VVS problemer med afløb
Fra : John Jachmsen

Dato : 03-02-05 17:44

Hejsa
Vi bor i en gammel lejlighed og har nu besluttet os for at kaste nogle
penge i at installere en håndvask ude på toilettet som ca er 1½Kvm. Jeg
har derfor været i Silvan og købt forretningens mindste vask på 40x26 cm
(199 kr) og hængt den op vedsiden af lokumet, så man lige akkurat kan
sidde på kummen imens man hviler sin højre arm i den nye vask
Nåmen problemet er afløbet. Vores toilet er af den gamle slags med
cisterne ophængt på væggen og fra denne cisterne løber der et 32 mm
plastikrør ned til wc kummen. Jeg har nu tænkt mig at koble vaskens
afløb til dette rør (eneste mulighed uden at jeg skal til at bore i
faldstammen, og det går ikke i en lejelejlighed) med en T-rør. Der er
dog den risiko nu at når jeg skyller ud, vil cisternevandet blive presst
op i vaskens afløb og det er ikke hensigtsmæssigt. Derfor findes der et
slags T-stykke med en "ventil" som gør at vandet kun kan løbe en vej?
Har I ellers nogle gode ideer til en GDS mand af den gode slags?

Hilsen
JJ

Fra : ...

Dato : 03-02-05 18:31

Det er den værste jeg har hørt i år

Fra : Cani

Dato : 03-02-05 19:00

brug et afløb med en vandlås. (afløb fra håndvask)

du kan købe et sæt i 32mm, hvor der er alle rør med, så det er det eneste du
kan gøre.

hilsen
vvsmanden

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-02-05 19:22

"John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse news:420254d1$0$48695$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> 32 mm plastikrør ned til wc kummen. Jeg har nu tænkt mig at koble vaskens afløb til dette rør

Vil du så lade vandet fra vasken sive ud i toilettet som om der blev
trukket i snoren?
Meget mystisk løsning må jeg sige...

Hvad med at spørge udlejer om du må ha' lov at lave det ordenligt og
bore hul i faldstammen?

/Jakob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-05 21:54

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> Vil du så lade vandet fra vasken sive ud i toilettet som om der blev
> trukket i snoren?
> Meget mystisk løsning må jeg sige...

Hehe, jeg tænkte også lige over det.. jeg har nu aldrig set sådan noget, men
ved overvejelse må det da betyde at man spare en del vand, for man kan pisse
og så vaske hænder med sæbe istedet for at trække en masse vand ud af
cisternen..

Fra : Michael

Dato : 04-02-05 00:05

1. Monter et nyt toilet med P-lås
2. Sæt en afløbsbøjning vinkel løben med 40 eller 50 mm studs på som er
beregnet til håndvask, og før så dit afløb den vej, med
en pungvandlås under din håndvask, det er den enste løsning der er lovlig ..

/michael

Fra : Jørgen

Dato : 07-02-05 07:30

Den løsning du der foreslår er ulovlig. Vasken skal føres til faldstamme
eller gulvafløb.

Fra : Michael

Dato : 07-02-05 23:12

"Jørgen" <joeson@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Den løsning du der foreslår er ulovlig. Vasken skal føres til faldstamme
> eller gulvafløb.

Derfor er løsningern :