Hvor fladt må et tegltag være?
Fra : Ivar

Dato : 05-02-05 23:12

Jeg går og leger med tanken om en mindre tilbygning. Jeg forestiller
mig at påbygge vores 6 år gamle 1-plans hus et anneks på 2-2,5 m i
bredden. Det simpleste ville være at lade tegltaget fortsætte ud over
annekset, dog helst i en fladere vinkel, så det ikke var nødvendigt at
ændre på det originale tag.
Men hvor fladt må tegltaget være?

Ivar Magnusson

Fra : Neil Southwood

Dato : 06-02-05 01:10

In news:420544c6$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> typed:
> [...]
> bredden. Det simpleste ville være at lade tegltaget fortsætte ud over
> annekset, dog helst i en fladere vinkel, så det ikke var nødvendigt at

Det afhænger af de konkrete teglsten og undertag. Normalt 25 grader mindst.

--
Neil Southwood

Fra : Chriz

Dato : 06-02-05 08:49

Her er rigtig meget god info. om tegktage:

http://www.randerstegl.dk/index.htm

nvh Chriz

Fra : FRBI

Dato : 06-02-05 11:56

Hej.

Du kan få egernsund tegl der må lægger helt ned til 12 grader.
Hilsen Frank.

Fra : FRBI

Dato : 06-02-05 12:28

På kan få egernsund tegl der må ligge helt ned til 12 grader, men
undertag

Fra : Henrik Jensen

Dato : 07-02-05 02:30

On Sat, 5 Feb 2005 23:12:22 +0100, "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Men hvor fladt må tegltaget være?

B&C betontegl kan lægges ned til 14 grader med undertag, og 20 grader
med understrygning.

Men ellers er det normalt 25 grader for tegl.

/Henrik