Rensning af brusebatteri
Fra : René Beyer

Dato : 08-02-05 14:19

Hej

Jeg har et problem med min bruser - der kommer usædvanlig lidt varmt vand
ud. Koldt er der rigeligt af. Jeg har testet, hvor lang tid det tager at
fylde et drikkeglas med varmt vand: 9 sekunder. I håndvasken en meter fra
bruseren, tager samme øvelse kun 2 sekunder.

Måske sidder der en urenhed inde i brusebatteriet, som lukker af for det
varme vand? Jeg vil gerne prøve at skille brusebatteriet ad, men her går det
galt. Jeg kan nemlig ikke finde ud af hvordan

Kan du fortælle mig, hvordan jeg skiller mit brusebatteri ad? Billede af
brusebatteriet kan ses under dk.binaer

På forhånd tak fra

René

Fra : Gert

Dato : 08-02-05 14:30

"René Beyer" <rene@tubavej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> galt. Jeg kan nemlig ikke finde ud af hvordan
>
> Kan du fortælle mig, hvordan jeg skiller mit brusebatteri ad? Billede af

hej Rene

jeg havde samme problem, dog med en ældre udgave damixa.
på mit sidder der en bitte lille si i tilgangen på både varmt og koldt vand.

så prøv at pille hele batteriet af og se om det ikke skulle være det der er
stoppet.
husk lige at lukke for vandet først

MVH
Gert Møller

Fra : René Beyer

Dato : 09-02-05 09:13

Hej Gert

Tak for svaret. Det lyder lovende, hvis der sidder en lille si yderligt ved
tilgangen, så jeg bare kan rense den i stedet for at skille hele
brusebatteriet ad (som ikke sådan er lige til). Jeg ville i går aftes prøve
at skrue batteriet ned fra flisevæggen men havde desværre ikke en
svensknøgle, der var stor nok Jeg låner mig frem i weekenden og prøver
igen!

mvh René

Fra : Arne Johansen

Dato : 09-02-05 22:26

> [...]
> prøve at skrue batteriet ned fra flisevæggen men havde desværre ikke en
> svensknøgle, der var stor nok Jeg låner mig frem i weekenden og prøver

Jeg købte da min egen i SILVAN det behøver ikke at være dyre Bosch men en
billig 1 til 34 kr

vh AJ

Fra : René Beyer

Dato : 11-02-05 10:14

Jeg smuttede i går i Biltema og købte en kæmpe svensknøgle - 12 '' - til 39
kr., og så skruede jeg ellers de to forchromede omløbere af, tog
brusebatteriet ned fra væggen og ganske rigtigt, som Gert skrev, så sad der
en lille si ved hver indgang. Sien ved det varme vand var næsten totalt
tilstoppet af en brun, næsten sten-agtig masse, som jeg fjernede.

Nu har jeg masser af varmt vand igen. Tak for hjælpen

mvh René

Fra : JorgenJ

Dato : 11-02-05 11:09

"René Beyer" <rene@tubavej.dk> wrote in message
> [...]
> der en lille si ved hver indgang. Sien ved det varme vand var næsten
> totalt tilstoppet af en brun, næsten sten-agtig masse, som jeg fjernede.

Sidder der også en si i et etgrebskøkkenarmatur? I bekræftende fald, hvor?
Venlig hilsen
Jørgen