lave nyt tag
Fra : Mette og René

Dato : 01-02-05 20:33

hejsa

jeg har et fladt tag med hældning, taget er lavet brædder med 2 lag tagpap,
det er efterhånden de 40 år og brædderne er efterhånden ikke for gode, nu
når jeg skal til at lægge nyt, hvad skal man så have af tilladelser og\eller
hvad der nu måtte være når man skal lave nyt?, hvis der i det hele taget er
nogen man skal have fat i inden.

René

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-02-05 00:49

Mette og René wrote:

> [...]
> tilladelser og\eller hvad der nu måtte være når man skal lave nyt?,
> hvis der i det hele taget er nogen man skal have fat i inden.

Man skal ikke have tilladelse til at reparere noget eksisterende.

Men du skal ved reparationsarbejdet sørge for, at der er udluftning mellem
loftisolering og tagbrædder og dampspærre mellem loftisolering og
loftbeklædning (inde i huset).

Ellers står du snart med samme problem igen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Mette Jørgensen

Dato : 02-02-05 09:49

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev:

>Man skal ikke have tilladelse til at
> [...]

jeg takker for svar, og takker for råd, det er nemli der problemet er
opstået, udluftning mellem loft isolering og
tagbrædder, der er kun max 1 cm i hver side af huset plus isoleringen
lå fuldstændig hulter til bulter så der næsten ikke
var "hul" igennem.

så nu er det bare at gå igang så

MVH René