4imlu@4ax.com

> Clint Eastwood=Dirty Harry eller hævner uden navn(westerns)

Clinten har spillet mange roller, hvor han netop med succes bryder ud af sin
helte-bås. Må jeg henlede opmærksomheden på "unforgiven", der nok er den
bedste western, jeg nogensinde har set.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/24/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Mark Thomas Gazel (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 24-01-05 23:41

>> Clint Eastwood=Dirty Harry eller hævner uden navn(westerns)
>
> Clinten har spillet mange roller, hvor han netop med succes bryder ud
> af sin helte-bås. Må jeg henlede opmærksomheden på "unforgiven", der
> nok er den bedste western, jeg nogensinde har set.

Ja, eller i Hvid jæger, sort hjerte. Der er han fremragende.


--
Med venlig hilsen

Mark


Jesper Nielsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 22-01-05 21:40


"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
news:41f18a77$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Så lige Ladder 49 igår. Ganske god film forresten.
> Her var Robert Patrick med. Ham der spillede den onde Terminator i
> Terminator 2. Han spillede siden med i X-Files også. Men underligt nok, så
> har jeg det sådan hver gang jeg ser ham, så ser jeg den der Terminator.
>
> Det samme er der med Kathy Bates. Der kan jeg også altid se hende for mig
> med den hammer i Misery.
>
> Hugo Weaving fra Bl.a. The Matrix (Agent Smith) og Ringenes Herre (Elrond)
> har jeg det på samme måde med. Da jeg så den første Ringene sad jeg
nærmest
> og ventede på han ville sige "Mr. Anderson".
>
> Har i andre eksempler?
>
> /Zcully
>
Sad en gang og så et alvorligt interview med Ulf Pilgaard. Jeg og en
kammerat sad og grinerede pr automatik.

DR sendte også sidste år en Columbo med en ung Leslie Nielsen.

Det er ret forvirrende at se en sjov skuespiller spille seriøs.

Jesper



Lars Hoffmann (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 22-01-05 23:02

Jesper Nielsen wrote:

> Det er ret forvirrende at se en sjov skuespiller spille seriøs.

Som Ed O'Neil (Married with Children), der også har forsøgt sig i et par
seriøse roller.

Jeg husker The Spanish Prisoner (fremragende film), hvor Ed O+neil prøver at
spille seriøs (men det virker ikke rigtigt). I samme film har Steve Martin en
seriøs rolle som han klar fint.

Andre der er sat i bås må være:

Danny Glover AKA Sgt. Roger Murtaugh (Selv i Antz sad jeg og ventede på at han
skulle sige "I'm gettin too old for this shit")

Jackie Chan AKA Jackie Chan (Samme rolle i samtlige film)

Sylvester Stallone AKA Rocky Balboa AKA John Rambo

Arnold Schwarzenegger AKA T1000

Som regel er det sådan at når man ikke kan huske navnet på personen i filmen,
men kun navnet på skuespilleren, er det fordi de er typecasted.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann





Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

ML-78 (23-01-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 23-01-05 21:44

zcully skrev:

> Så lige Ladder 49 igår. Ganske god film forresten.

Er den til at følge med i hvis man ikke har set de 48 foregående
Ladder-film?


ML-78


Thomas S (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas S


Dato : 24-01-05 02:22


ML-78 wrote:
>
> > Så lige Ladder 49 igår. Ganske god film forresten.
>
> Er den til at følge med i hvis man ikke har set de 48 foregående
> Ladder-film?

Hmm... ML-77 var sjovere.

--
mvh

Thomas S


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste